• Ja vandaag ben ik de trotse bezitter van een paar zachte maand lenzen. Het duurde maar vijf jaar, maar ik ben nu toch naar de opticien geweest (blijkbaar -3 beide ogen)

    Maar o wat is het kut om ze in te doen, ik heb zulke traanogen. Ook zie ik echt niet wanneer ze nou verkeerd om liggen (merk je dat in je ogen ofzo?). Het is de pijn en gedoe wel waard, want ik zie weer scherp!
    Heeft iemand ervaring met zachte lenzen, tips of vooral niet doen?


    Can't control my second personality

    Hah, ik wou ook een topic over lenzen maken =). Dan stel ik het maar even hier.
    Ik heb sinds zaterdag lenzen. Ik heb ze nog niet zo lang aangehouden (zaterdag 2 uur, zondag 5 uur denk ik, en vandaag pas vanaf half 3). Het probleem is echter dat ik er precies wat wazig mee zie als ik knipper. Is dat wel normaal?
    Ik denk eerder dan het aan een van de lenzen ligt, aangezien ik het precies bij de linker heb. Weet iemand hoe dat kan?
    Ik ga sowieso morgen maar eens terug denk ik..


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Over een paar weken gaat het een stuk soepeler :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik had eerst een bril maar die dingen zitten zo vreselijk irritant en het stond mij niet, dus toen deed ik hem niet op. Maar met -4 aan één oog (vuurwerk, vuurwerk) moest ik van mijn moeder toch maar een keer lenzen halen. Bleek dat oog beschadigd te zijn dus elke keer als ik mijn lenzen in had voelde ik een helse pijn in mijn oog, dus ik heb misschien maar één maand lenzen gehad. Nu ga ik dus door het leven zonder lenzen en bril en het gaat verrassend goed ^^

    Vervang het bakje waarin de lenzen zit ook elke drie maanden. Dat wordt me telkens weer op mijn hart gedrukt door mijn opticien, voor de rest heeft Scandal volgens mij alles al behandeld. Welkom bij de club by the way, ik heb -4,25 en -4,5. :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ben aan de ene kant toch ook wel weer blij dat ik harde lenzen heb. Het lijkt me echt heel naar om ze niet te voelen zitten. Aan de andere kant... volgens mij komen er bij zachte lenzen minder snel vuil onder en schieten ze niet zo snel in je ooghoek o.i.d. Denk dat het ongeveer een weekje of twee duurt, dan ben je er wel aan gewend. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    madeupyou schreef:
    Hah, ik wou ook een topic over lenzen maken =). Dan stel ik het maar even hier.
    Ik heb sinds zaterdag lenzen. Ik heb ze nog niet zo lang aangehouden (zaterdag 2 uur, zondag 5 uur denk ik, en vandaag pas vanaf half 3). Het probleem is echter dat ik er precies wat wazig mee zie als ik knipper. Is dat wel normaal?
    Ik denk eerder dan het aan een van de lenzen ligt, aangezien ik het precies bij de linker heb. Weet iemand hoe dat kan?
    Ik ga sowieso morgen maar eens terug denk ik..

    Zie je altijd wazig of komt er af en toe gewoon een waasje voor je ogen? Dat laatste is namelijk waarschijnlijk verdwaalde "soep" uit je ooghoeken. Je moet wel oppassen als je veel last hebt van die "soep" want dan kan je wel eens een oogontsteking hebben.
    Het kan trouwens ook zo zijn dat je lens loskomt van je oog, omdat deze te droog is. Ik raad eigenlijk iedereen aan om van te voren (met het indoen) wat vloeistof ín je lens te doen, en dan in te doen. Ten eerste "zuigt" je lens perfect aan je oog, ten tweede zorgt het er vaak voor dat elk vuiltje wat nog op je oog zat en anders tussen je oog en je lens was gekomen (wat echt niet normaal veel pijn doet) wegspoelt en bij mij helpt het op de een of andere manier ook dat ik mijn lens langer in kan houden. Geen idee waarom, maar het is handig ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Constante schreef:
    (...)
    Zie je altijd wazig of komt er af en toe gewoon een waasje voor je ogen? Dat laatste is namelijk waarschijnlijk verdwaalde "soep" uit je ooghoeken. Je moet wel oppassen als je veel last hebt van die "soep" want dan kan je wel eens een oogontsteking hebben.
    Het kan trouwens ook zo zijn dat je lens loskomt van je oog, omdat deze te droog is. Ik raad eigenlijk iedereen aan om van te voren (met het indoen) wat vloeistof ín je lens te doen, en dan in te doen. Ten eerste "zuigt" je lens perfect aan je oog, ten tweede zorgt het er vaak voor dat elk vuiltje wat nog op je oog zat en anders tussen je oog en je lens was gekomen (wat echt niet normaal veel pijn doet) wegspoelt en bij mij helpt het op de een of andere manier ook dat ik mijn lens langer in kan houden. Geen idee waarom, maar het is handig ^^

    Ja, het is eerder af en toe, niet constant =). Ik probeer wel om er telkens vloeistof op te doen, maar heb ze nog maar pas en't duurt nog lang voor ik ze in krijg, dus ik vergeet het wel eens :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    O ik heb trouwens nog een vraag aan de lenzendragers onder ons. Moet je elke keer na een dag lenzen dragen, het vloeistof van het lenzen bakje verschonen? Dat doe ik nu namelijk alleen het vloeistof gaat naar mijn idee nogal snel op (en volgens die vrouw kon ik er enkele weken mee vooruit)


    Can't control my second personality

    involved schreef:
    O ik heb trouwens nog een vraag aan de lenzendragers onder ons. Moet je elke keer na een dag lenzen dragen, het vloeistof van het lenzen bakje verschonen? Dat doe ik nu namelijk alleen het vloeistof gaat naar mijn idee nogal snel op (en volgens die vrouw kon ik er enkele weken mee vooruit)
    Ja, dat moet. Dat is tenminste wat mijn opticien zegt. Ik zelf doe het elke 2 dagen, omdat het anders zo snel op gaat en zo vies wordt het nou ook weer niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb daglenzen, maar vroeger had ik ook maandlenzen.
    Als de lens als een kuiltje op je vinger blijft liggen, dan zit die goed.
    Kruipt die er al het ware omheen, dan zit die verkeerd om.
    Dat tranen etc. wordt wel minder, naarmate je je lenzen langer gebruikt.
    Succes!


    Tell me about it, stud.

    Dauth schreef:
    (...)Ja, dat moet. Dat is tenminste wat mijn opticien zegt. Ik zelf doe het elke 2 dagen, omdat het anders zo snel op gaat en zo vies wordt het nou ook weer niet.


    Ik denk dat ik het ook om de twee dagen ga doen, want dan blijft het inderdaad schoon en is het niet zo snel op.


    Can't control my second personality

    - Volgens mij is het ook zo als ze wel goed zitten maar ze je een tijdje niet hebt schoongemaakt gewoon schoonmaken. Je wil denk ik geen ontstekingen?
    - Bewaar het bakje niet op een plek met make-up wat daarna op het bakje gaat zitten. Waarschijnlijk komt er dan ook make-up op je handen en daardoor in je ogen.
    - Als het niet wil gewoon je bril op doen (mocht je die hebben). Na veel proberen worden je ogen geïrriteerd en doet het alleen maar pijn.
    - In slaap vallen met lenzen is niet heel handig (ervaring). Doe ze dan als je wakker bent uit en laat ze een dag uit zodat er zuurstof bij je ogen komt.
    - Je moet eerst je lenzen in doen en dan je make-up anders krijg je make-up in je ogen.
    - En je moet het er eerst afhalen en dan pas je lenzen uitdoen.

    Hopelijk heb je er iets aan?
    x


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    - Volgens mij is het ook zo als ze wel goed zitten maar ze je een tijdje niet hebt schoongemaakt gewoon schoonmaken. Je wil denk ik geen ontstekingen?
    - Bewaar het bakje niet op een plek met make-up wat daarna op het bakje gaat zitten. Waarschijnlijk komt er dan ook make-up op je handen en daardoor in je ogen.
    - Als het niet wil gewoon je bril op doen (mocht je die hebben). Na veel proberen worden je ogen geïrriteerd en doet het alleen maar pijn.
    - In slaap vallen met lenzen is niet heel handig (ervaring). Doe ze dan als je wakker bent uit en laat ze een dag uit zodat er zuurstof bij je ogen komt.
    - Je moet eerst je lenzen in doen en dan je make-up anders krijg je make-up in je ogen.
    - En je moet het er eerst afhalen en dan pas je lenzen uitdoen.

    Hopelijk heb je er iets aan?
    x

    Ik doe bij 't verwijderen van mascara altijd eerst mijn lenzen uit, hoor, anders zijn ze zwart. :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    madeupyou schreef:
    Hah, ik wou ook een topic over lenzen maken =). Dan stel ik het maar even hier.
    Ik heb sinds zaterdag lenzen. Ik heb ze nog niet zo lang aangehouden (zaterdag 2 uur, zondag 5 uur denk ik, en vandaag pas vanaf half 3). Het probleem is echter dat ik er precies wat wazig mee zie als ik knipper. Is dat wel normaal?
    Ik denk eerder dan het aan een van de lenzen ligt, aangezien ik het precies bij de linker heb. Weet iemand hoe dat kan?
    Ik ga sowieso morgen maar eens terug denk ik..

    Kan ook zijn dat de lens niet goed aansluit. Daar heb ik tenminste vaak last van. Maar de opticien kan dat het beste beoordelen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    involved schreef:
    O ik heb trouwens nog een vraag aan de lenzendragers onder ons. Moet je elke keer na een dag lenzen dragen, het vloeistof van het lenzen bakje verschonen? Dat doe ik nu namelijk alleen het vloeistof gaat naar mijn idee nogal snel op (en volgens die vrouw kon ik er enkele weken mee vooruit)


    Hm, zelf verschoon ik wel elke dag de lenzenvloeistof. Vind het zelf op zich wel mee vallen hoe snel de vloeistof op gaat, maar misschien komt dat omdat ik een best grote fles heb, haha.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso