• Michael Clifford van de band 5 Seconds Of Summer is tijdens een concert in de Wembley Arena in Londen in brand gevlogen. De gitarist kwam te dicht bij vuurwerk op het podium. Het moment is vastgelegd op video.

    Op foto's en video's van fans is te zien hoe het haar van de 19-jarige man vlam vat. Direct daarna dooft hij het vuur door met zijn handen op de vlammen te slaan. Voordat hij van het podium verdwijnt, dept hij zijn gezicht met een handdoek.

    Na het incident vertelt een bandlid dat de show wordt gestopt, omdat Clifford naar het ziekenhuis moet. Fans van 5 Seconds Of Summer maken zich daarna grote zorgen over de toestand van de gitarist en leven mee op sociale media. "Ik doe het nooit, maar nu moet ik huilen. Hopelijk gaat het goed met Michael", zegt een fan.

    Uren later laat Clifford weer van zich horen. Op Instagram en Twitter plaatst hij een foto waarop zijn gezicht is ingepakt met verband. "Sorry dat ik de show niet kon afmaken, maar gelukkig lijk ik nu op Two-Face (een schurk uit Batman, red.). Dank iedereen voor de zorgen", schrijft Clifford bij zijn tweet, die tienduizenden keren wordt geretweet.


    Bron: nos.nl

    Hiervan ben ik toch wel geschrokken, dat dit überhaupt kan gebeuren en dat het is gebeurt. Daarnaast heb ik zoiets van, waarom kwam hij in vredesnaam te dichtbij het vuurwerk? Hij heeft al aardig wat shows gedaan dus hij zou toch moeten weten dat hij er niet te dichtbij mag komen?

    Hopelijk komt het goed met hem voor zover dat kan en is hij snel weer uit het ziekenhuis.


    Physics is awesome

    arme mikey :(

    het ziet er best erg uit : o
    ik las het op nu.nl en toevallig ook degene die denk ik het meest om zijn haar geeft...

    [ bericht aangepast op 14 juni 2015 - 16:08 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ja, het is erg. Wat vind ik er van? Lomp...


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ja, het vuur is er sinds kort bijgekomen omdat ze een dvd aan het opnemen zijn. Hopelijk zien ze nu in dat ze beter af zonder zijn, Calum heeft zijn arm er ook aan gebrand. Beter gebruiken ze voortaan een confettikanon of iets dergelijks.
    Ik hoop dat hij zich snel weer honderd procent voelt en iedereen zo menselijk is er geen grappen over te maken.


    Because I love him, do I need another reason?

    Ik denk dat ie zelf niet eens doorhad dat hij te dicht bij het vuurwerk kwam... Maar dat weet ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

    Ik hoop dat hij niet al te erge brandwonden o.i.d. heeft...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik was zo geschrokken toen ik het voor het eerst hoorde dat ik het bijna niet kon geloven. Nu ben ik er eigenlijk nog steeds van aangedaan, ik kan ook niet ontkennen dat ik heb zitten huilen. Jemig.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Lupton schreef:
    Ik denk dat ie zelf niet eens doorhad dat hij te dicht bij het vuurwerk kwam... Maar dat weet ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

    Ik hoop dat hij niet al te erge brandwonden o.i.d. heeft...
    Mee eens. Als artiest lijkt het me wel dat je er op een gegeven moment niet eens meer bij stilstaat, omdat je dat vuurwerk al zo vaak hebt gezien.

    En ik hoop ook dat het niet al te ernstig is!


    And then we'll see it.

    Hij heeft nu eerstegraads brandwonden op zijn gezicht. Ik vind het echt zielig voor hem. En natuurlijk ook voor Calum, die brandde zijn arm ook aan het vuur. :c

    EyelessJack schreef:
    arme mikey :(

    het ziet er best erg uit : o
    ik las het op nu.nl en toevallig ook degene die denk ik het meest om zijn haar geeft...


    Inderdaad en hij blijft toch wel positief, wat ik wel bewonderenswaardig vind want hij zal ook enorm geschrokken zijn, neem ik aan.


    Physics is awesome

    Badlands schreef:
    Ja, het vuur is er sinds kort bijgekomen omdat ze een dvd aan het opnemen zijn. Hopelijk zien ze nu in dat ze beter af zonder zijn, Calum heeft zijn arm er ook aan gebrand. Beter gebruiken ze voortaan een confettikanon of iets dergelijks.
    Ik hoop dat hij zich snel weer honderd procent voelt en iedereen zo menselijk is er geen grappen over te maken.


    Juist dan had iemand heb toch moeten waarschuwen om niet te dichtbij te komen? Waarschijnlijk is dat ook wel gebeurt.

    Calum heeft ook zijn arm verbrandt?!


    Physics is awesome

    Lupton schreef:
    Ik denk dat ie zelf niet eens doorhad dat hij te dicht bij het vuurwerk kwam... Maar dat weet ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

    Ik hoop dat hij niet al te erge brandwonden o.i.d. heeft...


    Dat moet toch ook warmte af geven die je kan voelen? Of zou het zo warm zijn geweest dat ze het verschil niet hebben gevoeld?

    Dat hoop ik ook.


    Physics is awesome

    Mukey schreef:
    Ik was zo geschrokken toen ik het voor het eerst hoorde dat ik het bijna niet kon geloven. Nu ben ik er eigenlijk nog steeds van aangedaan, ik kan ook niet ontkennen dat ik heb zitten huilen. Jemig.


    Eerst dacht ik dat iemand een heel zieke grap wilde uithalen en toen zag ik het nieuwsbericht, toen had ik zoiets van dit is echt. Daarna besefte ik pas en schrok ik echt.


    Physics is awesome

    Kile schreef:
    Ja, het is erg. Wat vind ik er van? Lomp...


    Hoezo vind je het lomp?


    Physics is awesome

    Kile schreef:
    Ja, het is erg. Wat vind ik er van? Lomp...


    Hij liep er ook gevaarlijk dicht langs hoor.

    Ook al ben je het gewend, is het nog geen spelletje.
    Nouja ik hoop dat hij snel geneest


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Koffie schreef:
    (...) Mee eens. Als artiest lijkt het me wel dat je er op een gegeven moment niet eens meer bij stilstaat, omdat je dat vuurwerk al zo vaak hebt gezien.

    En ik hoop ook dat het niet al te ernstig is!


    Als het nog maar kort hebben zoals Badlands zei, dan snap ik wel dat ze nog niet gewend eraan zijn.


    Physics is awesome

    Zalejska schreef:
    Hij heeft nu eerstegraads brandwonden op zijn gezicht. Ik vind het echt zielig voor hem. En natuurlijk ook voor Calum, die brandde zijn arm ook aan het vuur. :c


    Vreselijk vind ik het dat het is gebeurt, dat verdient niemand zoiets. En Calum was zo bezorgd om Mikey heb ik gelezen.


    Physics is awesome