• De RPG in het algemeen (verhaallijn)
    Een groep jongeren tussen de 16 en 21 jaar zijn uit het kleine dorpje waar ze geboren zijn ontsnapt en zijn naar de grote stad gevlucht, of eigenlijk de grote, kleine stad, met de naam: New York. New York is een grote stad, de grootste stad van de VS, en het heeft 5 stadsdelen, maar New York is ook een kleine stad. Alle geheimen gaan snel rond, en soms weten mensen iets over jou voordat jij het weet. De groep jongeren is naar New York gekomen om daar een nieuw leven op te bouwen, misschien kennen ze elkaar al jaren, of juist van heel lang geleden of misschien lopen ze elkaar pas voor het eerst tegen het lijf in New York, op sollicitatie, op school of tijdens een hobby. Wat de jongeren sowieso gemeen hebben, is dat ze een beurs hebben gewonnen voor een van de beste scholen in New York, het is een kostschool, wat betekend, je slaapt en eet op school, alleen in de vakanties mag je naar huis. De kostschool is geen gewone school, naast dat je er gewone lessen krijgt, heb je ook nog vier uur in de week een les die je helpt met je talent te verbeteren, je talent kan van alles zijn, van rekenwonder tot danstalent. Een geweldige kans, een tweede leven, maar de grote vraag is natuurlijk: Hoe zal het ze vergaan in de grote stad?

    -Over New York.

    Er zijn 5 stadsdelen, The Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens en Staten Island. Het heeft een oppervlakte van 1214 km2 en een hoog toerisme gehalte. New York ligt tussen de steden Washington D.C. en Boston en ligt aan de monding van de Hudson River, de Hudson River komt uit in de Atlantische Oceaan. New York heeft 33 kilometer aan publieke stranden en 11.000 hectare aan gemeentelijke parken.
    De zomers zijn heet en vochtig, het is tussen de 21 en 25 graden. De winters zijn koud, maar meestal rond het vriespunt. Er kunnen soms zeer hevige sneeuwstormen zijn. In de lente en herfst kan het koel tot heet zijn. Ook de onweersbuiten kunnen heftig zijn. En soms komt er een orkaan voor. Honkbal, American Football, ijshockey en basketbal zijn bekende sporten in Amerika. Qua eten is er veel keuze, door de immigranten. Bagels, kwarktaart en pizza zijn onder andere bekend uit Europa. Er zijn veel verschillende eetgelegenheden, bekend is natuurlijk de Starbucks.

    The Bronx, is het noordelijkste gedeelte van NYC, hier kun je het Yankee Stadium vinden en de wijk Co-Op City. Het staat bekend als de geboorteplaats van de rap en de hiphopcultuur.
    Brooklyn, bekend om zijn culturele, sociale en etnische diversiteit, zijn specifieke kunststromingen, de wijken met een eigen karakter en de unieke architectuur. Het heeft een duidelijk centrum en er is een lange kustlijn met veel stranden en Coney Island.
    Manhattan, bekend vanwege zijn wolkenkrabbers en het Central Park. Het is het financiële centrum van NYC, ook zijn er veel hoofdkantoren van multinationals en internationale organisaties, zoals de VN. Ook zijn er belangrijke universiteiten en culturele bezienswaardigheden. Het is te verdelen in Lower, Midtown en Upper Manhattan. Upper Manhattan wordt weer verdeeld in Upper East Side en Upper West Side, gescheiden door Central Park. Het meest noordelijk gelegen gedeelte heet Harlem. Er zijn ook nog verschillende stadsdelen zoals Chinatown, Greenwich Village, Little Italy, SOHO (South Houston Street) en TriBeCa (Triangle below Canal street).
    Queens, hier zijn de meeste verschillende etnische eenheden te vinden. Het groeit hard. Van oorsprong is het een verzameling van dorpjes gesticht door Nederlanders. Er wonen vooral middenklasse Amerikanen, en het gemiddelde inkomen van een Afro-Amerikaan ligt hier hoger dan die van de blanke. Er zijn twee luchthavens, LaGuardia Airport en John F. Kennedy International Airport.
    Staten Island, verbonden met Brooklyn d.m.v. de Verrazano-Narrows Bridge en verbonden met Manhattan door de Staten Island Ferry, wat ook een populaire toeristische attractie is. De F.D.R. Boardwalk, van 2,5 km, is de op drie na langste boardwalk van de wereld.
    Central Park ligt in Manhattan en strekt zich uit van 59th tot 110th Street.
    Carnegie Hall, een van de belangrijkste concertzalen van de wereld, voornamelijk gebruikt voor klassieke muziek, er heerst een goede akoestiek.
    Lincoln Center, hier zitten verscheidene instellingen, zoals Metropolitian Opera, New ork Phillharmonic, New York City Ballet, Vivian Beaumont Theatre en de Julliard School.
    Broadway, deze loopt langs 42nd street, vernoemd nar de grote straat die dwars door de theaterwijk loopt. De meeste theaters zijn gevestigd in de buurt van Times Square in Manhattan.
    New York Public Library, de bibliotheek met de grootste collectie boeken van alle bibliotheken van het land. Queens en Brooklyn hebben eigen openbare bibliotheken.



