• De stelling van deze week luidt:
    Mensen denken veel te snel dat ze een depressie hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eens, eens, eens.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2014 - 15:38 ]

    Baka schreef:
    Mee eens. Ik kwam er pas achter dat ik een depressie had nadat ik in een huilbui was en niet meer kon stoppen. En het gevoel van opluchting daarna was geweldig. Mij zul je niet snel horen zeggen van 'ik heb een depressie', maar nu ik terug denk kan ik met zekerheid zeggen dat ik het wel heb gehad.
    Ik vind het vooral egoïstisch als mensen zeggen van 'ik ben depressief' om de kleinste dingen. uugh

    ...


    I live for the applause, you will die for it.

    Baka schreef:
    Mee eens. Ik kwam er pas achter dat ik een depressie had nadat ik in een huilbui was en niet meer kon stoppen. En het gevoel van opluchting daarna was geweldig. Mij zul je niet snel horen zeggen van 'ik heb een depressie', maar nu ik terug denk kan ik met zekerheid zeggen dat ik het wel heb gehad.
    Ik vind het vooral egoïstisch als mensen zeggen van 'ik ben depressief' om de kleinste dingen. uugh


    ... Nee.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eens. Sommigen doen dat ook om gewoon niet te moeten werken en dat is echt onrespectloos. Ik geloof in de theorie van ze aan het werk zetten zodat ze hun verdachten kunnen verzetten, al helpt dit bij erge en échte gevallen niet.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Totaal niet mee eens.

    Oneens, mensen met depressie kunnen zich zelf hier misschien wel uiten, Natuurlijk kom je ze hier wel veel tegen Maar, dat wil niet zeggen Dat ze het denken


    I tried so hard and get so far but in the end, it doesn't even matter - Linkin Park

    helemaal mee eens!!!!

    Foxface schreef:
    Ik ben het hier ook wel mee eens. Natuurlijk voelt iedereen zich wel eens down, maar om dan te zeggen dat je depressief bent is meteen zo overdreven. Bij een echte depressie komt veel meer bij kijken.


    Capricious schreef:
    Hier ben ik het wel mee eens. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen graag depressief genoemd willen worden of een andere stoornis willen hebben, omdat ze het interessant vinden. En dat vind ik naar.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Mee oneens.

    Veel mensen zeggen voor de ''grap'' als hun dag niet mee zit: 'Ik ben echt depressief' of 'Hier word ik depressief van'. Gelukkig zeggen ze het maar, want als je echt depressief bent ga je daarmee niet te koop lopen (lijkt mij dan). Maar, dan meteen denken dat je een depressie hebt gebeurt niet zo maar. Waarschijnlijk voelen ze zich heel erg down, ook ongelukkig, maar zijn ze niet depressief (dan wordt er weer een label opgelegd, maar toch).
    Dus, het is eigenlijk gewoon sneu als iemand 'denkt' dat hij of zij depressief is omdat daar wel redenen voor zijn. Maar, dat mensen dat té snel denken? Nee.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 13:33 ]


    'Powers are divided into Four; the world is guided by one'

    Eens, veel mensen doen het gewoon voor de aandacht, want soms is dat echt te overduidelijk. En als dat duidelijk is denk ik: 'Mens, zoek een leven.'


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik ben het er helemaal mee eens......


    Mij avontuur!

    Eens. Iedereen heeft wel eens een bui waarin je je echt hartstikke down voelt, maar om dan meteen te zeggen je dan depressief bent..? Gaat een beetje te ver, als je je niet goed in je vel voelt zoek je iemand om mee te praten. Roepen dat je depressief bent (terwijl dat niet zo is) is maar een schreeuw om aandacht.


    jemama

    Ja, mee eens. Ik hoor echt alleen maar negatieve dingen van alle kanten hier op Quizlet, en dan gaan ze zielig zitten doen over zichzelf.
    Sorry, er zijn natuurlijk ook mensen die wel echt een depressie hebben maar kijk dan eens naar de positieve dingen in het leven!
    Het is namelijk voor de mensen om je heen ook niet leuk als je alleen maar negatief doet.

    Eens, ook al vind ik het in sommige situaties wel wat gemakkelijk om te zeggen dat het geen waarheid is wanneer iemand zich depressief voelt. Wie is iemand om een ander te zeggen; "Nee, dit is helemaal niet hoe jij je voelt"?


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry

    Ja! Mee eens! Ik vind dat wij, als Nederland, veel te pessimistisch zijn en te veel klagen. Natuurlijk niet alle 17 miljoen mensen. Maar sommige mensen zeiken echt te veel. Ik vind dat wij mensen echt veel positiever in het leven moeten staan, niet alleen naar de negatieve kanten van het leven kijken en eens genieten van elke seconde van de dag. Maar goed... Dat is mijn mening.


    Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.