• Wetenschappers kunnen deeltjes teleporteren

    Wetenschappers uit Delft slaagden erin om quantumdeeltjes te teleporteren. De technologie staat nog niet zo ver op punt dat ze mensen kunnen teleporteren, maar in de toekomst wordt het misschien wel mogelijk.
    Het teleporteren van deeltjes kan elke vorm van conventioneel transport overbodig maken, maar het kan nog lang duren voor die technologie wordt geperfectioneerd. De ontdekking is wel een gigantische stap dichter bij quantumcomputers. Deze computers zijn duizenden malen sneller en krachtiger dan onze hedendaagse digitale computers.

    Een soortgelijk onderzoek uit 2009 slaagde er ook in om quantumdeeltjes te teleporteren. Wetenschappers van de Universiteit van Maryland (Verenigde Staten) konden een succesvolle teleportatie uitvoeren na een miljoen pogingen. De onderzoekers uit Delft slaagden bij elke poging in een succesvolle teleportatie.

    Bron: www.zita.be

    Wat vinden jullie hier van?


    16 - 09 - '17

    We hebbem het al die jaren zonder teleportatie gered.
    Risicos nemen of veilig doorgaan?
    Ik kies toch voor het veilige :Y)


    wat was dit ookalweer

    Als het ooit mogelijk zou zijn om te teleporteren, en dat duurt nog wel even, dan weet ik zeker dat we in Nederland ook een dikteprobleem gaan krijgen. En dat is waarschijnlijk nog nieteens zo erg want tijdens het teleporteren kan er vanalles misgaan.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Zodra de technologie wat verder ontwikkeld is, dan wil ik het best proberen, maar ik vind het met mijn simpele brein nogal lastig te bevatten allemaal. Ik denk niet dat wij nog mee gaan maken dat wij zelf geteleporteerd kunnen worden.


    Hamartia

    Nou ja, je hebt in ieder geval geen ongelukken meer op de weg, maar als ik er aan denk wat er wel allemaal mis kan gaan... Ik moet meteen denken aan het zogenaamde 'versprokkelen' bij HP! Brrr...

    Ik denk wel dat het interesant is en uiteindelijk mogenlijk, maar voor dit allemaal echt perfect gaat zijn wij er al lang niet meer. Natuurlijk zullen er altijd ongelukken blijven bestaan, net als dat je fietst, motor of auto rijd, de trein of vliegtuig neem. In de toekomst is dit alles heel normaal. De technologie gaat nu eenmaal vooruit en ik denk niet dat je daar bang voor moet zijn.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dus over duizend jaar (ik zeg maar wat) heeft iedereen last van overgewicht omdat niemand meer hoeft te lopen/fietsen.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Neverlands schreef:
    Dus over duizend jaar (ik zeg maar wat) heeft iedereen last van overgewicht omdat niemand meer hoeft te lopen/fietsen.


    Daar hebben ze dan ook allang iets op gevonden joh.:Y)


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dysphoria schreef:
    Het kan handig zijn, maar als ik dan denk aan hoeveel dingen er kunnen mislopen.


    26 - 02 - '16

    Bullshit. Ze hebben niks geteleporteerd. Ze hebben gebruik gemaakt van quantum entanglement, wat iets heel heel anders is. Een goed artikel hierover (want deze is pure onzin) kun je op Tweakers vinden: Nederlanders teleporteren informatie tussen qubits in verschillende chips. Helaas gebruiken ook hun een sensatie titel.

    De onderzoekers van het Kavli Institute of Nanoscience van de TU Delft maken gebruik van verstrengeling van qubits, waarbij er sprake is van een gezamenlijke toestand en de identiteit van de afzonderlijke qubits is opgeheven. Veranderingen aan de ene qubit hebben hierbij direct consequenties voor de andere qubit, ongeacht de afstand tussen de deeltjes.
    Zoals je kunt lezen, geen teleportatie, maar het linken van twee qubits aan elkaar. Dit is al meerdere keren getest, alleen niet op deze afstand. Het is geen teleportatie op de manier waar wij het woord voor gebruiken en snap daarom ook niet hoe zo'n artikel geplaatst kan worden.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 13:16 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Als dat ooit mogelijk gaat zijn, denk ik dat er eerst eens goed gekeken moet worden naar de nadelen. Ik ga even fantaseren..

    Alleen al het feit dat iedereen momenteel een mobieltje op zak heeft, leidt tot veel minder bewegen en daardoor uiteindelijk overgewicht. Vroeger moesten mensen namelijk naar de telefooncel lopen als ze buiten waren, of naar de woonkamer als ze boven waren, nu is dat allemaal dichtbij.
    Als je later gemakkelijk een product dat je hebben wilt naar jezelf toe kunt laten teleporteren, vrees ik dat dat echt problemen gaat opleveren voor de gezondheid.

    Krull schreef:
    Als dat ooit mogelijk gaat zijn, denk ik dat er eerst eens goed gekeken moet worden naar de nadelen. Ik ga even fantaseren..

    Alleen al het feit dat iedereen momenteel een mobieltje op zak heeft, leidt tot veel minder bewegen en daardoor uiteindelijk overgewicht. Vroeger moesten mensen namelijk naar de telefooncel lopen als ze buiten waren, of naar de woonkamer als ze boven waren, nu is dat allemaal dichtbij.
    Als je later gemakkelijk een product dat je hebben wilt naar jezelf toe kunt laten teleporteren, vrees ik dat dat echt problemen gaat opleveren voor de gezondheid.


    Dat is een heel goed punt. Mensen gaan dan gemakzuchtig en lui worden. Kijk nu alleen al naar de mensen die leven van afhaalmaaltijden. Dat is ook niet gezond. Ik ben ook van mening dat webwinkels en online dingen bestellen ook niet goed is voor de gezondheid. (Maar oké, ik houd op, want ik ga off-topic)


    26 - 02 - '16

    Constante schreef:
    (...)
    Ik geloof dat het vrijdag was, maar ik weet het niet zeker meer, maar toen was er een reportage van dit onderzoek op het journaal. Aan het eind van de reportage werd er gezegd dat volgens de Delftse onderzoekers het onmogelijk zou zijn om mensen of dieren of andere levende organismen te teleporteren.
    Beetje jammer dat ze dat hier vergeten zijn net te zetten (;

    Haha klopt. Erg slordig weer hoor.
          Nothing is impossible. Ze weten alleen niet hoe ze het moeten uitvinden/ontwerpen. De mensheid heeft zich door de jaren heen zodanig ontwikkelt tot een wereld vol electronica en wetenschap. Dat ze dit niet in de toekomst zullen uitvinden zet ik nog even mijn vraagtekens bij.
    Al ben ik wel van mening dat ze zo vaak iets zeggen, wat uiteindelijk toch niet gebeurd. Neem een voorbeeld aan het hele 'eind-aan-de-wereld-gedoe'. Ik weet dat het een heel ander iets is dan teleporteren, maar het gaat om wat ze zeggen. Ze hebben het al zo vaak gezegd en toch gebeurd het niet.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 17:41 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het heel gaaf.

    Maar mja, als straks iedereen een teleporteermachine heeft... dan worden dingen zoals inbreken, moorden, kidnappen en verkrachten ook weer een stuk makkelijker...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Leest dan niemand mijn bericht? :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    Leest dan niemand mijn bericht? :'D


    Jawel, las hem net.

    Maar stel DAT het mogelijk wordt om ook mensen te teleporteren...

    Wat voorlopig niet gaat lukken want mensen zijn geen Qubits


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly