• Zoals de titel al zegt: Wat moet je doen als je ongesteld bent op kamp? Want ik ga meestal naar kampen waar je elke dag een meer in gaat enzo. Moet je dan tampons nemen? En hoe werkt dat? (zelf maak ik gebruik van maandverband namelijk...
    Ik ben sinds kerst ongeveer ongesteld, dus ik ben hier best nieuw in en zo:$


    Peertjes zijn cool :3

    Gebruik nooit maandverband als je gaat zwemmen. Dat ding vult zich helemaal met water en uiteindelijk ga je de bloedvlekken gewoon zien. Je zou een tampon kunnen gebruiken, maar oefen van tevoren eventjes hoe je die op de juiste manier inbrengt, dan kun je tevens ook aan het gevoel wennen. Ik raad je overigens ook aan om af en toe te controleren of je -je tampon moet verwisselen, want een lek tijdens het zwemmen vind niemand plezierig.
    Ikzelf slik de anticonceptiepil en slik gewoon eenmalig door als ik op vakantie ga zwemmen, zodat ik mijn menstruatie als het ware oversla.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 12:55 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is inderdaad handig om tampons mee te nemen. Op de verpakking staat precies hoe je dat moet gebruiken (:


    Treat people with kindness

    Videnda schreef:
    Gebruik nooit maandverband als je gaat zwemmen. Dat ding vult zich helemaal met water en uiteindelijk ga je de bloedvlekken gewoon zien. Je zou een tampon kunnen gebruiken, maar oefen van tevoren eventjes hoe je die op de juiste manier inbrengt, dan kun je tevens ook aan het gevoel wennen. Ik raad je overigens ook aan om af en toe te controleren of je -je tampon moet verwisselen, want een lek tijdens het zwemmen vind niemand plezierig.
    Ikzelf slik de anticonceptiepil en slik gewoon eenmalig door als ik op vakantie ga zwemmen, zodat ik mijn menstruatie als het ware oversla.


    Precies dit haha (:


    Treat people with kindness

    Je hebt van die pilletjes die er voor zorgen dat je even niet ongesteld wordt. Die slik ik meestal als ik op kamp ga en het vermoeden heb dat ik het kan worden. Kan je van je huisarts krijgen of zo. Tampons vind ik echt evil dingen. (cat)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Moet je tampons dan ook dragen bij dat "slijm"?:$


    Peertjes zijn cool :3

    Ligt er aan welk slijm. Maar tampons moet je eerder dragen als je dus zwemt en ook als je het heel erg bent.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    LupusNinja schreef:
    Moet je tampons dan ook dragen bij dat "slijm"?:$


    Eh, zolang het niet rood is doe ik geen tampon in.
    Maar een inlegkruisje is in dat geval wel wat frisser dan helemaal niks.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Je kunt ook aan de pil gaan maar ik weet niet zo goed vanaf wanneer je dat kunt nemen maar daar voor zou je naar je huisarts moeten gaan (:


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Tampons zijn handig als je gaat zwemmen of sporten. Je kunt gewoon een doosje tampons kopen, let wel op dat je het kleinste formaat koop. Ik had namelijk de fout gemaakt toen ik ze voor het eerst gebruikte dat ik gewoon de normale maat had gebruikt, maar dat paste niet, dus ik dacht meteen dat ik raar was ofzo. Wat je ook nog zou kunnen doen als je ze niet wilt kopen is hier een gratis proefpakketje aanvragen. Dan hoef je niet meteen een doosje te kopen en kun je ermee oefenen. Er zit vaak een gebruiksaanwijzing bij en je kunt ook filmpjes vinden op de site.

    Je kunt ook de pil gaan halen bij de dokter en deze doorslikken, maar als je net ongesteld bent is dat misschien nog niet zo heel handig.

    Verder is maandverband gewoon prima als je niet gaat sporten of zwemmen. ;)

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 14:41 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ikzelf gebruik altijd tampons, naar mijn mening is dat veel handiger en niemand die er wat van merkt.
    Als je het water in gaat, raad ik je aan om het ook te gebruiken maar dan moet je op voorhand wel even oefenen.
    In het begin vond ik het ook maar niets, het deed zelfs pijn...Maar nadat ik me ging informeren bij m'n moeder, bleek dat het er gewoon niet diep genoeg in zat.
    Ook denk ik dat het beter is dat je tampons koopt met inbrenghuls, dat is gemakkelijker en zeker als je het nog nooit gedaan hebt.
    Ziet er zo uit:


    En merken maken trouwens ook het verschil.
    Ik gebruik bijvoorbeeld alleen maar tampons van het merk O.B flexia.
    Daar heb ik nog nooit lekjes mee gehad. (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    misschien een andere tip als je niet gaat zwemmen ofzo maar twee onderbroeken dragen werkt ook goed. ik doe het ook elke keer


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    LoveLost en dan bedoel je ook met maandverband/inleg kruisje erin? Of zonder>


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik gebruik tampons in dat geval.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zat op zwemmen en had sowieso twee keer per week training, dus ik gebruik eigenlijk vanaf het begin altijd al tampons. Ik vind het veel prettiger dan maandverband. Wel heb ik altijd OB (mini voor lichte dagen en normaal voor zwaar. Mini is met roze op het doosje en met die zou ik beginnen dan). Andere tampons vertrouw ik niet echt, maar met OB heb ik nooit problemen gehad. Zoals iedereen zegt wel eerst even oefenen en wennen. Dan merk je ook meteen hoe ver je hem het best in kunt brengen zonder er de rest van de tijd last van te hebben. En altijd op tijd verwisselen c;


    Happy Birthday my Potter!

    Jovantos schreef:
    LoveLost en dan bedoel je ook met maandverband/inleg kruisje erin? Of zonder>



    omdat mijn menstruatie vrij zwaar is, gebruik ik twee onderbroeken, maandverband en een super tampon. maar ik heb ook meestal de pech om door te lekken.
    als je een inlegkruisje hebt, hoef je geen twee onderbroeken te dragen. het is puur om direct doorlekken te voorkomen en dat je niet ziet dat je maandverband in hebt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."