• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nou in dit geval wel,' antwoordde Venomis verongelijkt. 'Sommigen kun je maar beter enigszins tevreden houden.'

    -
    'Ik vroeg me af,' begon Michelle aarzelend, 'zou jij me willen helpen zoeken naar de moordenaar?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Daar zullen we het dan wel nooit over eens worden.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee, ik denk het niet,' antwoordde Cordelia. Ze kwam overeind en liep naar Kato toe. 'Ik wil niet dat je denkt dat ik Wyatts gedrag goed praat. Dat doe ik echt niet. Ik vind het vreselijk wat hij Athi heeft aangedaan.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'De moordenaar?' vroeg Enaid verschrikt. 'Moet de raad dat niet zelf uitzoeken?'

    ~ ~

    Kato liep naar de keuken, omdat hij best wel honger had en zo had hij een excuus om Cordelia niet aan te kijken.
    'Laten we er maar weer over op houden, hè?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Heb jij daar veel vertrouwen in?' vroeg Michelle zachtjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cordelia zei niets en bleef een paar tellen naar Kato staan kijken, die wat in de kastjes rommelde en haar niet zag. Ze liep naar het raam en staarde afwezig naar haar kleine tuintje. Kato had die voor haar gemaakt, met kleine houten hekjes erom heen, zodat er geen verdwaald konijn of ander dier haar gewasjes op kon eten. Ze groeiden al flink en binnenkort zou ze misschien al de eerste aardbeitjes kunnen plukken. Het leek ineens allemaal zo lang geleden. Cordelia scheurde haar blik los van het tuintje en keek naar de grote, prachtige oceaan. Hun huis stond hoog tussen de duinen en vanaf hun veranda hadden ze het mooiste uitzicht. Cordelia staarde even vertederd naar de donkerrode lucht en de zon die bijna onder ging. Het was slechts een fractie van een seconde, toen ze in de verte een groot, zwart dier boven de oceaan zag springen. Toen ze realiseerde wie dat was snakte ze naar adem. Het kon haast niet..
    Ze slaakte een klein gilletje, van verbazing en blijdschap tegelijk, en stormde naar buiten. Ze rende zo hard ze kon, sneller dan ze ooit had gerend. Tranen van blijdschap gleden over haar wangen en al rennend trok ze haar kleren uit. Ze sprong de zee in en gleed soepel door het water, als de prachtige zeemeermin die ze was, en waar ze bestemd voor was. Uiteindelijk sprong ze net zo hoog als de grote orka boven het water uit. Ze lachte blij en vergat al haar zorgen.
    'Ik wist dat ik je nog eens zou zien!' zei ze opgetogen. 'Ik wist het!' Ze keek naar de gigantische orka die voor haar in het water lag.
    'Het was een lange tocht,' antwoordde hij met zijn lage, mooie stem. 'Maar het was het wachten waard.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato slaakte een diepe zucht toen Cordelia er plots vandoor was gegaan. Hij had aan haar gezicht wel gezien dat ze vrolijk was, dus hij was niet bang dat ze in zeven sloten tegelijk zoi lopen, maar het zat hem niet lekker. Hij vond het niet leuk dat ze er zomaar vandoor gegaan was, zonder iets te zeggen of hem recht aan te kijken.
    Hij ging met zijn eten op de bank zitten en voorzag Nikyn ook van zijn dagelijkse portie vlees.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [aww.]

    Emily besloot er niet verder op in te gaan en zuchtte toen Maerle begon te huilen. 'Ze moet weer even drinken.' Ze legde haar dochter aan de borst en slaakte een zachte zucht.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 18:31 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Een fles moet toch warm? ;p


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    RosanneB schreef:
    Een fles moet toch warm? ;p


    Is vaak wel beter. Zeker met moedermelk. Dat krijgt ze anders ook warm.
    En het is best dom om het niet te doen omdat je geen zin hebt, want je moet het regelmatig doen. Dus dan moet ze straks alsnog kolven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    (...)

    Is vaak wel beter. Zeker met moedermelk. Dat krijgt ze anders ook warm.
    En het is best dom om het niet te doen omdat je geen zin hebt, want je moet het regelmatig doen. Dus dan moet ze straks alsnog kolven.


    Oh, danverander ik het. Het leek me zo leuk als Ariana de kans kreeg haar te voeden, hehe.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ja haha dat dacht ik ook!


    Cordelia raakte met haar hand zijn zwarte huid aan. 'Ik heb nooit naar je naam kunnen vragen.'
    'Brons,' antwoordde hij. 'Mijn naam is Brons.'
    Cordelia giechelde. Wat een grappige naam. 'Je bent mooi,' zei ze. 'Echt heel mooi. Waarom reis je alleen?'
    'Ik ben mijn groep kwijt geraakt.' Hij maakte een kleine sprong. 'Mijn vin is nooit volledig hersteld, na de aanval.' Cordelia beet op haar lip en voelde zich direct schuldig.
    'Dat is mkjn schuld,' zei ze zacht. 'Het spijt me heel erg.'
    'Heb je je kind kunnen redden?'
    'Ja, ze is helemaal in orde.' Cordelia legde haar hand weer tegen zijn huid en wreef er over heen.
    'Dat is toch alles dat telt? Het was niet voor niets, Cordelia. Je was heel moedig.'
    'Jij ook. Ik ben zo blij dat je me bezoekt,' zei ze tegen Brons. 'Jij moet ook een vrouw gaan zoeken. Kindjes krijgen. Je bent zo mooi,'zei ze weer. Ze keek vol bewondering naar de orka.
    'Laten we niog even samen zwemmen. Verloren tijd inhalen,' glimlachte ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato legde Nykin in bed. Liae had de hele middag geslapen en lag nu vrolijk op haar kussen.
    Kato nam haar in zijn armen zodra Nykin rustig was en liep met haar naar de keuken. Hij wist niet wat hij daar wilde gaan doen en staarde enkel naar buiten.
    In de verte, boven de glinsterende zee, zag hij een grote vis uit het water springen, gevolgd door een andere gedaante die hij zelfs als Cordelia kon onderscheiden.
    Hij schudde zijn hoofd en ging maar koffie zetten.
    Ze was dus weggespring om met iemand te zwemmen. Kato was blij dat ze daar de tijd voor nam, maar hij had het wel prettig gevonden als ze dat had gezegd of had gezegd wanneer ze terug zou komen.
    Hij nam weer plaats op de bank en hoopte dat ze wat gekalmeerd zou zijn als ze eenmaal terug was.zijn koffie raakte hij niet aan


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia had het ontzettend naar haar zin met Brons. Ze had geen idee hoelang ze weg was gebleven. De tijd was voorbijgevlogen. Het werd echter wel tijd om terug te gaan.
    'Blijf je hier in de buurt?' vroeg ze.
    'Natuurlijk,' zei Brons. 'Ik zou nooit weggaan zonder afscheid te nemen.'
    Cordelia keek even naar de kust. In de verte zag ze hun kleine huisje staan tussen de duinen.
    'Ik heb ruzie met mijn man,' zei ze.
    'Tijd om het goed te maken dan,' zei Brons alleen. 'Slaap lekker, Cordelia.'
    Cordelia keek nog even naar haar huis en dook toen onder water. Ze was snel en was daarom ook gauw terug bij het strand. Ze raapte haar kleren op, die her en der verspreid lagen, en ging terug naar huis. Ze opende de deur en zag Kato met Liae op de bank zitten. Hij keek niet al te blij en ze sloeg haar ogen onzeker neer.
    'Ik zag ineens de orka die mijn leven heeft gered, in Mexico. Ik had niet gedacht hem ooit nog te zien. Het spijt me dat ik zo lang ben weg gebleven..' Ze sloeg een handdoek om zich heen en hoopte dat Kato niet al te boos was.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb jullie gezien, ja,' antwoordde Kato zonder blikken of blozen. Zijn vingers gleden even over Liae's zachte haartjes. Ze maakte een paar nietszeggende geluidjes en Kato trok zijn blikw eer van haar los om Cordelia aan te kijken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes