• ...en wilde het graag een beetje gezond aanpakken. Normaal gesproken eten we twee of drie keer per week patat, shoarma, pizza, chinees, etc. en anders eten we vaak iets uit blik. Dat was ik een beetje zat, dus bood ik aan om één week lang te koken voor degenen die er die dagen zijn. Meestal zijn we met z'n drieën, één dag met twee en één dag met vier. Maargoed. We hebben niet veel geld te besteden en ik ben geen kookgenie — laat eerder de keuken in vlammen opgaan — maar ik wilde het wel eens proberen.

    Dingen die ik sowieso van plan was te maken:
    • komkommer-tomaatsalade met kipschnitzel
    • bloemkool of broccoli met kaassaus, aardappel en tartaartjes
    • groentesoep ofzo

    Nouja verder kook ik nooit dus iemand gezonde ideetjes en tips? :')

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 20:12 ]

    Lasagne? Spaghetti met zelfgemaakte saus?

    Je kan ook kijken op de website van lekker en simpel recepten of de Allerhande.


    26 - 02 - '16

    ehm spaghetti, nasi, aardappels bonen en vlees


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Pasta of ravioli? Of een frisse salade?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    https://www.google.nl/#q=budget+koken

    Tadaaaa sites genoeg=))


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    - Tosti's zijn budgetvriendelijk. ^^
    - Ik maak wel eens graag ovenschotel. Dat is gewoon vleesje in blokjes snijden en wat aanbakken. Puree maken. Groentjes naar keuze snijden ( paprika, wortel, courgette,...). Het vleesje mengen met de groentjes en in een bevette ovenschotel leggen en daar de puree over doen. Dan afwerken met een laagje gemalen kaas en dan een 20-30 tal minuutjes in de oven. Superlekker. =)
    - Leuke variant met wat minder groentjes, maar wat saus erbij. Gewoon een potje kant-en-klare spaghettisaus over het vlees en groentjes, dan de puree en gemalen kaas. ^^
    - Wentelteefjes zijn ook budgetvriendelijk.
    - Kip of gehakt als vleesje zijn de meest goedkope vleesjes.
    - Puree met visticks en wat (diepvries)spinazie.

    Dit zijn enkele gerechtjes die best snel klaar zijn, buiten de ovenschotels en budgetvriendelijk zijn. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Kijk wat er qua verse groente in de reclame is en zoek daar recepten bij. Vis is gezond maar wel vrij duur.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet niet of jullie vis lusten, maar vis kan erg lekker zijn en is tevens erg gezond. Je kan vis met pasta en spinazie maken, maar ook met een lekkere salade. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Rijst is ook budgetvriendelijk en licht verteerbaar (en dus gezond). En daar kun je veel mee variëren ^^


    #WWED - What Would Emma Do?

    Lekker roerbakken! Het is heel makkelijk, zo klaar, gezond, en vaak niet al te duur.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Je zou ook een soort van hartige taart kunnen maken? :3

    [ bericht aangepast op 10 juli 2014 - 20:30 ]


    26 - 02 - '16

    Ah, dat heb ik ook gehad.

    Ik zoek altijd op de site van de Appie een recept op, of ik gooi gewoon wat random in een pan.
    Spaghetti is heel budgetvriendelijk (als je huismerk koopt) want ik heb een keer voor 20 man een driegangenmenu van soep met stokbrood en kruidenboter, spaghetti met tomatensaus en ijs met cake gemaakt voor maar €40,17. Da's ietsjes meer dan €2,- p.p. (maar de soep kwam wel uit blik :X)

    Een lijstje van recepten die ik zelf heel erg lekker vond:
    Tikka masalapilau met kip en groenten
    Pastasalade met geitenkaas

    Zelf pizza maken? Is ook heel gezond (gezonder dan diepvriespizza/Domino's)
    Hier kun je vinden hoe je zelf het deeg, de saus etc. kunt maken. Ook staan er hele lekkere recepten op.

    Verder heb ik ook een dag 'restjesdag' gedaan. We hadden geitenkaas en kipfiletblokjes over, toen heb ik de kip gebakken, op het einde de geitenkaas erdoor en mengen met een beetje honing. Rijst/maceroni/penne/whatever erbij en je hebt ook avondeten.

    Bij sommige Appie's verkopen ze bij de groentenafdeling ook van die pakketten met verse groenten, sausonderdelen en wat je allemaal nodig hebt erbij. Dan heb je alles in huis, volg je het recept wat erbij zit en dan heb je in een mum van tijd lekker eten :D Zo heb ik een keer couscous gemaakt (maar doe wel handschoenen aan als je de knoflook gaat snijden en zet de afzuigkap aan, want die geur blijf je echt nog een week ruiken. Of gebruik knoflookpoeder)

    Hopelijk heb je hier iets aan ;D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    owja en senl en makkelijk en ook niet duur. Roerbaknoedels, zoooo lekker


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ovenschotel. Kun je ook lekker mee variëren. Heel erg lekker! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Hm. Ik zat al te denken aan één of twee salades, en een pizza maken is ook nog best een goed idee. Ik wilde sowieso één keer vis nemen en een keer vegetarisch, en een restjesdag doen we altijd aan het eind van de week, dus dat gaat wel lukken haha. Roerbakken is ook wel handig. Bedankt voor de tips. Mja. :' )

    Aardappeltorilla met tomaten salsa en ciabata is best lekker en op zich niet ongezond.^^ Moet je eens op de site van 24kitchen kijken.:)
    Verder vind ik een broodje gezond zelf ook erg lekker en couscous is helemaal om weg te wijzemijlen haha.=)


    You were born original, don't die as a copy.