• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het Waanzinnige Kletscafé numero 125!




    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is human (of panda)! :Y)
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan honderd topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en awesomeheid lessen) (en Nederlands lessen).
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.


    Het is een plicht om deze beginpost te lezen.

    Zeg, ik ben hier nieuw. Hoe begon alles?
    Wel, het is simpel. Er waren eens twee quizletters die van spammen hielden en graag Nederlandse lessen gaven. Dit deden ze beiden graag maar ze gingen een beetje té off-topic. En zo begon het Kletscafe-idee. Al binnen en topic hadden ze een paar vaste leden en de eerste dag al was een groot succes. Zo groeide het Kletscafe steeds meer en meer. Op een dag was de awesomeheid de wereld teveel, en verdween alles spoorloos. Maar wij zijn allemaal prima in orde en we kletsen nog lang en gelukkig.


    Onze geweldige crew:

    Werknemers.
    Nori • Nori • Cafébazin • 12
    Lotta • Mertin • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Pulsar • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Querencia • Serveerster • 19
    Kelly • Linkin • karikatuurtekenaar • 17
    Fren • Ruitenberg • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Eccleston • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Frodo • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19
    Noa • Nightingalex • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • Melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14
    Rick • Hybridum • Gitarist/Webdesigner • 17

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 17
    Erieka • Roku • Kattenverslaafde • 18
    Gail • Gailybell • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Vexatious • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • CaIeb • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Harry Potter en Hunger Games verslaafde • 14
    Eva • xPrimRoses • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Timbaa • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Initiation • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Caille • Social media verslaafde • 14
    Minke • Atlantica • Animeverslaafde • 15
    Emma • Opinio • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Usha • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17
    Suzanne • xSuzannex • Awkward verslaafde • 16
    Ezra • Idylle • Knuffelverslaafde • 15
    Aline • Shailene • Kinderprogramma- en film verslaafde • 14


    Wil jij ook bij de vervelende crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer ergernis. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan proppen we je erbij! (:


    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Nori) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Pulsar) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Hybridum) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Mertin) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafe ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Pulsar) en Erieka (Taiga) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Nori) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Mertin) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Mertin) (bedenker van de naam), Jarne (Pulsar) en Bes (Frodo) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Hybridum) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?



    Just a reminder!!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 17:20 ]


    From these ashes, I will rise

    Gailybell schreef:
    (...)
    Waarom mag je geen HP lezen?

    Vanuit het perspectief van mijn geloof (christelijk, evangelisch) vinden ze dat Harry Potter slecht is. Er is wel een langere uitleg over maar dat is zo lang en moeilijk te begrijpen en zo. En ja, ik geloof het en heb er verder niet veel problemen mee dat ik het niet lees.. :'D


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Jingles schreef:
    (...)
    Vanuit het perspectief van mijn geloof (christelijk, evangelisch) vinden ze dat Harry Potter slecht is. Er is wel een langere uitleg over maar dat is zo lang en moeilijk te begrijpen en zo. En ja, ik geloof het en heb er verder niet veel problemen mee dat ik het niet lees.. :'D


    Maar je mag wel De Hobbit of LOTR lezen? Dat lijkt mij namelijk ook onder het Harry Potter genre vallen. Of naja, dat is best krom gezegt, het ''harry potter genre'', maar je snapt me wel. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kaa schreef:
    (...)

    Maar je mag wel De Hobbit of LOTR lezen? Dat lijkt mij namelijk ook onder het Harry Potter genre vallen. Of naja, dat is best krom gezegt, het ''harry potter genre'', maar je snapt me wel. x)

    Nou ja, mijn moeder heeft zelf de films van LOTR gezien dus het zou raar zijn als ik De Hobbit niet mocht lezen. En tja, ik kan het boek altijd wegleggen als het me toch niet goed lijkt.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Jingles schreef:
    (...)
    Nou ja, mijn moeder heeft zelf de films van LOTR gezien dus het zou raar zijn als ik De Hobbit niet mocht lezen. En tja, ik kan het boek altijd wegleggen als het me toch niet goed lijkt.


    Het lijkt mij eerder dat je dan helemaal niets met Harry Potter/LOTR/The Hobbit te maken mag hebben. Maar goed, ik ken twee meiden die dat dus niet mogen maar die zijn Jehova. Jij bent dat niet, dus misschien is het bij jouw geloof wat losser?

