• Vroeger kon ik makkelijk zonder internet en computer, ik dacht er niet steeds aan en ik vond altijd wel iets anders om me bezig te houden. Maar eenmaal je elke dag achter je computer zit en dan opeens twee dagen zonder internet zit, merk je pas echt hoe verslaafd je wel niet bent.
    Toen ik donderdagmiddag gezellig aan het surfen was, viel opeens het internet uit. Bij mijn broer hetzelfde geval aangezien we hetzelfde internet gebruiken. Ik dacht 'Ok, zal zo wel weer terug zijn.' Even gewacht en een aantal keer opnieuw geprobeerd, geen internet. Ik begon al 'gek' te worden omdat ik ook net midden in een gesprek was met een vriendin op facebook dat nogal belangrijk was. Uiteindelijk accepteerde ik het maar dat er geen internet was. De rest van de dag had was er dan ook geen en de volgende dag ook niet.
    Als ik bezig kon zijn merkte ik er niks van en miste ik het ook helemaal niet, maar ik verveelde me ook zoveel en uiteindelijk begon ik dan toch meer en meer te beseffen dat ik niet meer zonder internet kan. Je mist het en verlangt echt naar het online gaan op Quizlet en facebook enz. Vooral ook omdat ik heel veel mensen meer online spreek dan via sms fzo. Toen begon mijn mobiel ook nog een vervelend te doen en werkte ook niet helemaal zoals het hoort. Het waren uiteindelijk saaie dagen voor me en ik ben echt blij dat ik weer internet heb en dat mijn mobiel weer normaal werkt.

    Kunnen jullie makkelijk zonder internet?


    16 - 09 - '17

    Een keer moest ik naar een "verre oord" van Curacao voor twee nachten zonder internet (Internet die voor je mobiel koopt, werkt in die regio niet en het huis waar ik opgesloten zat had ook geen wifi). Dus zat ik dom spelletjes op mijn mobiel te spelen. Het was een hel (no_chears)


    -

    Ik kan eigenlijk best makkelijk zonder internet, maar als ik midden in een (belangrijk) gesprek zit en internet valt uit, zoals bij jou, vind ik het ook vreselijk haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ellery schreef:
    Een keer moest ik naar een "verre oord" van Curacao voor twee nachten zonder internet (Internet die voor je mobiel koopt, werkt in die regio niet en het huis waar ik opgesloten zat had ook geen wifi). Dus zat ik dom spelletjes op mijn mobiel te spelen. Het was een hel (no_chears)


    Haha oei oei, ben ik gelukkig niet de enige die het niet fijn vind zonder internet xp


    16 - 09 - '17

    Ik kan niet goed zonder internet.


    26 - 02 - '16

    Ik kan niet zonder internet. Ik ging een week naar Engeland voor school en daar had ik geen wifi. Ik kan niet whatsappen met mijn ouders, vriendinnen die in Nederland bleven.. ik kon helemaal niks. Ik was me aan het vervelen in de bus, wil je niet weten.
    Toen ik thuis kwam, ging ik meteen achter de computer. :P

    Conclusie: Ik ben verslaafd, haha.

    Ik zou het wel kunnen, op zich. Maar niet langer dan een week, dan word ik gek. Toen ik met school op PTC Horst zat had ik wifi, maar eigenlijk had ik het zo leuk dat ik vergat om op internet te gaan. Mijn mobiel lag bijna de hele dag, samen met mijn tablet, op mijn kamer.

    Maar weet je wat het is, als ik geen internet heb ben ik bang dat ik iets belangrijks mis. Het is dan net alsof ik een stuk van mezelf mis en hierdoor met vragen rond blijf lopen als; 'Is alles wel oké daar?' en 'Hopelijk zijn er geen dingen gebeurd.' Het is gewoon een stukje van mijn leven geworden alles te weten.

    Ik kan niet zeggen dat niet verslaafd ben, want dat ben ik zeker wel (:

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 8:24 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik kan niet zonder internet,
    maar dan ook echt NIET.

    Als ik op vakantie ga (en dan 2 HELE weken.) probeer ik wanhopig te zoeken naar ergens met internet. ;$ En mijn moeder dan zeggen dat ik verslaafd en verwend ben :$.
    Het is vooral dat ik geen whatsapp meer heb, ik weet dan nooit wat er gebeurd );

    Maar oke, ik ben ook ernstig quizlet, instagram en whatsapp verslaafd. Dus het is een beetje logisch. :p


    wat was dit ookalweer

    Op zich kan ik wel zonder, zonder gek te worden maar dat wilt niet zeggen dat ik niet aan internet denk wanneer ik een tijdje niets te doen heb, of dat ik geen neigingen krijg als ik een computer zie er achter te kruipen.
    Maar in de vakanties kom ik wel vaker een week niet op internet dus het is leefbaar.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ja, ik beschouw mezelf wel als verslaafd...
    Het lukt me nog wel om een schooldag te overleven zonder telefoon en dus internet. Dat is denk ik meer omdat ik dan weet dat ik aan het einde van de dag alles weer bij kan werken, maar ik ben wel altijd bang dat ik iets mis.
    Volgens mij zijn er heel veel mensen van onze generatie die lijden aan FOMO; fear of missing out. Oftewel de angst om van alles te missen. Het is wat het internet, social media en al het andere met zich meebrengt, denk ik.


    Hamartia

    Ik zit nota bene in Frankrijk, we zijn op vakantie en ik heb van tevoren uitgezocht of we wifi hadden, dat was meer voor schoolwerk dan voor internet.....maar ik heb alleen op internet gezeten voor de fun ipv voor school zoals ik me ouders vertelde....oops.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik kan wel goed zonder internet :) Dan ga ik anders verhalen schrijven of spelletjes spelen of ik ga naar buiten met mijn hondje :)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik kan ook prima zonder internet en meestal vind ik het juister fijner. Zoveel meer rust (:


    Take risks and conquer your fears.

    Hahha, ja ik had gisteren ook problemen met de wifi. Ik kon hem niet meer goed verbinden met mijn laptop dus was ik de hele ochtend bezig geweest om het te fixen en kwam daardoor ook te laat op m'n werk. (was gelukkig niet zo heel erg) Merkte dat ik toen ook wel heel chagrijnig en geïrriteerd werd. Dus ja, denk dat ik wel een ''beetje'' verslaafd ben. Maar volgens mij is inmiddels de halve wereld zo heb ik het idee.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Lazet schreef:
    Ik kan eigenlijk best makkelijk zonder internet, maar als ik midden in een (belangrijk) gesprek zit en internet valt uit, zoals bij jou, vind ik het ook vreselijk haha


    Queer zijn is gewoon alles

    Corday schreef:
    Ik kan ook prima zonder internet en meestal vind ik het juister fijner. Zoveel meer rust (:

    Dit. Wel ga ik dan mijn vrienden missen op Q en dan voel ik me schuldig. ;x


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."