• Er kwam net iemand van het Rode Kruis aan de deur en ik ben op dit moment alleen thuis, dus moest ik wel opendoen. Nou vind ik dat sowieso al ongemakkelijk, maar ik moest ook nog verzinnen wat ik hem zou geven. Ik heb echt geen flauw idee wat normaal is, dus heb ik twee munten van twee euro opgeduikeld omdat ik niet goedkoop wilde lijken, maar ik had het gevoel dat hij zijn wenkbrauwen optrok toen ik die in zijn bus gooide. (krul)
    Maar vier euro kan toch niet te weinig zijn? Is het dan juist meer dan gemiddeld? Ik weet het echt niet, haha, dus ik ben benieuwd of iemand op Q wel eens in zo'n situatie heeft gezeten of wat jullie/jullie ouders collectanten meestal geven. Zat ik er heel ver naast? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Da's veel.. heel veel, vind ik
    Ik geef nooit, komt toch nergens terecht (: kan t zelf beter gebruiken


    It's high noon.

    Stannis schreef:
    Da's veel.. heel veel, vind ik
    Ik geef nooit, komt toch nergens terecht (: kan t zelf beter gebruiken


    Ja? Die indruk had ik ook al, haha. x')
    Wij geven wel altijd, maar alleen als mensen echt met zo'n bus langskomen. Als ze willen dat je iets tekent om maandelijks een bedrag te laten afschrijven van je rekening zeggen mijn ouders altijd meteen nee. En tja, er zijn inderdaad weleens van die gevallen dat je hoort dat al dat geld heel ergens anders terecht komt dan waar je zou denken, maar ik vind het toch wel wat pessimistisch om er dan maar meteen helemaal vanuit te gaan dat niemand er iets mee vooruitkomt. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hehe ik roep altijd mijn moeder en anders doe ik niet open :Y)
    Maar meestal is dat ook zoiets dus ik vind dat hij niet mag zeuren :')


    wat was dit ookalweer

    Ik geef nooit iets aan collectanten. Soms wil ik ze nog wel eens een euro of twee toestoppen als het fonds me echt aanstaat, maar meestal weiger ik iets te doneren. Als ik al iets voor deze maatschappij wil betekenen, doe ik liever vrijwilligerswerk of iets dergelijks.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik geef meestal de laatste restjes kleingeld die ik nog in de portemonnee heb.

    Eerlijk?
    Als er iemand aan mijn deur komt voor geld, geef ik niets.
    Het klinkt erg, maar als ik een goed doel wil steunen, dan ga ik wel naar mijn blinde tante.
    Niemand zamelt iets voor haar in, dus waarom zou ik het dan voor een ander doen?
    Dit klinkt waarschijnlijk erg gemeen, maar zo bedoel ik het niet...Als ik geld uit wil geven aan goede doelen, heb ik er altijd eentje in de buurt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als ik de deur open doe is het vaak 50 cent of zo, vaak in heel klein geld zodat het meer lijkt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Meestal geef ik ongeveer een euro.


    Tell me about it, stud.

    Tenace schreef:
    Hehe ik roep altijd mijn moeder en anders doe ik niet open :Y)
    Maar meestal is dat ook zoiets dus ik vind dat hij niet mag zeuren :')


    Dat doe ik normaal gesproken ook altijd, maar ik zit nu precies voor het enorme raam dat naast de deur zit, dus ik kon niet net doen alsof er niemand thuis was. Dat zou nog ongemakkelijker zijn geweest. :c



    Heimdall schreef:
    Ik geef meestal de laatste restjes kleingeld die ik nog in de portemonnee heb.


    Ja, dat was ik ook van plan. Het probleem was dat ik alle kleine munten die ik nog had afgelopen weekend al ergens in een kerk heb gedoneerd, dus ik had niet echt kleinere stukken dan hele euro's. :'D



    Val schreef:
    Als ik de deur open doe is het vaak 50 cent of zo, vaak in heel klein geld zodat het meer lijkt.


    Ah, haha, dat zal ik de volgende keer in mijn achterhoofd houden. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lagertha schreef:
    Eerlijk?
    Als er iemand aan mijn deur komt voor geld, geef ik niets.
    Het klinkt erg, maar als ik een goed doel wil steunen, dan ga ik wel naar mijn blinde tante.
    Niemand zamelt iets voor haar in, dus waarom zou ik het dan voor een ander doen?
    Dit klinkt waarschijnlijk erg gemeen, maar zo bedoel ik het niet...Als ik geld uit wil geven aan goede doelen, heb ik er altijd eentje in de buurt.


    Misschien niet direct voor haar, maar er zijn toch ook wel goede doelen die dingen voor blinde mensen doen? Blindengeleidehonden zijn het eerste wat ik kan verzinnen, al heeft natuurlijk niet iedereen die nodig, maar ik weet zeker dat er ook wel andere dingen zijn. En tja, sowieso ben ik persoonlijk van mening dat het feit dat ik niet óveral geld aan kan uitgeven om te helpen, niet betekent dat ik het nergens kan of wil doen. Als er mensen zijn die met deze collecte misschien geholpen kunnen worden, gun ik ze dat volledig en kan ik daar best een paar euro voor missen. ^^
    Maar goed, ik snap eigenlijk ook wel dat je niets zou willen geven. Er zijn ook voldoende redenen om het niet te doen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn ouders vragen meestal aan mij of ik nog wat klein geld heb, aangezien zij vaak alleen briefjes hebben en dat te veel vinden om erin te gooien.
    Dusja, meestal een euro.
    Maar sowieso niet hoger.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wij krijgen eigenlijk nooit collectantes aan de deur, dus dat scheelt. Ik ben ook niet zo happig op het 'steunen' van goede doelen, aangezien het geld wat je geeft nooit echt (of toch bijna nooit) naar het doel gaat waarvoor ze zeggen dat het is :-/ Ik ben erg sceptisch daar tegenover en het zijn voornamelijk de hoge piefen die hun zakken vullen met het geld dat je doneert, dan dat ze er effectief anderen mee helpen... Kan je inderdaad - zoals al gezegd - beter ergens vrijwilligerswerk gaan doen, je inschrijven als orgaandonor en je bloed afstaan bij de bloedbank ^_^
    Het enige wat m'n vriend trouw elk jaar koopt, zijn een paar 'kankerplantjes' van de kankerstichting, als ze aan de deur komen om ze te verkopen. Maar dat is ook echt het enige dat we geven aan goede doelen.

    Wel hebben we hier zo nu en dan jochies van de scout of van het koor van hier op het dorp die wat geld inzamelen door wafels te verkopen. Dat doen we dan weer wel elke keer, of als er een geldinzamelingsactie is voor Thomas' school, wat ook vaak door middel van kopen/verkopen van koeken en wafels gebeurd, dan koop ik er een aantal en probeer ik ook wat te verkopen aan vrienden en familie.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als we wat geven niet meer dan een euro. Vaak zeg ik dat ik de goededoelen op mijn manieren steun


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Niks. Alleen bij de kinderpostzegels koopt mijn moeder vaak wel één of twee.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Een paar euro.

    Sommige mensen zijn wel heel gemeen naar collectanten toe, ze proberen vaak alleen maar goed te doen. Zelf heb ik collecte voor mijn moeder gelopen, die niet kon, voor Jantje Beton, die voor speelvoorzieningen voor kinderen in Nederland zorgt. Ze mocht dan zelf de helft houden voor haar peuteropvang. Er was iemand die zei dat ze op zondag geen geld gaf, wat een bullshit. Mensen doen echt heel gemeen, maar er zijn ook hele vriendelijke mensen.


    Your make-up is terrible