• Yes.

    Ik wil weten hoe mensen hier tegenaan kijken. Een richtlijn kan zijn: wat is een date voor jou? Een kennismaking met een vriend/vriendin, of echt al potentiele partner? Doe je dat wanneer je iemand al echt leuk vindt of puur om jezelf open te stellen voor nieuwe mensen?
    I mean with that; wat voor lading heeft het woord 'daten' voor jou?
    I'm trying to figure our what people's views on this shit are.

    Ik zal m'n kijk/scepsis ooit wel opschrijven. Ooit... AHAHAHA.

    Groetjes!


    No growth of the heart is ever a waste

    Daten? Meh. Een véél te vaag concept, voor mij. Maar dat kan ook aan mijn Belgische mentaliteit liggen. Je kunt nooit zeker weten of die persoon gewoon naar de film wilt gaan vriendschappelijk of niet, en soms wil je die persoon dan niet kwijt als vriend en zeg je nee omdat die het bedoelt als date, of juist andersom.
    Ik heb de strijd allang opgegeven, I will be forever alone.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 21:00 ]

    Een date is voor mij echt iets samen doen, zoals naar Apenheul gaan of naar de bioscoop, met een potentiële partner.


    26 - 02 - '16

    Iets leuks doen met iemand die je wel ziet zitten.


    Physics is awesome

    Eh. *hides in corner*
    Tja. Ik hecht veel te veel waarde aan dates, geloof ik. Ik ben nog nooit op date geweest, maar wel een keer mee uit gevraagd door iemand die ik als vriend zag en al vrij goed kende, en ik heb toen 'nee' gezegd, omdat ik hem geen hoop wilde geven en ik eigenlijk al bijna zeker wist dat ik niks meer voor hem voelde. Sindsdien heeft hij geen woord meer tegen me gezegd. Wat nu dus al een half jaar is. Ik weet niet of ik er spijt van heb. Nog steeds niet. Hoewel het wel pijn doet om eraan terug te denken.
    Dus ik zie het echt als iets wat je gaat doen met iemand die je ziet zitten op de manier van 'meer dan alleen vrienden'. Ik weet niet. Ik ben denk ik te bang en alles om met iemand uit te gaan van wie je niet zeker weet of het wel wat zal worden, terwijl dat misschien toch juist wel de bedoeling van daten is.
    Maar ja, ik ben sowieso awkward en shit met liefde, dus daar zal het wel aan liggen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Eh. *hides in corner*
    Tja. Ik hecht veel te veel waarde aan dates, geloof ik. Ik ben nog nooit op date geweest, maar wel een keer mee uit gevraagd door iemand die ik als vriend zag en al vrij goed kende, en ik heb toen 'nee' gezegd, omdat ik hem geen hoop wilde geven en ik eigenlijk al bijna zeker wist dat ik niks meer voor hem voelde. Sindsdien heeft hij geen woord meer tegen me gezegd. Wat nu dus al een half jaar is. Ik weet niet of ik er spijt van heb. Nog steeds niet. Hoewel het wel pijn doet om eraan terug te denken.
    Dus ik zie het echt als iets wat je gaat doen met iemand die je ziet zitten op de manier van 'meer dan alleen vrienden'. Ik weet niet. Ik ben denk ik te bang en alles om met iemand uit te gaan van wie je niet zeker weet of het wel wat zal worden, terwijl dat misschien toch juist wel de bedoeling van daten is.
    Maar ja, ik ben sowieso awkward en shit met liefde, dus daar zal het wel aan liggen.


    I feel your pain (same here) =_=


    | Reality is for people that lack imagination |

    Tuk schreef:
    Iets leuks doen met iemand die je wel ziet zitten.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Parachutes schreef:
    (. . .)

    Yayde schreef:
    (...)
    I feel your pain (same here) =_=

    Ik haal jullie twee telkens door elkaar, dus ik dacht dat het opnieuw door dezelfde gepost was. :'D

    OT: Daten zie ik simpelweg als elkaar beter te leren kennen, of dat nu naar de film gaan is ofwel de hele dag gezellig praten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Daten is voor iets gaan doen met iemand waarmee een potentiële relatie uit kan voortkomen. Als ik met iemand iets afspreek om daar gewoon vriendschap mee op te bouwen, dan zie ik dat niet als daten. Ik heb nog nooit gedatet en ga dat ook niet doen. Toch niet in de vroege toekomst. Ik ben klaar met de liefde en ik zou nog liever met vrienden gaan wonen dan een relatie te hebben met iemand. Bindingsangst problemen. :p


