• Gister werd ik door twee meisjes uit mijn vriendengroepje uitgenodigd voor een feest van komende zaterdag en in de eerste instantie had ik wel zin om te gaan, ondanks dat ik alle drie de avonden daarvoor ook al feest zal hebben. Maar nu ben ik er achter gekomen dat ze een van de meisjes waar ik het beste mee op kan schieten, ook uit mijn vriendengroepje, niet hebben uitgenodigd. Dat meisje vindt dat niet erg, maar ik vind het niet kunnen om één iemand niet uit te nodigen, wat mij betreft valt dat gewoon onder buiten sluiten. Toen heb ik een ander meisje waar ik goed mee op kan schieten een berichtje gestuurd of ze er heen gaat, maar die zit dus nog op Terschelling.
    Ik twijfel nu heel erg of ik zal gaan, omdat ze dat ene meisje niet hebben uitgenodigd en een andere met wie ik goed op kan schieten niet komt. Met de rest van de vriendinnen die komen kan ik ook wel goed op schieten, maar zij hebben soms nogal de neiging samen te klitten met een paar jongens uit mijn klas en ik zie het nu al voor me dat ik er straks "loner" bij zit. Afgelopen weken voor de examens begonnen zat ik vaak bij die vriendinnen en die jongens, en als ik zelf niks zegt, dan wordt er gewoon niet tegen me gepraat en ik zie het wel voor me dat dat op dat feest dan ook gaat gebeuren.

    Als jullie in deze situatie zouden zitten, zouden jullie er dan wel of niet heen gaan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik persoonlijk zou niet gaan, maar dat komt deels doordat ik niet bepaald sociaal ben ingesteld en niet dol op feestjes ben. Maar als jij zin hebt om te gaan, dan zou ik gewoon gaan. Ik vind het trouwens wel fijn dat je zo "solidair" bent met dat meisje. (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zou gaan, maar dat komt omdat ik altijd moet gaan. Wel, als ik de hele tijd alleen zou zitten, zou ik toch niet gaan of juist proberen een gesprek met die anderen aan te gaan. Is het geen optie om aan die meisjes te vragen of je je vriendin mag meenemen? Een persoon meer of minder maakt vaak niet uit.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ik zou gaan, maar dat komt omdat ik altijd moet gaan. Wel, als ik de hele tijd alleen zou zitten, zou ik toch niet gaan of juist proberen een gesprek met die anderen aan te gaan. Is het geen optie om aan die meisjes te vragen of je je vriendin mag meenemen? Een persoon meer of minder maakt vaak niet uit.


    Ik heb als die groep bij elkaar zat vaak geprobeerd een gesprek aan te gaan, maar de helft van de tijd word ik niet eens gehoord omdat ze totaal geen aandacht aan me besteden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik heb als die groep bij elkaar zat vaak geprobeerd een gesprek aan te gaan, maar de helft van de tijd word ik niet eens gehoord omdat ze totaal geen aandacht aan me besteden.


    Ik zou echt niet gaan. Ze klinken niet als de personen waar je mee op wilt gaan.


    You are beautiful, you are love.

    Ik zou gaan om het te proberen – wanneer je er met zin naartoe gaat en met volle moed, vallen feestjes altijd beter uit dan je van te voren had verwacht. Wanneer het alsnog zo is dat ze als een groep 'samen gaan klitten', probeer en dan op een manier tussen te komen – als dat niet gaat, kun je nog altijd met een smoes weg gaan omdat je bijvoorbeeld nog een ander feest hebt.


    Het is natuurlijk je eigen keus, maar het feit dat je twijfelt zegt eigenlijk al genoeg. Ik wordt persoonlijk echt misselijk van mensen die een specifiek persoon niet uitnodigen, en mensen negeren. Het zou echt ongelofelijk zonde zijn als jij geen leuke avond hebt doordat je vriendengroep niet echt aandacht aan je besteedt.
    Aan de andere kant is het best een goede manier om andere mensen te ontmoeten.. Maar mijn instinct verteld mij al gelijk dat ik niet zou gaan, als ik in deze situatie zat.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik zou zelf niet gaan...

    Gewoon alleen al om het feit dat ze specifiek 1 persoon niet uitnodigen, ik kan daar namelijk echt niet tegen...


    Treat people with kindness

    Je kan altijd weer naar huis gaan als je 't zat bent, dus even er naartoe gaan kan (vast) geen kwaad.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Persoonlijk zou ik niet gaan, maar dat komt omdat ik niet tegen het buitensluiten van mensen kan, zeker niet als ze in het zelfde vriendengroepje horen. En daar komt nog eens bij dat ik vier dagen achter elkaar feesten zelf niet echt zou zien zitten, maar goed dat is mijn persoonlijke mening. (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik zou niet gaan. Zeker niet. Dat heeft dan eigenlijk nog heel weinig met dat andere meisje te maken.
    Het is natuurlijk hartstikke rot dat ze haar niet hebben uitgenodigd en ik vind het nogal uit de hoogte en zeker heel erg kinderachtig. Aan de andere kant snap ik dat ze iemand waarmee ze minder hebben niet meevragen, maar dat is dan nog heel erg bot als het precies één meisje is uit de VRIENDENgroep... Dat zegt toch wat over hoe sterk hun vriendschap is naar anderen toe.
    Ik zou niet meegaan, omdat het gevoel zou hebben dat ik mezelf zou moeten bewijzen naar hen toe. Ik zou me verschrikkelijk opgelaten voelen, omdat ik me absoluut niet geaccepteerd zou voelen als ze me niet bij gesprekken zouden betrekken en die jongens interessanter zouden vinden dan een gezellig avond hebben met zijn alle.


    Hamartia

    Tragically schreef:
    Persoonlijk zou ik niet gaan, maar dat komt omdat ik niet tegen het buitensluiten van mensen kan, zeker niet als ze in het zelfde vriendengroepje horen. En daar komt nog eens bij dat ik vier dagen achter elkaar feesten zelf niet echt zou zien zitten, maar goed dat is mijn persoonlijke mening. (:


    26 - 02 - '16

    Paracosm schreef:
    Ik zou gaan om het te proberen – wanneer je er met zin naartoe gaat en met volle moed, vallen feestjes altijd beter uit dan je van te voren had verwacht. Wanneer het alsnog zo is dat ze als een groep 'samen gaan klitten', probeer en dan op een manier tussen te komen – als dat niet gaat, kun je nog altijd met een smoes weg gaan omdat je bijvoorbeeld nog een ander feest hebt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oberyn schreef:
    Je kan altijd weer naar huis gaan als je 't zat bent, dus even er naartoe gaan kan (vast) geen kwaad.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Kairos schreef:
    (...)

    Ik heb als die groep bij elkaar zat vaak geprobeerd een gesprek aan te gaan, maar de helft van de tijd word ik niet eens gehoord omdat ze totaal geen aandacht aan me besteden.

    Waaat? Dat zijn toch geen vrienden? Ik zou zo hard thuisblijven. :') Vind het wel erg tof van je dat je je zo opstelt naar je andere vriendin, trouwens.


    ars moriendi