• Oké, het is eigenlijk een heel lang verhaal, maar ik zal het wat inkorten:

    Ik ben een meisje van 13 en ik ben bi. En zijn in totaal 4 vriendinnen die het weten, 1 daarvan steunt me heel erg, met 1 ervan praat ik er nooit over en de andere 2 willen het er niet meer met me over hebben omdat ze vinden dat ik overdrijf, maar er was een periode van ong. 6 maanden denk ik dat ik me ontzettend klote voelde. En mijn mentor weet het ook
    Ik was verliefd op een meisje uit mijn klas, G. (ik gebruik even alleen de eerste letters van de namen) en toen ik het haar vertelde, was ze niet echt blij. Ze voelde zich heel ongemakkelijk en na een tijdje heeft ze gezegd dat ze wilde dat ik haar met rust liet, wat ik ook heb gedaan, want ik voelde me ontzettend schuldig omdat ik het haar zo moeilijk had gemaakt. Dat alles was ong. 7 maanden geleden, en ik heb me een hele tijd heel erg rot erover gevoeld.
    Maar sinds precies 2 weken geleden, op zaterdag 14 juni, is dat veranderd. Ik ging kamperen met L., L. en H. (twee vriendinnen van me en nog een vriendin van hen) en dat was ontzettend gezellig.
    Nou vind ik dus G. niet meer leuk, maar nu vind ik H. dus leuk...

    Elke keer als ik haar tegenkom op school krijg ik bijna een hartaanval, en dan lacht ze heel lief naar me...
    En ik durf het haar echt niet te vertellen, want eerlijk gezegd ben ik bang dat ze net zo reageert als G.
    Maar nu zit ik er dus ook over te twijfelen om het L. te vertellen. Ze is een hele goede vriendin van me die ik al jaren ken en ik vertrouw haar.
    Zij zit bij H. in de klas en ze zijn ook vriendinnen, dus misschien zou ze me wel kunnen helpen ofzo.

    Nou vraag ik me dus af of ik het nou tegen L. moet zeggen of niet... ik vind het gewoon eng, maar misschien is het wel beter.
    En als ik het ga zeggen tegen L., hoe moet ik dat dan doen?!
    Ik ben echt heel erg gestrest, want ik moet er constant aan denken en ik weet niet wat ik moet doen

    Ik had deze week proefwerkweek (die ondanks al het gestress gelukkig nog redelijk goed is verlopen) en de komende 2 weken moeten we alleen soms nog naar school om boeken in te leveren enzo, en dinsdag 1 juli gaan we met alle brugklassen naar de Efteling!
    L. gaat met mij en wat anderen vriendinnen mee, en stiekem hoop ik dat H. ook meegaat... maar ik denk dat die bij haar andere vriendinnen blijft, eigenlijk.
    Maar hopelijk kom ik haar daar nog tegen!


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Als ik jou was, zou ik het vooral niet overhaasten. Probeer nog eens met H te gaan praten en met haar bevriend te worden, dan kan je zelf zien hoe het gaat.
    En vooral niet te veel stress hebben, alles komt wel goed op één of andere manier.
    Succes er mee, het lukt je wel (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ikzelf zou eerst proberen vriendinnen te worden met H...ze is ja ook een vriendin van L, dus misschien kunnen jullie samen eens dingen doen en kan je langzaam vriendinnen worden met H :) beginnen vanaf vriendinnen is echt gemakkelijker...zo kun je ook erachter komen of H ook iets voor meisjes voelt ^_^ en als niet, weet je alvast dat je je gevoelens niet hoeft te confessen..


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Tuala schreef:
    Als ik jou was, zou ik het vooral niet overhaasten. Probeer nog eens met H te gaan praten en met haar bevriend te worden, dan kan je zelf zien hoe het gaat.
    En vooral niet te veel stress hebben, alles komt wel goed op één of andere manier.
    Succes er mee, het lukt je wel (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ruskow schreef:
    Ikzelf zou eerst proberen vriendinnen te worden met H...ze is ja ook een vriendin van L, dus misschien kunnen jullie samen eens dingen doen en kan je langzaam vriendinnen worden met H :) beginnen vanaf vriendinnen is echt gemakkelijker...zo kun je ook erachter komen of H ook iets voor meisjes voelt ^_^ en als niet, weet je alvast dat je je gevoelens niet hoeft te confessen..

    Dit. Maar ik zou proberen niet al te erg met haar bevriend te raken, omdat het anders te veel zo'n "friendzone" verhaal wordt. Probeer achter te komen of H misschien ook op meisjes valt.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2014 - 16:18 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Zoals al eerder is gezegd kun je misschien wat contact zoeken met H., gewoon om haar wat beter te leren kennen. Als je haar dan nog steeds heel erg leuk vindt, kun je wat samen gaan doen. Verder denk ik dat je het dan even wat tijd moet geven. Als ik een jongen leuk zou vinden, zou ik namelijk ook niet zomaar op hem afstappen om hem te vertellen dat ik hem wel zie zitten.
    Ik denk, dat als je een tijdje met haar omgaat, je er vanzelf wel achter komt of ze open staat voor jouw "nieuws". En als je heel erg twijfelt, moet je het er misschien over hebben met die vriendin die zelf omgaat met H.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.