• Vandaag heb ik er een dagje Leiden van gemaakt met mijn zusje. Oorspronkelijk om sfeer te proeven en te kijken of ik het eventueel wat zou vinden om over een jaar te studeren. Het viel me nog niet tegen. Qua winkelen en terrasjes is het allemaal niet zo spetterend, maar ik vond het er wel heel gezellig. De grachtjes en de oude binnenstad hadden toch wel wat.
    Vorig jaar ben ik al een paar keer naar Utrecht geweest en daar vind ik het winkelen en de mogelijkheden om te eten en te drinken een stuk beter en groter. Groter in de zin dat het er meer is dan in Leiden. Daartegenover staat wel dat Utrecht op mij een grotere indruk maakt, terwijl Leiden wat kleinschaliger lijkt te zijn.
    Al met al ben ik er nog steeds niet aan uit welke stad ik nu leuker vind. Dat wordt dus de open dagen bezoeken van de universiteiten en kijken wat me het meest aanspreekt, want qua stad maakt het me vrij weinig uit.

    Zijn jullie ooit eens in één van de twee steden geweest of misschien allebei? En wat vond je daar toen van?


    Hamartia

    Ik vind de mensen in Utrecht altijd aardiger. Op de een of andere manier zijn de mensen rond de Rijn allemaal heel anders ingesteld.


    Your make-up is terrible

    Ik vond Leiden helemaal niets. Utrecht vond ik daarentegen veel leuker, dus vandaar dat ik heb besloten om naar de universiteit van Utrecht te gaan. (:


    Caution first, always.

    Utrecht vind ik een hele leuke stad, maar Leiden ben ik nog nooit geweest, ook al woont mijn neef daar. Daar wil ik wel nog een keer naartoe.


    Take risks and conquer your fears.

    In Leiden ben ik nog nooit geweest, maar Utrecht vind ik heel leuk!


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Ik vind Utrecht geweldig en ga dit jaar ook beginnen aan een opleiding daar.
    Of het beter is dan Leiden weet ik niet, want ik ben nog nooit in Leiden geweest.
    Maar samen met Amsterdam vind ik Utrecht toch wel een van de leukste steden in Nederland!


    Tell me about it, stud.

    Ik heb dus compleet het tegenovergestelde dan de mensen hier x]
    Utrecht vind ik geen fijne stad. De sfeer spreekt me niet aan, de mensen spreken me niet aan en ik vind het druk en niet fijn om er rond te lopen. Ik studeer zelf in Leiden en ik vind het geweldig. De sfeer is er ontzettend fijn naar mijn mening en ook op de universiteit voel ik me altijd op mijn gemak. En dat op elke faculteit. Het is er heel.. gemoedelijk, zowel in de stad als studentenleven. Iedereen is er altijd wel bereid je te helpen, gezellige mensen, er zitten vele leuke restaurantjes en tja. Ik vind het een leukere stad dan Utrecht :Y) Misschien wel kleiner, maar er zeker niet minder om.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik studeer in Utrecht, en ik vind het echt een prachtige stad. Leuke terrasjes, mooie grachten, en de sfeer is ook heel fijn. Ik heb ook altijd in de binnenstad les dus ik kom langs al die mooie gebouwtjes. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik studeer ook in Utrecht, maar ik kom eigenlijk niet veel in het centrum, aangezien mijn school in Tuindorp zit. (Daarvoor moet ik er bij Utrecht Overvecht uit).
    Utrecht vind ik vrij gezellig, maar ik heb van mijn neef gehoord dat Leiden ook echt gezellig moet zijn. Dus ik denk dat je meer moet uitgaan van de school, dan van de stad. Beide zijn wel leuk ^^

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 19:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Haha, ik ga zelf studeren aan de Hoge School Utrecht.
    Ben sws ook nog nooit in Utrecht geweest :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Yoda schreef:
    Ik heb dus compleet het tegenovergestelde dan de mensen hier x]
    Utrecht vind ik geen fijne stad. De sfeer spreekt me niet aan, de mensen spreken me niet aan en ik vind het druk en niet fijn om er rond te lopen. Ik studeer zelf in Leiden en ik vind het geweldig. De sfeer is er ontzettend fijn naar mijn mening en ook op de universiteit voel ik me altijd op mijn gemak. En dat op elke faculteit. Het is er heel.. gemoedelijk, zowel in de stad als studentenleven. Iedereen is er altijd wel bereid je te helpen, gezellige mensen, er zitten vele leuke restaurantjes en tja. Ik vind het een leukere stad dan Utrecht :Y) Misschien wel kleiner, maar er zeker niet minder om.

    Die restaurantjes zijn wij dus helemaal niet tegengekomen...:| We zijn expres nog naar de zijstraatjes geweest, maar kwam er maar een paar tegen die hier en daar verstopt zaten. Bagels and beans hebben we wel gevonden :Y)


    Hamartia

    Opinor schreef:
    (...)
    Die restaurantjes zijn wij dus helemaal niet tegengekomen...:| We zijn expres nog naar de zijstraatjes geweest, maar kwam er maar een paar tegen die hier en daar verstopt zaten. Bagels and beans hebben we wel gevonden :Y)


    Welke van de twee? Haha.

    Er zitten een paar leuke in de hoofdstraten, maar ook in kleine straatjes en straatjes die niet direct in het centrum liggen, maar wel goed bereikbaar zijn nog. Zijn dingen die je ontdekt als je er een tijdje zit (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Persoonlijk vind ik Utrecht leuker.. maar leiden heeft een aantal leuke winkels... als studentenstad lijkt leiden me zo druk =/


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Yoda schreef:
    (...)

    Welke van de twee? Haha.

    Er zitten een paar leuke in de hoofdstraten, maar ook in kleine straatjes en straatjes die niet direct in het centrum liggen, maar wel goed bereikbaar zijn nog. Zijn dingen die je ontdekt als je er een tijdje zit (:

    Oh hahah. Er zijn er twee :W Wij zijn bij de locatie geweest die je tegenkomt als je de winkelstraat inloopt vanaf het station gezien. En nu hoop ik maar dat er niet twee grote winkelstraten zijn vanaf het station gezien, want dan heb ik er eentje gigantisch gemist xd.

    Dat soort straatjes zou ik altijd graag kennen als ik naar een stad ga. Daar zou ik namelijk liever ronddwalen dan de hele dag in de winkelstraten met winkels die je overal vindt... hahah.


    Hamartia

    Haha, persoonlijk kan ik je ook niet helpen, want ik zit in hetzelfde dilemma. ;) Alleen moet ik dit jaar al kiezen!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Transfer schreef:
    In Leiden ben ik nog nooit geweest, maar Utrecht vind ik heel leuk!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt