• Het is het jaar 2153 en de bekende superhelden zijn samen met hun verhalen en het geloof in hen ten onder gegaan. Echter, een speciaal taskforce van de Amerikaanse overheid heeft hun krachten altijd bewaard in een ondergronds lab niet ver van het dorpje Spellburn voor noodgevallen.
    Midden in de nacht is er iets misgegaan met de machines die deze krachten gevangen moesten houden en zijn ze vrijgekomen. Ze hebben meteen een nieuwe gastheer of gastvrouw gezocht bij de dichtstbijzijnde mensen: allerlei bewoners, jong en oud, uit Spellburn. De overheid heeft snel gehandeld. Alle onaangetaste mensen zijn dezelfde nacht nog uit het dorp verwijderd, terwijl de besmette mensen in een diepe (kunstmatige) slaap waren en er is een grote elektrische koepel over het dorp gezet om hen binnen te houden voor nog onbepaalde tijd.

    De RPG begint in de ochtend: het moment waarop de geïnfecteerde mensen met hun nieuwe superkrachten wakker worden, merken dat al hun familie, vrienden, buren en collega’s weg zijn en ze opgesloten zitten in het kleine dorpje, met weinig voorzieningen en andere mensen met superkrachten. Wie zullen zich aansluiten bij de helden? En wie bij de schurken? En zullen ze onder de koepel vandaan ontnappen, of zijn ze gedoemd te sterven aan een voedseltekort?


    Personages:
    - Naam/Geslacht || Superheld waarvan hij/zij de krachten heeft || Leeftijd || Pagina in het rollentopic • Eigenaar personage

    - Amilia Elizabeth Rosefield || Danny Phantom || 25 || 1.2 • Rider
    - Azalea Lillian Moss || Poison Ivy || 26 || 1.8 • Gaikotsu
    - Vanessa Meghan Sunfield || Mystique || 19 || 1.7 • PeterParker
    - Novalynn Katharina Ivanov || Storm || 19 || 1.9 • Enface
    - Salome DuRhalis || Mastermind || 27 || 1.11 • Fairytalest
    - Amora Lee Scarlett || Lady Deathstrike || 18 || 1.11 • Carmenta
    - Teresa Emma Hyde || Lorelei || 27 || 1.13 • Tolkien
    - Lexim Aflex || Beast Boy || 15 || 1.3 • Lazulis
    - Seth Dillard || Magneto || 20 || 1.2 • Eichen
    - Milan Jackson || Hawkeye || 29 || 1.6 • Rhyme
    - Nathaniel Phelix || Wolverine || 22 || 1.3 • Eloquentiae
    - Jack Joshua Longfield || Azazel || 27 || 1.4 • Magnus
    - David Austin Queen || Wolfsbane || 20 || 1.7 • xthevampire
    - Lance Drake Marshall || Bucky/The Winter Soldier || 30 || 1.11 • Mascot
    - Eduardo Axello Castillo || Gambit || 29 || 1.18 • Fairytalest
    [R] - ? || ? || ? || ? • Henkerina

    invullen:
    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Werk/rol in het dorp:
    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*:
    Extra:

    *Bij sommige helden of schurken verschilt het per strip/serie/film welke krachten hij/zij heeft. Daarom is het (om misverstanden te voorkomen) belangrijk dat je hier even alle krachten neerzet die hij/zij vanaf het begin "beheerst" en misschien welke hij/zij later in de RPG nog kan leren. Dit ligt dan vast en hier kunnen je tegenspelers zich dus aan houden. Dit geeft natuurlijk niet de ruimte op er spontaan krachten bij het verzinnen. Het moet wel in minimaal 1 film/serie/strip ook zo zijn.


    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden*
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Probeer mannen en vrouwen een beetje gelijk te houden.
    #Je reservering komt te vervallen na 4 dagen, tenzij je contact houdt met mij
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren en anders mij wel op de hoogte te houden van je afwezigheid
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld

    *Wanneer je weet lange tijd even niet te kunnen reageren, is het toegestaan een korte post te schrijven, waardoor je tegenspeler niet meer vast zit aan jouw personage. Dit is echter de enige juiste reden om een korte post te schrijven.



    Have Fun!


    Extra mededeling: Je personage is dus onafhankelijk van zijn/haar krachten. Krachten van een held betekenen niet meteen dat je personage een held moet zijn en zo ook omgekeerd. Ook mag een vrouw ook de krachten van een mannelijke held hebben en een man ook krachten van een vrouwelijke held. Dat beïnvloed elkaar verder niet. De krachten hebben gewoon de eerste de beste gastheer/gastvrouw gezocht.


    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 15:32 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Sorry voor de late reactie. Had het even een paar daagjes heel druk, maar ik heb je erbij gezet c;

    @Iedereen die zijn rol nog moet invullen/afmaken
    Willen jullie even zsm reageren op dit bericht en aangeven wanneer jullie denken jullie rol af te kunnen maken/ in te kunnen vullen? Dan weet ik dat, gezien ik niet op mensen wil wachten voor niets c; Na drie dagen geen reactie op dit bericht betekent het dat je reservering vervalt!
    Oh ja even vergeten, laat maar ik ben aan een andere RPG begonnen sorry :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik zal mijn rol vandaag of morgen afmaken.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Haal mijn rol maar weg. Sorry.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    PeterParker schreef:
    Ik zal mijn rol vandaag of morgen afmaken.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    PeterParker schreef:
    Ik zal mijn rol vandaag of morgen afmaken.

    Ik maak mijn personage morgen af. Ik ben echt moe, dus ik ga zo slapen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sorry beetje chaos hier. Ik zal hem zo snel mogelijk afmaken. Probably morgen of dinsdag


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik maak mijn rol vandaag of morgen af. Ga nu meteen bezig met z'n geschiedenis.

    Vanessa is af (:


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Naam: Novalynn Katharina Ivanov]
    Bijnaam: Nova of bij uitzondering Kath. Novalynn hoort ze liever niet.
    Leeftijd: 19


    Innerlijk: Nova zal de situatie altijd eerst overzien voor ze zichzelf er in zal mengen, dit omdat ze liever niet komt met inhoudsloze uitspraken en ze graag haar woorden goed overdenkt. Ze is dan ook niet echt een prater en zal zich wat passiever opstellen. Ook verkiest ze haar eigen gezelschap boven dat van andere, ze kan zichzelf uren concentreren met bijvoorbeeld een boek, muziek of papier en een potlood zonder zich te vervelen. Nova komt dan ook graag in een bibliotheek anders dan de sommige kan ze prima van haar eigen gezelschap genieten. Het zou verkeerd zijn om hier uit op te maken dat Nova verlegen of bang aangelegd is want dat is zeker niet het geval. Sterker nog; deze jonge vrouw staat stevig in haar schoenen en is vrij temparamentvol. Deze karakter eigenschapen heeft ze van haar Russische vader geërfd, net zoals haar koppigheid. Ze moet hierdoor wel oppassen dat ze niet te hardhoofdig word zoals haar vader dat altijd kon zijn.
    Deze jonge vrouw is recht door zee en schrikt er niet voor terug om haar mening te geven. Ongeacht of ze hier vrienden mee maakt of niet, toch let ze er wel op dat ze niet te bot is en kan zich stiekem behoorlijk schuldig voelen als ze te ver is gegaan. Ze verwacht van andere dat ze ook eerlijk naar haar toe zijn, ze is slim genoeg om door te hebben wanneer iets niet klopt en zal daar absoluut geen begrip voor hebben. Ergens is dat best hypocriet omdat Nova zelf haar gevoelens vaak probeert wegstoppen. Ze wil er andere niet mee belasten en schaamt zich er af en toe zelfs voor. Daarnaast vind ze het moeilijk om mensen echt toe te laten in haar leven door de dingen die in haar verleden gebeurd zijn. Hierdoor kan ze er slecht mee omgaan als mensen te dicht in haar persoonlijke ruimte komen, een vriendelijk bedoelde aanraking kan heel anders op haar over komen dan bedoeld. Ondanks dat ze soms zou willen dat het anders was, houd ze haar relaties oppervlakkig omdat ze zich hier veiliger bij voelt.
    Verder is Nova op sociaal vlak niet zo moeilijk, ze accepteert verschillende persoonlijkheden snel en is al snel vermaakt. Makkelijk boos word ze niet, ze blijft daar in tegen wel lang boos maar geeft je uiteindelijk toch een tweede kans. Op slechte dagen is ze echter wel gemakkelijk te irriteren en dan vooral door lompe ondoordachte opmerkingen. Nova kan het heerlijk vinden om te rebelleren en lol te maken zolang ze zich maar niet ten schande maakt.
    Uiterlijk: Het eerste wat op valt aan Nova zijn haar lange haren. Deze hangen altijd rondom haar gezicht en het liefst er een beetje voor, ze zal ze dan ook alleen bij uitzondering opsteken. Opvallend aan haar gezicht zijn haar vollere lippen en donkere ogen, deze hebben een diepe kleur bruin met sporen van groen. Ze is best trots op haar ogen en laat deze dan ook graag opvallen met een beetje eyeliner of mascara verder draagt ze weinig tot niets.
    De kleding die Nova draagt is comfortabel en niet te moeilijk, ze is niet zo van de tierlantijntjes maar kleed zich ook niet onvrouwelijk waardoor ze haar slanke figuur geen onrecht aan doet. Nova beweegt zich soepel en elegant wat onder andere veroorzaakt word door haar relatief lange benen maar is daarnaast niet heel handig en laat regelmatig van alles uit haar handen vallen. Ze is niet perse lang, haar lengte ligt zo ongeveer rond de 1.69


    Geschiedenis: Toen Nova nog vrij jong was zijn haar ouders gescheiden, vrijwel direct is ze met haar moeder en haar nieuwe stiefvader in het leegstaande landhuis van haar oma gaan wonen. Haar moeder heeft geprobeerd om Nova's vader zoveel mogelijk buiten haar leven te houden en dit is haar redelijk gelukt, hoewel Nova de laatste jaren meer contact probeert te zoeken
    De relatie tussen Nova en haar stiefvader liep vanaf het begin al niet helemaal lekker, maar naar mate de frustraties opliepen werden de ruzies heftiger en kon hij zijn handen soms niet meer thuis houden. Hier heeft haar moeder nooit wat van gezegd en de volgende dag werd er gedaan alsof er niets gebeurd was hoewel de sfeer altijd gespannen bleef. Om dit te ontlopen bevond Nova zich vaak in het land om het huis heen.
    Op school is Nova altijd het buitenbeentje geweest, hoewel ze niet perse gepest werd. Ze deed gewoon geen moeite om er bij te horen en hield zich wat afzijdig, langzaam aan verloren haar klasgenoten ook interesse. Er om treuren kon ze niet, ze had immers nog een klein groepje vrienden waarmee ze geregeld wat ging doen. Het waren niet echt vrienden waarmee ze lief en leed zou delen maar desondanks had ze het toch gezellig. Zodra ze kon is Nova gaan werken, om zo snel mogelijk het huis uit te kunnen. Toen haar moeder haar toegang gaf tot haar rekening bedoeld om van te studeren is ze er dan ook vandoor gegaan. Haar geld gaat nu op aan haar nieuwe huisje in Spellburn, maar ze hoop dat als ze weer genoeg bij elkaar gespaard heeft toch te kunnen studeren.
    Werk/rol in het dorp: Nova woont pas sinds een paar maanden in het dorpje maar heeft een baantje in de lokale bibliotheek weten te bemachtigen.
    Superheld/schurk en bijbehorende krachten: Storm, door het overnemen van de krachten van deze vrouw is Nova in staat om het weer te manipuleren. In het begin zal ze enkel in staat zijn om dat te manipuleren wat er al is, maar naar mate ze er in slaagt haar krachten beter onder controle te krijgen kan ze ook het weer creëren. Dit stelt haar in staat om bijvoorbeeld bliksem af te schieten, kleine tornado’s te ontketenen of sneeuwstormen op te roepen maar haar voorkeur zal door haar aard meer gaan naar het besturen van wind. Door het beheersen van wind zal ze voorwerpen kunnen optillen en uiteindelijk zelfs zichzelf waardoor ze op hoog tempo kan vliegen.
    Nova's krachten zijn verbonden met haar emoties, zo zal ze bij heftige emoties niet meer in staat zijn deze te beheersen en zullen ze zich vrij manifesteren. Daartegenover staat dat ze veel uit haar krachten kunt halen als ze geconcentreerd is en sterke wil heeft. Zelf is Nova immuun voor de effecten van het weer, haar lichaam zal zich naar de omstandigheden aanpassen. Haar irissen kleuren wit zodra ze gebruik maakt van haar krachten
    Extra: Bij het krijgen van Storm’s krachten heeft Nova ook haar angst voor kleine ruimtes overgenomen. Nu is angst misschien niet helemaal het woord om het te beschrijven, pure paniek komt dichter in de buurt. Hoewel haar vader Russisch is valt dit bij Nova bijna niet te horen, enkel als ze boos is en dus sneller praat zijn de typische klanken te horen.
    Nova is het nichtje van Amilia en tevens ook de reden waarom ze precies in Spellburn is komen wonen. Ze kan het goed met Amilia vinden ondanks dat ze elkaar de afgelopen jaren niet veel gezien hebben.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 13:15 ]

    Eindelijk klaar, ik had voor het eerst echt moeite met haar innerlijk en het is niet heel helemaal naar mijn zin. Dus als iemand daar nog iets op aan te merken heeft, feel free.
    En is er iemand die enig vorm van relatie met haar aan wil gaan?

    Enface schreef:
    Eindelijk klaar, ik had voor het eerst echt moeite met haar innerlijk en het is niet heel helemaal naar mijn zin. Dus als iemand daar nog iets op aan te merken heeft, feel free.
    En is er iemand die enig vorm van relatie met haar aan wil gaan?


    Nichtjes?


    Happy Birthday my Potter!

    Btw, ik pas zsm alles aan, maar heb nu net drie examens achter elkaar, dus tja... :')


    Happy Birthday my Potter!

    Sorry dat ik steeds uitstel, maar ik heb het privé erg druk.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Jafar schreef:
    (...)

    Nichtjes?


    Prima (: