• Ik wil al heel lang een tattoo en ik begin de moed te verzamelen om het eindelijk te laten zetten, alleen m'n moeder is het er niet mee eens. Heeft iemand misschien een tip om m'n moeder toch over te halen? Ze zou er een keer over na gaan denken om het als examencadeautje te doen, maar uiteindelijk deed ze het toch maar niet doordat ze haar baan kwijt is geraakt. u verdien ik mijn eigen geld, dus dat is niet meer zo'n probleem.

    Ik wil een zinnetje op m'n zij, horizontaal, net onder m'n Bh bandje. Doe het daar veel zeer? En heeft iemand misschien enig idee hoeveel het gemiddeld kost?

    Dit is zo ongeveer het idee

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 19:33 ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Goed. Allereerst: iedere degelijke zaak zal zeggen dat je moet wachten tot je 18 bent, anders met toestemming van je ouders.
    Wat de pijn betreft: dat hangt helemaal van jou af en hoe goed je tegen pijn kan. Voor de ene is het pijnloos op die plek, terwijl een ander na vijf minuten wil stoppen omdat het ondragelijk is.
    Over de prijs: dat hangt er meer af hoe groot de tattoo is. Bij een goede zaak zullen ze niet extra rekenen of er kleur in zit, maar beoordelen ze de prijs op de ruimte die jij over hebt voor een tattoo en hoeveel tijd er in het zetten gaat.

    Verder zou ik niet eens proberen om je moeder te overtuigen, dat kan ook alleen maar tegen gaan zitten. Kans zit er dik in dat ze het hele idee niet ziet zitten omdat je haar dochter bent, zij je op de wereld heeft gezet bla bla (ik kan me de donderpreek van mijn moeder nog steeds herinneren. Na 6 jaar en 14 tattoos is dat nog steeds niets veranderd maar heeft ze zich erbij neergelegd) Als je het over een paar jaar nog ziet zitten en je bent oud genoeg, laat hem nog meteen op je verjaardag zetten. Je bent nog jong. Heeft geen zin om erover te stressen. En iets dat toch blijft voor de rest van je leven moet ook geen haast denken.

    Zorg er ook voor dat je een goed lettertype kiest en niet te klein maakt, anders loop je over een paar jaar met een zwarte vlek ipv een tekst.

    Ik zal je wel zeggen dat je meteen een van de pijnlijkste plekken kies, omdat het direct op je bot ligt. Maar omdat het tekst is, zullen ze er niet lang mee bezig zijn.
    Officieel heb je vanaf je 16e geen toestemming nodig, maar veel tattooshops willen onder de 18 toch dat je toestemming van je ouders hebt.


    #WWED - What Would Emma Do?