• De RPG in het algemeen (verhaallijn)
    Een groep jongeren tussen de 16 en 21 jaar zijn uit het kleine dorpje waar ze geboren zijn ontsnapt en zijn naar de grote stad gevlucht, of eigenlijk de grote, kleine stad, met de naam: New York. New York is een grote stad, de grootste stad van de VS, en het heeft 5 stadsdelen, maar New York is ook een kleine stad. Alle geheimen gaan snel rond, en soms weten mensen iets over jou voordat jij het weet. De groep jongeren is naar New York gekomen om daar een nieuw leven op te bouwen, misschien kennen ze elkaar al jaren, of juist van heel lang geleden of misschien lopen ze elkaar pas voor het eerst tegen het lijf in New York, op sollicitatie, op school of tijdens een hobby. Wat de jongeren sowieso gemeen hebben, is dat ze een beurs hebben gewonnen voor een van de beste scholen in New York, het is een kostschool, wat betekend, je slaapt en eet op school, alleen in de vakanties mag je naar huis. De kostschool is geen gewone school, naast dat je er gewone lessen krijgt, heb je ook nog vier uur in de week een les die je helpt met je talent te verbeteren, je talent kan van alles zijn, van rekenwonder tot danstalent. Een geweldige kans, een tweede leven, maar de grote vraag is natuurlijk: Hoe zal het ze vergaan in de grote stad?

    -Over New York.

    Er zijn 5 stadsdelen, The Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens en Staten Island. Het heeft een oppervlakte van 1214 km2 en een hoog toerisme gehalte. New York ligt tussen de steden Washington D.C. en Boston en ligt aan de monding van de Hudson River, de Hudson River komt uit in de Atlantische Oceaan. New York heeft 33 kilometer aan publieke stranden en 11.000 hectare aan gemeentelijke parken.
    De zomers zijn heet en vochtig, het is tussen de 21 en 25 graden. De winters zijn koud, maar meestal rond het vriespunt. Er kunnen soms zeer hevige sneeuwstormen zijn. In de lente en herfst kan het koel tot heet zijn. Ook de onweersbuiten kunnen heftig zijn. En soms komt er een orkaan voor. Honkbal, American Football, ijshockey en basketbal zijn bekende sporten in Amerika. Qua eten is er veel keuze, door de immigranten. Bagels, kwarktaart en pizza zijn onder andere bekend uit Europa. Er zijn veel verschillende eetgelegenheden, bekend is natuurlijk de Starbucks.

    The Bronx, is het noordelijkste gedeelte van NYC, hier kun je het Yankee Stadium vinden en de wijk Co-Op City. Het staat bekend als de geboorteplaats van de rap en de hiphopcultuur.
    Brooklyn, bekend om zijn culturele, sociale en etnische diversiteit, zijn specifieke kunststromingen, de wijken met een eigen karakter en de unieke architectuur. Het heeft een duidelijk centrum en er is een lange kustlijn met veel stranden en Coney Island.
    Manhattan, bekend vanwege zijn wolkenkrabbers en het Central Park. Het is het financiële centrum van NYC, ook zijn er veel hoofdkantoren van multinationals en internationale organisaties, zoals de VN. Ook zijn er belangrijke universiteiten en culturele bezienswaardigheden. Het is te verdelen in Lower, Midtown en Upper Manhattan. Upper Manhattan wordt weer verdeeld in Upper East Side en Upper West Side, gescheiden door Central Park. Het meest noordelijk gelegen gedeelte heet Harlem. Er zijn ook nog verschillende stadsdelen zoals Chinatown, Greenwich Village, Little Italy, SOHO (South Houston Street) en TriBeCa (Triangle below Canal street).
    Queens, hier zijn de meeste verschillende etnische eenheden te vinden. Het groeit hard. Van oorsprong is het een verzameling van dorpjes gesticht door Nederlanders. Er wonen vooral middenklasse Amerikanen, en het gemiddelde inkomen van een Afro-Amerikaan ligt hier hoger dan die van de blanke. Er zijn twee luchthavens, LaGuardia Airport en John F. Kennedy International Airport.
    Staten Island, verbonden met Brooklyn d.m.v. de Verrazano-Narrows Bridge en verbonden met Manhattan door de Staten Island Ferry, wat ook een populaire toeristische attractie is. De F.D.R. Boardwalk, van 2,5 km, is de op drie na langste boardwalk van de wereld.
    Central Park ligt in Manhattan en strekt zich uit van 59th tot 110th Street.
    Carnegie Hall, een van de belangrijkste concertzalen van de wereld, voornamelijk gebruikt voor klassieke muziek, er heerst een goede akoestiek.
    Lincoln Center, hier zitten verscheidene instellingen, zoals Metropolitian Opera, New ork Phillharmonic, New York City Ballet, Vivian Beaumont Theatre en de Julliard School.
    Broadway, deze loopt langs 42nd street, vernoemd nar de grote straat die dwars door de theaterwijk loopt. De meeste theaters zijn gevestigd in de buurt van Times Square in Manhattan.
    New York Public Library, de bibliotheek met de grootste collectie boeken van alle bibliotheken van het land. Queens en Brooklyn hebben eigen openbare bibliotheken.



