• En wie ben ik om vervolgens niet geobsedeerd te zijn door dit kleinood.

    Het lag dus in onze tuin. Het leek op een noot, maar voelde meer zacht aan en superlicht. Uiteraard ben ik er direct in gaan porren met een stokje en onder de buitenste laag zat een zacht, pluizig spul, beetje donkerbruin. Daar weer onder zat een soortement pit met uitstekende stukken en kleine gaatjes erin.
    Ook steekt er een steeltje uit.
    Aangezien we dit nog nooit eerder in de tuin hebben gevonden ben ik vreselijk nieuwsgierig naar wat het is en van wat voor plant het dan kan komen.

    Foto van het resultaat van mijn professionele poging het ding te ontleden. Heb helaas geen foto van de ding in zijn oorspronkelijke staat, maar het leek in de verte wat op een merkwaardige walnoot :



    Nou, ja, dat is hem dus.

    Iemand enig idee? Want verwarde google pogingen leverden helaas weinig op. Mijn vader dacht dat hij uit de eik moest zijn gevallen, maar het had weinig van doen met een eikel.


    The fire keeps us warm.

    Het zou, misschien uit wat ik van de foto zie een braakbal kunnen zijn van een uil ofzo....


    Live your live

    hmmm, ik vind het niet echt op een braakbal lijken.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Nee, het is zeker geen braakbal. Er het pluizige was geen vacht en er zaten ook geen botjes in of zo, maar iets wat echt gewoon van hout is.
    Insecten lijken me ook niet wat het is, ik zag gisteren namelijk dat er echt zaadjes in zitten. Gigantisch veel. En het steeltje wil er met geen mogelijkheid uit.

    Helaas geen anderen kunnen vinden in de tuin.

    Ik ga dit weekend nog eens goed op onderzoek uit. Want dammit ik zal erachter komen.


    The fire keeps us warm.

    Neverlands schreef:
    Een jaar geleden, tijdens introductiekamp, moesten we buiten naar dingetjes zoeken waar we een vraag over hadden. Toen hadden een paar mensen, inclusief ik, dus zo'n ding opgeraapt. De leraar heeft toen helemaal uitgelegd wat het was maar ik weet het niet meer! Hoewel het op een noot lijkt was het iets van een insect, dat staat me bij. Google kan me ook niet echt verder helpen, dus meer dan dit kan ik je niet vertellen.

    Ik wou al zeggen, het gal van een galwesp, maar aangezien er zaden in zitten zal dat 't niet zijn x].


    No growth of the heart is ever a waste

    WAIT! Could it be this?


    No growth of the heart is ever a waste

    Alas, hij doet het niet bij mij :c


    The fire keeps us warm.

    De foto die ze wilde gebruiken was de deze:


    comfort in c h a o s

    Hmm dat lijkt er al meer op, maar volgens mij is het het niet. Voor ik het object ben gaan mishandelen met een naburig twijgje was hij namelijk geheel rond van vorm.

    Does this mystery know no end?


    The fire keeps us warm.