• Hoi iedereen! :Y)
    Ik heb maandag een Macbook Pro besteld in de Apple Store, maar door een te grote vraag, duurt de verzending nog minstens tot volgende week dinsdag - donderdag. :c

    Ik ben echt enorm ongeduldig, dus zijn het hier Quizletters met een Mac die mij al eentjes tips & tricks willen geven omtrent een Mac? Ik heb tot hier toe altijd met Windows gewerkt, dus ik ken amper iets van OSX.

    Of mensen die de pijn van het wachten kunnen verlichten? :Y)


    Let the Night embrace you

    Je kan heel veel dingen met de trackpad? :'D.. ...
    Ik heb er dan zelf 1 maar om nu zo nu een paar tips en tricks te vertellen.. Heel veel shortding zoals ctrl+v c en al die dingen is bij de mac er ook maar dan moet je cmd indrukken in plaats van de ctrl ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wat kan je dan allemaal met de trackpad? Is het niet heel irritant om geen rechtermuisknop te hebben? :3


    Let the Night embrace you

    Inderdaad, ik moest echt heel erg wennen aan het toetsenbord maar het went wel snel vond ik. En voor de rest vond ik het ook wel wennen met documenten etc. het is allemaal iets anders toch, maar het is echt een fijn en snel ding.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Jinxed schreef:
    Wat kan je dan allemaal met de trackpad? Is het niet heel irritant om geen rechtermuisknop te hebben? :3

    Geen enkel probleem mee ;d. Licht er trouwens ook aan wat je aan heb staan en wat niet.
    Je kan namelijk er voor kiesen dat je tikt en je klikt al, maar je hebt ook dat je echt de trackpad in moet drukken wil je tikken ;d.
    Rechtermuis knop is gewoon met 2 vingers er op tikken ;d. scrollen kan ook ;d. Met twee vingers op je trackpad en dan slepen ;d.
    En daar heb je ook weer keuzes woord.. Dat als je met je vingers omlaag sleep dat je dan omlaag scrolt maar je hebt ook dat als je met je vingers omhoog gaat dat je dan omlaag scrolt.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Klinkt goed! :3
    Ik kan echt niet wachten!

    En gebruiken jullie Pages of Word? Ik ga Pages sowieso eerst uitproberen, maar ik denk dat ik toch liever Word koop voor mijn studies..


    Let the Night embrace you

    *Typt dit met een macbook Air* (werkt vast hetzelfde als een pro)

    Hij is echt geweldig <3. Dat ding waar normaal je muis zit, moet je wel aan wennen.
    Als je wilt scrollen moet je twee vingers gebruiken, klikken een, rechtermuisknop twee en iets sluiten moet je al je vingers naar elkaar toebrengen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jinxed schreef:
    Klinkt goed! :3
    Ik kan echt niet wachten!

    En gebruiken jullie Pages of Word? Ik ga Pages sowieso eerst uitproberen, maar ik denk dat ik toch liever Word koop voor mijn studies..

    Voor school gebruikte ik libre office :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh, dat is ook een optie. :Y)


    Let the Night embrace you

    Ik gebruik nu Pages, maar als mijn school weer begint ga ik Word kopen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik kan niet goed met een mac werken door de cmnd functie ipv ctrl en de muis vind ik ook ontzettend irritant, maar dat went wel denk ik als je een mac een lange tijd gebruikt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb zelf een Macbook, OS X om precies te zijn. Ik vind het een fijn ding, vooral omdat ik hem al sinds mijn twaalfde gebruik vanwege school. Ik weet niet of je nog vragen hebt, maar ik wil ze best wel beantwoorden, mocht je ze binnenkort krijgen. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ugh, daarstraks weer mail gehad dat er vertraging op zit. Allemaal heel fijn dat ze zo vriendelijk zijn om dit telefonisch en per mail laten weten, maar ik wil mijn laptop. D:
    Ik ben wel heel tevreden over de Apple Online store, 't is gewoon zó lang wachten. Normaal gezien had ik hem 18 juli moeten toe krijgen, nu staat de verwachte datum op 25-28 juli.. Ik heb hem op 14 juli besteld.

    Heeft iemand anders van jullie hem ook in de Apple Online store besteld?


    Let the Night embrace you

    Nee ik heb hem in de Mediamarkt gekocht xd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Nope, ik heb hem bij Dixons op gehaald ;d. Wilde wel eerst bestellen (dan kon ik de 15 inch) maar ze deden daar niet aan of zo.. Dus het werd een 13 inch ophalen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik begin te twijfelen of ik dat beter ook niet gedaan had. D:
    Maar ik heb nu wel een cadeaubon erbij gekregen van 70 euro, die ik aan een beschermhoes en kabels kan uitgeven. Anders had ik enkel een 10% korting, terwijl ik nu 6% korting kreeg plus een cadeaubon van 70 euro. ^^


    Let the Night embrace you