• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ah, ik vind Mekakucity Actors echt heel erg awesome, nu al. c: Het doet me echt ergens aan denken, maar ik weet niet goed wat. Een soort van combi tussen Durarara en nog iets, of zo. Maar ik vind het echt nu al jammer dat hij maar 12 episodes gaat zijn, want het zo leuk. D:
    En alle personages zijn echt allemaal geweldig. ^^ Ik kan gewoon niet kiezen wie ik het leukste vind. :'D Vooral Kido en Kano zijn awesome, maar ik heb zo het gevoel dat Seto ook heel awesome gaat worden en ik vind Momo ook leuk en er komen volgens MAL nog veel meer main characters bij. :')

    Jij word awesome verklaard. Vanwege dat je Kido en Kano als eerste op noemt ;D. Ik moet bekennen dat zelfs ik niet veel van Seto af weet. De manga heeft hem ook nog niet zo vaak naar voren gehaald zeg maar.. --
    en psstt de manga heeft tot nu toe 22 chapters. Ik zeg er wel gelijk bij dat hij wel anders verloopt dan de anime.. Niet extreem, (ok behalve dat je nu de verleden van Momo zag) oh en hun nemen een andere volgorde aan... Bij de manga kwam Yuukei Yesterday eerder dan Heat haze day.. (die volgende de preview de voglende keer komt)



    @Kevin, die komt nog! :'D.. Denk ik ik weet niet waar je bent.. en of je de tweede ofunehikiding heb gehad..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Jij word awesome verklaard. Vanwege dat je Kido en Kano als eerste op noemt ;D. Ik moet bekennen dat zelfs ik niet veel van Seto af weet. De manga heeft hem ook nog niet zo vaak naar voren gehaald zeg maar.. --
    en psstt de manga heeft tot nu toe 22 chapters. Ik zeg er wel gelijk bij dat hij wel anders verloopt dan de anime.. Niet extreem, (ok behalve dat je nu de verleden van Momo zag) oh en hun nemen een andere volgorde aan... Bij de manga kwam Yuukei Yesterday eerder dan Heat haze day.. (die volgende de preview de voglende keer komt)



    @Kevin, die komt nog! :'D.. Denk ik ik weet niet waar je bent.. en of je de tweede ofunehikiding heb gehad..


    Aflevering 10 ben ik en ze bereiden zich nu voor op dat ofunehiki-ding volgens mij xd
    Ik heb nu net die aflevering gezien dat Kaname confest aan Chisaki. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wow ok doet Kaname dat zo vroeg al o-o..
    Volgens mij ben ik nu al de kluts kwijt met hoe de anime gaat.. xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Wow ok doet Kaname dat zo vroeg al o-o..
    Volgens mij ben ik nu al de kluts kwijt met hoe de anime gaat.. xd


    Hahah jaa, aan het eind van aflevering 10 :P
    Ik dacht, kom op. Jullie kunnen beter dan dat xd
    Dit was een inkoppertje, hoewel de opbouw wel erg goed was. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Bij Nagi no Asukara komt er inderdaad hoe verder je ben meer drama in het verhaal.
    Ik vond het zo mooi op gebouw verhaal en het is zo goede drama serie.

    Oh nog ff wat Gif :





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Miuna schreef:
    Bij Nagi no Asukara komt er inderdaad hoe verder je ben meer drama in het verhaal.
    Ik vond het zo mooi op gebouw verhaal en het is zo goede drama serie.

    Oh nog ff wat Gif :






    Haha, ik ben hem nu aan het kijken, tenminste tot zo ver dat lukt xd
    Maar ik vind het echt een hele leuke serie en ik prijs ze erg op hun opbouw.
    Alleen nu (aflevering 10) is wel het moment gekomen dat ze qua drama een stapje verder moeten gaan.
    Dat deed Clannad, dat deed Toradora en bij angel Beats had je een trauma bij aflevering 10. :P
    Dus ik ben benieuwd of Nagi no Asukara zich in dit rijtje gaat voegen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben maar eens verder gegaan met mijn Emerald xd.
    Ik heb een Oddish die Marco heet ;D
    en een Ralts die ik Kenshi heb genoemd, een Whismur die ik Jean heb genoemd, een Shroomish die ik Levi heb genoemd, Minun die ik Sora heb genoemd,
    een Combusken die Kaito heet, een Lombre die Nani heet, een Marill die Aoki heet en een Sableye die Yato heet ;D.

    Ralts, Shroomish en Minun waren een beetje rot om op te zoeken xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    Ah kom op :P
    Dat Kaname Chisaki leuk vond dat was een inkoppertje, net als bij Manaka en Hikari.
    Ik wil originele twists xd Die inkoppertjes ken ik nu wel, hoewel ze het wel prachtig opbouwen moet ik toegeven.
    Eigenlijk zou ik het mooi vinden als ze nu nog even net een stapje verder gaan in de drama.



    Er komt nog iets wat ik persoonlijk heel onverwacht vond, wacht maar af. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    (...)
    Jij word awesome verklaard. Vanwege dat je Kido en Kano als eerste op noemt ;D. Ik moet bekennen dat zelfs ik niet veel van Seto af weet. De manga heeft hem ook nog niet zo vaak naar voren gehaald zeg maar.. --
    en psstt de manga heeft tot nu toe 22 chapters. Ik zeg er wel gelijk bij dat hij wel anders verloopt dan de anime.. Niet extreem, (ok behalve dat je nu de verleden van Momo zag) oh en hun nemen een andere volgorde aan... Bij de manga kwam Yuukei Yesterday eerder dan Heat haze day.. (die volgende de preview de voglende keer komt)



    @Kevin, die komt nog! :'D.. Denk ik ik weet niet waar je bent.. en of je de tweede ofunehikiding heb gehad..


    Maar 22? *gaat gelijk downloaden*
    Maar origineel is het toch gebaseerd op liedjes? Die wil ik ook eens gaan luisteren. ^^
    En ik dacht eerst dat Kido een dude was... Totdat ze begon te praten. >< Maar stiekem is ze nu nog meer awesome. :3
    En Kano doet me denken aan Masaomi, dat verwarrend is, want Kido lijkt op Kida, maar dat zijn dus niet degenen die op elkaar lijken. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Uhu gebaseerd op liedjes ;D
    Mja nu ga ik rondjes rennen want ik heb het gevoel dat de 2e helft van Isshuukan Friends episode niet goed verloopt D:

    ---

    Ok het is goed gekomen ;D Dat komt ook niet vaak voor,

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 22:13 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Er komt nog iets wat ik persoonlijk heel onverwacht vond, wacht maar af. ^^


    Haha, dan wacht ik geduldig af :)
    Ik ben benieuwd, hoewel ik wss pas weer volgend weekend verder kan kijken :(


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    NONONONONONONO
    HUILEN ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gewoon ff wat gif plaatsen omdat het kan (':






    Anime:
    Paradise Kiss
    Baccano
    Nana
    Durarara!!

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 19:49 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Heb vanmiddag even mijn Fairy Tail achterstand weggewerkt. :'D Ik lees nu Love Stage!! (yaoi, veeeery sweet), en I'm so excited want van de zomer komt er een anime van! ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    Heb vanmiddag even mijn Fairy Tail achterstand weggewerkt. :'D Ik lees nu Love Stage!! (yaoi, veeeery sweet), en I'm so excited want van de zomer komt er een anime van! ^.^


    Yay, goed zo! c:
    Oeh, Love Stage!! lees ik ook, en nog wel meer mensen in dit topic! ;D Het is zo cuuute. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)