    Mjah, zelf ben ik er gewoon helemaal gek van. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Ik bedoel wat is er mis met fantasie?
    Ik ben niet gelovig juist door al die beperkingen. Waarom zou je nu je plezier en vrijheid opgeven voor later omdat het toevallig niet mag volgens een heilig boek? Tuurlijk hebben ze ook veel gelijk. Maar door dit soort dingen.

    Ik zeg trouwens niet dat er iets mis is met geloven. Alleen is het niks voor mij.:'D

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 19:03 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Pulsar schreef:
    (...)

    Vandaar dat ik zeg iedereen zijn eigen mening.:'D

    En nee, alsjeblieft geen mix. Dat zou bijde concepte kapotmaken.D':

    Precies.
    HP moet je HP laten en LotR en the Hobbit moeten ook zo blijven als ze zijn.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik wil niet zeuren hoor, maar ik haat het om te praten over het geloof of als ik zie dat mensen erover praten. Mijn ouders hebben namelijk jarenlang geprobeerd mij te laten geloven en dat proberen ze nog steeds, maar ik wil dat niet.


    26 - 02 - '16

    Pulsar schreef:
    Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Ik bedoel wat is er mis met fantasie?
    Ik ben niet gelovig juist door al die beperkingen. Waarom zou je nu je plezier en vrijheid opgeven voor later omdat het toevallig niet mag volgens een heilig boek? Tuurlijk hebben ze ook veel gelijk. Maar door dit soort dingen.

    Ik zeg trouwens niet dat er iets mis is met geloven. Alleen is het niks voor mij.:'D


    Pardon? Ik dacht dat jij zelfs een van de oprichters was van het Rowlingisme D:


    -

    Pumbaa schreef:
    (...)

    Pardon? Ik dacht dat jij zelfs een van de oprichters was van het Rowlingisme D:


    Maar dat is een geloof zonder beperkingen. In het Rowlingisme mag je doen en laten wat je wilt. Zelfs moorden. Ik eh... ben namelijk een dooddoener.:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Een vriendin van mij mocht geen winx club, twilight en hp kijken vanwege haar geloof. Maar het is me gelukt haar twee van de drie te laten.kijken. Al wrigert ze om hp te kijken. Zoveel gemis :c

    Shailene schreef:
    Een vriendin van mij mocht geen winx club, twilight en hp kijken vanwege haar geloof. Maar het is me gelukt haar twee van de drie te laten.kijken. Al wrigert ze om hp te kijken. Zoveel gemis :c


    Dat snap ik dus niet. Wat is er in vredesnaam mis met HP? Hekserij?


    Queer zijn is gewoon alles

    Een vriendin van mij had dat ook. Volgens haar ouders was het hekserij en van Satan of zoiets.


    26 - 02 - '16

    Ik weiger ook om HP te kijken, maar dat is voornamelijk gewoon omdat ik het niet leuk vind.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Roku schreef:
    Een vriendin van mij had dat ook. Volgens haar ouders was het hekserij en van Satan of zoiets.


    Naja, het is alleen zonde dat het zo erg is. Maar ja, ieder zijn keuze toch?

    @Kim
    Dat kan ook natuurlijk.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Pulsar schreef:
    Ik vind dat eigenlijk best wel raar. Ik bedoel wat is er mis met fantasie?
    Ik ben niet gelovig juist door al die beperkingen. Waarom zou je nu je plezier en vrijheid opgeven voor later omdat het toevallig niet mag volgens een heilig boek? Tuurlijk hebben ze ook veel gelijk. Maar door dit soort dingen.

    Ik zeg trouwens niet dat er iets mis is met geloven. Alleen is het niks voor mij.:'D

    Het is ook best raar, dat geef ik toe. Maar ik geloof het om bepaalde dingen waar mensen in mijn klas nog steeds om zeuren maar ik kan het niet uitleggen omdat er heel weinig mensen zijn die me zullen snappen. En ja, van sommige dingen word ik misschien beperkt maar dat is alleen maar goed voor mezelf. Ik ben er trouwens niet een van de zwarte-kousen-kerk. :'D Juist van de meest 'vrije', maar soms moet je dingen opgeven voor iets, of niet? In elk geval is dit mijn opinion. Ik ben het Nederlandse woord voor opinion even kwijt. :')


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.