• Ik weet niet of het hier goed staat, maar daar zullen we snel genoeg achter komen. :')

    Ik heb al héél lang niet meer geschreven. Minimaal een paar maanden en vanaf daar een half jaar of zo niet meer. Waarom? Omdat ik er gewoon écht geen zin in heb. Het slaat nergens op, want vorig jaar schreef ik het liefst de hele dag door. Het probleem ligt echter niet bij mijn inspiratie, want dat heb ik genoeg. Het is zo ontzettend frustrerend want ik wil het wel, maar ik kan me er gewoon niet tot aanzetten. Hoe ik vroeger dag in, dag uit duizenden woorden schreef, hoe ik er nu gewoon helemaal niks meer mee doe. En dit geldt zowel voor stories als RPG's, waardoor ik mensen ook nog eens laat wachten.

    Is er iemand die hetzelfde probleem heeft als ik of weet iemand een oplossing? Want ik word gek van mezelf. :'D Ik wil het wel, maar ook weer niet. Meh.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik zit een beetje met 't zelfde probleem.


    26 - 02 - '16

    Ik heb précies hetzelfde, echt vervelend :c


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik had dat onlangs ook. Nu heb ik wel zin in schrijven, maar loopt het soms een beetje vast op papier.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ken je probleem. Ik heb een heel lange tijd totaal geen inspiratie gehad, maar ik wilde wel graag schrijven. Toen kreeg ik inspiratie, maar had ik geen zin. Nu heb ik wel weer zin om te schrijven. Ik zou zeggen: schrijf je ideeën even vlug uit voordat je het vergeet en wacht gewoon een tijd.


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik heb het ook een tijdje gehad en dat is na maanden over gegaan. Ik kan niet echt zeggen wat je er tegen kunt doen want ik heb alles geprobeerd maar niets dat gewerkt heeft. Gewoon wachten ben ik bang..


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    HarrysBum schreef:
    Ik ken je probleem. Ik heb een heel lange tijd totaal geen inspiratie gehad, maar ik wilde wel graag schrijven. Toen kreeg ik inspiratie, maar had ik geen zin. Nu heb ik wel weer zin om te schrijven. Ik zou zeggen: schrijf je ideeën even vlug uit voordat je het vergeet en wacht gewoon een tijd.

    Het punt is, is dat ik al hartstikke lang wacht. :c En de zin komt gewoon niet.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik herken het probleem. Ik heb de laatste tijd heel vaak van die momenten dat ik echt geen zin heb om te schrijven.


    16 - 09 - '17

    Je hebt een site: Write or Die [gezellige naam, he] en dan stel je een woorddoel en een tijd. Elke keer als je langer dan een paar seconde niet typt, wordt het scherm rood en op een bepaalde stand worden er zelfs woorden weggehaald x] Het is jezelf een beetje dwingen om te schrijven, maar dan kom je wel weer in een bepaalde flow.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik ken het. Ik heb altijd super veel zin om te schrijven, maar dan als je begint, zit je totaal niet in je verhaal en krijg je eigenlijk direct de drang om te stoppen.
    Misschien moet je gewoon eens verder schrijven en blijven schrijven totdat de zin terugkomt? Ik weet het niet...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eloquentiae schreef:
    Je hebt een site: Write or Die [gezellige naam, he] en dan stel je een woorddoel en een tijd. Elke keer als je langer dan een paar seconde niet typt, wordt het scherm rood en op een bepaalde stand worden er zelfs woorden weggehaald x] Het is jezelf een beetje dwingen om te schrijven, maar dan kom je wel weer in een bepaalde flow.

    Dat klinkt ontzettend stressgevend, hahaha

    Grohl schreef:
    Ik ken het. Ik heb altijd super veel zin om te schrijven, maar dan als je begint, zit je totaal niet in je verhaal en krijg je eigenlijk direct de drang om te stoppen.
    Misschien moet je gewoon eens verder schrijven en blijven schrijven totdat de zin terugkomt? Ik weet het niet...

    Dat probeer ik ook, maar wát ik schrijf, is wel behoorlijk crappy dan. :'D Maar ik had mezelf voorgenomen om proberen mee te doen aan SOTM dit keer, hopend dat het alles een beetje op gang krijgt.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Occult schreef:
    (...)
    Het punt is, is dat ik al hartstikke lang wacht. :c En de zin komt gewoon niet.
    Lees eens een goed boek of kijk eens een goeie film of serie die eventueel voor inspiratie kan zorgen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Lees eens een goed boek of kijk eens een goeie film of serie die eventueel voor inspiratie kan zorgen?

    Zoals ik al in de beginpost had aangegeven, ligt het probleem niet bij mijn inspiratie, aangezien ik dat genoeg heb. :c Zo ontzettend frustrerend.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik herken het: vroeger kon ik ook heel veel schrijven en op een bepaald moment ben ik daar gewoon mee gestopt. Ik vind het heel jammer, maar er komt gewoon niets meer.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Maar boeken kunnen wel helpen bij het neerpennen van iets. Ik word al snel verliefd op de manier van schrijven soms en dan kan ik het niet laten om dat zelf uit te testen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 17:15 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb ook vaak geen zin om te schrijven, maar wat ik dan doe is gewoon ideeën uitwerken, echt heeel uitgebreid. Als ik dan op iets leuks kom dan word ik gelijk enthousiast om erover te schrijven, en ik hoef ondertussen niet op te letten op schrijffouten, omdat het toch niet uitmaakt.
    Maar je zegt dat, als je geen zin hebt in schrijven, alles er slecht uitkomt, maar dat is toch niet zo erg. Je schrijft tenminste (: Later kan je altijd nog bekijken of je er wat mee doet, maar zo kom je misschien beter in een ritme (;


    I solemnly swear that I am up to no good.