• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis tuurde uit het raam. 'Het was maar een kus, Emily. Gewoon een uiting van genegenheid of zo. Ik weet het ook niet, Rodey wilde het graag.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily keek haar een paar tellen bedenkelijk aan. 'Maar Rodey is niet de liefde van je leven?' Ze begreep er vrij weinig van.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Geen enkele liefde is voor het hele leven,' luidde Venomis' antwoord. Ze herinnerde zich plotseling dat nereides maar op één iemand verliefd konden worden, maar kon zich daar eigenlijk weinig bij voorstellen en ze geloofde er ook niet in - hoe weinig ze ook over liefde mocht weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Maar je bent een nereïde!' zei Emily. Haar ogen waren groot en ze keek verbijsterd naar Ariana, die er zo nuchter over sprak. 'Alle nereïdes kunnen maar één keer verliefd worden. Behalve Haliae, maar dat was een half-nereïde, en zij was een uitzondering!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik weet dat dat altijd gezegd wordt, maar dat is niet waar,' antwoordde Venomis. 'Niet bij ons, in ieder geval.' Ze lachte spottend. 'Geloof je zelf echt in die sprookjes, Emily?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat is wel waar.' Emily sloeg haar armen over elkaar. 'Ik heb dat zelf ervaren. Niet alleen met Baiel, ook met Glaie.' Ze trok argwanend haar wenkbrauwen op. 'Dat jij het nog niet ervaren hebt, betekent niet dat het niet zo is.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik weet niet of hij dat begrijpt. Hij zat zijn eigen gedrag goed te praten. Terwijl hij Wyatt bijna gewurgd heeft.' Ze vond het belachelijk. Dit was nietbhet voorbeeld dat ze voor hun kinderen wilde. Door iets maar met geweld op te lossen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hij was gewoon... overstuur.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis haalde haar schouders op. 'Ja? Ervaar je dat Baiel nog steeds van je houdt? Ik hoor je er alleen maar over klagen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Als je overstuur bent betekent dat nog niet dat je iemand pijn hoeft te doen!' zei Cordelia. 'Ik begrijp zijn woede, maar hij had zichzelf moeten beheersen. God weet wat er wel niet gebeurd zou zijn als Leona hem niet weggetrokken had. Zijn gedrag valt niet goed te praten. Ik had het nog kunnen begrijpen als hij hem een klap had verkocht, maar Wyatt stikte bijna.' Ze sloeg haar armen over elkaar. Ging Athiabbe het nu ook goed praten?


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik zou het ook voor hem gedaan hebben...' zei athiabbe die naar de grond keek.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik wil niets met geweld te maken hebben,' zei Cordelia. 'Niets.' Ze keek Athiabbe evenmin aan en legde de handdoek bij het wasgoed. 'Het valt me tegen dat jullie er zo tegenaan kijken.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik doe alles voor mijn broers alles wat nodig is,' zei ze kortaf en ze trok de deur achter zich af.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik wéét dat het waar is,' zei Emily. 'Ik begrijp niet hoezo jij hier tegenin gaat. Dat jij die liefde niet in Rodey vindt, wil niet zeggen dat het niet bestaat.' Over Baiel wilde ze het niet hebben, omdat Ariana daarmee inderdaad een gevoelig punt raakte. Ze begreep hem niet meer. Hij had de hele avond uitgekeken naar het moment dat Emily thuis zou komen, maar ineens was hij te moe geweest om iets met haar te doen. 'Glaie heeft altijd van John gehouden. John, waarmee je gevangen zat. Het waren de ouders van Haliae en ze hebben altijd van elkaar gehouden. Ook Baiels ouders hebben nooit van iemand anders gehouden dan van elkaar. En Baiel heeft me wel eens beschreven hoe het ging. Toen hij me voor het eerst zag, lag ik in coma. Het enige wat hij zag was mijn gezicht en ik sliep ook nog, maar hij was toch in één oogopslag verliefd op me. En in het begin vond hij me niet eens aardig, maar hij hield toch van me.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis schoot in de lach.'Hij vond je niet eens aardig, maar hij hield toch van je? Misschien betekent het begrip 'liefde' voor jullie gewoon iets anders dan voor ons.'
    Ze vond het maar raar dat Emily voet bij stuk hield. Zij zou nooit twijfelen aan andermans beweringen over zijn of haar eigen volk.
    'Maar best, hoor. Als jij denkt dat jij mijn volk beter kent dan ik zelf dan blijf je toch lekker in die waan leven?'


    Every villain is a hero in his own mind.