• Hoi iedereen.
    Gisteren ben ik naar gesubsidieerde koten (kamers voor de Nederlanders onder ons) gaan kijken in Leuven. Zijn er hier Quizletters die op een residentie van de KU Leuven zitten of op een privé kot en mij hun ervaringen willen delen? Ik ben best wel een angsthaas, desondanks ik er eigenlijk al enorm veel zin in heb om op mijn eigen benen te leren staan. Wat zijn er de leuke plaatsjes? Hebben jullie tips en dingen die ik zeker niet mag doen?

    Mijn top drie is momenteel:
    1. De La Salle
    2. De Viking
    3. Edith Stein

    Ik vraag me vooral ook af, als ik een residentie niet aanduid als voorkeur, kan ik daar dan nog altijd een kamer toegewezen krijgen?

    En qua laptop? Heb je echt een laptop nodig als je op kot gaat en zoja, welke grootte van scherm? Ik vind 13" te klein, dus ik zou liever voor een 15" gaan, maar ik kan me voorstellen dat als je in de les zit, een 13" wel ideaal is.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 11:58 ]


    Let the Night embrace you

    Als je geen computer op je kot hebt, dan zou ik echt wel een laptop kopen. Al kan je natuurlijk ook wel in de bib aan je opdrachten werken, maar ik denk wel dat een laptop iets handiger is. Als je veel je laptop moet gebruiken tijdens de lessen zou ik voor een 13" gaan.


    Take me to wonderland

    Wel, ik heb een pc die ik graag mee zou nemen, maar ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat je dit beter niet doet aangezien ze nogal snel durven in te breken in je kot.. Dus daarom dat ik mijn pc maar liever thuis laat en liever een goedkope laptop mee neem.


    Let the Night embrace you

    Ik zit zelf niet op kot, maar ik ken iemand die gisteren ook is gaan kijken. Zij wou heel graag in de naamsestraat gaan, maar dan moest ze wel een motiveringsbrief schrijven.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    ik denk dat ik een 15" ga kopen om te studeren. Nog net klein genoeg om mee te nemen en toch groot genoeg om buiten je studies ook te gebruiken zonder je te ergeren aan het kleine scherm :D


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik huur een kot samen met mijn vriend, maar dat is in Gent. Ik heb dus geen weet hoe die residenties precies in elkaar zitten. Wij hebben daar elk onze eigen laptop en mijn vriend heeft zelf nog een extra scherm staan. We gamen ook op ons kot, want we zorgen zelf voor ons internet enzo, en hij heeft zelf een gamers laptop. Wij nemen die gewoon ieder weekend terug mee naar huis. Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Oh ja, ik ga sowieso enkel via Kotnet op het internet kunnen, dus dat is 10gig/maand. Gamen kan ik dus niet meer.. Q_Q


    Let the Night embrace you

    Smilodon schreef:
    ^ Oh ja, ik ga sowieso enkel via Kotnet op het internet kunnen, dus dat is 10gig/maand. Gamen kan ik dus niet meer.. Q_Q
    Meh, das een bummer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Ja, dat vind ik echt enorm jammer maar 't zou me op zich wel wat meer rust geven, denk ik. Nu frustreer ik me soms dood aan lol. Dus dan is het misschien wel goed dat ik me op kot volledig kan focussen op mijn studie.


    Let the Night embrace you

    Dat zal inderdaad handig zijn, maar ik ken veel mensen die op het eind van de maand door het limiet zijn door nog maar enkel facebook en schooldingen. Ben ik wel blij dat wij ons eigen internet hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zit zelf ook op kot in Gent, dus mijn kennis van Leuven is helaas heel beperkt.
    Een laptop is zeker aan te raden. Ik heb er ook één met een vrij groot scherm, maar die neem ik niet mee naar de les. Ik schrijf alles op en vat het dan met mijn boek en notities erbij samen op de laptop. Dus het hangt een beetje af van wat voor jou het beste werkt. Een laptop is naar mijn mening iig wel een noodzaak voor de student. (:


    A girl who wonders.

    ^ Oh ja, misschien moet ik het dan nog even afwachten, want ik heb geen idee of je een laptop nodig zult hebben in de lessen Japanologie. :3


    Let the Night embrace you