• Vandaag heb ik er een dagje Leiden van gemaakt met mijn zusje. Oorspronkelijk om sfeer te proeven en te kijken of ik het eventueel wat zou vinden om over een jaar te studeren. Het viel me nog niet tegen. Qua winkelen en terrasjes is het allemaal niet zo spetterend, maar ik vond het er wel heel gezellig. De grachtjes en de oude binnenstad hadden toch wel wat.
    Vorig jaar ben ik al een paar keer naar Utrecht geweest en daar vind ik het winkelen en de mogelijkheden om te eten en te drinken een stuk beter en groter. Groter in de zin dat het er meer is dan in Leiden. Daartegenover staat wel dat Utrecht op mij een grotere indruk maakt, terwijl Leiden wat kleinschaliger lijkt te zijn.
    Al met al ben ik er nog steeds niet aan uit welke stad ik nu leuker vind. Dat wordt dus de open dagen bezoeken van de universiteiten en kijken wat me het meest aanspreekt, want qua stad maakt het me vrij weinig uit.

    Zijn jullie ooit eens in één van de twee steden geweest of misschien allebei? En wat vond je daar toen van?


    Hamartia

    Rhyme schreef:
    Ik studeer ook in Utrecht, maar ik kom eigenlijk niet veel in het centrum, aangezien mijn school in Tuindorp zit. (Daarvoor moet ik er bij Utrecht Overvecht uit).
    Utrecht vind ik vrij gezellig, maar ik heb van mijn neef gehoord dat Leiden ook echt gezellig moet zijn. Dus ik denk dat je meer moet uitgaan van de school, dan van de stad. Beide zijn wel leuk ^^

    De school is sowieso eigenlijk het belangrijkst, maar aangezien ik ook van plan ben om op kamers te gaan, speelt de stad op zich ook een grote rol (: Reizen is geen optie vanwege de lange reistijd.


    Hamartia

    nerveus schreef:
    Haha, persoonlijk kan ik je ook niet helpen, want ik zit in hetzelfde dilemma. ;) Alleen moet ik dit jaar al kiezen!

    Oei, succes met beslissen! Ik vind het een lastige keuze...


    Hamartia

    Ik studeer nog lang niet, maar ik vind Utrecht wel een hele leuke stad, en je bent in het midden van alles mja


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly