• Omdat er niet veel users zijn die alle drie delen van de Matched Trilogie hebben gelezen, is deze RPG alleen opgebouwd met informatie uit het eerste boek, Matched. De RPG speelt zich af tijdens een generatie vóór Ky, Xander en Cassia, zodat het originele einde van de trilogie niet verkeerd zal lopen in de RPG.



    In de Society lijkt alles zijn gang te gaan. Er gebeurt nooit iets tegen de regels en iedereen is gelukkig. Dit is natuurlijk precies wat de Society wil.
    Tien jongeren zitten in een lastige periode van hun leven: De periode waarin ze gematched worden, hun definitieve werkplek krijgen, hun Match voor het eerst ontmoeten of wanneer ze zullen trouwen. Natuurlijk loopt niet alles op rolletjes, al is dat wel wat de Society zou willen. De jongeren worden verliefd op de verkeerde mensen of zijn opstandig. Alles lijkt een puinhoop te worden, maar zelfs deze puinhoop is voor de Society gemakkelijk op te lossen.
    Maar tot op welke hoogte? Mogen de jongeren blijven wonen op hun eigen plek? Behouden ze hun werkrang? Of worden ze weggestuurd naar de buitenprovincies, waar ze hard moeten werken.. tot aan hun dood?






    Dus waar begint de RPG?
    Voor sommigen op de dag voor hun trouwdag, voor anderen op de dag voor hun Matchbanket of op een gewone school-/werkdag. (Dat laatste geldt voor de Singles.)
    Hoe verloopt de RPG?
    Als in het ‘gewone’ leven van tien jongeren in de Society, maar dan gevolgd door de ogen van Aberrations, Anomalies of burgers die te maken krijgen met overtredingen en verliezen. (Van anderen, of van henzelf.)
    En hoe eindigt de RPG?
    In principe heeft de RPG geen einde, of in ieder geval geen van te voren uitgedacht einde. De RPG kan namelijk alle kanten op. Ik zou het leuk vinden als iedereen in deze RPG voor zijn/haar personage een eigen einde bedenkt. Ik ga jullie niet voorkauwen wat er met jullie personages moet gebeuren. (In ieder geval niet als jullie het realistisch weten te houden. We willen niet allemaal dramastories, natuurlijk.)

    _____________________________________________________________________




    Rollen:

    Matches:
    - Ivy Olivia Welch || Burger || Markham [Page_5]
    - Gereserveerd || Burger || Grohl
    - Alix Sienne Mastrano || Burger || Kairos [Page_2]
    - Megan Rose Emerson || Burger || Celebration [Page_4]

    - Stefan Acus || Burger || WillNotLearn [Page_5]
    - Chad Lowell || Burger || Finnow [Page_4]
    - Matthew Isaac Greyson || Burger || Misao [Page_5]
    - Adrian Romanov || Burger || Inanis [Page_5]


    Singles: (lijst kan aangevuld worden)
    - Islay Davina Bryant || Aberration || Finnow [Page_4]
    - Xaviera Contra || Burger || Inanis [Page_5]
    - Uriah Vaughn Charé || Aberration || Coombs [Page_6]
    - Nathaniel Kao Brous || Aberration || WillNotLearn [Page_5]


    Invullijstje:
    Aberration/Burger:
    Single/Match*:
    Naam:
    Leeftijd**:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:
    *Alleen van toepassing op burgers.
    **Voor de Singles: Tussen de 17 en 21 jaar. Voor de Matches: 17(Jaar van Match) of 21(Jaar van huwelijk).




    EDIT: De provincies die we gebruiken zijn Central en Oria. We houden deze kaart aan als richtlijn. Ik deel jullie in per provincie, zodra alle rollen zijn ingevuld.

    _____________________________________________________________________


    Regels:
    - Neem de rode en blauwe tabletten alleen in wanneer ik daar toestemming voor geef.
    - Meisjes en jongens graag wat verdeeld, evenals de leeftijden en woonplaatsen.
    - Geen Mary Sue’s en Gary Stu’s. (Perfecte personages)
    - Per persoon maximaal twee personages, het liefst een jongen en een meisje.
    - Stel je vragen en voorkom daarmee misverstanden.
    - Bestuur andere personages niet.
    - Reserveringen blijven 48 uur staan. Dan waarschuw ik en als het dan na 24 uur nog niet ingevuld is, kan een ander jouw rol overnemen.
    - Probeer per post minstens 200 woorden te schrijven.
    - Hou de RPG ‘realistisch’.
    - Schrijf regelmatig en geef het aan als je langer dan drie dagen weg zult zijn. Het is geen ramp als dit je een keer niet lukt, maar het zou wel prettig zijn voor je medespelers.
    - Voor deze RPG moet je Matched uitgelezen hebben en dus geldt er, als dat op jou niet van toepassing is, een spoileralert.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2014 - 20:27 ]


    :)

    Finnow schreef:
    (...)
    Uh, ik bedoel de vernietiging van alles behalve de honderd. :x Dus de gedichten en verhalen en dergelijke die niet bij de honderd horen die mogen blijven bestaan.


    Oooh, dat. Maar dat is toch al veel eerder gebeurd?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mag ik een mannelijke match reserveren?
    het is wel een tijdje geleden dat ik de boeken gelezen heb


    Don't be like the rest of them, darling

    Kan ik ook persos reserveren? Een match meisje en jongen?


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Inanis schreef:
    Kan ik ook persos reserveren? Een match meisje en jongen?

    Er zijn geen vrouwelijke Matches meer over. :/ Wil je dan een vrouwelijke Single?


    :)

    Kairos schreef:
    (...)

    Oooh, dat. Maar dat is toch al veel eerder gebeurd?


    Dit is in de tijd voor Cassia en de rest, de tijd waarin nog veel illegale verhalen en dergelijke in omloop waren. (:


    :)

    Finnow schreef:
    (...)

    Dit is in de tijd voor Cassia en de rest, de tijd waarin nog veel illegale verhalen en dergelijke in omloop waren. (:


    Awesome. I like (cat)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aberration/Burger: Aberration.
    Single/Match: Single.
    Naam: Islay Davina Bryant.
    Leeftijd: 19.
    Karakter: Islay is vriendelijk en behulpzaam. Ze geeft veel om de mensen om zich heen, maar heeft geen behoefte aan iemand die altijd bij haar zal moeten zijn. Bovenal heeft ze geen zin in het Matchsysteem. Ze wil niet dat ze gekoppeld wordt met iemand die ze niet kent. Ze wil geen liefde creëren door de tijd heen, ze wil écht verliefd worden en kunnen kiezen met wie ze trouwt. Omdat dat niet gaat in de Society, heeft ze twee jaar geleden besloten om een Single te worden. Ook volgens de data van de Society was dat de beste keuze. Dit is in ieder geval het verhaal dat Islay aan iedereen om haar heen vertelt. In werkelijkheid is Islay een Aberration. Haar moeder heeft in het verleden dingen gedaan waarvan Islay zelf niet eens weet was het was, maar ze is er wel voor gestraft. Haar moeder leeft niet meer en haar vader is naar een werkkamp in de buitenprovincies gestuurd. Islay zelf is opgevangen door haar familie. Hoewel ze het moeilijk heeft en liever zou onderwijzen dan schoonmaken, geniet Islay van het leven. Ze probeert niet teveel na te denken over de werkelijkheid, om af en toe te proberen te vergeten wie ze in werkelijkheid is. Ze is tegen de Society, maar weet niet goed wat ze zou kunnen doen om er onderuit te komen.
    Uiterlijk: Islay heeft lange bruine lokken en grijsblauwe ogen. Ze is 1.78 meter lang en heeft een vrolijke uitstraling.
    Werk: Islay werkt als schoonmaakster op de First School in haar stad.
    Extra: Islay heeft niet één bepaalde vrijetijdsbesteding die ze erg leuk vindt. Ze doet gewoon mee met alles en hangt wat rond met haar vrienden.



    Aberration/Burger: Burger.
    Single/Match: Match.
    Naam: Chad Lowell.
    Leeftijd: 17.
    Karakter: Komt.
    Uiterlijk: Chad is 1.85 meter lang. Hij heeft grijsblauwe ogen en bruin haar dat meestal warrig op zijn hoofd zit, zonder dat het er onverzorgd uitziet.
    Werk: Chad heeft nog geen definitieve werkplaats gekregen.
    Extra: Komt.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 13:40 ]


    :)

    Mijn mannelijke single, die gereserveerd staat op de vorige pagina, staat nog niet in de beginpost.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 19:58 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Mag ik aan mijn gereserveerde personages nog een mannelijke single (aberration) toevoegen?


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik ga mijn rol morgen proberen plaats - of anders vannacht nog. Sorry voor de vertraging, maar ik ben terwijl ook het boek nog eens aan het doorneuzen, zodat ik helemaal mee ben.


    A girl who wonders.

    Aberration/Burger: Burger
    Single/Match*: Match
    Naam: Megan Rose Emerson
    Leeftijd**: 17
    Karakter: Megan Rose Emerson is iemand die precies weet wat ze wil. Ze heeft altijd een mening over alles klaar en vindt het ook geen probleem om die mening duidelijk te laten horen. Ze zal eerder de leiding nemen dan gaan meelopen met anderen. Toch houdt ze van gezelligheid en is ze vaak met mensen omringt.
    Megan gelooft heilig in de Society en in de keuzes die voor haar gemaakt worden. Toch zou ze liever willen dat ze zelf de macht van alle keuzes in handen zou hebben, omdat ze het natuurlijk fijn vindt om haar eigen leven te kiezen. Maar ze weet dat de Society doet wat goed voor haar en goed voor de rest van de mensen is.
    Verder heeft Megan zich laten matchen, omdat ze nooit alleen zou willen eindigen. Ook had de Society natuurlijk al voorspelt dat Megan een goede Matchkandidaat zou zijn. Ze is erg zenuwachtig voor haar Matchbanket, maar ze zal haar best doen om dat niet te laten zien aan anderen. Ze is natuurlijk erg benieuwd naar wie haar Match wordt, al gelooft ze dat de Society natuurlijk wel de perfecte keuze voor haar zal hebben gemaakt. Haar ergste nachtmerrie was dat ze niet geschikt zou zijn voor het Matchen en ze is nog steeds bang dat er iets mis zal gaan tijdens haar Matchbanket.
    Megan is niet een persoon die het leuk vindt om door anderen gedwongen te worden en ze zal zoveel mogelijk proberen haar eigen keuzes te maken, maar ze zal nooit tegen de besluiten van de Society ingaan.
    Uiterlijk:


    Werk: Zoek ik nog inspiratie voor.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 9:49 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik doe toch niet mee, er zijn al teveel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Nawhh, jammer Maia


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Coombs schreef:
    Nawhh, jammer Maia

    Ik zal het zeker verwateren, daarom.


    Quiet the mind, and the soul will speak.