• Ik had mijn ideale vakantiebaan gevonden: Vakantiehulp op een manege op Texel. Dus ik belde net, maar ze zitten al helemaal vol met vakantiehulp en nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik weet niet meer waar ik moet zoeken, wat me wat lijkt en eigenlijk spreekt niks me aan. Ik ben 17 jaar oud en ik zoek het liefst iets waarbij ik kan werken met dieren, maar dat is al heel lastig te vinden. Voor de rest vind ik alles wel prima, maar ik werk gewoon niet graag met mensen. Het is niet dat ik niet met mensen om kan gaan, want ik kan prima met vreemden praten enzovoort, maar ik word gewoon gek van teveel mensen de hele dag om me heen. Verder heb ik geen ervaring in de horeca (ik ben een grote kluns), maar wel ervaring met krantenwijkjes, oppassen op kleine kinderen en ik doe de administratie van mijn vader die ZZP'er is. Verder woon ik op de grens van Noord-Holland - Zuid-Holland, vlakbij de zee en wil ik niet langer dan 1 uur reizen. Wie weet een plek waar het leuk is om te werken voor mij en waar ik kan solliciteren?
    En als er andere mensen zijn die op zoek zijn naar vakantiewerk kunnen die hier misschien ook een bericht plaatsen naar wat zij zoeken, zodat iedereen mekaar een beetje kan helpen.


    From these ashes, I will rise

    Je hoort niet zo kieskeurig te zijn op je 17e voor een bijbaantje..


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    Je hoort niet zo kieskeurig te zijn op je 17e voor een bijbaantje..

    Klopt, maar als ik het toch voor het kiezen heb, wil ik graag al mijn mogelijkheden weten (:


    From these ashes, I will rise

    Typ gewoon vacature omstreeks (woonplaats) in. Dan krijg je genoeg vacature-sites. En je bent niet de enige die op zoek is naar vakantiewerk, Suuz. Ik ook. Soms moet je denk ik genoegen nemen met minder.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 17:32 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De kust is altijd op zoek naar mensen voor de horeca, ijsjessschepper?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Scribe schreef:
    Typ gewoon vacature omstreeks (woonplaats) in. Dan krijg je genoeg vacature-sites. En je bent niet de enige die op zoek is naar vakantiewerk, Suuz. Ik ook. Soms moet je denk ik genoegen nemen met minder.

    Het probleem in mijn omgeving is, is dat ik geen directe omgeving kan omschrijven. Ik kan zowel Leiden, Haarlem als Amsterdam invullen en er verschijnen duizenden zoekresultaten. Ik heb zoveel baantjes gevonden op internet dat ik het gewoon allemaal niet meer weet en me afvraag of er mensen zijn die ervaring hebben bij leuke ketens.
    Cresseyde schreef:
    De kust is altijd op zoek naar mensen voor de horeca, ijsjessschepper?

    Dat klinkt erg leuk, daar ga ik naar op zoek ^^


    From these ashes, I will rise

    Is een dierenpension misschien een optie? Of ergens anders op een manege of zoiets? Succes! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    de dierentuin?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Kan je in de vakantie geen krantenwijkje meer nemen dan? Je zou ook bij de supermarkt een briefje kunnen ophangen voor oppassen of honden uitlaten, aangezien je dat wel leuk vindt. Dat is dan geen baantje, maar als je niks kan vinden heb je misschien toch tussendoor wat te doen. Verder zou ik gewoon even gaan kijken in de buurt of ze ergens mensen zoeken, misschien zit er ergens een dierentuin of asiel in de buurt waar je zou kunnen helpen? Ik weet niet waar de Efteling ligt, maar ik geloof dat ze daar ook vacatures hadden voor de zomer, daar werk je ook wel met mensen, maar 't is toch iets leuker dan normale baantjes.


    “Love is a contradiction.”

    Ik heb twee vakantiebaantjes, fruit plukken en tandartsspullen inpakken bij een of ander bedrijf.
    Maar ja, dat is natuurlijk niet iets wat bij jouw intresses past...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik denk dat je inderdaad niet zo kieskeurig moet zijn. Het is namelijk niet zo breed op het moment op de arbeidsmarkt. Veel mensen zijn namelijk op zoek naar werk en dan is de kans dat je afgewezen wordt, heel groot.
    Ik zou gewoon wat rond solliciteren en zorg er dan voor dat jij het voor te kiezen krijgt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb inmiddels net gesolliciteerd bij de Blokker een dorp verderop waarvan ze online een oproep hadden geplaatst op zoek naar vakantiewerk en als ik daar geen reactie op krijg ga ik solliciteren bij een bedrijf op Schiphol.
    Met dat ik niet graag met mensen werk, doelde ik op dat ik geen zin heb om de hele dag tegen mensen te moeten praten zoals bij promotiewerk of in een callcenter, hoewel hier erg veel vraag is naar mensen van mijn leeftijd. Dierenasiels heb ik ook al geprobeerd, maar dat is vaak vrijwillig en van mijn ouders móet ik eerst een baan vinden waar ik geld mee verdien, voordat ik begin aan vrijwilligerswerk. Het leek me wel heel leuk, dus misschien ga ik dat er nog bij doen.


    From these ashes, I will rise

    Als je niet persé geld hoeft te verdienen, is vrijwilligers werk in een dierenasiel heel leuk. Ik heb zelf al twee keer in de zomervakantie vrijwilligerswerk in het dierenasiel in Leiden gedaan (naast mijn andere baantje) en het is echt heel leuk, zeker aan te raden!
    oh nevermind, zie net je andere reactie haha, maar als je toch nog iets ernaast zoekt, is het leuk haha

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 21:14 ]


    As travars

    Cantabile schreef:
    Ik heb inmiddels net gesolliciteerd bij de Blokker een dorp verderop waarvan ze online een oproep hadden geplaatst op zoek naar vakantiewerk en als ik daar geen reactie op krijg ga ik solliciteren bij een bedrijf op Schiphol.
    Met dat ik niet graag met mensen werk, doelde ik op dat ik geen zin heb om de hele dag tegen mensen te moeten praten zoals bij promotiewerk of in een callcenter, hoewel hier erg veel vraag is naar mensen van mijn leeftijd. Dierenasiels heb ik ook al geprobeerd, maar dat is vaak vrijwillig en van mijn ouders móet ik eerst een baan vinden waar ik geld mee verdien, voordat ik begin aan vrijwilligerswerk. Het leek me wel heel leuk, dus misschien ga ik dat er nog bij doen.


    Ik zou, als ik jou was, ook gelijk gaan solliciteren bij dat bedrijf op Schiphol. Gewoon voor de zekerheid. Niet steeds gaan wachten op één bedrijf tegelijk, dan is de kans kleiner dat je iets vindt als je niet wordt aangenomen bij de Blokker.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Ik zou, als ik jou was, ook gelijk gaan solliciteren bij dat bedrijf op Schiphol. Gewoon voor de zekerheid. Niet steeds gaan wachten op één bedrijf tegelijk, dan is de kans kleiner dat je iets vindt als je niet wordt aangenomen bij de Blokker.

    Inderdaad. Je moet ervoor zorgen dat je genoeg kansen hebt. Meteen sollicitaties versturen is namelijk veel slimmer dan telkens te wachten. Zo kun je namelijk ook druk zetten op een bedrijf wat je echt graag wilt hebben. Klinkt heel vies, maar ze kunnen zelf net zo hard zijn (;

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 21:42 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Rivaille schreef:
    Je hoort niet zo kieskeurig te zijn op je 17e voor een bijbaantje..


    No growth of the heart is ever a waste