• Ik heb woensdag mijn herkansing van wiskunde, alleen loop ik nogal vast.
    Ik weet het antwoord ik weet alleen de weg er naar toe niet. Hopelijk kan iemand me het uitleggen.

    Ik moet dit herleiden:

    (X-3)/(X+4) + 1 = 3/X


    Het antwoord:
    (3-X)/(X)


    Can't control my second personality

    Ik heb dit een aantal weken terug gehad.. Ik kan het wel proberen, maar ik heb een 5.8 gehaald voor dat proefwerk (cat)

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 15:17 ]

    @Montrose Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik had een 1.8. Alles is dus beter dan wat ik bedenk.


    Can't control my second personality

    Ik kom op iets uit dat echt heel anders is, dus dat zal niet kloppen. Ik ben geen wiskundegenie (cat)

    Op wat kom je uit? Misschien snap ik dan wat meer wat ik überhaupt moet doen


    Can't control my second personality

    Volgens mij moet je kruislings vermenigvuldigen..

    Ik kom ook op iets heel anders uit hoor. Ik denk dat je antwoord niet klopt, want als je dit is geen formule herleiden, maar een vergelijking oplossen. Dan krijg je een antwoord geformuleerd als "X = [...]" en niet dit. Ik kom namelijk (ik heb misschien fouten gemaakt) uit op "X = 1 of X = -2".


    From these ashes, I will rise

    Probleem is, is dat zoals het daar staat ik er weinig wijs uit kan worden.
    Is het misschien mogelijk een foto van de opgave te maken en die te posten? Misschien snap ik hem dan en kan ik een poging te doen je te helpen :')


    Stenenlikker

    ik dacht dat het misschien zo moest maar dan weet ik niet hoe ik verder kom duss

    (x-3)(x+4) + 1 = 3x
    (x-3 )(x+4) +1 - 3x = 0
    x2 (kwadraat) + 4x -3x + 12 + 1 - 3x = 0
    x2 - 2x + 13 = 0

    maar dan klopt het niet wat het antwoord moet zijn. Duss ik zou het niet weten.
    sorry


    It's for those who dare to fucking dream

    Ja ik moet hem echt herleiden, en niet oplossen (ik had dat namelijk gedaan op het proefwerk en dat was fout). Ik zit nu op mijn mobiel dus het duurt even voor dat ik heb uitgevogeld hoe je ook al weer een foto in plak


    Can't control my second personality

    Herleiden kan voor zover ik weet als er iets in de richting van "f(x) = [formule]". Dat staat er niet. Weet je ook zeker dat dat het goede antwoord is? Heb je een antwoorden- of uitwerkingenboekje?


    From these ashes, I will rise

    als je hem berekent met de ABC formule kan hij niet. Je krijgt dan geen oplossing omdat de discriminant - 56 is


    It's for those who dare to fucking dream

    Som
    Nee sorry geen uitwerkingen het is namelijk de som die ik fout had op het oorspronkelijke SE


    Can't control my second personality

    Klaproosje schreef:
    als je hem berekent met de ABC formule kan hij niet. Je krijgt dan geen oplossing omdat de discriminant - 56 is


    Ik om uit op discriminant = 33, dus ik weet niet hoe jij rekent..

    Klaproosje schreef:
    als je hem berekent met de ABC formule kan hij niet. Je krijgt dan geen oplossing omdat de discriminant - 56 is

    Ik heb de ABC formule gebruikt en bij mij geldt X = -2 of X = 1, dus ik denk dat je een fout hebt gemaakt.


    From these ashes, I will rise

    Ik had de uitwerking vluchtig gezien bij het bespreken (maar die vent ging te snel, en ik was het vergeten te vragen). Maar er kwam sowieso geen discriminant in voor)


    Can't control my second personality