• Ja... Ik heb een nieuwe tekenopdracht opdracht gekregen, dit maal van gewoon mijn vader. Hij wilt dat ik in zijn boeken ga kalken.

    Mijn vader is vooral helemaal gek op oude statenbijbels. Dat zijn echt van die boeken uit c.a. 1600. Het zijn behoorlijk kolossale dingen met enorme sloten. Prachtig! Nou heb je in die bijbels vaak hele mooie uitgebreide kaarten. Maar vaak zijn die nog gewoon zwart-wit. Het is mooi, maar niet super interessant dus.
    Nu wilt hij dus eigenlijk de boeken wat interessanter maken (ook goed om weer door te kunnen verkopen) door de kaarten in te kleuren. Hij heeft eerst een nieuwe statenbijbel gekocht. (dus gewoon uit deze huidige tijd, een kopie) om uit te proberen hoe dat eruit gaat zien als je ze inkleurt.

    Dus ik ben begonnen met de eerste kaart die erin zit, de wereldkaart:












    Nou heb ik het dit keer met kleurpotlood en aquarel gedaan, maar het gaat waarschijnlijk echter lijken als ik het alleen met aquarel(potloden) ga doen. Gelukkig zitten er nog zo'n 5 andere kaarten in zo'n bijbel, dus ik kan nog wel even oefenen voordat ik eventueel echt de bijbels uit 1600 ga inkleuren. Want dat is toch wel een tikkie gewaagd, aangezien je het niet meer kan terugdraaien als je het eenmaal ingekleurd hebt.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 19 juli 2014 - 11:55 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wauw, dat is echt heel mooi! Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.


    Because I love him, do I need another reason?

    Oh, wauw! Dat ziet er echt prachtig uit.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dingen inkleuren in oude boeken maken ze alleen maar minder waard, hoor. (cat) Dan is het niet meer origineel.

    Anyway, ik vind het er alsnog wel heel erg gaaf uitzien.


    Your make-up is terrible

    Sevina schreef:
    Oh, wauw! Dat ziet er echt prachtig uit.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Handles schreef:
    Dingen inkleuren in oude boeken maken ze alleen maar minder waard, hoor. (cat) Dan is het niet meer origineel.

    Anyway, ik vind het er alsnog wel heel erg gaaf uitzien.


    Ligt er heel erg aan hoe je het precies doet, als je het zo weet te maken dat het net lijkt alsof het in die tijd is gedaan kan de waarde flink omhoog schieten. Maar als je een bepaalde domme fout maakt door er bijvoorbeeld met viltstift o.i.d. in gaat kalken, ja, dan is het inderdaad vullis, haha.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou ook denken dat boeken in hun oorspronkelijk staat meer opleveren... maar het is wel een artistieke toevoeging als je het netjes kan! Vind het er wel tof uitzien (cat)

    Cool gedaan! Ik weet niet zeker of het meer geld op zou leveren, het zou best kunnen maar misschien ook niet.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wat gaaf zeg!


    26 - 02 - '16

    Ik laat mijn tekeningen altijd zwart-wit, omdat ik het altijd verpest door het in te kleuren, maar dit vind ik echt heel mooi!


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Wauw!! Supermooi gedaan zeg!

    Madden schreef:
    Oh, wauw! Dat ziet er echt prachtig uit.


    16 - 09 - '17

    Waarde gaat hoe dan ook achteruit ^^

    Maar dat neemt niet het feit weg dat het er prachtig uitziet!


    To infinity and beyond •

    Ze zijn pracctig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan