• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]



    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Inschrijftopic
    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 9, 10


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zozo.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Sorry,' mompelde hij. Het leek hem niet zo'n goed idee om er meteen teveel over te zeggen, want dan wild Cordelia alles weten en hij wist zelf echt nog niet wat dat alles was. Er was gewoon veel gebeurd de laatste maanden en hij kreeg eigenlijk nu pas de kans om daar goed over na te denken. 'Dat is niet mijn bedoeling.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het geeft niet. Ik ben alleen wel bezorgd om je. Voel je je goed, lieve knuffelbeer?' vroeg ze op zachte toon.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Whoehoew, 11 alweer!


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik voel me prima,' antwoordde hij terwijl hij een geeuw probeerde te onderdrukken. 'Alles is goed, liefje.'

    [Ja, het gaat hard. Jij bent ook met Satyr, toch? (: ]

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 21:58 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Gelukkig,' zei Cordelia. 'Ik hou van je lieve grote knuffelbeer.' Ze hield hem even stevig vast.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik ook van jou...'
    Hij draaide zijn ogen weer naar het plafond boven zich, hoewel het helemaal donker was in de kamer en even dacht hij dat hij Nykin hoorde huilen, maar dat lag aan hem.
    Ondanks dat hij oe was, wist hij dat hij nog een hele lange tijd wakker zou liggen, verstrikt in een web van gevoelens en gedachten. Hij wist niet waar ze begonnen of waar ze hem zouden leiden en al helemaal niet wat hij er nu mee moest doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Enaid wachtte tot het écht donker was voor hij het huis binnenging. Hij wist niet zeker of er iemand was, maar als hij zijn ogen sloot en héél stil bleef staan, zouden ze hem nooit kunnen zien. Dat wist hij uit ervaring. Hij maakte eigenlijk nooit gebruik van die eigenschap, al was het makkelijk om aan roofdieren te ontkomen. Grote roofdieren.
    Hij zweefde zo hoog als hij kon en wurmde zich door het open raam naar binnen. Het was er stil en daar was Enaid op zich wel blij om. Zo kon hij zich concentreren op andere dingen dan niet betrapt te worden, maar hij wist daardoor niet heel zeker of er iemand was en dus moest hij zelf ook extra stil zijn.
    Zijn ogen gleden door het donkere vertrek en hij vond al gauw de kamer waar de moord gepleegd was. Hij keek even benauwd naar de bebloedde lakens en slikte. Toch ging hij de kamer binnen, voor Michelle en het onderzoek.
    Enaid kroop voorzichtig onder het bed, waar vooral stof lag dat hem deed niezen. Hij hield zich in en keek naar de kussens. Hij voelde er voorzichtig aan en zag enkele haren op het bed liggen. Hij probeerde te zien welke kleur ze hadden, maar dat was niet te doen in het halfdonker. Enaid durfde de lakens echter niet mee te nemen om ze aan Michelle te laten zien. Hij probeerde wel te onthouden hoe alles eruit zag en liep door naar de kastjes. Misschien waren er rijkdommen verdwenen, dat zou hij kunnen navragen.
    Er waren niet veel glimmende dingen of edelstenen te zien en na ook even in de garderobekast te zijn geweest, moest hij het maar opgeven.
    Zijn blik bleef echter hangen op de hoek van de kamer, die in de schaduw van de openstaande deur gehuld werd. Hij had iets zien glinsteren en toen hij er aarzelend op af liep, zag hij een mes liggen. Er zat geen bloed aan, maar Enaid vond het verdacht...
    Hij klemde het heft van het mes tussen zijn kleine kaken en kroop voorzichtig het raam weer uit. Opgewonden en benieuwd naar Michelles reactie.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia vertrok de volgende morgen na het ontbijt naar Wyatt. Ze wilde met hem praten over wat er gebeurd was. Ze wist niet of ze moest glimlachen of niet, toen ze hem zag.
    'Het spijt me, voor wat Kato gisteren heeft gedaan. Hij ging veel te ver.' Ze aarzelde even of ze op de stoel naast zijn bed moest gaan zitten of niet. Ze deed het niet. 'Ik kan me zijn woede echter wel heel goed voorstellen. Wat bezielde je Wyatt? Je hebt Athiabbe een slet genoemd en je hebt aan haar gezeten! Zo ga je niet met een vrouw om! Zo onrespectvol! En je loog er ook nog over tegen me!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Het maakt me niet uit dat je daarna in een wolf veranderde,’ verduidelijkte Satyr zichzelf.

    -
    Michelle keek met grote ogen naar het mes dat Enaid onthulde. ‘Is dat het moordwapen?’ vroeg ze verbijsterd. Dat was al veel meer dan ze had durven hopen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Geen idee!' zei Enaid die enthousiast om haar heen liep en het mes van alle kanten bekeek. 'Er zat geen bloed aan, maar wel een hele hoop op het bed. Hij is vast doodgebloed.' Hij trilde van ongemak toen hij daar aan dacht.

    ~ ~

    'Werkelijk?' Athiabbe wist niet of ze haar glas nog eens zou volschenken of niet en toen ze er naar keek, zag ze dat het nog helemaal niet leeg was. Ze merkte wel dat het zo langzamerhand teveel voor haar werd en ze kwam moeizaam overeind om ook een kan water te vullen.
    Het maakte hem niet uit, maar dat zei verder vast ook niets. Waarschijnlijk vond hij het gewoon leuk om haar eens gezoend te hebben.
    Ze zette de kan ietwat onhandig op tafel, zodat een deel van de inhoud over de rand gutste, maar dat ontging haar volledig. Ze staarde naar Satyrs gelaat zonder iets te zeggen en probeerde iets zinnigs te bedenken om wel te kunnen zeggen.
    'Ik was net bij Yati,' begon ze, want ze had besloten dat ze alle ellende dan het liefst maar op één dag had. Dan kon ze alles mooi in één keer afsluiten. Het was misschien oneerlijk tegenover Satyr, maar als hij positief zou reageren, hoefde het allemaal niet zo pijnlijk te worden, maar ze rekende toch nergens op. 'Hij wou weten of ik zijn vriendin wou zijn, om het zo maar te zeggen,' vervolgde ze en ze liet hem los met haar blik, om zichzelf van een glas water te voorzien. Haar korte wandeling naar de keuken had haar erop gewezen dat ze beter kon stoppen, wilde ze nog voor rede vatbaar zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het begon te schemeren toen Baiel eindelijk thuis was. Emily begroette hem met een kus. Hij ging bij haar op de bank zitten en Emily zuchtte zachtjes. 'Je hebt vast al gehoord van Ferapyle's...'
    'Dood.' Hij knikte.
    'Ik vind het zo erg voor Satyr... en zijn familie!' Ze beet op haar lip en sloeg haar ogen neer.
    'Ja, ja. Het is heel erg.' Hij keek even om zich heen. 'Ik ben moe, Em. Ik ga slapen.' Hij stond op.
    Ze pakte zijn hand. 'Kun je niet nog eventjes blijven?'
    'Waarom?'
    'Omdat ik met je wil praten!' Ze keek naar zijn hand terwijl ze met haar duim over zijn handpalm wreef. 'Hoe was je dag?'
    'Prima. Beetje apart.' Hij gaapte. 'Ik wil zo graag slapen...'
    'Het is nog helemaal niet laat...' Emily hield zijn hand vast en keek hem aan. 'Kom op, ga nog even zitten.'
    Toen hij deed wat hem gezegd werd, legde ze aarzelend haar hoofd tegen zijn schouder.
    'Wat is dit nou, Em? Je doet raar.'
    'Raar?'
    'Ja.' Hij duwde haar van zich af. 'Eerst doe je zo afstandelijk en nu ineens zoek je steeds aandacht.'
    Emily voelde zich afgewezen en keek hem verontwaardigd aan. 'Ik heb gisteravond toch gezegd dat ik wil werken aan onze relatie?'
    'Je was dronken. Dronken lui zeggen maar wat,' zei Baiel nors.
    'Wat?' Emily schoot overeind. 'Ik méénde wat ik zei, hoor!'
    'Ja, dat zal wel.'
    'Je had me beloofd dat je je best zou doen!'
    'Ik ben vandaag toch om werk wezen zoeken?' Hij rolde met zijn ogen.
    Emily slikte een brok weg uit haar keel. Ze vond het vreselijk dat hij zo afstandelijk deed. Alsof Emily hem niks meer deed.
    Ze moest denken aan haar gesprek met Ariana. Nereïdes konden vaker dan één keer verliefd worden... Hoewel ze er altijd heilig van overtuigd was dat dat een nu eenmaal een eigenschap van een nereïde was, begon ze daar nu aan te twijfelen. Ze wist dat Haliae ontzettend wanhopig was geworden omdat ze verliefd was geworden op de vriend van haar beste vriendin en Baiel had het in eerste instantie heel moeilijk gevonden dat hij verliefd was geworden op Emily, omdat Emily zo ontzettend wispelturig was en ze binnen een jaar twee vriendjes had gehad. Hij had haar na de geboorte van Maerle als ei, voordat het andere ei gestolen was, dat hij niet kon geloven dat het toch goed was gekomen tussen hen. Het waren de beste tijden van hun relatie geweest; daarna was het alleen maar bergafwaarts gegaan. Hun ei was verdwenen en toen moesten ze verhuizen. Emily had het heel moeilijk gevonden om het ei achter te laten, maar Baiel was er altijd voor haar geweest. Hij had het geaccepteerd dat ze één van hun kinderen had laten verdwijnen - iets wat ze zichzelf nooit vergeven had, maar waar ze mee had leren leven.
    Het leek beter te worden toen ze naar Hawaii waren verhuisd. Een nieuwe start, maar dat bleek al snel verpest toen Baiel ziek werd. Maar toen was hij nog steeds lief voor haar geweest. Toen had hij nog steeds van haar gehouden. Het was overduidelijk dat hij veranderd was sinds hij beter was gemaakt door Ariana. Zelfs de eerste dagen na zijn genezing wilde hij al alleen op pad. Emily had met hem mee gewild, maar dat hoefde van hem niet zo nodig. Toen ze bezorgd had gevraagd of ze alsjeblieft met hem mee kon, zodat ze hem nog even in de gaten kon houden, was hij boos geworden en had hij gezegd dat hij weer beter was, dus dat ze mocht ophouden zich zoveel zorgen om hem te maken. Een week daarvoor was hij nog zo lief voor haar geweest, had hij zo vaak tegen haar gezegd dat hij van haar hield en dat hij van Maerle hield en dat hij het verschrikkelijk zou vinden om hen te moeten verlaten... Wat was er gebeurd? Wat had hem van mening doen veranderen? Een bijna dood-ervaring?
    'Daar ben ik ook heel blij mee,' verzuchtte Emily uiteindelijk. 'Ik hoop alleen dat er een moment komt dat we weer blij zijn dat we bij elkaar zijn.'
    'Je denkt te moeilijk.' Hij slaakte een zucht. 'Ik zou gek worden als ik constant hier zou moeten blijven. Dat heb ik al veel te lang gedaan en dat was eens, maar nooit weer.' Hij keek haar doordringend aan. 'En als ik dan thuis kom, ben ik moe. Dus dan wil ik slapen.'
    'Wat doe je dan de hele dag? Je praat nooit meer met me. Je komt thuis en dan gaan we naar bed. Ik vertel niet hoe mijn dag was, jij vertelt niet hoe jouw dag was... We zeggen niks meer tegen elkaar.'
    'Príma,' zei hij overdreven. 'Wat wil je dat ik je vertel?'
    'Nou - hoe was het? Heb je nog iets kunnen vinden?'
    'Zoals ik zei, het was een rare dag en ik heb een baantje gevonden.'
    'Waar?'
    'Dat maakt verder niets uit.' Hij keek haar aan.
    'Natuurlijk maakt dat wel uit!' Emily kon zich niet voorstellen dat hij nog steeds niet begreep dat ze gewoon meer wilde weten over zijn leven. Dat ze hem opnieuw wilde leren kennen - zijn nieuwe versie. 'Ik wil gewoon graag weten wat je doet!'
    'Oké.' Hij zuchtte. 'Ik help dingen versjouwen op de markt. Ik moet kratten tillen.'
    'Oh.' Het was niet echt werk waar ze hem direct voor aan zou zien. Ze had verwacht dat hij iets meer met zijn hersenen zou doen. Stiekem had ze altijd gehoopt dat hij in het bestuur zou kunnen komen, omdat hij behoorlijk pienter was, maar dat zou hem niet worden. Zeker niet zoals hij nu was. 'Leuk. Toch?'
    'Nee, er is niks aan, maar jij wilde dat ik een baantje zou vinden.' Hij geeuwde nog een keer. 'Ik ga slapen.'
    'Zal ik meegaan?' Ze pakte zijn arm vast en probeerde hem zo verleidelijk mogelijk aan te kijken.
    Hij negeerde dat en stond alleen maar op. 'Dat mag je zelf weten.'
    Ze bleef teleurgesteld achter en bleef zitten tot hij in bed lag. Daarna liep ze naar de wieg om nog even naar Maerle te kijken en naar het ei dat in de wieg lag, onder een dekentje. Ze pakte het op en hield het even tegen zich aan, zodat ze de hartkloppingen van haar baby kon horen. Ze deed het elke ochtend en bijna elke avond, zodat ze zeker wist dat haar kindje nog in leven was.
    Daarna liep ze naar de slaapkamer, waar ze op het bed ging liggen. Baiel had zich omgedraaid, maar ze kon aan zijn ademhaling horen dat hij nog niet sliep. Ze zuchtte zachtjes en bleef op haar rug liggen, terwijl ze naar het plafond staarde.

    --

    Het was ongelooflijk hoe snel zijn verlangen naar Emily was gedaald nu hij Winnie had ontmoet. Iedere korte aanraking met Winnie deed zoveel meer met hem dan een kus van Emily. Hij vroeg zich af of hij nog reden had om bij Emily te blijven. Was daar nog reden voor? Hij had bij haar willen blijven omdat hij haar niet het verdriet van het verlies van haar man aan wilde doen, maar deed hij haar niet alleen maar meer verdriet zoals hij zich nu gedroeg?
    Hij wist dat ze dolgraag het hotel wilde verlaten en besloot uiteindelijk dat hij dat sowieso moest volhouden. Dan zou hij daarna intrek kunnen nemen in het hotel, als Nathan, en zou hij, als Winnie dat wilde, meer tijd met haar kunnen spenderen. Winnie had echter aangegeven het rustig aan te doen en tot die tijd zou het niet verkeerd zijn om bij Emily te blijven. Ten slotte kostte het hem weinig moeite, als ze maar stopte met haar moeilijke gedrag.
    Hij zou haar in ieder geval helpen aan een eigen huisje. Hoewel hij zijn baan op de markt had verzonnen - hij kon wel weer smoezen bedenken als ze hem nooit zou tegenkomen - wist hij dat hij aan geld moest komen en hij wist ook waar hij dat vandaan moest halen. Nu Satyr in de rouw was om zijn vader, was hij minder oplettend en daardoor zou het vast niet opvallen dat er geld zou verdwijnen uit de kas. Bovendien was er een nieuwe jongen komen werken, dus als ze het toch zouden ontdekken, zouden ze hem waarschijnlijk wel verdenken. Masrl was wel de laatste aan wie ze zouden denken, maar het was zo makkelijk voor hem. Zo makkelijk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik heb nergens over gelogen,' bromde Wyatt die wel vond dat hij genoeg beschuldigd was. 'Ik heb haar boos gemaakt en ze is op me gaan staan. Wie is er nou onrespectvol? Zij heeft toch niets?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Vindt jij het normaal om iemand een slet te noemen?' zei Cordelia scherp. 'Of om aan haar te zitten als ze dat niet wil? Zo ga je niet met vrouwen om, en zeker niet met Athiabbe! Je houdt van haar, dan moet je haar niet zo behandelen!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Wyatt draaide zijn gezicht weg.
    Dat bepaal ik zelf wel. Blijkbaar vindt ze het niet erg om zich met tig andere mannen in te laten, dus waarom zou ze het niet fijn vinden als ik het deed? Ze wijst me maanden lang af en zo gauw het uit is, weet ze niet hoe vlug ze zich aan die sater moet opdringen en dat vind ik inderdaad sletterig.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes