• Met toestemming van Yoda, kan ik beginnen met mijn themawedstrijd.

    Inschrijvingen gesloten!




    De wedstrijd.
    Deze themawedstrijd bestaat uit 6 verschillende rondes. Bij elk ronde, krijg je andere thema. Ik zoek tussen de 10 en 25 enthousiaste deelnemers die allemaal actief mee willen doen. Elk ronde duurt ongeveer 2 weken en niemand valt af. Verder zoek ik een jurylid die actief mee wilt brainstormen en beoordelen. Ik heb graag dat deze jurylid goed is in grammatica en spelling.


    Deelnemerslijst.
    Jury:
    Aldea > Gail Tentamens van 8 mei tot en met 23 of 30 mei.)
    Fawkes > Dominique

    Deelnemers:

    1. involved > Elly
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,8
    Opdracht 2:

    2. Kida > Femke > Examens van 4 t/m 20 juni
    Opdracht1: Ingeleverd 8,9
    Opdracht 2: Uitstel

    3. Foraoise > Sylvie Examens op 13 juni en van 18 t/m 20 juni
    Opdracht 1: Ingeleverd. 9,25
    Opdracht 2: Uitstel

    4. Quies > Sophie > Examens van 2 t/m 19 juni
    Opdracht 1: Ingeleverd. 8,25
    Opdracht 2:

    5. Rhyme > Danique
    Opdracht 1: Ingeleverd 8,5
    Opdracht 2: Uitstel

    6. Yoko > Eva
    Opdracht 1: Ingeleverd 8,25
    Opdracht 2:

    7. Floreale > Loeka (Eerder Dusky.)
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,15
    Opdracht 2:


    8. Curuxa > Chris
    Opdracht 1: Ingeleverd. 9,25
    Opdracht 2: Joker

    9. Macabre > Michelle
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,5
    Opdracht 2:

    10. Lizor > Lisa > Examens van 12 t/m 23 mei
    Opdracht 1: Ingeleverd 8,75
    Opdracht 2:

    11. Junns > Maaike
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,9
    Opdracht 2:

    12. xxmufasaxx
    Opdracht 1: Ingeleverd 10
    Opdracht 2:

    13. xLenox > Lenox > Dyslectisch
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,35
    Opdracht 2:

    14. OneWayIlove > Maureen
    Opdracht 1: Ingeleverd 8,95
    Opdracht 2:

    15. piaffe > Leonie
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,0
    Opdracht 2: Uitstel.

    16. McBride > Yolanda
    Opdracht 1: Ingeleverd. 9,0
    Opdracht2: Joker

    17. svarog > Quincy
    Opdracht 1: Ingeleverd 8,05
    Opdracht 2: Uitstel

    18. Mutiny > Joyce
    Opdracht 1: Ingeleverd 9,75
    Opdracht 2:

    19. 1iemand > Ciska > Dyslexie
    Opdracht 1: Ingeleverd. 7,75
    Opdracht 2: Uitstel

    20 01 > Amber
    Opdracht 1: Ingeleverd.5,75
    Opdracht 2:


    Wat je allemaal kunt verwachten:
    ~ Gedichten ~ Stand Alones ~ Covers ~ Foto's maken ~ Tekenen ~ Knutselen ~ Quizzen ~
    ~ Hunger Games ~ Liefde/Broken Hearts ~ Angst ~ Natuur ~ Fame ~ Technology ~ Memories ~ Bloed ~ Fashion ~ Childhood ~ Horror ~

    Gelieve:
    ~ Aan te melden als je dyslexie hebt.
    ~ Geen camera hebt.

    Regels.
    ~ Als eerst gelden hier dus ook de huisregels van Quizlet. Wie deze overtreedt, ligt er meteen buiten. Zonder pardon.
    ~ Als je je inschrijft, wil ik graag dat je de HELE wedstrijd mee gaat doen.
    ~ Je opdracht dien je in een PRIVÉ BERICHT naar beide juryleden te sturen: Aldea + Fawkes
    ~Je levert in via een link die naar een stand alone gaat. Je hoeft dus geen storie apart aan te maken voor deze wedstrijd.
    ~ We kraken niemands werk af.
    ~ Hou je aan de opgegeven opdracht en thema.
    ~ Als je bijvoorbeeld een foto gaan inzenden, moet het gemaakt zijn TIJDENS deze wedstrijd.
    ~ Download en plagiaat is natuurlijk verboden. Wie hieraan doet, ligt er automatisch buiten.
    ~ Naamsveranderingen gelieve meteen door te geven in het topic.
    ~ Niemand valt af, ik werk met een puntensysteem. Voor meer informatie hierover, kijk naar het punteninstelling.
    ~ Er kunnen minimum 10 en maximaal 25 mensen deelnemen.
    ~ Er zullen in totaal 6 rondes zijn
    ~ Ik ga proberen binnen 5 dagen na te kijken, zodat mensen van hun fouten kunnen leren.
    ~ Je mag GEEN hulp vragen aan bèta-readers, als ik een schrijfwerk opgeeft.
    ~ Iedereen krijgt maar een joker.

    Punteninstelling.
    Bij elk ronde kunnen jullie maximaal 100 punten scoren die we bij het einde door 10 zullen delen om bij je cijfer te komen. Bij de beoordeling let ik telkens op andere punten.

    ~Als jullie bijvoorbeeld een schrijfopdracht krijgen, dan ga ik letten op: Creativiteit (20), Originaliteit (20), Verhaal (30), Grammatica (25), Op tijd inleveren (5).
    ~ Als jullie bijvoorbeeld een foto-opdracht krijgen, dan ga ik letten op: Creativiteit (30), Hoe mooi het eruitziet (30), Uitvoering van de opdracht (30), Op tijd inleveren (10)
    ~ Bij een quizopdracht ga ik letten op: Uitvoering van de opdracht (30!) , Creativiteit (20), Originaliteit (15), Grammatica (25), Op tijd inleveren (10)

    Joker.
    Als je een joker heb ingezet, dan heb je vanzelfsprekend 500 punten ipv 600. Daarom halen we bij het einde een opdracht af van de mensen die geen joker hebben ingezet. We gaan vanzelfsprekend de opdracht eruithalen waarbij de deelnemer in kwestie het laagste heeft gescoord.
    Dus als je bijvoorbeeld deze punten heb gehaalt: 6,7 + 7,4 + 3,8 + 4,5 + 8,0 + 6,2. Dan halen we bij het einde de 3,8 weg.

    Uitstel & te laat inleveren.
    Ik zit momenteel op College en snap ik dat school altijd voor gaat en dat je hierdoor tijdtekort kan hebben. Daarom geef ik genoeg tijd om een opdracht in te leveren. Per opdracht zullen jullie ongeveer 10 dagen de tijd krijgen om een werk in te leveren. Als jullie merken dat het niet genoeg is, mag je tot en met een dag vÓÓr de deadline om drie dagen uitstel vragen. Elke dag dat je ná de dealine van het uitstel te laat inlevert, zal ik een punt aftrekken. Ook als je een minuut na de deadline inlevert, haal ik een punt eraf. Als je een goed excuus hebt, wil ik best door de vingers kijken.
    Deadline is altijd om 23.59 u.

    Prijzen.
    Ik geef om de eer, creativiteit en het plezier van deze wedstrijd. Maar de winnaar krijgt 20 credits cadeau en mijn eeuwige bewondering. Het tweede en derde prijs wordt één keer gratis spotlight .Ik zal jammer genoeg geen troostprijzen kunnenweggeven. Zo rijk ben ik ook weer niet xp. Jurylid krijgt ook geen credits cadeau.

    Inschrijvingen.
    Er kunnen minimaal 10 mensen deelnemen en maximaal 25 deelnemers. Ik zoek ook een extra jurylid. Let wel op dat ik niet de eerste de beste neemt die zich voor deze werk opgeeft.Hierbij speelt geen rol of je al eerder een jurylid was geweest of niet. Aan alle deelnemers: Mag ik ook jullie echte namen weten? Het is wat netter om jullie aan jullie namen te noemen in plaat van usernaam. (


    De eerste opdracht.
    Opdracht 1.
    Natuur.


    Beste deelnemers,
    Bij deze opdracht is het thema “Natuur”.
    Ik ga bij deze opdracht niet te specifiek zijn over wat jullie mogen doen. Jullie mogen doen wat jullie hart wenst. Het is mogelijk om bijvoorbeeld een tekening te maken, of een foto van de natuur te maken. Let er wel op dat de moeite die je in je werkje stopt, beloond wordt.

    De natuur wordt onderverdeeld in drie delen: Land dieren en water. Laat hieronder in een reactie weten wat je kiest. Je bent er niet aan verbonden, mocht je later nog toch graag willen veranderen omdat het beter past, dan kan dit gewoon.
    Voor deze opdracht hebben jullie er tien dagen de tijd voor. Succes! *O*

    Deadline: Donderdag 1 mei 2014 om 23.59u
    Uitstel vragen tot: Woensdag 30 april 2014 om 23.59u
    Deadline Uitstel: Zondag 4 mei om 23.59u


    Land: Foraoise , Dusky, Quies, Kida, Junns, 01, 1iemand, xxmufasaxx
    Dieren: Occult, McBride, Curuxa, xLenox,OneWaylove, Yoko, piaffe, YingYangSwan, Mutiny, Sitara
    Water: Svarog, Lizor, involved , Rhyme


    Opdracht 2.



    Disney gaat niet alleen over de ware vinden. Het leert je ook wat over het echte leven daarbuiten.
    Zoals Simba, die de kwaadaardige Scar gaat geloven dat het zijn schuld is dat Mufasa dood is.
    Zoals Sneeuwwitje en Assepoester, die alles verliezen aan hun gemene stiefmoeders.
    Klinkt het ergens bekend in je oren? Hoe vaak hoor je zoiets niet in het dagelijkse leven?
    Het leven is hard, ja. Maar op het einde maakt liefde alles beter. Of toch niet?
    Herschrijf het door jou gekozen sprookje met jezelf in de hoofdrol en leef de nachtmerrie of droom van jouw gekozen Disney prins of prinses!

    Hieronder vinden jullie 26, -voor jullie- nog onbekende Disneyfilms. Het is de bedoeling dat jullie één letter kiezen uit het alfabet. Hieraan zit een Disneyfilm gekoppeld waar jij je SA over moet gaan schrijven. Omdat er nog maar 20 deelnemers zijn en 26 letters, zullen er 6 overblijven. Je mag maximaal 1 keer van letter(en film) veranderen of ruilen met een andere deelnemer, alleen als de andere deelnemer het er ook mee eens is!

    A. Roodkapje 01
    B. Doornroosje xxMufasaxx
    C. Assepoester Macabre
    D. Bambi
    E. Leeuwenkoning Involved
    F.
    G.
    H.
    I. Peter Pan Svarog
    J. Dombo Mutiny
    K. 101 Dalmatiërs 1iemand
    L. Jungle boek Floreale
    M. Robin Hood Rhyme
    N. Mary Poppins Junns
    O. De kleine zeemeermin
    P. Sneeuwwitje Foraoise
    Q. Aladdin Quies
    R.Pocahontas Piaffe
    S. Tarzan
    T. Lilo&Stitch Yoko
    U.
    V.
    W. Rapunzel Kida
    X. De prinses en de kikker xLenox
    Y. Mulan OneWayllove
    Z. Brave Lizor

    Je maakt je keuze als een reactie in de story, dus NIET op het forum. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, dus let goed op dat je geen letter kiest die al bezet is. Zodra je je letter opgeeft, verschijnt hier de Disneyfilm met daarachter jouw username. Denk goed na over de letter.

    Toelichting van de opdracht:
    Het is de bedoeling dat je van jezelf een personage maakt. Bijvoorbeeld: Je hebt een nummer gekozen en daaruit is Mulan voortgekomen. Dan schrap je de hele Mulan persoon en zet je jezelf daarin. Dan is de vraag wat je gaat doen. Zou je je ook verkleden en het leger in gaan? Of zeg je 'pap, ga jij maar lekker, ik word een geisha. '? En hoe reageren de andere personages erop uit de film? Je moet er dus wel op letten dat je iets uitschrijft en de andere karakters, één of meerdere, dat is helemaal aan jullie, wel in je verhaal voorkomen! Dus in het geval van Mulan zou je kunnen kiezen voor Mushu, of de soldaten etc. etc.


    Minimaal aantal woorden: 500
    Maximaal aantal woorden: 1500

    Je schrijft de opdracht volledig in het Nederlands.
    Songteksten zijn niet toegestaan, ook geen stukjes. Quotes mogen alleen in de inleiding. Het gaat om jouw verhaal, niet om teksten die al geschreven zijn

    Voor deze opdracht krijgen jullie 11 dagen de tijd

    Deadline: 25 mei 2014 om 23.59u
    Uitstel vragen tot: 24 mei 2014 om 23.59u
    Deadline Uitstel: 28 mei om 23.59u

    [ bericht aangepast op 20 mei 2014 - 17:32 ]


    -

    Lizor schreef:
    Ik heb examens van 12 mei tot 23 mei.

    Mag je trouwens dingen combineren zoals een SA en een tekening?


    Nee, Dan moeten we namelijk twee dingen beoordelen. Dan zouden we én je SA moeten nakijken én de tekening. Is niet eerlijk tegenover de mensen die maar één ding hebben ingezonden, en ook in de opdracht spreken we over één item per persoon.

    Dit geldt overigens voor iedereen: Zorg dat je maar één werkje inlevert(Dus of één tekening of één foto of één gedicht etc.). Als je meerdere dingen instuurt, krijg je een berichtje terug dat je een keuze zal moeten maken tussen de twee.

    Een gewone foto of simpel plaatje mag wel bij een SA of een gedicht, maar zal niet beoordeeld worden en is dus een beetje overbodig.

    Hallo, moet ik ook mijn achternaam geven?
    Mijn echte naam is Alice :)
    Groetjes


    Canapeche <3

    xxMufasaxx schreef:
    Hallo, moet ik ook mijn achternaam geven?
    Mijn echte naam is Alice :)
    Groetjes


    Nee, voornaam is goed. Heb je ook al een idee of je voor Dieren, land of water gaat kiezen?

    Fawkes schreef:
    (...)

    Nee, Dan moeten we namelijk twee dingen beoordelen. Dan zouden we én je SA moeten nakijken én de tekening. Is niet eerlijk tegenover de mensen die maar één ding hebben ingezonden, en ook in de opdracht spreken we over één item per persoon.

    Dit geldt overigens voor iedereen: Zorg dat je maar één werkje inlevert(Dus of één tekening of één foto of één gedicht etc.). Als je meerdere dingen instuurt, krijg je een berichtje terug dat je een keuze zal moeten maken tussen de twee.

    Een gewone foto of simpel plaatje mag wel bij een SA of een gedicht, maar zal niet beoordeeld worden en is dus een beetje overbodig.


    Oké, good to know (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    succes iedereen met de wedstrijd!!

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 19:56 ]

    Fawkes schreef:
    (...)

    Nee, Dan moeten we namelijk twee dingen beoordelen. Dan zouden we én je SA moeten nakijken én de tekening. Is niet eerlijk tegenover de mensen die maar één ding hebben ingezonden, en ook in de opdracht spreken we over één item per persoon.

    Dit geldt overigens voor iedereen: Zorg dat je maar één werkje inlevert(Dus of één tekening of één foto of één gedicht etc.). Als je meerdere dingen instuurt, krijg je een berichtje terug dat je een keuze zal moeten maken tussen de twee.

    Een gewone foto of simpel plaatje mag wel bij een SA of een gedicht, maar zal niet beoordeeld worden en is dus een beetje overbodig.


    Kijk, ik wil niet stom doen nu of zo, maar ik heb bijvoorbeeld twee tekeningen ingezonden waar ik uren aan heb zitten werken (beide met dieren te maken). Ik had dit al op voorhand aan Gail gezegd en zij heeft hier geen commentaar op terug gegeven dus ik dacht dat het ok was en nu opeens wordt deze regel ingevoerd? Misschien kon het wat eerder gezegd worden, want nu vind ik het lullig dat ik eigenlijk tijd verloren heb aan de tweede tekening. Maar goed, ik ga maar niet klagen, het is nu eenmaal de regel.

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 16:29 ]


    16 - 09 - '17

    Foraoise schreef:
    (...)

    Kijk, ik wil niet stom doen nu of zo, maar ik heb bijvoorbeeld twee tekeningen ingezonden waar ik uren aan heb zitten werken (beide met dieren te maken). Ik had dit al op voorhand aan Gail gezegd en zij heeft hier geen commentaar op terug gegeven dus ik dacht dat het ok was en nu opeens wordt deze regel ingevoerd? Misschien kon het wat eerder gezegd worden, want nu vind ik het lullig dat ik eigenlijk tijd verloren heb aan de tweede tekening. Maar goed, ik ga maar niet klagen, het is nu eenmaal de regel.


    Nou ja. Daar valt over te twisten, want ik weet niet beter dat er netjes een mail was toegestuurd naar jou of je een keuze wilde maken tussen beide tekeningen. Hoe moeten we het anders gaan beoordelen? Jou twee cijfers geven en een ander die maar één project heeft ingezonden één cijfer geven? Dat is ook niet eerlijk. Daarnaast, zou ik twee dingen kunnen gaan beoordelen en een gemiddelde cijfer kunnen geven, wat jammer zou zijn omdat een 'minder' werkje dus je cijfer omlaag zou halen. En naar mijn weten is het altijd de bedoeling geweest bij iedere wedstrijd om maar één ding in te zenden, anders wordt wel vermeldt 'we willen graag hebben dat je twee gedichten maakt' of 'voor deze opdracht moet je én een SA schrijven én een cover maken.'
    Ik vind het jammer dat je het zo ervaart, zeker omdat je eerst ook aangaf niet te kunnen tekenen en vervolgens zo enthousiast bent geweest dat je er twee hebt kunnen maken. Als beide dingen op één tekening hadden gestaan, waren ze ook gewoon als één tekening beoordeeld, maar nu zijn ze echt gewoon te verschillend en twee aparte werkjes.

    Maar goed, heel erg letterlijk genomen staat er 'een foto, een tekening' en 'werkje' niet 'werkjes'. En Lizor heeft ook gevraagd of het oké was als ze twee dingen inleverde, waarbij ze dus te horen kreeg dat ze de moeite niet hoefde te nemen omdat we maar één werkje beoordelen. Ik wil rustig commentaar geven op beide tekeningen als je dat graag wil, één voor de wedstrijd en één gewoon zo. Maar je krijgt dus één cijfer.
    Het wordt voor ook ook ontzettend veel werk als 23 deelnemers nu ineens twee dingen gaan inleveren die we moeten beoordelen. Dat is voor mij dan niet meer één opdracht, maar zijn het er twee.

    Het spijt me dat het onduidelijk was voor je, en dat het ergens mis is gegaan met communicatie. We zullen ervoor zorgen dat we bij de volgende opdrachten specifiek aan gaan geven hoeveel dingen je mag inleveren als er nog een creatieve opdracht komt.

    Fawkes schreef:
    (...)

    Nou ja. Daar valt over te twisten, want ik weet niet beter dat er netjes een mail was toegestuurd naar jou of je een keuze wilde maken tussen beide tekeningen. Hoe moeten we het anders gaan beoordelen? Jou twee cijfers geven en een ander die maar één project heeft ingezonden één cijfer geven? Dat is ook niet eerlijk. Daarnaast, zou ik twee dingen kunnen gaan beoordelen en een gemiddelde cijfer kunnen geven, wat jammer zou zijn omdat een 'minder' werkje dus je cijfer omlaag zou halen. En naar mijn weten is het altijd de bedoeling geweest bij iedere wedstrijd om maar één ding in te zenden, anders wordt wel vermeldt 'we willen graag hebben dat je twee gedichten maakt' of 'voor deze opdracht moet je én een SA schrijven én een cover maken.'
    Ik vind het jammer dat je het zo ervaart, zeker omdat je eerst ook aangaf niet te kunnen tekenen en vervolgens zo enthousiast bent geweest dat je er twee hebt kunnen maken. Als beide dingen op één tekening hadden gestaan, waren ze ook gewoon als één tekening beoordeeld, maar nu zijn ze echt gewoon te verschillend en twee aparte werkjes.

    Maar goed, heel erg letterlijk genomen staat er 'een foto, een tekening' en 'werkje' niet 'werkjes'. En Lizor heeft ook gevraagd of het oké was als ze twee dingen inleverde, waarbij ze dus te horen kreeg dat ze de moeite niet hoefde te nemen omdat we maar één werkje beoordelen. Ik wil rustig commentaar geven op beide tekeningen als je dat graag wil, één voor de wedstrijd en één gewoon zo. Maar je krijgt dus één cijfer.
    Het wordt voor ook ook ontzettend veel werk als 23 deelnemers nu ineens twee dingen gaan inleveren die we moeten beoordelen. Dat is voor mij dan niet meer één opdracht, maar zijn het er twee.

    Het spijt me dat het onduidelijk was voor je, en dat het ergens mis is gegaan met communicatie. We zullen ervoor zorgen dat we bij de volgende opdrachten specifiek aan gaan geven hoeveel dingen je mag inleveren als er nog een creatieve opdracht komt.


    Ja, ik begrijp best dat je één ding kan inzenden, maar doe dan eerst niet alsof het ok is om me dan nog niet eens via mail te laten weten dat ik toch moet kiezen voor één tekening en het hoeft nu niet te gaan over het ding dat ik niet kan tekenen... En over dat beide tekeningen op één blad zouden staan, dan moet je er nog altijd twee beoordelen aangezien ze beide anders zijn, toch? Maar goed, ik heb al doorgegeven aan Gail welke tekening het mag zijn voor de wedstrijd.


    16 - 09 - '17

    Oke, nu vraag ik mij wel iets af over de opdracht die ik ingeleverd heb. Ik heb er geen PB van ontvangen dat het niet goed was, maar een bevestiging daarover zou ik wel fijn vinden.
    Ik had namelijk een foto gestuurd en daar een beetje over verteld. Telt dat ook als 2 werkjes, of als 1,omdat ze met elkaar in verband staan?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    McBride schreef:
    Oke, nu vraag ik mij wel iets af over de opdracht die ik ingeleverd heb. Ik heb er geen PB van ontvangen dat het niet goed was, maar een bevestiging daarover zou ik wel fijn vinden.
    Ik had namelijk een foto gestuurd en daar een beetje over verteld. Telt dat ook als 2 werkjes, of als 1,omdat ze met elkaar in verband staan?

    Dit bedoelde ik eigenlijk, maar ik denk dat daar hetzelfde antwoord voor geld :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Dit bedoelde ik eigenlijk, maar ik denk dat daar hetzelfde antwoord voor geld :3


    Dus dadt het niet goed is, bedoel je?


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    McBride schreef:
    (...)

    Dus dadt het niet goed is, bedoel je?


    Ik denk dat het wel goed is, aangezien je gewoon over de foto verteld, het is geen SA dusja... maarja ik ga niet oordelen daarover.


    16 - 09 - '17

    McBride schreef:
    Oke, nu vraag ik mij wel iets af over de opdracht die ik ingeleverd heb. Ik heb er geen PB van ontvangen dat het niet goed was, maar een bevestiging daarover zou ik wel fijn vinden.
    Ik had namelijk een foto gestuurd en daar een beetje over verteld. Telt dat ook als 2 werkjes, of als 1,omdat ze met elkaar in verband staan?


    Dat is één werk, omdat je alleen maar hebt verteld wie/wat het is. We nemen dus niet het hele evenement 'tikkertje spelen' met je hondje mee. Maar je inzending is wel gewoon goed omdat het maar één foto is. We zullen alleen kijken naar de foto en wat we daarvan vinden.

    Duidelijker zo? (:

    Lizor schreef:
    (...)
    Dit bedoelde ik eigenlijk, maar ik denk dat daar hetzelfde antwoord voor geld :3


    Jij had het over een SA met een foto daarbij toch? In jouw geval is het dan precies andersom, dan zit de foto erbij voor het idee, maar wordt alleen je SA beoordeeld.

    Ik doe dieren als thema.
    Volgens mijn moest ik dat nog laten weten.


    'He is very brave and very wise, that's why he is known as the great prince of the forrest.' Bambi's Mother