• De stelling van deze week luidt:
    Mensen denken veel te snel dat ze een depressie hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens. Gewoon omdat ik deze discussie een beetje beu begin te worden. Waar maken mensen hier uit op dat er veel Q'ers zijn die denken dat ze depressief zijn? Omdat er redelijk veel topics gepost worden waarin mensen hun problemen in zetten? Omdat een kind 'in-the-moment' zegt dat hij/zij zich depri voelt? Dat betekend niet meteen dat die persoon ook daadwerkelijk denkt dat hij/zij depressief is. Sorry, maar ik zie het probleem niet. Is het vervelend voor de mensen die wel echt een depressie hebben om te lezen dat iemand zich depri voelt? Ik sta te springen om te weten wat er voor zoveel irritatie zorgt.


    You are beautiful, you are love.

    Rivaille schreef:
    JA EENS!
    En sorry, maar te veel hier op Quizlet zeggen dat ze een depressie hebben :')
    Dit. Daar is geen discussie over mogelijk in mijn ogen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wel, ik vind persoonlijk dat er niet veel te onderbouwen is aan klagerige veralgemeende "mensen dit...'', "mensen dat...'' stellingen. Maar er zullen wel zo'n individuen zijn die dat onterecht beweren ja.
    Maar om dat naar de gehele mensheid door te trekken... Nee. Ten eerste omdat ik niemand ken in mijn persoonlijke bewering die dat beweerd en bovendien, depressies zijn voornamelijk een 21ste eeuws fenomeen, voorkomend in westerse landen (waar basisbehoeften vervuld zijn en er vanaf dan gestreefd kan worden naar "hogere" behoeften zoals consumptie, zelfontplooiing en depressie voortvloeit wanneer iemand die behoeften niet kunnen worden).
    Maar hoeveel zo'n landen zijn er? Of zijn er ooit geweest? Dus oneens. Omdat er eens een paar Belgische en Nederlandse tieners in deze tijd daar invloed aan ondervinden, wilt helemaal niet zeggen dat het iets eigens is aan "de mens'', en dat je zomaar kunt zeggen. ''Mensen vinden te snel dit, vinden te snel dat...''
    Niet eens dus. (:

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 11:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Eens.

    Iedereen heeft wel eens een slechte bui, dat hoort bij het leven. Maar sommige mensen noemen zichzelf al snel depressief als ze zich vaker niet goed voelen.
    Dat heet volgens mij gewoon een slechtere periode hebben?

    Er zijn echt wel mensen die wel depressief zijn en ik ken lang niet iedereen. Maar de hoeveelheid mensen die ik heb gesproken en die zeggen dat ze depressief zijn zijn er ook niet heel veel, maar als je op Quizlet profielen kijkt zie je toch wel veel mensen die zoiets hebben staan.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2014 - 11:21 ]


    wat was dit ookalweer

    Eens, mensen verwarren je verdrietig/rot voelen te snel met depressie en daar erger ik me mateloos aan.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Pariah schreef:
    Eens, mensen verwarren je verdrietig/rot voelen te snel met depressie en daar erger ik me mateloos aan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Eens, er zijn allerlei tests van bijvoorbeeld de GGZ om te achterhalen of je depressief bent of niet. Het is dus niet een label wat je zomaar eventjes op jezelf of iemand anders kunt plakken. Ik geloof niet dat veel mensen die tests doen en met een lastige of slechte periode zichzelf als depressief zien. Terwijl het me ook niet iets lijkt waar je zo één, twee, drie even uitkomt.


    Hamartia

    Gewoon mee eens.


    Your make-up is terrible

    Eens.

    Eens.
    Mensen hopen dat ze medelijden krijgen van anderen en zeggen daarom meteen dat ze een depressie hebben of iets dergelijks.


    Take me to wonderland

    Eens. Volgens mij denken een heleboel mensen dat enkel en alleen het hebben van een sombere stemming al een depressie is, terwijl er in de DSM-IV (of is er inmiddels al een DSM-5?) een hele waslijst aan criteria staat.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Ik denk dat het te vlug gezien wordt waar het er niet is en niet op tijd als het wel degelijk zo is.
    Eens.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik denk dat mensen liever depressief zijn dan ongelukkig. Het is veel gemakkelijker om te zeggen dat je depressief bent dan om je verhaal te doen. Depressie lijkt vandaag de dag wel de enige weg naar volwassenheid. Als je het niet hebt gehad, ben je nog een kind. Als je alle gevaren van het leven al hebt getrotseerd, samengevat in een depressie, dan ben je pas volwassen. Dat hele "je bent niet volwassen want je hebt geen levenservaring" hangt me mijlenver de keel uit.


    Searching heavens for another earth

    Oneens. "Oh, mijn hamster is dood, ik ben zo depri" betekent niet dat die persoon echt denkt dat hij een depressie heeft. Het woord depressie wordt volgens mij gewoon heel vaak gebruikt zonder dat mensen het serieus menen of echt weten wat het inhoudt. Dat is ook niet goed, maar het is iets volkomen anders dan er echt van overtuigd zijn dat je een depressie hebt, zoals in de stelling staat.
    Bovendien zijn er ook gewoon heel veel mensen die in hun leven te maken krijgen met een depressie - één op de tien Nederlanders, geloof ik, volgens cijfers van het CBS - en daar zitten ook een hoop jongeren bij, dus eigenlijk vind ik het best wel gevaarlijk om te zeggen dat er "veel te snel" over dat soort dingen wordt geklaagd. Natuurlijk zijn er gevallen waarin dat waar is, maar als iemand echt depressief is en er wordt die persoon verteld dat hij/zij zich maar aanstelt en gewoon wat vrolijker moet doen, is dat juist het perfecte tegenovergestelde van wat zo iemand nodig heeft. Je maakt mensen niet beter door het probleem te ontkennen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De mensen die zeggen 'Oh ik ben depressief' weten meestal zelf ook wel dat ze niet depressief zijn. Net zoals de mensen die zeggen 'Ik kan daar zo slecht tegen, ik heb echt OCD ofzo' ook wel weten dat ze dat niet hebben. Het is gewoon makkelijk om te zegggen ipv ongelukkig/verdrietig/weetikveel
    De mensen die echt depressief zijn laten het meestal niet weten. Of, zoals ik, zijn er zo luchtig over dat mnesen denken dat je een grapje maakt of iets.


    If a writer falls in love with you, you can never die