• Hoiii!

    Ik heb een tijdje bij de AH gewerkt en heb gisteren mijn laatste werkdag gehad. Nou heb ik mijn loonstrookje van afgelopen donderdag nog eens bekeken en ik mis 11 uur aan loon. Nou heb ik me die 11 uur wel ziek gemeld, maar ik dacht dat je bij ziekte doorbetaald kreeg? Het enige wat ik er over kan vinden in mijn arbeidscontract is dat je je voor 08:00 dient af te melden bij je leidinggevende.

    Iemand die hier meer over weet?


    You were born original, don't die as a copy.

    Het zou kunnen dat dat wel zo werkt bij een vaste job, maar ik denk niet bij een gewone studentenjob. Ik heb in elk geval ook nog nooit betaald gekregen voor een gemiste dag door ziekte. :)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Candela schreef:
    Het zou kunnen dat dat wel zo werkt bij een vaste job, maar ik denk niet bij een gewone studentenjob. Ik heb in elk geval ook nog nooit betaald gekregen voor een gemiste dag door ziekte. :)


    Nou ja ik werk daar 4/5 dagen in de week voor 24 uur. Ik heb een tussenjaar en was toch wel een van de 'vaste' cashieres zeg maar. Ik had ook een contract voor 20 uur, dus dan zou je toch zeggen dat ik ook gewoon doorbetaald krijg.=\


    You were born original, don't die as a copy.

    Volgens mij ligt dat deels ook aan het contract wat je hebt. Als dit een nul uren is dan krijg je niks door betaald - ziekte noch vakantie - maar volgens mij van een uren contract wel.
    Ik krijg namelijk bij mijn beide werkgevers gewoon betaald bij ziekte, maar ik heb wel een x aantal uren vast op papier staan.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eavan schreef:
    Volgens mij ligt dat deels ook aan het contract wat je hebt. Als dit een nul uren is dan krijg je niks door betaald - ziekte noch vakantie - maar volgens mij van een uren contract wel.
    Ik krijg namelijk bij mijn beide werkgevers gewoon betaald bij ziekte, maar ik heb wel een x aantal uren vast op papier staan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wat voor contract heb je? Heb je een 0 uren contract krijg je over het algemeen niet door betaald. Behalve als je iets breekt en lang niet kan werken.
    Als je een zoveel uren contract heb dan ligt het denk ik of je aan je uren komt of niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Is het niet dat je die uren niet betaald krijgt, omdat je alsnog aan je uren komt? Loon gaat meestal per vier weken en als je 24 uur per week werkt, dat zou dus 96 uren zijn. Je contract is 20 uur, dus dat is voor vier weken 80 uur. Ook met die elf uur er af, dan zit je nog op 85 uren en dus boven die 80 uren.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Malyx schreef:
    Is het niet dat je die uren niet betaald krijgt, omdat je alsnog aan je uren komt? Loon gaat meestal per vier weken en als je 24 uur per week werkt, dat zou dus 96 uren zijn. Je contract is 20 uur, dus dat is voor vier weken 80 uur. Ook met die elf uur er af, dan zit je nog op 85 uren en dus boven die 80 uren.


    Volgens mij was het dit. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Is het niet zo dat de eerste dag dat je ziek bent, je niet betaald krijgt? Zo was het tenminste bij mijn baantje. Als ik 1 dag ziek was, kreeg ik niets betaald, maar was ik meerdere dagen aan 1 stuk ziek (meerdere dagen dat ik zou moeten werken) dan kreeg ik vanaf dag 2 een bepaald percentage betaald van wat ik normaal zou krijgen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.