• Omdat ik tegenwoordig zoveel mensjes op quizlet die er heilig van overtuigd zijn dat ze geesten hebben gezien, een paar dingen die het óók kunnen zijn:
    Slaapverlamming.
    "... Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Het is dus onwaarschijnlijk dat het een gevolg van hersenbeschadiging door drugsgebruik is, berichtgeving over slaapverlamming gaat namelijk veel verder terug in de tijd. Het verschijnsel wordt ook in verband gebracht met slaapstoornissen (zoals slaapapneu) en geestelijke of lichamelijke uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn: (...) Voetstappen, Stemmen (...) Gevoel van aanraking, Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt, het opengaan van deuren e.d., Voorwerpen uit de droom waarnemen."
    En ook, subsonische trillingen:
    Subsonische trillingen kunnen een angstig gevoel veroorzaken. Het gevoel van aanwezigheid en angst bijv.
    Als je op een plek bent waar deze trillingen zijn, kun je dus een bekeken, angstig gevoel krijgen. Ga je het vertrek uit, is het weg. Jij bent overtuigd dat er wat zit, omdat je het gevoel steeds daar krijgt. Voila, je parnormale ervaring.
    (bron; http://forum.fok.nl/topic/415725/7/25 post van Keromane69 ofzo. Ergens in het midden, zoek maar als het je boeit. Ook te vinden op: http://www.scribd.com/doc/857182/1958-2-Praktische-bewustwording-698-kB , bij search subsonische intypen.)
    Ik wordt altijd zo ziek van mensen die overal een paranormale verklaring achter zoeken, vandaar dit topique. Misschien weer even wat geestverhaaltjes de wereld uit hiermee. Nee, ik zeg niet dat hierdoor geesten niet bestaan, ik weet er weinig van en het boeit me nog minder.
    NEEN! Dit topic is niet om je zeer boeiende geesten anekdotes te plaatsen!
    JA! Je kunt hier wel soortgelijke dingen als hierboven posten.


    Mew <3

    Je hebt helemaal gelijk!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Je kan gelijk hebben, maar ik was toch echt wel vet bang, toen we geesten aan het oproepen waren,met Haloween :O


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Oké, ik vind dat eng ;x Over die aanwezigheid (huil)


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik heb echt geesten gezien en gehoord sorry.Maar nu gelukkig steeds minder omdat ik ouder word :)

    @AxelRawr: Hoe weet je dat nou, misschien is dat ook vanwege dat slaapverlamming ding :'D
    Nee, maar, voor mij is het paranormale bewezen. Als je precies weet waar en hoe de vader van iemand waar je 1 keer bent geweest is gestorven, ligt dat niet aan slaapverlamming lijkt me.
    Há, take that (nerd)

    Nja, anyway, je bent niet de enige die gek wordt van oh ik voel me zo bekeken en oh ik ben zo paranormaal ik hoorde een stem en blabla. Ik heb ook wel eens een paar keer stemmen gehoord, tering eng. Maar dat slaapverlamming ding lijkt me daar een heel logische verklaring voor.
    Sommige dingen liggen daar niet eens aan. Je bekeken voelen of de aanwezigheid van iemand voelen is vaak gewoon fantasie en jezelf opfokken.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Screwed schreef:
    @AxelRawr: Hoe weet je dat nou, misschien is dat ook vanwege dat slaapverlamming ding :'D
    Nee, maar, voor mij is het paranormale bewezen. Als je precies weet waar en hoe de vader van iemand waar je 1 keer bent geweest is gestorven, ligt dat niet aan slaapverlamming lijkt me.
    Há, take that (nerd)

    Dat soort dingen moet ik eerst zien en dan geloven :']
    Ik weet ook niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen eigenlijk :']
    Screwed schreef:
    - lang stuk -

    Uhu :"D
    Ik heb nog nooit stemmen ofzoiets dergelijks gehoord, of iets in die trant. Ik denk dat je ook wel beetje zulke dingen moeten willen zien of er open voor staan of whatever. Ik doe dat niet. Ik ben daar echt veul te nuchter voor :']


    Mew <3

    Air schreef:
    (...)
    Dat soort dingen moet ik eerst zien en dan geloven :']
    Ik weet ook niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen eigenlijk :']

