• ..En dan wel om papa. Het is 1 augustus een jaar geleden dat hij het hartinfarct heeft gehad. Hij is al een hoop vooruit gegaan, maar toch. De laatste tijd komt hij 's nachts niet in slaapt en dus slaapt hij overdag veel.
    En vooral met dit vreselijk hete weer voelt hij zich beroerd. Er is hier in huis zowat geen koele plek en de ramen kunnen niet open. Dus hebben we alle deuren maar wagenwijd open.
    Maar mama zegt dat hartpartienten veel last hebben van dit weer, omdat door de warmte hun hart overuren maakt. En papa voelt zich inderdaad ook niet goed. En dan ga ik mij allerlei dingen in mijn hoofd halen. Vooral omdat hij dus een dusdanig zwaar hartinfarct heeft gehad dat de dokters verbaasd stonden dat hij het heeft overleefd. Omdat een kwart van zijn hart is afgestorven. En 60% van die gevallen gaat binnen 2 jaar dood. Dus je snapt wel dat het mij allemaal niet lekker zit.

    In het cafe is het wel koeler, maar daar wil papa niet zitten, evenals nu 's avonds is het ein-de-lijk lekkerder en dat wil hij ook niet. Hij zit momenteel tv te kijken. Maar ik maak me gewoon zo'n zorgen.

    Sorry voor dit zeurtopic, ik moest het eventjes kwijt.



    Edit: Het gaat gelukkig al wel weer wat beter momenteel. Het doet 'm goed dat de temperatuur wat gezakt is. (: Ook tijdens het boodschappen doen etc ging het gewoon weer goed. Dus dat is wel weer fijn om te zien. :3

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 23:11 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Rider schreef:
    Awh, Yolanda, het is echt volkomen logisch dat je je zorgen maakt (vooral omdat hij ook zo lekker koppig kan zijn), maar als hij gewoon rustig aandoet en jullie hem goed in de gaten houden, gaat het vast allemaal goed. Hij kan ook prima bij die 40% zitten, dus ik zou jezelf niet laten verdrinken in de zorgen. Heel veel sterkte en ik kan je nu helaas alleen een virtuele knuffel schenken, maar ben vrij met de logeerpartij dus dan ga ik je helemaal plat knuffelen (flower)


    Jup, hij is zeer koppig. :/ Haha
    We hopen wel heel erg dat hij bij die 40% hoort inderdaad. Maar toch spookt het in het achterhoofd dat het ook gemakkelijk bij de 60% kan zijn..

    Thank you. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik begrijp je zorgen. Mijn vader heeft september vorig jaar een herseninfarkt gehad. We hebben geluk dat hij niet dood is of verlamt (wel dat de rechterhelft van zijn lichaam niet goed fuctioneerd en vaak heel pijn doet en niet van hem aanvoeld). Momenteel heeft hij het ook erg zwaar met deze hitte. Hij is heel erg snel moe, maar zo eigenwijs als een ezel gaat hij toch steeds naar buiten. Ook weigerd hij zijn medicijnen in te nemen wat er gevaarlijk is aangezien 50% van de mensen die het krijgen binnen het jaar een 2de aanval krijgt.

    Mijn opa heeft ook hartprobemen gekregen toen hij 45 jaar was, nu is hij 75 jaar en al die jaren is hij altijd een zorg geweest voor zijn kinderen, hij beland vaak in het ziekenhuis en iedere keer is iedereen bang dat dit zijn laatste moment is. Toch leeft hij nog.
    Ik denk dat zulke dingen nu eenmaal blijven, zoals mijn moeder zich zorgen maakt over haar vader, zo maak ik mij zorgen om de mijne en jij om de jouwe. Zelf denk ik dat je er pas vrede mee leerd hebben als je uit huis bent en een eigen gezin hebt.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Wat ontzettend naar. Ik begrijp wel waarom je je zorgen maakt, heel veel sterkte en hoop dat hij zich ondanks de hitte beter zal gaan voelen.
    En even terzijde, mensen (waaronder jij) zouden in my opinion moeten stoppen met zich te verontschuldigen voor dit soort berichten. Dit is echt geen zeurtopic, je angst is een volkomen normale, menselijke reactie in deze situatie die je best met Q mag delen!


    You are beautiful, you are love.

    Croyance schreef:
    Ik begrijp je zorgen. Mijn vader heeft september vorig jaar een herseninfarkt gehad. We hebben geluk dat hij niet dood is of verlamt (wel dat de rechterhelft van zijn lichaam niet goed fuctioneerd en vaak heel pijn doet en niet van hem aanvoeld). Momenteel heeft hij het ook erg zwaar met deze hitte. Hij is heel erg snel moe, maar zo eigenwijs als een ezel gaat hij toch steeds naar buiten. Ook weigerd hij zijn medicijnen in te nemen wat er gevaarlijk is aangezien 50% van de mensen die het krijgen binnen het jaar een 2de aanval krijgt.

    Mijn opa heeft ook hartprobemen gekregen toen hij 45 jaar was, nu is hij 75 jaar en al die jaren is hij altijd een zorg geweest voor zijn kinderen, hij beland vaak in het ziekenhuis en iedere keer is iedereen bang dat dit zijn laatste moment is. Toch leeft hij nog.
    Ik denk dat zulke dingen nu eenmaal blijven, zoals mijn moeder zich zorgen maakt over haar vader, zo maak ik mij zorgen om de mijne en jij om de jouwe. Zelf denk ik dat je er pas vrede mee leerd hebben als je uit huis bent en een eigen gezin hebt.


    Och jeetje, wat vreselijk!
    Jup, mijn vader is ook zeer eigenwijs. Hoewel hij niet naar buiten gaat en weet dat hij zijn medicijnen moet slikken. Want anders is hij morgen dood, en dat beseft hij zich maar al te goed. Ook rookt hij gelukkig niet meer.

    Heel veel sterkte voor jouw vader en opa, het is echt geen pretje om je de hele tijd zorgen over ze te maken! Hopelijk gaat het toch beter de komende tijd! *hugs you*

    Hmm een gezin gaat nog wel een tijd duren. Ben ik nog veelste jong voor, hahahah. :'D Laat ik eerst maar aan een leuke vriend komen. x)


    Folklore schreef:
    Wat ontzettend naar. Ik begrijp wel waarom je je zorgen maakt, heel veel sterkte en hoop dat hij zich ondanks de hitte beter zal gaan voelen.
    En even terzijde, mensen (waaronder jij) zouden in my opinion moeten stoppen met zich te verontschuldigen voor dit soort berichten. Dit is echt geen zeurtopic, je angst is een volkomen normale, menselijke reactie in deze situatie die je best met Q mag delen!


    Dankjewel. Ik hoop ook dat het beter met 'm gaan zal. (:

    En tsja, Ik verontschuldig me omdat ik normaal gesproken (denk ik toch...) best vrolijk en optimistisch ben en dat ik dan nu plots zo negatief ben, dat is denk ik toch iets anders dan wat ik normaal gesproken ben.
    Zo voel ik het tenminste, haha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Vervelend zeg! Ik vraag me alleen af of het waar is dat hartpatiënten meer last hebben dan andere mensen. Mijn vader heeft ook hartproblemen en hij is in de twee jaar tijd dat hij het heeft al drie keer een maand naar de tropen geweest, maar dat is hem nooit afgeraden door de cardioloog. Misschien even navragen want zich druk maken is niet goed voor zijn hart en het is zonde als hij daar helemaal geen gegronde reden voor heeft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    xPeredhil schreef:
    Vervelend zeg! Ik vraag me alleen af of het waar is dat hartpatiënten meer last hebben dan andere mensen. Mijn vader heeft ook hartproblemen en hij is in de twee jaar tijd dat hij het heeft al drie keer een maand naar de tropen geweest, maar dat is hem nooit afgeraden door de cardioloog. Misschien even navragen want zich druk maken is niet goed voor zijn hart en het is zonde als hij daar helemaal geen gegronde reden voor heeft.


    Nouja, niet per se ''meer dan andere mensen'', want natuurlijk zijn er ook andere mensen met andere ziektes etc die misschien nog meer last hebben. Dus neem die zin maar met een korreltje zout, haha.
    Maar het is wel te merken dat hij heel erg last heeft van de hitte. Hij is de hele dag moe, zweet vreselijk veel meer dan me ma en ik, hij wil helemaal niets, gaat constant terug naar bed en alles is hem teveel omdat hij zo uitgeput is van de hitte.
    Hij zelf maakt zich (denk ik? Hij spreekt zijn gedachten niet vaak uit) niet heel erg druk. Of in ieder geval minder druk dan mijn moeder en ik.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Nouja, niet per se ''meer dan andere mensen'', want natuurlijk zijn er ook andere mensen met andere ziektes etc die misschien nog meer last hebben. Dus neem die zin maar met een korreltje zout, haha.
    Maar het is wel te merken dat hij heel erg last heeft van de hitte. Hij is de hele dag moe, zweet vreselijk veel meer dan me ma en ik, hij wil helemaal niets, gaat constant terug naar bed en alles is hem teveel omdat hij zo uitgeput is van de hitte.
    Hij zelf maakt zich (denk ik? Hij spreekt zijn gedachten niet vaak uit) niet heel erg druk. Of in ieder geval minder druk dan mijn moeder en ik.


    Ik bedoelde ook gewone gezonde mensen. Sommigen daarvan kunnen met dit weer ook alleen maar lusteloos op de bank hangen. ;)
    Niet iedereen kan warmte of kou even makkelijk tolereren.
    En tja. Ik denk dat de meeste volwassen mannen niet snel laten merken dat ze zich zorgen maken. Mijn vader ook niet in elk geval. Maar goed, hopelijk wordt het gauw weer een paar graden koeler. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mijn moeder en mijn tante hebben biede ook aan hun haar hart en daarom drinken ze geen koffie meer en zindsdien gaat het heel goed met hun beide.
    Mijn moeder was heel erg aan toe toen ze het ziekenhuis uit kwam want ze kon nog geen tweehonderd meter meer lopen en nu wandelt ze overal naar toe, wel op haar tempo natuurlijk. Ze slikt zelfs geen medicijnen meer in, zo goed gaat het nu met haar.

    Er zijn vele alernatieve koffie's in omloop en dat raad ik je vader aan.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    -

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 14:27 ]


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ventilator of een homemade airco inderdaad. Succes bro ;o Ik hoop dat het goed komt.
    Aangezien warmte opstijgt, is het 't beste dat hij beneden slaapt indien mogelijk. En inderdaad een ventilator. Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die met 30 graden de ventilator nog niet aan hebben of er uberhaupt niet een in huis hebben. Aziaten en Turken leven bij die dingen.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 12:18 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Inmiddels zit ik in het cafe. Daar is het wel uit te houden. Nu maar hopen dat mijn ouders mijn voorbeeld volgen, maar volgens mij hebben ze daar geen zin in. Vooral me pa zit al de hele dag tv te kijken, want hij wil niets. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh mijn God, wat naar voor je, Yolanda. Ik snap je angst helemaal. Geen enkele kind wilt zijn ouders verliezen en al helemaal niet op deze manier. Maar je vader kan prima bij die 40% zitten! Er is nog altijd hoop. Wat baal ik van onze afstand zeg. Ik had je anders heel graag een grote en lange knuffel willen geven. (K)


    -

    Kunnen jullie geen airconditioning kopen? Je hebt van die apparaten op wieltjes en dan kan je die in de huiskamer zetten...


    Has no one told you she's not breathing?

    DiNozzo schreef:
    (...)

    Jup it is.. En ik hoop natuurlijk ook dat er niets ergs gaat gebeuren! Maar toch blijft de bezorgdheid en de mogelijke nare gevolgen me achtervolgen.
    En we proberen het mijn vader ook zo aangenaam mogelijk te maken inderdaad. Dat is wel het beste.

    Het is soms gewoon wat veel. Vooral omdat mijn moeder met haar reuma ook weinig kan, en we sinds oktober al geen contact meer hebben met mijn zus die op zichzelf woont al 2 jaar. Dus daar kunnen we ook niet van op aan.
    Dus soms moet ik het allemaal even kwijt. :x


    Dankjewel, das heel lief van je. <33

    Het is heel natuurlijk dat je, je daar zorgen om gaat maken. Zoiets is helemaal niet leuk en prettig, het is je vader. Heel goed dat jullie je vader het zo aangenaam mogelijk proberen te maken, want hij laat dan misschien zien dat hij er geen erg in heeft - maar hij heeft de hulp nodig denk ik zo.

    Oh ja.. Nee, daar heb je dan helemaal niks aan. Om je zus nou opeens op te gaan bellen voor hulp, is ook weer wat en dat maakt het alleen erger denk ik zo. Maar gewoon hopen op het beste. Hoe is het nu met hem? De hitte is gelukkig al wat naar beneden gegaan en bij mij heeft het net geregend, hehe.

    En natuurlijk moet je zoiets kwijt! Zoiets moet je echt niet opkroppen, meid. Da's veel te slecht. Ik zou graag iets voor je willen betekenen, maar het enigste wat ik kan doen is luisteren en je zorgen aanhoren. So yeah. <3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hoe gaat het nu met je vader? Is het al wat afgekoeld in Nederland?


    26 - 02 - '16