• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Zelfs met gezelschap kun je je alleen voelen,' antwoordde Venomis.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cordelia knikte. 'Als ik een keer mijn handen vrij heb wil ik je graag helpen, en Kato vast ook.'
    Ze keek even naar Liae, die vredig op Cordelia's buik lag te slapen en af en toe haar kleine vingertjes op en neer bewoog.
    'Ik vind het goed dat je zoveel inzet toont. Daar is ook lef voor nodig,' vond ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Voel je je vaak alleen?' vroeg Emily.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Michelle glimlachte. 'Ik vind het fijn dat ik eindelijk iets... nuttigs kan doen.'

    -
    Venomis dacht dat ze daar wel eerlijk antwoord op kon geven. 'Ik weet niet echt beter, dus dan sta je er niet zoveel bij stil.' Ze draaide haar glas in haar handen rond. 'Ik zie nu pas, met Rodey en jou, dat gezelschap best fijn is.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily bloosde. 'Het is belangrijk om vrienden om je heen te hebben en ik ben heel blij dat ik er voor je kan zijn.' Ze grijnsde. 'Ik vond het leuk om te zien hoe je genoot op het feestje.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Het was mijn eerste feest, maar het was best voor herhaling vatbaar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Misschien moeten we binnenkort iets leuks doen!' zei Emily plotseling enthousiast. 'Dat feest - dat was nog lang niet het leukste wat je kunt doen! Het zou je goed doen, dat weet ik zeker.'

    [ bericht aangepast op 2 mei 2014 - 0:16 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia keek haar vriendelijk aan. 'Ik hoop dat je ook succes krijgt. Met een eventueel onderzoek, of een voorstel in de Raad. Ik ga voor je duimen.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Athiabbe had nog even een blik op het huisje geworpen voor ze de laan uit liep en Satyr weer alleen was met zijn familie en zijn verdriet. Ze voelde zich er zelf ook erg naar onder en had helemaal geen zin om in haar eentje thuis te zitten. Het café was niet meer open gegaan.
    Ze liep een beetje doelloos rond, want de markt werd ook weer afgebroken en ze wilde niet naar Kato en Cordelia gaan. Ook Wyatt hoefde ze niet te zien en uiteindelijk zakte ze op een bank in het park neer.
    'Hé.'
    Yati kwam naast haar zitten en onderbrak haar gedachtestroom.
    Athiabbe glimlachte naar hem. 'Hai.'
    Ze voelde zijn vingers over haar rug strijken en zich een weg vinden naar haar schouder.
    'Alles oké?'
    Athiabbe haalde haar schouders op. Hij wist vast wat er gisteravond gebeurd was en toen ze er zelf aan terugdacht, kon ze ook de kus tussen haar en Satyr iet uit haar gedachten verdrijven. Ze sloeg haar ogen neer en was blij dat deze dag bijna ten einde was.
    'Kan ik iets voor je doen?' wilde Yati weten.
    Het viel haar op dat hij wel heel serieus was. Ze had nog nooit een persoonlijk gesprek met hem gevoerd en vroeg zich af hoe dat zou uitpakken. Ze wist alleen niet of ze alles wat ze op haar hart had, nu nog wilde delen.
    'Weet ik niet,' gaf ze toe. Het was fijn dat er in ieder geval iemand was, maar Yati moest vast werken. Of was hij juist net klaar...
    'Nou, laat het me dan in ieder geval proberen!'
    Athiabbe was hem zo dankbaar dat hij verder geen vragen stelde of niets van haar gedrag van de vorige avond zei, dat ze bereid was hem een poging te laten wagen.
    Yati trok haar overeind en bracht haar naar zijn huisje dat nog kleiner was dan het hare. Ze wist dat hij er toch alleen woonde en veel liever buiten was, of het nou regende of niet. Dat gold ook voor Athiabbe zelf, maar ze vond eht ook leuk om Patja en Pagelino bij haar te nemen en ook Liae en Nykin waren wel eens bij haar.
    'Zit!' zei Yati grijnzend en hij kwam even later terug met twee bekers rum.
    'Moet je morgen werken?'
    Athiabbe nam een slok. 'Waarschijnlijk wel. Het café kan niet dichtblijven tot iedereen het verlies van Ferapyle heeft verwerkt.' Ze staarde naar het oppervlak van de drank in haar beker.
    'Dan moeten we het maar bij een glaasje houden,' vond Yati en Athiabbe stemde zwijgend toe. Ze leunde nar achter op de bank en dronk van haar glas.
    'Weet je,' zei hij toen hun beide glazen leeg waren, 'ik heb gisteren geprobeerd je wat te vertellen, maar dat faalde nogal.'
    Athiabbe sloot haar ogen. 'Sorry.'
    'Het geeft niet.' Hij streek een lok van haar haren weg. 'Ik kan het ook nu doen. Ik denk dat dat wel beter is.'
    Ze knikte alleen maar en wachtte af. Ze merkte dat Yati enkele keren ging verzitten voor hij verder sprak.
    'Zou je het niet leuk vinden om vaker langs te komen?' vroeg hij toen. 'Ik zou het namelijk wel fijn vinden.'
    Athiabbe moest toegeven dat ze zich 's avonds wel eens eenzaam voelde, hoewel ze dan vaak moe was en ging slapen, maar hij had gelijk.
    'Graag.'
    Ze keek hem in de ogen en had het gevoel dat dit niet het enige was wat hij wilde zeggen. Zo zat hij er in ieder geval niet bij.
    'Ik zou je graag voor altijd bij me hebben,' gaf Yati toe. Hij keek haar recht in de ogen en Athiabbe had moeite om hem aan te blijven kijken. Ze wilde niet dat hij dat ging zeggen, want ze moest hem pijn doen. Haar hoofd was veel te veel bij Satyr om ook maar iets van verliefdheid voor hem te kunnen voelen hoe lief en leuk hij ook was.
    'Ik - ik denk niet dat dit een goed idee is,' hakkelde ze en ze zette haar beker neer op de grond. 'We moeten maar gewoon blijven wonen waar we wonen en - en soms kom ik op bezoek, maar meer niet...'
    Yati sperde zijn ogen open, verward door haar woorden. Ze had geraden wat hij werkelijk wilde zeggen en wees hem af voor hij die woorden überhaupt kon uitspreken.
    'Sorry...'
    Athiabbe stond op om naar de deur te lopen, maar Yati greep haar pols vast. Hij was net als zij overeind gekomen
    'Niet doen,' zei ze zacht toen hij zich naar haar toe boog om haar te kussen. 'Ik wil je niet kwetsen.'
    'Waarom zeg je dan zulke dingen?' vroeg Yati en hij liet haar gekweld los. 'Ik dacht...'
    Athiabbe schudde haar hoofd.
    'Ik - ik wil het niet, daar kan ik niet over liegen!'
    Yati keerde haar de rug toe. 'Nee. Je geeft meer om Wyatt. En om de sater.'
    'Ik geef niet om Wyatt,' bromde ze en ze liep naar de deur, 'en ik geef ook heus om jou. Het is gewoon anders. Daar kan je mij de schuld niet van geven.'
    Ze trok de deur achter zich dicht en klemde haar kiezen op elkaar om niet te huilen. Het was stom om hierom te huilen. Ze had Satyr getroost en het gevoel gehad dat zijn tranen voortkwamen uit het ergste verdriet van de wereld. Dat van haar kon nooit erger zijn.
    Met tegenzin ging ze naar huis, zo snel als ze kon, want ze wilde niet dat ook maar iemand zou merken dat de tranen intussen over haar wangen liepen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Aaah. Zielig...]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Meh, moest dat er nou ook nog bij? D:

    -
    Venomis was toch wel degelijk nieuwsgierig waar Emily op doelde. Het feest was leuk geweest, maar de afloop ervan.... die was pas bevredigend geweest en ze dacht dat hun interesses teveel verschilden om beiden ergens plezier over te hebben, maar ze kon altijd doen alsof. 'Leuk! Wat stel je voor?'

    -
    Michelle bedankte Cordelia en ging toen naar het park toe, waar ze twijfelend Enaids naam noemde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Er was de afgelopen dagen weinig zon geweest. Eneid had zich daardoor nauwelijks kunnen voeden en was maar slecht te zien.
    Zijn vier poten bevonden zich een stukje boven de grond toen hij zijn naam hoorde. Het duurde even voor hij de eigenaar van de stem herkende, omdat zijn geheugen hem altijd in de steek liet als het ging om dingen die hij mee had genaakt voor hij aan zijn lange slaap begon.
    'Hallo!' zei hij opgewekt en hij zweefde naar Michelle toe, hopend dat hij nog een beetje opviel, want hij was bijna geheel doorzichtig.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'We kunnen sowieso zwemmen! Dat heb ik nog nooit met jou gedaan!' Of het leuker was dan een feest, dat wist Emily niet, maar het gaf haar wel altijd een heerlijk gevoel vanbinnen en Baiel had ook wel eens gezegd dat het altijd fijn voelde, dus moest Ariana dat ook wel leuk vinden. 'Al is dat wel heel standaard. Er zijn natuurlijk leukere dingen. Op mijn school heb ik wel eens met Rodey, Kato en Cordelia getennisd. Weet je wat dat is?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis schudde haar hoofd, maar blikte Emily nieuwsgierig aan. 'Nee, wat is dat?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Arme Athi en Yati ;(


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?