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Daten is voor iets gaan doen met iemand waarmee een potentiële relatie uit kan voortkomen. Als ik met iemand iets afspreek om daar gewoon vriendschap mee op te bouwen, dan zie ik dat niet als daten. Ik heb nog nooit gedatet en ga dat ook niet doen. Toch niet in de vroege toekomst. Ik ben klaar met de liefde en ik zou nog liever met vrienden gaan wonen dan een relatie te hebben met iemand. Bindingsangst problemen. :p


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik haat dates. 9/10 ken je de persoon niet à nauwelijks, en opeens moet je een hele avond, middag of misschien zelfs een hele dag met hem doorbrengen. Zelfs met mensen die ik wél ken vind ik dat vaak ongemakkelijk. Komt er nog bij dat jullie beiden waarschijnlijk allemaal verwachtingen hebben, en dan te bedenken dat je niet weet wat die ander zijn verwachtingen precies zijn. Moet je hem zoenen? Hem meteen whatsappen dat je het leuk vond? Zijn familie ontmoeten en babynamen voorstellen? Die verwachtingen, die zetten zo'n gezellig afspraakje gewoon onder onnodige druk. Ben ik even blij dat ik die fase door ben .__. Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer hoe ik dat met mijn huidige vriend heb volgehouden, na een tijdje valt de awkwardness gewoon weg denk ik en kan je gewoon je gebruikelijke vreemde opmerkingen en kut grapjes zeggen zonder bang te zijn dat hij je vreemd vindt.


    i put the fun in funeral

    Ik vind het al awkward om bijles te geven aan een jongen die ik niet zo goed ken, laat staan dat ik op een date ga met iemand. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben een keer op een date gegaan met een jongen. We gingen naar de bioscoop om the Hobbit(deel 2) te zien. Het was super awkward, want we zeiden beiden bijna niets. Vooraf gingen we romantisch uit eten in een snackbar(*kuch, kuch*). Het was wel gezellig, maar die pijnlijke stilte:'). Toen zette ik hem weer af op het station en toen omhelsde hij mij plotseling. Ik schrok me dood, maar ik heb gewoon terug geknuffeld xd. Hij zei dat als het volgende deel uit was van de Hobbit, dat we weer samen gaan.
    Toen ik thuis kwam had ik meteen vier whatsapp berichten van hem. Na een paar weken verwaterde het contact, maar ik kwam hem weer tegen op de EFF. Dat was echt super awkward xd. We praatten weer eventjes, maar na twee dagen hield dat ook weer op.
    Ik weet dat ik hem binnenkort weer zie, want hij is een vriend ban het vriendje van een vriendin, en die vriendin en haar vriendje vieren samen hun verjaardag. Ben benieuwd of het weer awkward word xd

    Daten klinkt wel als potentiële partner vind ik.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Daten vind ik een manier om een leuk iemand beter te leren kennen. Heel simpel dus. :Y)
    Daarmee bedoel ik overigens wel dat je die leuke persoon echt ziet zitten.

    En wat ik toch het meest gênant vind, is dat wanneer jij iets als gewoon afspreken beschouwt en de ander het ziet als een date. Dat gebeurt bij mij vreemd genoeg negen van de tien keer.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2014 - 10:02 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Een date is voor mij een afspraakje met iemand waar ik interesse in heb en beter wil leren kennen. Ik denk dat daten iets is wat je aan het begin van een potentiële relatie doet om erachter te komen of je bij de ander past en het met de ander kunt vinden. Dus, of het word niks of je hebt genoeg dates gehad om te kunnen zeggen dat je een relatie hebt. Op dat moment noemden mijn vriend en ik het geen daten meer, maar gewoon afspreken.

    En hier nog een paar hilarische definities van Urban Dictionary:
    Date
    Two people getting together for an activity when the possibility of romance between them has been broached but not ruled out. Since the exploration of romance is the purpose of a date, merely asking someone out on a date is sufficient to broach the subject. Dates may or not continue once a couple have entered into a romantic relationship. The word "date" may be used to identify a get together between two people not romantically involved, but this usage is meant to convey irony, since such a meeting is not a date in the true sense of the word.
    Yeah, Mike and I went on a date last night. He's cute, but I'm not sure if I want to get involved with him or not.

    Date
    The one thing you can't get if you're on this website.
    The internets steals the souls of our youth. NO DATE FOR YOU!

    Date
    When the Man pays
    Guy: Hey wanna go out on a date?
    Girl: Only if you pay!


    Date
    An alternative form of fuck you.
    Friend: You suck at that game.
    You: Date!
    Or: Date yourself!


    You are beautiful, you are love.

    Tja, daten doe ik alleen met jongens waar ik zeker van weet dat ik er verder mee wil. Ik heb nog maar met een jongen gedate en dat was mijn ex. :') Nu ga ik volgende week op m'n tweede date, haha. Dit is met een jongen waar ik zeker van weet dat ik er iets mee wil opbouwen. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"