• Hoi, zoals sommigen van jullie weten heet ik Xanthe en ik ben er pas achter gekomen waarom ik zo heet.

    Dus ik zat op het werk en ben gewoon met mijn collega wat aan het praten over koetjes en kalfjes (jullie kennen het misschien wel) en plots kwam het onderwerp namen aan bod en het feit dat ik altijd mijn hele voornaam en achternaam moet spellen (mijn achternaam is Nerinckx als je het je moest afvragen) en toen zei mijn collega dat het de schuld was van mijn moeder dat mijn naam met een X begon. Ik snapte het niet helemaal dus ik vroeg waarom.
    Blijkt dat mijn naam met een X begint omdat vrouwen X-chromosomen hebben en de naam van mijn broer begint dus met een Y omdat mannen Y-chromosomen hebben. Yay, dat weten we ook al weer.

    Weten jullie hoe je ouders op jullie namen zijn gekomen? En wat betekenen jullie namen?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 18:35 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bij mij was het van dat me moeder en me vader beetje een discussie hadden.. of Sylvi of Sylvia maar zo heet een tante.. Anne was ook een optie en toen hadden ze zo iets van. Laten we die twee gewoon aan elkaar plakken en er Sylvianne van maken ;D

    Geen idee wat het betekent tho..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Suzan, m'n dokter kwam met het voorstel..LOL


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Mijn ma wilde ofwel Melissa, ofwel Kimberly. Gelukkig voor mij was mijn papa helemaal geen voorstander van Kimberly, dus werd het Melissa. ^^ Het betekent honingbij.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mijn ouders hadden eigenlijk Lola uitgekozen voor mij. Maar toen ging mijn vader een keer naar het strand en toen kwam er vrouw voorbij die constant 'Julia' riep omdat ze haar dochter kwijt was. En toen besloot mijn vader dat ie Julia het mooist vond, en voila - nu heet ik zo.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Mijn ouders wilden niet weten wat mijn geslacht was, tot ik geboren zou zijn. Dus hadden ze zowel een jongens als meisjesnaam voor me in gedachten. Als ik een jongen was geweest, had ik Xavier geheten. Gelukkig bleek ik een meisje te zijn, en noemden mijn ouders me Gabriëlle. Ik weet niet hoe ze er aan zijn gekomen, maar het betekend vrouw van God.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    That's quite funny, haha.

    Ik geloof dat ik ben vernoemd naar een beroemde violiste genaamd Isabelle, waar ze als roepnaam Belle van gemaakt hebben.


    Stenenlikker

    Dat is wel echt grappig, haha.
    Mijn vader keek naar hockey en toen kwam er een hockeyster genaamd Lieke voorbij en dat vind hij een leuke naam, dus toen werd het dat. En het betekent de onbekommerde. :')

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 15:40 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Hahaha wat grappig. Mijn naam komt gewoon uit het Frysk naamwoordenboekje. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik ben vernoemd naar een man.. :')
    Luka Bloom. Mijn ouders waren fan van hem en vonden het een leuke naam, ze veranderden het naar hoe je het in het Nederlands uitspreekt en toen werd het Loeka. Als jongen zou ik Tim of Tom als naam gehad hebben, iets minder bijzonder dus. ^-^

    Oké dan. :'D
    Mijn ouders waren op zoek naar een naam die zowel in het Nederlands als in het Duits normaal klonk en goed uit te spreken was. Toen ze een weekendje aan het zeilen waren kwamen ze een meisje tegen dat Inga heette en dat vond mijn moeder een heel mooie naam, maar mijn vader vond Inge beter, dus dat is het geworden. Als ik een jongen was geweest zou ik Berend hebben geheten. Ik zou ook bijna een Sophie zijn geworden, maar vrienden van mijn ouders noemden hun dochter een jaar of twee voor mijn geboorte zo, dus dat ging niet, en mijn vader had graag een Angelique gehad, maar ik ben eigenlijk wel blij dat mijn moeder dat heeft geveto'd. Mijn naam vinden schijnt een heel avontuur te zijn geweest. :Y)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 15:47 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, wat leuk!
    Mijn ouders hadden al snel een voorkeur voor Merel, en als ik een jongen zou zijn Joris. Ik werd een meisje dus werd het Merel. Wat vogel betekend, al lijkt me dat logisch haha.
    En toevallig, mijn zusje heet Jasmijn. Mijn moeder haar naam begint met een M, en die van mijn vader met een J. Toeval. :'D

    Mijn naam (Erieka) komt van mijn overleden oma (Rieka) en mijn doopnaam (Willemiek) komt van mijn overleden opa (Willem)


    26 - 02 - '16

    Toen mijn moeder net zwanger was had ze een droom dat ze een dochtertje ging krijgen met de naam Zoé... Die droom is dan ook uitgekomen.

    Haha leuk verhaal.
    Ik heet Michelle en die naam hebben mijn ouders gekozen omdat ze het gewoon een mooie naam vonden.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Eigenlijk wouden ze me eerst Sanne noemen want ze vonden dat gewoon een mooie naam. Een tijdje later zagen ze een serie waar een meisje in voorkwam dat Selina heette en die vonden ze ook heel mooi. En toen is het dus Selina geworden.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 17:23 ]