• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll Ok Switch girl . Ik ken de manga maar er is dus ook een Live action serie (: Ik ga hem denk ik ook uit proberen dan !! Ik vind de Japanse drama serie ook soms wat te overdreven. Ik kan een serie ook niet te veel aflevering achter elkaar kijken. Want dan word het me een beetje te veel!
    @ Eva die eerste gif in je post waar je Syll bedankt is zo cute !!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Terugkijkend op Nagi no Asukara vind ik het wel een leuke anime die eigenlijk niet heel diep gaat, maar wel erg origineel en creatief zijn in het neerzetten van hun verhaal. Toch vind ik wel dat er misschien iets meer development kon in de love traingle-traingles ervan.

    Waarom Manaka uiteindelijk toch op Hikari viel is mij nog steeds onduidelijk en kom niet aan met die crap van eigenlijk hield hij al de hele tijd van hem, maar ze realiseerde dat toen pas. I'm not going to buy that! :P


    Maar er zijn twee dingen die ik echt geweldig blijf vinden van deze serie en dat is ten eerste de opening van de eerste arc. Daar ben ik echt helemaal weg van en ik vind hem zo leuk klinken, terwijl hij geen eens zo heel goed is als je er kritisch naar gaat kijken xd

    En het tweede is toch Hikari. Oh, ik vind niet gozer echt geweldig. Ik hou van die personages met die enorme zelfoverschatting dat ze denken alles te kunnen maken, maar uiteindelijk toch gewoon een jongetje blijft te zijn die lol probeert te maken. Ook steeds als hij iets van plan is of hij vindt iets helemaal geweldig dan zie je hem ook glunderen, echt geweldig vind ik dat xd Kwalitatief niet een erg geweldig personage, maar hij is wel een favorietje van mij geworden :'D

    Maar dat wou ik even kwijt over deze serie :p


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tokyo Ghoul _O_
    (Zo geweldig, heerlijk bloederig.)

    Edit: Nu eerste episode van sword art online 2.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2014 - 20:06 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    @ Kevin Nagi No Asukara afgerond zo te zien (:

    Ik vond het jammer dat Miuna als enige alleen lijkt te blijven de rest lijk gelukkig samen te komen enzo.

    Miuna is dan ook mijn favoriete dus ik leefde ook echt met haar personage mee.
    Ik had wel verwacht dat Manaka naar een tijdje toch met Hikari zal eindige.
    Hikari blijf ook echt een geniaal personage (:
    Lol nu geef je me een geschikt moment om Nagi no Asukara gif te plaatsen (:





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ichigox schreef:
    @Syll Ok Switch girl . Ik ken de manga maar er is dus ook een Live action serie (: Ik ga hem denk ik ook uit proberen dan !! Ik vind de Japanse drama serie ook soms wat te overdreven. Ik kan een serie ook niet te veel aflevering achter elkaar kijken. Want dan word het me een beetje te veel!
    @ Eva die eerste gif in je post waar je Syll bedankt is zo cute !!

    jaa I know! :3


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ichigox schreef:
    @ Kevin Nagi No Asukara afgerond zo te zien (:
    Ik vond het jammer dat Miuna als enige alleen lijkt te blijven de rest lijk gelukkig samen te komen enzo.

    Miuna is dan ook mijn favoriete dus ik leefde ook echt met haar personage mee.
    Ik had wel verwacht dat Manaka naar een tijdje toch met Hikari zal eindige.
    Hikari blijf ook echt een geniaal personage (:
    Lol nu geef je me een geschikt moment om Nagi no Asukara gif te plaatsen (:








    Nu bijna 2 weken afgerond ja en het is geen goede anime, maar wel een erg leuke anime vind ik.
    ik heb echt genoten en het verhaal vind ik ook wel erg leuk om te volgen en heeft ook zijn goede momenten.
    Ja, Miuna vond ik ook erg goed :) Haar personage volg je wel echt en vind ik realistisch gedaan, hoewel ik het jammer vond van haar ena ding.

    Ja, Manaka naar Hikari is echt zo'n inkoppertje en toen na die hele gedoe zag ik ook snel dat Chisaki naar Tsumugu ging en Kaname uiteindelijk dan bij Sayu zou eindigen. Daarom ben ik meer van die verrassing setjes :P


    En Hikari die heeft voor mij echt de serie gered. :)
    Ik vind hem zo'n leuk personage en ik kan echt van hem genieten.

    Hehehe ja, alles wat ik doe heeft voorbedachte raden :P
    Nu komen er leuke gif van Nagi no Asukara die ik miss nog geen eens ken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik blijf erbij dat Tsumugu het beste personage van Nagi no Asukara is. Ik hou echt van hem. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik blijf erbij dat Tsumugu het beste personage van Nagi no Asukara is. Ik hou echt van hem. ^^


    Ja, ik moet zeggen dat ik voor hem ook wat meer respect heb gekregen en hem ook echt een goed personage vind.
    Hij was beter dan ik had verwacht en daardoor krijgt hij van mij een bemoedigend schouderklopje :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ff iets totaal anders tussen door : Dadelijk moet Nederlands weer spelen. Duitsland is al door hopelijk Nederland ook.
    Hup Holland Hup


    Sword art online II komt avond volgens mij uit! Mijn neefje had er over.Niet dat Sword art online echt mijn favoriete serie was Seizoen 1 was redelijk goed de SP was beter maar ja dat is meestal dan hebben ze meer tijd om het goed uit te werken enzo ook qua animatie. Ik ben benieuwd naar seizoen twee vooral omdat ik er al redelijk veel goeds over heb gehoord en gelezen enzo.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2014 - 21:43 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ja, ik moet zeggen dat ik voor hem ook wat meer respect heb gekregen en hem ook echt een goed personage vind.
    Hij was beter dan ik had verwacht en daardoor krijgt hij van mij een bemoedigend schouderklopje :P


    Hij had mij ook heel erg verast; op het begin vond ik hem niet eens zo interessant, maar naarmate het verhaal vorderde vond ik hem een steeds interessanter personage worden. ^^

    En nu voetbal kijken mensen. :Y)
    Het enige wat ik nog interessant vind qua sport naast sports animes. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    hehehe ik zit dus dat spel "Geef degene boven je een naam" en ik krijg de naam "Manga" toegwezen XD


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fairy Tail! Gray en Juvia! _O_


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dusss, wie van jullie gaat eens overspringen naar de shoujowereld en gaat Ao Haru Ride kijken deze zomer? Ik zal wel even de allerlaatste PV posten met een link naar de vertaling ervan. De echte anime begint morgen. ^^

    @Lilian, Oh oh ik ik!.
    Ik wist dat er een Anime van zou komen.. Ik heb de manga nog niet gezien, wilde dat nog wel doen xd. Maar toen vond ik andere manga's die wat korter waren en dacht; Hey die kan ik wel even eerder lezen..
    Maar wanneer komt die ongeveer?
    @Shirley, volgens mij kwam ik door mangafox erachter dat er een live action serie van was :'D.. Alleen het meisje is zo druk O_O.. en die jongen is van; .. ... The ehh...
    Vind de manga persoonlijk wel leuker xd
    @Ellen, dank je ;D Dat haar is het enige wat er zo awesome uit komt te zien :'D.. ... ...
    @Eva, heb jij de brief wel s'avonds gelezen? ;D


    Ik vind mijn antwoord volgorde skills wel goed..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Lilian, Oh oh ik ik!.
    Ik wist dat er een Anime van zou komen.. Ik heb de manga nog niet gezien, wilde dat nog wel doen xd. Maar toen vond ik andere manga's die wat korter waren en dacht; Hey die kan ik wel even eerder lezen..
    Maar wanneer komt die ongeveer?
    @Shirley, volgens mij kwam ik door mangafox erachter dat er een live action serie van was :'D.. Alleen het meisje is zo druk O_O.. en die jongen is van; .. ... The ehh...
    Vind de manga persoonlijk wel leuker xd
    @Ellen, dank je ;D Dat haar is het enige wat er zo awesome uit komt te zien :'D.. ... ...
    @Eva, heb jij de brief wel s'avonds gelezen? ;D


    Ik vind mijn antwoord volgorde skills wel goed..

    Ja, ik had hem 's avonds gelezen, maar pas wat laat een reactie geplaatst. Hoezo dan?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…