• Ik was een beetje opzoek op internet naar dingen die ik kon gaan doen, omdat ik me verveelde en toen kwam ik twee challenges tegen. De writing en de drawing challenge die beide 30 dagen duren. Het leek me wel leuk om dat op Quizlet te doen met een aantal mensen.
    Het idee is dat je één van de twee challenges of allebei uitkiest, dan geef je je op en dan zet ik je bij de lijst en dan beginnen we met z'n allen tegelijkertijd en blijven we elkaar de komende 30 dagen stimuleren, motiveren en inspireren! Elke dag mag je een update posten zodat andere kunnen zien wat jij gemaakt hebt die dag - het hoeft natuurlijk niet als je dat niet wil - en zo inspireer je elkaar weer.
    Je hoeft niet geweldig te zijn, je mag best vijf minuten besteden aan één tekening of één verhaaltje en het gaat er om dat iedereen het leuk vindt om te doen en zich niet verplicht voelt. En natuurlijk mag je de opdrachten een beetje aanpassen, als je een hekel hebt aan dichten dan verander je het gewoon in schrijven!
    So, who's in?

    We beginnen aankomende zaterdag; 24 mei.


    Drawing Challenge
    Dag 1: Jezelf
    Dag 2: Favoriete dier
    Dag 3: Favoriete plaats
    Dag 4: Favoriete eten
    Dag 5: Beste vriend(in)
    Dag 6: Favoriete boek
    Dag 7: Favoriete film
    Dag 8: Favoriete geanimeerde karakter
    Dag 9: Favoriete tv serie
    Dag 10: Favoriete snoep
    Dag 11: Belangrijk punt in je leven
    Dag 12: Meest recent bereikt
    Dag 13: Strip
    Dag 14: Favoriete sprookje
    Dag 15: Familie portret
    Dag 16: Inspiratie
    Dag 17: Favoriete plant/bloem
    Dag 18: Een doodle/random figuren
    Dag 19: Iets nieuws
    Dag 20: Iets oranjes
    Dag 21: Iets wat je wil
    Dag 22: Iets wat je mist
    Dag 23: Iets wat je nodig hebt
    Dag 24: Een stelletje
    Dag 25: Een landschap/decor
    Dag 26: Iets wat je haat
    Dag 27: Iets waar je van houdt
    Dag 28: Anything
    Dag 29: Een plek waar je naartoe wil
    Dag 30: Een gefeliciteerd vlag voor het halen van de challenge!


    Writing Challenge
    Dag 1: Zet je muzieklijst op shuffle en schrijf 250 woorden geïnspireerd door de eerste en laatste zin van het eerste liedje dat afspeelt.
    Dag 2: Schrijf 250 woorden geïnspireerd op de kleuren van de muur van de kamer waar je in bent.
    Dag 3: Schrijf een 15-stappen lijst met de naam "how to be____"
    Dag 4: Schrijf 250 woorden beginnend met de eerst volgende dialoog die je hoort.
    Dag 5: Schrijf een dialoog (op tumblr "chat" manier) over een man die het verkeerde nummer belt en een boze vrouw aan de lijn krijgt. Eindig het gesprek met: "Well, I suppose so."
    Dag 6: Schrijf een gedicht van 12 rijmende regels over de toenemende maten van mensen die dronken zijn/worden.
    Dag 7: Het object dat links van je staat is veranderd in het object dat rechts van je staat. Schrijf in 250 woorden - of een gedicht van 25 regels - wat je reactie daarop is.
    Dag 8: Beeld je in dat het niet mogelijk is om je kamer uit te komen voor de volgende zeven dagen. Schrijf een kort verhaaltje van elke dag (50 woorden).
    Dag 9: Denk aan een woord, Google het op Google images en schrijft iets geïnspireerd op het 7de plaatje.
    Dag 10: Schrijf een kort rijmend gedicht geïnspireerd door het laatste boek dat je gelezen hebt.
    Dag 11: Schrijf een lijst van 15 liedjes op die je aan iemand zou zeggen die je haat. Geen van de liedjes mag het woord "haat/hate" of "you/jij" bevatten.
    Dag 12: Ga naar deze site en schrijf een verhaal/gedicht met zeven van de woorden.
    Dag 13: Kijk naar links. Gebruik het eerste object dat je ziet als een metafoor voor een abstract idee. Ga verder in op de metafoor in 150 woorden.
    Dag 14: Schrijf een een boekverslag over een volwassen novel uit de POV van een zevende klasser. Het boek moet wereldwijs zijn in de ogen van die zevende klasser , maar gewoon normaal in de ogen van de rest van de wereld.
    Dag 15: Zoek de lyrics op van je minst favoriete liedje. Zoek de verschrikkelijkste regel en laat iemand in jouw verhaal die regel hardop zeggen.
    Dag 16: Doe alsof je in een park zit en schrijf een ode aan de persoon dat jouw bankje zou kunnen passeren. Begin met: "Het viel me op dat je haast had..."
    Dag 17: Een personage zit op het dak met een dier. Dit personage moet tegen het dier praten. Wat het dier reageert, zorgt ervoor dat het personage een bepaalde beslissing neemt.
    Dag 18: Schrijf een gedicht over "de formule voor geluk".
    Dag 19: Bedenk je droom vriend/vriendin: het uiterlijk, persoonlijkheid, leven etc. Schrijf een scene waarin zijn/haar gedrag afstotelijk is.
    Dag 20: Schrijf een dialoog van een bladzijde tussen twee personen. Schrijf alleen maar wat ze zeggen! Dus geen omgeving, denken of beschrijving van wat ze doen.
    Dag 21: Schrijf een gedicht vanuit de POV van een slachtoffer van een pesterij/kwelling. Het personage heeft pijn of is beschaamd, maar vindt dat hij/zij dit verdient.
    Dag 22: Schrijf een gedicht van 150 woorden waarin elke zin één woord is.
    Dag 23: Schrijf een kort verhaal over een restaurant. Het ene personage besteld zijn favoriete eten. De andere besteld hetzelfde. Één van de personages vertrekt voordat het eten op is.
    Dag 24: Schrijf 250 woorden over de gedachten van een vrouw van wiens leven in drie minuten drastisch veranderd.
    Dag 25: Schrijf een aantal brieven/e-mails tussen een woedende zoon en een afwezige vader. De vader heeft recent geprobeerd om weer terug te komen in het leven van zijn zoon, maar de zoon slaat alles af. Aan het einde komt de moeder tussen beide.
    Dag 26: Schrijf 400 woorden over de gedachten van een jongetje uit groep 8. Hij zit op een gewone school. De gedachten moeten beginnen als lichtzinnig en ontwikkelen dan in iets dat hem een bepaalde actie laat doen.
    Dag 27: Schrijf een gedicht uit de POV van een bruid die op het punt staat te zeggen: "ja, ik wil". Laat weten dat ze "koude voeten" heeft (dus bang is) en spijt heeft van de verloving. In het gedicht moet je een zin herhalen die de decoratieve bloemen beschrijft.
    Dag 28: Schrijf 500 woorden over "the morning after."
    Dag 29: Schrijf een bericht aan jezelf en doe alsof je een fan bent. Ratel 100 woorden over hoe geweldig je wel niet bent en hoe een grote fan je bent.
    Dag 30: Schrijf een gedicht getiteld "The End/Het Einde" dat niet over dood, een break-up of het einde van de wereld gaat.


    Deelnemers Drawing Challenge
    Lizor - 00 01 02 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13
    WillNotLearn
    Pelekai - 00 01 02 03 04 05 06 07
    Tahmoh
    Pumbaa
    Tolkien

    Deelnemers Writing Challenge
    Lizor - 00 01 02 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13
    Videnda - 00 01 02
    Tenace - 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12
    Tsubomi - 00 01
    Verne
    Tahmoh - 00
    Rhyme - 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
    Mylintis
    passmeby - 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 15
    Aloha - 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
    LilaCow - 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09
    Tolkien
    Syeira
    Foreverx


    Voor inspiratie

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 18:27 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga het denk ik opgeven, ik zit compleet in een artblock. D:
    De story laat ik wel online staan en hier en daar zet ik een opdracht online.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Day 07 & Day 08


    wat was dit ookalweer

    Dag negen!


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Morgen ga ik trouwens op vakantie en omdat ik alleen ga etc, mag ik mijn laptop niet meenemen. Dus ik schrijf de challenges in die tien/elf dagen op papier en zal ze als ik terugkom overtypen! c:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Aloha schreef:
    Morgen ga ik trouwens op vakantie en omdat ik alleen ga etc, mag ik mijn laptop niet meenemen. Dus ik schrijf de challenges in die tien/elf dagen op papier en zal ze als ik terugkom overtypen! c:

    Veel plezier! (:

    Sorry dat ik vandaag geen reminder gestuurd heb! Ik heb echt geen tijd gehad, morgen werk ik alles bij x


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hele dag niet thuis geweest dus heb geen tijd gehad om iets te schrijven en heb nu geen zin meer ; ) Doe het morgen wel eventjes! : )

    wow. Echt ene heel klein stukje. Ik maak morgen een tweede versie. Mara hie ris dag 9


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    De opdracht voor vandaag hij is niet rijmend. Maar het is wel ene gedicht. Misschien verander ik hem nog

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 12:36 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ben nu even alles aan het inhalen, haha. Ik heb 7 en 8 klaar, nu alleen nog 9 en 10 (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dag 9

    Verwacht er niet te veel van....


    Serieus. Verwacht niet te veel ; )


    Dag 10 lukt me vandaag ff niet. Doe het morgen ; )

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 23:04 ]

    LilaCow schreef:
    Dag 9

    Verwacht er niet te veel van....


    Serieus. Verwacht niet te veel ; )


    Dag 10 lukt me vandaag ff niet. Doe het morgen ; )

    je link klopt niet hemelaa. ik dnek dat je moet activeren.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Iemand enig idee bij dit plaatje? Voor dag 9:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    LilaCow schreef:
    Dag 9

    Verwacht er niet te veel van....


    Serieus. Verwacht niet te veel ; )


    Dag 10 lukt me vandaag ff niet. Doe het morgen ; )

    je link klopt niet hemelaa. ik dnek dat je moet activeren.


    Danku! Probleem is verholpen :)

    Iemand enig idee bij dit plaatje? Voor dag 9:


    fris adem?
    ijskoningin?
    Warm hart?
    bevroren?
    Alleen?