• Wetenschappers kunnen deeltjes teleporteren

    Wetenschappers uit Delft slaagden erin om quantumdeeltjes te teleporteren. De technologie staat nog niet zo ver op punt dat ze mensen kunnen teleporteren, maar in de toekomst wordt het misschien wel mogelijk.
    Het teleporteren van deeltjes kan elke vorm van conventioneel transport overbodig maken, maar het kan nog lang duren voor die technologie wordt geperfectioneerd. De ontdekking is wel een gigantische stap dichter bij quantumcomputers. Deze computers zijn duizenden malen sneller en krachtiger dan onze hedendaagse digitale computers.

    Een soortgelijk onderzoek uit 2009 slaagde er ook in om quantumdeeltjes te teleporteren. Wetenschappers van de Universiteit van Maryland (Verenigde Staten) konden een succesvolle teleportatie uitvoeren na een miljoen pogingen. De onderzoekers uit Delft slaagden bij elke poging in een succesvolle teleportatie.

    Bron: www.zita.be

    Wat vinden jullie hier van?


    16 - 09 - '17

    Vinception schreef:
    (...)
    Jawel, las hem net.
    Maar stel DAT het mogelijk wordt om ook mensen te teleporteren...
    Wat voorlopig niet gaat lukken want mensen zijn geen Qubits
    De vraag was wat we van het artikel vonden. Niet wat je zou doen als het mogelijk was (cat) En op de vraag die gesteld werd heb ik gereageerd.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Vinception schreef:
    Ik vind het heel gaaf.

    Maar mja, als straks iedereen een teleporteermachine heeft... dan worden dingen zoals inbreken, moorden, kidnappen en verkrachten ook weer een stuk makkelijker...


    Als er een ooit "teleporteermachine" komt, dan gaat ze die vast niet aan jan en alle man geven. Als zoiets überhaupt al op de markt zou komen, dan zou het waarschijnlijk pittig duur zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kairos schreef:
    (...)

    Als er een ooit "teleporteermachine" komt, dan gaat ze die vast niet aan jan en alle man geven. Als zoiets überhaupt al op de markt zou komen, dan zou het waarschijnlijk pittig duur zijn.

    Ik wou net zeggen, dat gaat verdomde duur zijn. Die dingen zijn denk ik ook niet zo te gebruiken en worden, denk ik, echt alleen voor hele belangrijke dingen te gebruiken. Maar goed, zover is het nog niet - so yeah.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb er vaak over gefantaseerd terwijl ik twee kilometer van de bushalte naar huis liep, maar helaas is het allemaal niet zo simpel.
    Denk eens aan de criminelen die midden in je huis of in een bankkluis kunnen teleporteren en dan poef verdwijnen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Eruditie schreef:
    Ik heb er vaak over gefantaseerd terwijl ik twee kilometer van de bushalte naar huis liep, maar helaas is het allemaal niet zo simpel.
    Denk eens aan de criminelen die midden in je huis of in een bankkluis kunnen teleporteren en dan poef verdwijnen.


    Zo zit het ook weer niet in elkaar. Als ik het goed heb begrepen word het voorwerp eerst afgebroken in allerlei kleine deeltjes, om dan even later weer aan de andere kant precies het zelfde in elkaar te worden gezet. Daarom kunnen levende wezen, zoals mensen en dieren niet worden geteleporteerd. We hoeven daarom niet bang te zijn voor dat soort gevallen.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2014 - 18:00 ]


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?