    Over de school:
    De school ligt in het stadsdeel Manhattan, één straat van Broadway, dicht bij Sakura Park en niet ver weg van de kust. De school is een kleine, maar bekende school met goede kwaliteit. De klassen bestaan ongeveer uit 25 leerlingen per klas. Per jaar worden er 100 leerlingen toe gelaten, aangezien er ook 100 leerlingen examen doen. De leeftijd maakt niet zo zeer uit op de school, je moet minimaal 16 zijn en maximaal 21. Er zijn vier verschillende stamklassen, daarnaast volgt iedereen zijn eigen lessen nog om het talent verder te ontwikkelen. Het systeem ziet er als volgt uit:

    Klas 1A – de uitzonderlijke talenten (alle leeftijden)
    Klas 1B – 20, 21 jaar
    Klas 1C - 18, 19 jaar
    Klas 1D - 16, 17 jaar.

    Zodra je een jaar hebt afgemaakt en bent bevorderd naar het volgende leerjaar, wordt de 1 een 2, daarna een 3 en als laatste een 4. Je blijft gewoon constant in dezelfde klas zitten.
    De schooltijden zijn van 08.00 – 17.00. Alle lessen die op een middelbare school worden gegeven volg je, dus de “natuur” vakken en de “maatschappij” vakken. De normale lessen duren 45 minuten, je volgt ze alleen minder vaak in een week dan normaal, en de lessen die met je talent te maken hebben duren anderhalf uur.

    1e uur – 08.00 – 08.45
    2e uur – 08.45 – 09.30
    3e uur – 09.30 – 10.15
    4e uur – 10.15 – 11.00
    PAUZE 1 – 11.00 – 11.15
    5e uur – 11.15 – 12.00
    6e uur – 12.00 – 12.45
    EET PAUZE – 12.45 – 13.15
    7e uur – 13.15 – 14.00
    8e uur – 14.00 – 14.45
    9e uur – 14.45 – 15.30
    10e uur – 15.30 – 16.15
    11e uur – 16.15 – 17.00
    Ontbijt is tussen 07.00 en 09.00.
    Lunch is tussen 12.30 en 13.30 (op school tussen 12.45 – 13.15)
    Avondeten is tussen 17.00 en 19.00.

    Er is een fitnesszaal die vanaf 08.00 beschikbaar is. Het zwembad is van 07.00 – 08.00 en na 17.00 tot 20.00 beschikbaar, tenzij je er bent met school. De judo-/ gymzaal is beschikbaar voor leerlingen na 17.00 tot aan 20.00. Ook de tennishal, basketbal, voetbal en het hockeyveld zijn beschikbaar na 17.00 tot 20.00. Verder heb je naast de judo-/ gymzaal nog een kleine gymzaal die als danszaal wordt gebruikt. Er zijn ook 8 stallen, waarin overal een paard staat, en er is een bak. De stallen zijn 24 uur per dag bereikbaar. Verder is er nog een muzieklokaal met allerlei instrumenten. De aula is open tijdens schooltijden en de bibliotheek van 08.00 – 20.00. om 22.00 moet je in je kamer zijn en in je bed liggen. De school het het Mint Tulp College. De oorspronkelijke eigenaren, het echtpaar O’Malley heeft alles wat ze hadden geïnvesteerd in het oprichten van een goede school voor talentontwikkeling, dit trok veel aandacht, er zijn veel sponsors en de eigenaren van nu, ook uit de familie O’Malley, zijn ook zeer rijk. Er zijn een aantal feesten op de school, deze worden dan in de aula gegeven.

    Back To School
    Autumn Falls
    Thanks Giving
    Christmas Angel
    New Year's Night
    Valentines Eve
    Spring Break
    Summer Time

    Daarnaast worden er soms op het terrein nog feestjes gegeven door leerlingen zelf of zelf georganiseerde dingen in de aula. In de buurt is een bioscoop, openbaar zwembad en meer faciliteiten. Als je van het terrein af wilt, moet je toestemming vragen, je slaapt alleen thuis in bijzondere gevallen of in de vakanties. Het is mogelijk in de vakanties gewoon op school te blijven.
    Je slaapt in verschillende huizen. Er slapen ongeveer 30 mensen in één huis. Er zitten ongeveer 450 leerlingen op het Mint Tulp College, er zijn 15 huizen. Een huis bestaat uit een begane grond, twee verdiepingen en een zolder. De badkamer en dergelijke zijn op de begane grond, op de twee verdiepingen zijn wel wc’s. Er zijn 7 meiden huizen en 7 jongens huizen, er is één gemengd huis. Op één verdieping zitten 5 slaapkamers. Op de zolder is ruimte voor twee mensen. Per kamer kunnen er 3 slapen, meestal slapen er 2. De huizen staan bij elkaar.




    Meisjes:
    Jailynn Emily Brooks || 17 || xoChantay.


    Rose Melheyd || 17 || Mevalina
    Lindsay Lofred || 18 || Arianator
    Amy Scott || 17 || MoonEye
    Christien De Leur || 17 || GrowStronger

    Jongens: Nog ruimte voor 3 jongens!
    -MoonLights
    James Volser || 18 || Mevalina
    Matthew Levi Thompson || 18 || xoChantay

    Hier de link naar het RollenTopic.

    KAMERINDELING:
    Jailynn|| Christien|| Lindsay - 101
    Rose || Amy - 107
    James || Matthew - 204

    FOTO'S
    Dit is hoe het er ongeveer uit zit, de omgeving e.d. zijn natuurlijk anders.
    *Bibliotheek:




    *Fitnesszalen; muzieklokaal; washok:



    *Zwembad



    *Stallen + bak




    *Hockeyveld



    *Voetbalveld



    *Tennishal



    *Judo-/gymzaal (voor dans)



    *Basketbalveld



    *Gymzaal



    *Aula
    Aula A -


    Aula B (voor feesten, bij een komsten, maar ook voor pauze etc.) - Deze inrichting:


    In deze aula: (Foto is in zwart-wit, dit heeft meer kleur, alleen de vloer is zwart/wit)




    *Slaapkamers; woonkamer; badkamer; wc.



    *Eetzaal + keuken

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 12:51 ]

    Christien de Leur


    Zijn ogen kijken me aan. Het valt me op dat hij net iets lager keek dan net. Recht naar mij toe. Een klein lachje verscheint rond mijn gezicht als ik merk dat hij me wel aardig lijkt. Ik denk dat wij wel vrienden kunnen worden, of dat hoop ik tenminste. Dan zal ik me vast wel iets minder alleen voelen in deze stad.
    "Mijn plannen waren om naar de stallen te gaan, aangezien het enige meisje wat ik hier ken in gesprek is met iemand die ik niet ken en ik me nogal opgelaten voel in een huis vol meiden. En wat voor jouw plannen? Ook voordat ik tegen je aanbotste natuurlijk."
    "Voordat jij tegen me aanbotste was ik van plan om naar het zwembad te gaan. Ik zwem namelijk, nogal extreem vaak. Wel fijn dat je al iemand kent hier. En ga je trouwens vaak naar de stallen? Om paard te rijden neem ik aan? Kan je dat goed?"

    Matthew Levi Thompson
    "Zwemmen! Een waterratje dus." Zei ik met een knipoog. Ze leek me wel oké, misschien een nieuwe vriendin erbij.
    "Nou ja, kennen is een groot woord, we komen uit het zelfde plaatsje en onze ouders zijn goed bevriend met elkaar, vroeger speelden we wel eens samen, maar toen verhuisde ze naar de andere kant van het dorp, of de stad, hoe je het wil noemen en sprak ik haar nog zelden. We zaten hiervoor wel op dezelfde middelbare school, maar ook niet bij elkaar in de klas, dus kennen is een groot woord." Verklaarde ik aan haar. "En ja, ik ga vaak naar de stallen, ik houd van paarden en paardrijden is ook leuk, wel eens gedaan? Maar nee, ik kan het niet echt goed, niet goed in de zin van: Het is mijn talent." Vulde ik mezelf nog aan. "Hoe heet je trouwens?" Vroeg ik toen ik me bedacht dat ik niet eens wist hoe het tweede meisje dat ik hier nu leerde kennen heette.

    Christien de Leur


    "Zwemmen! Een waterratje dus." Ik lachte. Vooral na zijn knipoog.
    "Ja, eigenlijk wel."
    "Nou ja, kennen is een groot woord, we komen uit het zelfde plaatsje en onze ouders zijn goed bevriend met elkaar, vroeger speelden we wel eens samen, maar toen verhuisde ze naar de andere kant van het dorp, of de stad, hoe je het wil noemen en sprak ik haar nog zelden. We zaten hiervoor wel op dezelfde middelbare school, maar ook niet bij elkaar in de klas, dus kennen is een groot woord." Vervolgt hij mijn andere vraag. even laat ik het tot me bezinken en ik knikt, als teken dat ik het had gehoord.
    "Hoe heet je trouwens?" Vraagt hij dan en ik kijk op. Hoe kan het zo zijn dat ik een gesprek met iemand aan het voeren ben, zonder dat het ook maar in me is opgekomen om naar zijn naam te vragen.
    "Ik ben Christien, maar noem me maar Chris. Dat doet iedereen." Zo, dat was mijn opsomriedeltje wat ik telkens maar weer herhaal als ik een nieuw persoon ontmoet. Waarom hadden mijn ouders me niet gewoon Chris kunnen noemen, als ze toch van plan waren om me nooit met Christien aan te gaan spreken?
    "Wat is jouw naam?"

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 22:41 ]

    Matthew Levi Thompson
    "Ik ben Christien, maar noem me maar Chris. Dat doet iedereen." Zegt ze, het klinkt haast alsof ze het elke dag moet opsommen. Christien... Chris... ik laat het even in me doordringen en knik dan. Die naam moest ik goed onthouden, dat was wel zo handig als ik ooit nog een keer met haar zou willen praten. Vreemd trouwens, een gesprek voeren zonder dat je iemands naam wist., ik dacht altijd dat het heel onhandig zou zijn, maar eigenlijk viel het me net niet eens op.
    "Mijn naam is Matthew, maar de meeste noemen me Matt, daar geef ik ook mijn persoonlijke voorkeur aan." Lach ik schaapachtig, ik heb altijd al een hekel gehad aan de naam Matthew, geen idee waarom, maar ik vind het zo kakkerig klinken en zo degelijk... gewoon een naam die niet helemaal bij mijn karakter past. Een jongen uit een grote stad zoals New York zou wel Matthew kunnen heten, maar een jochie uit Jersey City... nee, die heeft maar een simpele naam, Matt.

    Christien de Leur


    "Mijn naam is Matthew, maar de meeste noemen me Matt, daar geef ik ook mijn persoonlijke voorkeur aan." Hij lacht er een beetje bij, net als ik.
    "Dus, Matt. Dus jij gaat zo paardrijden. Weet je, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Ik weet niet waarom, ik denk dat ik het altijd een beetje eng heb gevonden of zo. Dat klinkt vast heel stom, maar het lijkt me zo raar om op zo'n paard te zitten. Het zal vast wel een fijn gevoel zijn als je het kan, maar ik zou er zeer waarschijnlijk vanaf vallen." Ik lach een beetje. Ik vind het echt heel knap van Matthew, of Matt, of wie dan ook. Maar ik snap ook niet hoe hij dat durft. Hij zal wel erg goed zijn. Zou dat niet gaaf zijn? Als je op een paard zit en zo snel naar voren gaat. Ik hou wel van snelheid, die probeer ik ook na te streven met het zwemmen, maar ik hou minder van hoogte.


    Rose Melheyd
    Even een vraagje... Welk kamer heb ik ? :)


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    107 dezelfde kamer als mij


    A horse of course


    Amy Scott

    Er was nog niemand gekomen ik sliep misschien wel alleen dat maakt me eigelijk niet uit maar ik vind het dan zo ongezellig, hopelijk komt er iemand ik heb de neiging om terug naar de administratie en te vragen of ik een kamergenoot heb maar dat doe ik niet ik ga op mijn bed zitten en kijk op de plattegrond: een bibliotheek, een muzieklokaal, een zwembad, een hockeyveld, een voetbalveld, een tennishal, een judo/danszaal, een basketbalveld, een gewone gymzaal en paardenstallen. Daar wil ik heen!!! Ik ga naar de woonkamer van het huisje en pak de sleutel ik loop naar deur en ga mijn kamer uit en doe de deur op slot ik en loop door de gang naar buiten dan moet ik naar rechts en dan ben ik er het was al minder druk bij de administratie ik loop naar buiten en ga naar rechts ik zie de stallen al te voorschijn komen ik loop erop af.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 11:16 ]


    A horse of course

    Matthew Levi Thompson
    Ze lacht een beetje, dat geeft een fijn gevoel, het gesprek is tenminste niet zo ongemakkelijk als met Jailynn.
    "Dus, Matt. Dus jij gaat zo paardrijden. Weet je, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Ik weet niet waarom, ik denk dat ik het altijd een beetje eng heb gevonden of zo. Dat klinkt vast heel stom, maar het lijkt me zo raar om op zo'n paard te zitten. Het zal vast wel een fijn gevoel zijn als je het kan, maar ik zou er zeer waarschijnlijk vanaf vallen." Nog steeds lacht ze er bij. Ik grinnik er even om en schud dan mijn hoofd.
    "Het is inderdaad een raar gevoel en ik weet zeker dat jij er niet vanaf zou vallen." Zeg ik, in de verte hoor ik een klok acht uur slaan. "Weet je? Het is acht uur, dan gaan de sportgelegenheden dicht, maar de stallen zijn 24/7 bereikbaar, wat dacht je van een eerste kennismaking met paardrijden? Je valt niet, dat beloof ik, en anders trakteer ik op iets lekkers." Stel ik voor. Ik hoop dat ze ja zegt, dan ben ik niet meer alleen en kan ik haar beter leren kennen, misschien zou het wel een hele goede vriendin worden, misschien ook niet, maar dat zou ik nooit te weten komen als het bij dit ene gesprek zou blijven.


    [Jailynn wacht op Lindsay hahaha]


    Rose Melheyd
    Ik stap even rond en zoek naar het kamer nummer 107. Gelukkig had ik niet 13 want dan zou ik echt geen oog hebben dichtgedaan ! Ik zag al dat ik in die goeie gang zat en vond al snel het nummer van mijn kamer. Ik zuchtte één keer en deed dan de deur open. Ik keek rond me heen. Het zag er niet lelijk uit. Gezellig, zou ik zelfs zeggen. Ookal was er niemand en was het hier doodstil. Ik besloot een kast te zoeken waar ik mijn spullen kon leggen. Al snel vond ik de slaapkamer en een kast. Er waren er gelukkig twee anders had ik niet genoeg plaats gehad. Één voor één legde ik mijn spullen in de kast. Na een half uur was hij al helemaal vol. Ik koos het mooiste bed en ging er even op liggen. Toen besloot ik even naar telivisie te kijken.


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Christien de Leur


    Hij grinnikt even en schud dan zijn hoofd.
    "Het is inderdaad een raar gevoel en ik weet zeker dat jij er niet vanaf zou vallen." Even lach ik een beetje van binnen, maar dan hoor ik de klok van acht uur slaan. Nu kan ik niet meer zwemmen! "Weet je? Het is acht uur, dan gaan de sportgelegenheden dicht, maar de stallen zijn 24/7 bereikbaar, wat dacht je van een eerste kennismaking met paardrijden? Je valt niet, dat beloof ik, en anders trakteer ik op iets lekkers."
    "Waarom ook niet? Maar ik waarschuw je. Ik hoop voor jouw dat je geld bij je hebt om iets lekkers te kopen. In het ziekenhuis, nadat ik ben gevallen." Zeg ik, alweer lachend.


