• Een nieuwe site maakt het mogelijk om gratis onlinecursussuen te volgen aan Hogwarts (Zweinstein in het Nederlands).

    Volg net als Harry Potter en zijn vrienden lessen in magie en goochelkunst en wordt lid van één van de 4 huizen. De leerstof bestaat uit leerboeken, inlcusief huiswerk, professoren en examens.

    Het project, Hogwarts is here, is een initiatief dat werd opgestart door een groep vrijwillige Potterfans. Ontdek het zelf hier.

    Bron: www.jim.be

    Wat vinden jullie hier van? Ik vind het in ieder geval super leuk! (:



    Gryffindor
    Phyrishton ~ Maenyn Storical
    Pabu ~ Fanny SM
    Emrys ~ Tara Luijsterburg
    PeterParker ~ Simone /
    Buddy ~ Sarita Schneider
    Page394 ~ Potterhead98

    Hufflepuff
    Soe ~ Sylvie L.
    Cashby ~ Gonzales

    Ravenclaw
    Eruditie ~ Linde Potter
    Constante ~ Sofie Groote Schaarsberg
    Cantabile ~ Suuz Stolz
    Aloha ~ Nova Ella
    Coombs ~ Florence Charé
    LoveLost ~
    Coulson ~ Linger

    Slytherin
    Nyl ~ Noa Deroo
    McBride ~ Yolanda Lelijveld
    Zinser ~ Sofie W.
    Gaikotsu ~ Luca Rayne
    Pulsar ~ Jarne VO
    Cresseyde ~ FreyaP


    Naamsveranderingen doorgeven aub

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 21:07 ]


    16 - 09 - '17

    Eruditie schreef:
    (...)

    Dat moest ik ook doen bij geschiedenis van de toverkunst, in 30 minuten een essay schrijven.


    Ik heb volgens mij de ergste essay ooit geschreven... :')
    Hij ging op een duur nog amper over Potions. xd


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Dat weet ik zelf ook niet, Jarne. Ze zouden die dingen beter bij de FAQ's zetten, want hallo zeg.

    En van dat huiswerk snap ik ook amper iets. Ik zat op les bij Transfiguration en wat er staat voor die essay, daar snap ik de helft niet eens van.


    16 - 09 - '17

    Freya ik kan je niet vinden


    16 - 09 - '17

    Guys, ik weet niet of jullie de lessen überhaupt gelezen hebben, maar je kunt gewoon een mailtje sturen naar je "professor" (tenminste, Naya Nivera, van Potions). Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ik een Nederlandse was en nu moet boven mijn essays telkens NES (Non-native English Speaker) zetten. Verder kan ik haar altijd iets vragen als ik het niet begrijp. Ik zou ook even een berichtje/mailtje sturen naar jullie "professoren". ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    Guys, ik weet niet of jullie de lessen überhaupt gelezen hebben, maar je kunt gewoon een mailtje sturen naar je "professor" (tenminste, Naya Nivera, van Potions). Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ik een Nederlandse was en nu moet boven mijn essays telkens NES (Non-native English Speaker) zetten. Verder kan ik haar altijd iets vragen als ik het niet begrijp. Ik zou ook even een berichtje/mailtje sturen naar jullie "professoren". ^^

    Ah, oke. Maar je hebt alleen gezegd dat je Nederlandse bent of zo? Want dan ga ik dat zo doen. Zou wel een stuk gemakkelijker zijn :').

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 19:05 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zet gewoon iedere keer boven aan mijn essay dat ik niet Engels ben


    Spoiler alert: you will save yourself

    Zarathos schreef:
    (...)
    Ah, oke. Maar je hebt alleen gezegd dat je Nederlandse bent of zo? Want dan ga ik dat zo doen. Zou wel een stuk gemakkelijker zijn :').

    Wacht even; ik heb hier het mailtje:
    Dear professor Nivera,

    I'm Sofie, and I have joined your potions course at Hogwarts. I read the first lesson and you metioned that non-native speakers should send you an e-mail to discuss their options. Since I am Dutch I though it would be a good idea to send you an e-mail.
    I am in my last year of high school/secundairy school, and we are suppose to be at B2/A1-Cambridge level, but my English is not flawless. (You might notice that in this e-mail.)
    I hope we can discuss my options?

    Yours Sincerely,


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    Guys, ik weet niet of jullie de lessen überhaupt gelezen hebben, maar je kunt gewoon een mailtje sturen naar je "professor" (tenminste, Naya Nivera, van Potions). Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ik een Nederlandse was en nu moet boven mijn essays telkens NES (Non-native English Speaker) zetten. Verder kan ik haar altijd iets vragen als ik het niet begrijp. Ik zou ook even een berichtje/mailtje sturen naar jullie "professoren". ^^


    Good idea, maar dat gaat me niet verder helpen als ik niet begrijp wat er staat bij de opdracht...


    16 - 09 - '17

    Sim schreef:
    (...)
    Wacht even; ik heb hier het mailtje:
    Dear professor Nivera,

    I'm Sofie, and I have joined your potions course at Hogwarts. I read the first lesson and you metioned that non-native speakers should send you an e-mail to discuss their options. Since I am Dutch I though it would be a good idea to send you an e-mail.
    I am in my last year of high school/secundairy school, and we are suppose to be at B2/A1-Cambridge level, but my English is not flawless. (You might notice that in this e-mail.)
    I hope we can discuss my options?

    Yours Sincerely,

    Oh oké. Thanks! ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb me net aangemeld. Ik ben Suuz Stolz en ik zit in Ravenclaw ^^

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 12:26 ]


    From these ashes, I will rise

    Ik kan mijn eerste lessen niet zien :/ Ben ik de enige die dat heeft?


    From these ashes, I will rise

    Foraoise schreef:
    (...)

    Good idea, maar dat gaat me niet verder helpen als ik niet begrijp wat er staat bij de opdracht...

    Lees je überhaupt wat ik zeg? Je kunt ook om uitleg vragen aan je professor, als je de opdracht niet snapt. Die professor van Potions zei zelf dat ze het in simpel Engels zou uitleggen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Cantabile schreef:
    Ik kan mijn eerste lessen niet zien :/ Ben ik de enige die dat heeft?

    Je moet je eerst aanmelden bij een "course". Moet je volgens mij eerst naar "Hogwarts" gaan, dacht ik.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sim schreef:
    (...)
    Je moet je eerst aanmelden bij een "course". Moet je volgens mij eerst naar "Hogwarts" gaan, dacht ik.

    Ik ben al "Enrolled". Het probleem is dat ik klik op "Lesson 1", dat de webpagina gewoon helemaal niet goed laadt en er een 404 error staat, waar waarschijnlijk de les hoort te staan. De rest van de pagina laadt in links, waar gewone knopjes horen te staan. Ik kijk wel even of ik een screenshot kan maken.


    From these ashes, I will rise


    Dit krijg ik. Klik voor groter plaatje.

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 12:01 ]


    From these ashes, I will rise