• De stelling van deze week luidt:
    Docenten zijn de oorzaak van schooluitval.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Schooluitval is toch dat je je opleiding niet afmaakt?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Buddy schreef:
    (...)
    Klopt. Maar toch vind ik niet dat je de leraren als oorzaak kunt zien. De school kan ook een vervanger proberen te regelen of iers dergelijks. Daarnaast zorgt de school zelfs, zoals hier boven al is gezegd, ervoor dat het meestal uitvalt door vergaderingen etc.


    Maar dan is de afwezigheid van de docent nog steeds de eerste reden dat er geen les is. Dat de school het oplost, is wat anders.

    Ik vind deze stelling best wel... stom, want hier kun je niet evht een mening over geven. Ik denk dat de meeste lesuitval (als dat al bedoelt wordt) toch echt door de afwezigheid van een docent veroorzaakt wordt. En wat die reden is, doet er dan niet toe. Het is zo of het is niet zo.

    Als met schooluitval wordt bedoelt dat mensen zonder diploma van school gaan, heb ik mijn twijfels. Ik denk niet dat een bepaalde docent daarvoor kan zorgen, maar slechte ervaringen met meerdere docenten misschien wel. Al vind ik dat dat dan ook de school te verwijten valt, want zij nemen de docenten in kwestie immers aan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    (...)

    Maar dan is de afwezigheid van de docent nog steeds de eerste reden dat er geen les is. Dat de school het oplost, is wat anders.

    Ik vind deze stelling best wel... stom, want hier kun je niet evht een mening over geven. Ik denk dat de meeste lesuitval (als dat al bedoelt wordt) toch echt door de afwezigheid van een docent veroorzaakt wordt. En wat die reden is, doet er dan niet toe. Het is zo of het is niet zo.

    Als met schooluitval wordt bedoelt dat mensen zonder diploma van school gaan, heb ik mijn twijfels. Ik denk niet dat een bepaalde docent daarvoor kan zorgen, maar slechte ervaringen met meerdere docenten misschien wel. Al vind ik dat dat dan ook de school te verwijten valt, want zij nemen de docenten in kwestie immers aan.


    Die tweede optie van interpretatie had ik nog niet eens gezien... :')
    In het geval van schoolverlaters zonder diploma heeft het, naar mijn idee, ook vrij weinig met de docenten te maken. Ja, je kunt een mindere klik hebben met je docenten of hun uitleg minder goed begrijpen, maar dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid om dit op te lossen. Of wel door naar de conrector, of ander invloedrijk persoon, te gaan en je beklag te maken over de docent of wel door middel van vragen blijven stellen en gewoon kei hard werken.


    Hamartia

    Missandei schreef:
    Schooluitval is toch dat je je opleiding niet afmaakt?


    Ik denk dat ze uur uitval bedoelen. Dat er gewoon een uur uitvalt en je dus een uur niks zit te doen op school of in de buurt.
    Dat de docent dus niet komt opdagen en je dus een uur geen les hebt.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Unsullied schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze uur uitval bedoelen. Dat er gewoon een uur uitvalt en je dus een uur niks zit te doen op school of in de buurt.
    Dat de docent dus niet komt opdagen en je dus een uur geen les hebt.


    Dat noem je doorgaans lesuitval.
    Schooluitval betekent dat leerlingen van school gaan zonder diploma.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    (...)

    Dat noem je doorgaans lesuitval.
    Schooluitval betekent dat leerlingen van school gaan zonder diploma.


    Vaagheid. Ik wist niet eens dat het zo heette. Maar hiervoor hebben ze het dus allemaal gehad over lesuitval.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Unsullied schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze uur uitval bedoelen. Dat er gewoon een uur uitvalt en je dus een uur niks zit te doen op school of in de buurt.
    Dat de docent dus niet komt opdagen en je dus een uur geen les hebt.
    Als dat bedoeld wordt met deze stelling, dan heb ik er geen woorden voor hoe slecht de stelling wel niet is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eens en oneens. Mijn broertje heeft zo een heel jaar een vak niet gehad, waar ze wel verwachten dat hij er examen in doet, gewoon omdat de leerkracht telkens niet op kwam dagen. Hierdoor ben ik het eens met de stelling. Echter kan je de docent niet geheel verwijten, want soms ligt het ook bij de leerling zelf. Denk maar aan spijbelen, opzettelijk ziek melden terwijl ze niet ziek zijn en dat soort dingen.


    26 - 02 - '16

    schooluitval
    Als leerlingen van school gaan voordat ze klaar zijn met hun opleiding.
    Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10628


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maguire schreef:
    Oneens, de meeste uitval bij ons op school wordt veroorzaakt door school zelf. Dan is er een vergadering of de docent heeft activiteiten rondom de examens te verrichten. Heel af en toe is de oorzaak van schooluitval de docent. Iedereen is weleens ziek op zijn tijd of heeft te maken met andere omstandigheden waardoor ze niet op school kunnen zijn. Dit komt incidenteel voor, dus in zijn algemeenheid zijn docenten niet de oorzaak van schooluitval.


    just sm:)e en the world smiles with you

    Missandei schreef:
    (...)


    Ja, je hebt gelijk. Deze stelling is door velen verkeerd begrepen.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oneens
    In ieder geval voor mijzelf, want ik veroorzaak mij eigen school uitval redelijk vaak (medisch absentie) want dan moet ik weer eens naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk zit ik wel boven de 100 absentie uren dit jaar.
    Daarnaast kan een docent best eens ziek zijn en daar kan een docent zelf niks aan doen. Vaak wordt er bij ons als docenten van te voren absentie weten, extra huiswerk opgegeven of wordt het in gehaald in de "keuze werktijd uren".
    Voor mij geldt dit dus niet, maar elke school is anders geregeld.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Maguire schreef:
    Oneens, de meeste uitval bij ons op school wordt veroorzaakt door school zelf. Dan is er een vergadering of de docent heeft activiteiten rondom de examens te verrichten. Heel af en toe is de oorzaak van schooluitval de docent. Iedereen is weleens ziek op zijn tijd of heeft te maken met andere omstandigheden waardoor ze niet op school kunnen zijn. Dit komt incidenteel voor, dus in zijn algemeenheid zijn docenten niet de oorzaak van schooluitval.


    That is a perfect copy of reality.

    Mja, als je ziek bent kun je daar natuurlijk niks aan doen.
    Maar er zijn ook docenten die, als het computersysteem weer eens niet werkt, zeggen van "Ga maar naar huis"


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ze kunnen één van de factoren zijn die ertoe leiden, maar het is meestal een samenloop van omstandigheden.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...