• Drieënvijftig jaar nadat een katholieke instelling voor de opvang van zwangere meisjes in het West-Ierse Tuam werd gesloten, zijn er in een grote septische put op het domein van de instelling ongeveer 800 babylichaampjes gevonden. Volgens The Washington Post was er geen sprake van lijkkisten of gedenkteken.
    Tussen 1925 en 1986 kwamen zwangere Ierse meisjes in het opvangtehuis van de katholieke nonnen van Bon Secours hun onwettige baby’s baren, om de kinderen er dan veilig te laten opgroeien. Ongehuwd zwanger raken was in het strengkatholieke land immers een grote schande.

    Het was de bedoeling dat de meisjes na de bevalling elders in Ierland hun heil zochten. Uit geschiedkundige documenten blijkt dat hun kinderen na hun vertrek echter zwaar verwaarloosd werden. Enkel de kinderen die gezond bleven hadden het geluk dat ze ter adoptie werden aangeboden, of verkocht werden aan rijke, kinderloze echtparen.

    Vrouwen die ooit bevielen in wat ‘The Home’ werd genoemd, zijn van plan om hun kind als vermist op te geven om verder onderzoek mogelijk te maken, meldt de Britse krant The Daily Mail. Het massagraf wordt binnenkort volledig opengelegd. Vermoedelijk liggen er nog meer dan 800 skeletten op het terrein.

    Volgens The Independent wil de Ierse katholieke kerk de slachtoffertjes herdenken met de bouw van een herdenkingsmonument op de site van het voormalige opvangtehuis. Daarop zouden dan alle namen van de slachtoffers vermeld worden.

    Bron: www.nieuwsblad.be

    Dit vind ik echt te erg voor woorden en dan nog te bedenken dat het een katholiek nonnenklooster was ;s
    Wat vinden jullie hier van?


    16 - 09 - '17

    Dat is gewoon ziek.

    Ik heb hier gewoon echt geen woorden voor.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Vreselijk, geen woorden. Gewoon tranen in mijn ogen. 800? Dit is onmenselijk! Ik vind dit niet kunnen, en als sommige van die mensen nog leefden had ik ze vermoord! Een baby leven telt gewoon voor 2 tot 4 volwassenen.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 19:36 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Maar weer eens een goed voorbeeld hoe goed de Kerk is voor zijn medemens. Schandalig, dat ze het überhaupt het over hun hart konden krijgen om die baby's niet te verzorgen. Ik zit hier verdorie bijna te huilen(misschien ook omdat ik ook stage loop bij baby's) want die kindjes konden gewoon nog helemaal niks. Gewoon volledig afhankelijk van die nonnen en die doen dan zoiets.

    Het ergst vind ik het nog voor de moeders van de kinderen, je moet je kind achter laten en dan kom je er achter dat je kind gewoon gestorven is, doordat de nonnen niet goed voor hem/haar zorgden.


    Physics is awesome

    Waar gaat dat toch heen met deze wereld?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Yoko schreef:
    Waar gaat dat toch heen met deze wereld?


    Dat vraag ik me wel vaker af, wat je tegenwoordig allemaal niet hoort is gewoon erg..


    16 - 09 - '17

    Dit gaat niet alleen tegen onze moralen in, maar ook tegen die van de kerk. Je zal nooit een ziel puurder krijgen dan die van een baby. Dit is gewoon in en in ziek...


    From these ashes, I will rise

    One word: religion.
    'nuf said.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2014 - 15:57 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Nuns. They are not to be trusted.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Pabitel schreef:
    (...)

    Dat vraag ik me wel vaker af, wat je tegenwoordig allemaal niet hoort is gewoon erg..

    Maar het is niet iets dat de laatste tijd gebeurd is. Vroeger gebeurden er ook heel erge dingen, dat is niet iets van tegenwoordig.

    Maar bah, verschrikkelijk walgelijk. Godverdomme. ><


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    COBAI schreef:
    (...)
    Maar het is niet iets dat de laatste tijd gebeurd is. Vroeger gebeurden er ook heel erge dingen, dat is niet iets van tegenwoordig.

    Maar bah, verschrikkelijk walgelijk. Godverdomme. ><


    Klopt, maar tegenwoordig hoor je ook genoeg dingen, alsof het erger dan ooit wordt met iedereen.


    16 - 09 - '17

    Moge deze baby's alsnog een mooie rust plek krijgen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik las dit gisteren ook ja!
    Hoe kun je het in godsnaam over je hart verkrijgen om zoveel baby's aan hun lot over te laten?

    Het ergste vind ik het nog wel voor de ouders van die baby's die nu nog leven en er zo achter komen dat de kans groot is dat hun kind nooit een mooi leven heeft gehad.


    Tell me about it, stud.

    Yoda schreef:
    Nuns. They are not to be trusted.


    I learned long ago to trust nun of them. Their male counterparts aren't much better tho, they spend all their time monkeying about with little boys.


    quidquid excusatio prandium pro

    Naessa schreef:
    Ik heb hier gewoon echt geen woorden voor.


    Deep inside, I've never felt alive