    Lindsay Lofred
    Lynn of Jailynn lachtte naar mij. Ik lachtte terug. We waren bijna aangekomen bij nummer 107. Ze hield de deur voor mij open en ik bedankte haar!"Hoe heet je eigenlijk? Je hebt ons je naam nog niet verteld volgens mij." Ik keek Lynn vreemd aan. Had ik mijn naam nog niet verteld? 'Ik ben Lindsay, sommige noemen me Lins andere gewoon Lindsay. Je kiest maar!', zei ik tegen haar.Toen we er bijna waren zij Lynn nog iets tegen me:' Mijn kamer is 101, roep maar als je hulp nodig hebt of zin hebt in gezelschap, mijn kamergenoot is ook heel aardig." Matthew keek haar vreemd aan. Ze had haar toch net een compliment gegeven? We kwamen aan bij de kamer en Lynn deed de deur open. Enthousiast keek ik naar mijn nieuwe kamer:' Wat mooi !'. Matthew ging er al snel vandoor. In de kamer zat een blond meisje televisie te kijken.


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    Matthew Levi Thompson
    "Waarom ook niet? Maar ik waarschuw je. Ik hoop voor jouw dat je geld bij je hebt om iets lekkers te kopen. In het ziekenhuis, nadat ik ben gevallen." Zegt ze, weer lachend. Ik lach terug, met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik zeker wist dat ze niet zo vallen, tenzij ze opzettelijk haar evenwicht zou willen verliezen. "De stallen zijn die kant op volgens mij." Zeg ik, ik wijs naar rechts en begin daarheen te lopen. "Trouwens, Chris, in welke klas zit je?" Vraag ik ook nog. Ik voel voor de zekerheid of mijn portemonnee nog in mijn broekzak zit, voor het geval dat ze toch wel zou vallen. Er gaat een golf van blijdschap door me heen, voor het eerst vandaag. Misschien zou het hier toch nog wel leuk worden.

    Jailynn Emily Brooks
    Een beetje twijfelend of Lindsay nog interesse had in verder praten, blijf ik wat onwennig ind e deuropening staan. "Ik ehm... ik ga even kijken waar de eetzaal is, daar moeten we morgen volgens mij verzamelen." Zeg ik bij wijze van gedag, ik sluit de deur achter me als ik weg loop en ik slof een beetje door de gang. Om me heen hoor ik gelach en ik moet daardoor zelf ook lachen, New York is zo'n vrolijke stad. Ik besluit eerst nog even naar mijn kamer te gaan en iets anders aan te trekken, aangezien ik nu toch niet meer zou kunnen gaan dansen. Uit mijn kast haal ik een kort, licht roze jurkje met een soort kant eroverheen. Dan trek ik een stel sleehakken aan en haal snel een borstel door mijn haren heen. Bij een nieuwe stad, hoort ook een nieuwe ik. Ik glimlach naar mezelf in de spiegel die aan de binnenkant van de kast zit en doe hem dan weer dicht.
    "New York, here I come." Fluister ik voor mezelf uit. Ik loop de kamer uit, de trap af, door de woonkamer naar buiten en bekijk het terrein goed.


    [Jurkje]

    Christien de Leur


    "De stallen zijn die kant op volgens mij." Hij wijst naar rechts en begint erheen te lopen. Ik hobbel een beetje achter hem aan. Precies de tegenovergestelde richting van waar ik eerst heen wilde gaan. Ergens vind ik het wel vervelend dat ik niet meer kan zwemmen. Ik had me er die paar minuten lang erg op verheugd, en nu ga ik paardrijden. Ik en paardrijden! Wat bezielt me? Het lijkt me wel grappig. Ik hoop dat ik Matt niet al teveel in de weg zal zitten. We zijn ook met twee mensen en dat lijkt me al een stuk gezelliger dan één. "Trouwens, Chris, in welke klas zit je?" Vraagt hij dan.
    "Ehm, in 1A volgens mij?" (Dat is toch de klas met talenten.) Zeg ik een beetje onzeker. Ik hecht nooit al te veel waarde aan het onthouden van dingen, die ik meestal vergeet.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 11:24 ]