• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Nieuwe topic!

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2014 - 1:06 ]

    Van schudde zijn hoofd.
    'Ik ben hier gekomen, dus ik kan hier ook weer weg.'
    Hij gooide de inmiddels lege fles op de grond en wees erop met zijn toverstok. Hij wist niet precies hoe de toverpreuk werkte en had hem alleen maar gebruikt zien worden, zonder dat hij er zelf ooit mee had geoefend.
    'Portus,' de fles lichtte op en met een vreemd gevoel in zijn maag, greep hij de Viavia vast.
    'We zullen zo wel zien,' liet hij zijn omstanders weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Mooi.' Claire glimlachte tevreden. 'Kom, voor Emmy zo nog ontploft als een tijdbom of zo,' grinnikte ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Eva was wel gecharmeerd van Nick.
    'Eva van Eden,' ze keek Nick aan. 'De eerste vrouw op aarde, aangenaam.' Ze maakte een vriendelijk knikje. Zijn witte haar sierde hem en zijn blauwe ogen waren prachtig.

    De eerste vrouw op aarde. Dat was interessant. 'Hallo Eva. Ik ben Jenny.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Eva bekeek de jonge vrouw die aan de zijde was van Nick. Ze had iets engs over zich, iets intimiderend.
    'Aangenaam,' Eva gaf haar een vriendelijk knikje.

    Ignatius trok zijn wenkbrauw op en tikte met zijn vingers op zijn arm, wachtend tot er iets zou gebeuren.
    'En, gaat je viavia nog werken?'

    Sam knikte alleen maar.
    'Ze heeft bloed nodig,' er viel een stilte. 'Roep iedereen bij elkaar daar komt ze op af.'

    Van telse echter af in zijn hoofd. Drie... Twee... Een...
    Hij voelde een harde ruk achter zijn navel en zijn vinger plakte vast aan de fles. Hij hield zijn ogen wijd open en Ag dat er verder helemaal niets gebeurde. De Viavia lichtte op, maar het doofde alweer na een seconde en hij kon de Viavia weer loslaten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ignatius klapte in zijn handen.
    'Een geweldige spreuk,' zei hij toen en hij stak zijn hand, opengestrekt, uit.
    'Als je je stok aan mij geeft, zal ik je laten zien hoe een viavia wél werkt.'

    VN keek hem schamper aan.
    'Dat lijkt me niet nodig. Blijkbaar werken Viavia's ook niet.'
    Hij liet nog een paar flessen water verschijnen en een fles wijn, omdat hij in dit warme weer toch best snel dorst kreeg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wat genereus,' glimlachte Ignatius en hij pakte de fles wijn, om vervolgens zijn tanden te gebruiken om de kurk eruit te trekken.
    'Proost.'

    'Die is niet voor jou,' bromde Van en hij sommeerde hem zonder moeite terug.
    Hij kek naar de jonge vrouwen die bij hem waren. Beiden waren als knap te omschrijven. Van stak zijn hand naar hen uit.
    'En wie mogen jullie dan wel niet zijn?' vroeg hij beleefd.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik ben Hanna,' stelde Hanna zich voor. 'Prettig kennis te maken. Ik geloof dat we echter met het probleem van de loslopende vampier moeten afhandelen, voor nadere kennismaking mogelijk is. Kun je wat linnen tevoorschijn toveren, dan kan ik haar been verbinden.'


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Van keek naar het andere meisje dat op de grond lag.
    Hij knielde met Hanna bij haar neer, liet water en linnen verschijnen en probeerde zich tr herinneren hoe de helende spreuken ook weer gingen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Sam.' Sam bekeek de jongen op een of andere manier kwam hij haar vaag bekend voor. Hanna bood aan haar te helpen. Sam wou zeggen dat ze dat niet hoefde te doen maar ze was best zwak.