    Het is ook totaal begrijpelijk dat mensen het niet geloven als ze er niets van afweten of het nooit hebben meegemaakt. Ik bedoel, waarom zou je het dan moeten geloven? Ik geloof ook niet in aliens ofzo :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik zie nooit dingen, ik hoor het enkel. Maar volgens mijn moeder komt dat omdat ik misschien een beetje psychisch ben, want mijn tante heeft ook 10 persoonlijkheden. En veel dingen van haar gedrag ziet ze in mij terug. En aangezien ik veel dingen vergeet, en héél vaak per dag van mood veranderd. Maar dat kan ook wel iets anders zijn, ik geloof het namelijk niet echt, alhoewel mijn ma er zwáár van overtuigd is ¬¬

    Maar ja, je theorie kan indd wel kloppen ;D


    Scream for mercy!

    Ik neem al die uitspraken met als onderwerp geesten van bijna iedereen hier met een korreltje zout.
    Op een paar na.


    -

    Screwed schreef:
    (...)
    Het is ook totaal begrijpelijk dat mensen het niet geloven als ze er niets van afweten of het nooit hebben meegemaakt. Ik bedoel, waarom zou je het dan moeten geloven? Ik geloof ook niet in aliens ofzo :'D

    Ik vind het altijd lastig voor te stellen dat zulke dingen gebeuren.
    Aan de andere kant wil ik dat ook niet.
    Niks na de dood vind ik een zeer geruststellend idee eigenlijk. ((:


    Mew <3

    Air schreef:
    (...)
    Ik vind het altijd lastig voor te stellen dat zulke dingen gebeuren.
    Aan de andere kant wil ik dat ook niet.
    Niks na de dood vind ik een zeer geruststellend idee eigenlijk. ((:

    Neeman, mij juist niet. Alles zwart, gewoon helemaal weg.. Dan heb je alles voor niets geleefd. O.O


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    ik heb ook last van dat angstig gevoel, trilling geval.
    in mijn slaapkamer, echt heel erg!
    ik word daar soms echt heel bang van..

    wat kan je daaraan doen eigelijk?

    Screwed schreef:
    (...)
    Neeman, mij juist niet. Alles zwart, gewoon helemaal weg.. Dan heb je alles voor niets geleefd. O.O

    Waarom zou je wel voor iets geleefd hebben als je een geest word?
    Daarbij, wat maakt het uit waarvoor je leeft? Als je maar gelukkig bent, toch?
    Und @ Micayah
    Ik heb geen idee o.o'
    Naar mijn beste weten niet zo veel.
    Je zou de links die ik erbij geplaatst heb eens even moeten bekijken, misschien staat daar wat tussen Ö


    Mew <3

    Ik kan me dat soort dingen ook niet goed voorstellen. Ik neem een aantal uitspraken met een korreltje zout, maar van sommige ook weer niet. Het is maar net hoe je daar tegenaan kijkt.
    Ik heb er niets mee, maar dan ga ik niet gelijk roepen dat het niets is want er zijn best eens momenten die waargebeurt zijn.


    -

    Screwed schreef:
    (...)
    Het is ook totaal begrijpelijk dat mensen het niet geloven als ze er niets van afweten of het nooit hebben meegemaakt. Ik bedoel, waarom zou je het dan moeten geloven? Ik geloof ook niet in aliens ofzo :'D

    -knikt-
    Right. En wanneer iemand angstig van binnen is en bepaalde zaken om zich heen ziet, voelt of hoort gebeuren waar men geen verklaring aan kan geven dan zoeken ze er wel eentje. Of het waar is of niet is weer een tweede maar ik vind het wel begrijpelijk dat mensen geloven dat er geesten om zich heen zijn. Wat ik zelf geloof doet er niet toe. But what I'm trying to say is dat iedereen het haat dat er onverklaarbare dingen zijn. Ik wil geluiden, gevoelens, wat ik hoor en wat ik zie aan woorden kunnen koppelen en wanneer ik het niet kan ervaar ik het als bedreigend. Dan word ik bang en zoek ik alsnog een logische verklaring. Wanneer dat niet gaat.. dan zoek je naar het paranormale. En of dát waar is, who knows.


    No growth of the heart is ever a waste