    Over de school:
    De school ligt in het stadsdeel Manhattan, één straat van Broadway, dicht bij Sakura Park en niet ver weg van de kust. De school is een kleine, maar bekende school met goede kwaliteit. De klassen bestaan ongeveer uit 25 leerlingen per klas. Per jaar worden er 100 leerlingen toe gelaten, aangezien er ook 100 leerlingen examen doen. De leeftijd maakt niet zo zeer uit op de school, je moet minimaal 16 zijn en maximaal 21. Er zijn vier verschillende stamklassen, daarnaast volgt iedereen zijn eigen lessen nog om het talent verder te ontwikkelen. Het systeem ziet er als volgt uit:

    Klas 1A – de uitzonderlijke talenten (alle leeftijden)
    Klas 1B – 20, 21 jaar
    Klas 1C - 18, 19 jaar
    Klas 1D - 16, 17 jaar.

    Zodra je een jaar hebt afgemaakt en bent bevorderd naar het volgende leerjaar, wordt de 1 een 2, daarna een 3 en als laatste een 4. Je blijft gewoon constant in dezelfde klas zitten.
    De schooltijden zijn van 08.00 – 17.00. Alle lessen die op een middelbare school worden gegeven volg je, dus de “natuur” vakken en de “maatschappij” vakken. De normale lessen duren 45 minuten, je volgt ze alleen minder vaak in een week dan normaal, en de lessen die met je talent te maken hebben duren anderhalf uur.

    1e uur – 08.00 – 08.45
    2e uur – 08.45 – 09.30
    3e uur – 09.30 – 10.15
    4e uur – 10.15 – 11.00
    PAUZE 1 – 11.00 – 11.15
    5e uur – 11.15 – 12.00
    6e uur – 12.00 – 12.45
    EET PAUZE – 12.45 – 13.15
    7e uur – 13.15 – 14.00
    8e uur – 14.00 – 14.45
    9e uur – 14.45 – 15.30
    10e uur – 15.30 – 16.15
    11e uur – 16.15 – 17.00
    Ontbijt is tussen 07.00 en 09.00.
    Lunch is tussen 12.30 en 13.30 (op school tussen 12.45 – 13.15)
    Avondeten is tussen 17.00 en 19.00.

    Er is een fitnesszaal die vanaf 08.00 beschikbaar is. Het zwembad is van 07.00 – 08.00 en na 17.00 tot 20.00 beschikbaar, tenzij je er bent met school. De judo-/ gymzaal is beschikbaar voor leerlingen na 17.00 tot aan 20.00. Ook de tennishal, basketbal, voetbal en het hockeyveld zijn beschikbaar na 17.00 tot 20.00. Verder heb je naast de judo-/ gymzaal nog een kleine gymzaal die als danszaal wordt gebruikt. Er zijn ook 8 stallen, waarin overal een paard staat, en er is een bak. De stallen zijn 24 uur per dag bereikbaar. Verder is er nog een muzieklokaal met allerlei instrumenten. De aula is open tijdens schooltijden en de bibliotheek van 08.00 – 20.00. om 22.00 moet je in je kamer zijn en in je bed liggen. De school het het Mint Tulp College. De oorspronkelijke eigenaren, het echtpaar O’Malley heeft alles wat ze hadden geïnvesteerd in het oprichten van een goede school voor talentontwikkeling, dit trok veel aandacht, er zijn veel sponsors en de eigenaren van nu, ook uit de familie O’Malley, zijn ook zeer rijk. Er zijn een aantal feesten op de school, deze worden dan in de aula gegeven.

    Back To School
    Autumn Falls
    Thanks Giving
    Christmas Angel
    New Year's Night
    Valentines Eve
    Spring Break
    Summer Time

    Daarnaast worden er soms op het terrein nog feestjes gegeven door leerlingen zelf of zelf georganiseerde dingen in de aula. In de buurt is een bioscoop, openbaar zwembad en meer faciliteiten. Als je van het terrein af wilt, moet je toestemming vragen, je slaapt alleen thuis in bijzondere gevallen of in de vakanties. Het is mogelijk in de vakanties gewoon op school te blijven.
    Je slaapt in verschillende huizen. Er slapen ongeveer 30 mensen in één huis. Er zitten ongeveer 450 leerlingen op het Mint Tulp College, er zijn 15 huizen. Een huis bestaat uit een begane grond, twee verdiepingen en een zolder. De badkamer en dergelijke zijn op de begane grond, op de twee verdiepingen zijn wel wc’s. Er zijn 7 meiden huizen en 7 jongens huizen, er is één gemengd huis. Op één verdieping zitten 5 slaapkamers. Op de zolder is ruimte voor twee mensen. Per kamer kunnen er 3 slapen, meestal slapen er 2. De huizen staan bij elkaar.




    Meisjes:
    Jailynn Emily Brooks || 17 || xoChantay.


    Rose Melheyd || 17 || Mevalina
    Lindsay Lofred || 18 || Arianator
    Amy Scott || 17 || MoonEye
    Christien De Leur || 17 || GrowStronger

    Jongens: Nog ruimte voor 3 jongens!
    -MoonLights
    James Volser || 18 || Mevalina
    Matthew Levi Thompson || 18 || xoChantay

    Hier de link naar het RollenTopic.

    KAMERINDELING:
    Jailynn|| Christien|| Lindsay - 101
    Rose || Amy - 107
    James || Matthew - 204

    FOTO'S
    Dit is hoe het er ongeveer uit zit, de omgeving e.d. zijn natuurlijk anders.
    *Bibliotheek:




    *Fitnesszalen; muzieklokaal; washok:



    *Zwembad



    *Stallen + bak




    *Hockeyveld



    *Voetbalveld



    *Tennishal



    *Judo-/gymzaal (voor dans)



    *Basketbalveld



    *Gymzaal



    *Aula
    Aula A -


    Aula B (voor feesten, bij een komsten, maar ook voor pauze etc.) - Deze inrichting:


    In deze aula: (Foto is in zwart-wit, dit heeft meer kleur, alleen de vloer is zwart/wit)




    *Slaapkamers; woonkamer; badkamer; wc.



    *Eetzaal + keuken

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 12:51 ]


    Amy Scott

    Ik zag een bruin paard in zijn stal staan het was een ruin of een hengst er stond een beschrijving bij het was een ruin en het was een springpaard ik zocht zijn zadelkast en maakte hem open ik pakte een paar borstels en ging terug naar zijn stal en begon te borstelen hij was rustig ik pakte zijn zadel en deed hem op ik wist dat hij kom dus ik zette hem wat strakker ik maakte de singel vast ik ging op eerst opzoek naar een cap daarna deed ik zijn hoofdstel op en ging richting de bak er stond nog een parcour van ongeveer 85 cm ik deed er 2 wat lager en die sprong ik eerst even inkomen daarna makte ik ze wat hoger toen begon ik met het parcour.


    A horse of course

    Matthew Levi Thompson
    "Ehm, in 1A volgens mij?" Antwoord ze een beetje onzeker. Ondertussen begin ik de paarden al te horen en ook de typische geur die stallen hebben begin ik te herkennen. "Da's leuk, ik ook!" Zeg ik enthousiast. Kennelijk was Chris hier dan ook met een beurs, althans, daar gokte ik op, aangezien ze me niet echt een omhoog gevallen tutje uit New York leek. Mijn gedachte gingen heel even naar hoe het met Jailynn ging en of ze nu aan het lachen was met het drukke meisje, of dat ze nu alleen op haar kamer zat, al hoewel... Jailynn kennende zou ze niet alleen op haar kamer blijven zitten. De stallen begonnen nu ook in beeld te komen en ik keek mijn ogen uit. Het waren maar 8 stallen, maar ze waren ongelooflijk mooi, op de binnenplaats waren twee meisjes bezig met het opzadelen van hun paard, kennelijk waren ze van plan een buiten rit te gaan maken. Ik keek even of ik ergens een formulier zag waar op stond wanneer iemand een paard had, of een paard van iemand specifiek was of andere informatie, maar kon het niet vinden.
    "Dames gaan voor." Zeg ik met een grijns terwijl ik één van de staldeuren open houd voor Chris.


    James Volser
    Na een tijdje werd ik wakker op mijn nieuw bed. Mijn kamergenoot was er nog steeds niet en ik besloot een beetje te gaan verkennen in het gebouw. Misschien kwam ik wat leuks tegen. Ik nam het grond plan in mijn handen en ging mijn kamer uit. Het was best stil hier en ik besloot wat verder te gaan kijken. Ik wou even het basketveld zien. Na even stappen zag ik een leuk mager meisje @Jailynn. Ze had een mooi lichtroos jurkje aan. Het was een best kort rokje. Ik bleef even staan en gaf haar een knipoog:' Heyy, schoonheid. Ik ben James, wat is jouw naam?', vroeg ik het mooi meisje. Ik bekeek haar even van top tot teen, wat een mooie. Dacht ik in mezelf.


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Jailynn Emily Brooks
    Ik schrik even als er ineens een stem achter me klinkt.
    "Heyy, schoonheid. Ik ben James, wat is jouw naam?" Vraagt een jongensstem, ik draai me langzaam om, er waaien een paar haren in mijn gezicht en ik veeg ze er weer uit. De jongen heeft een leuk kapsel een typische 'mooie-jongen-lach'.
    "Die zei je toch net, schoonheid." Grap ik, in Jersey zou ik zo'n grap waarschijnlijk nooit gemaakt hebben, maar mijn nieuwe persoonlijkheid in New York wel. "Je mag me Lynn noemen." Voeg ik er aan toe.

    [Sorry, niet zo veel tekst haha]

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 11:41 ]


    James Volser
    ''Die zei je toch net, schoonheid.'' Pfff... Zo irritant als meisjes niet met je mee speelden.''Je mag me Lynn noemen'', voegde ze er wel aan toe. Ik lachtte naar haar:' Wat ga je doen? Kan ik met je meelopen? Ik heb toch niet echt iets anders te doen...', vraag ik aan Lynn. Ze was echt knap vond ik. Maar net iets te dun, wat wel spijtig was. Haar mooie ogen keken me aan. Ik kwam net naast haar staan. 'Ben jij ook nieuw?', vraag ik er nog bij. Want eigenlijk had ik nog geen nieuwe leerlingen gesproken. Behalve het leuk blondje dan, maar we hadden niet echt een gesprek. Ze was meteen weggelopen toen ik haar had opgevangen. Spijtig vond ik, maar ik zou haar wel nog eens zien.

    (Sorry voor het kort stukje)


    I'm not perfect, but I'm glad because perfect is boring

    Christien de Leur


    "Da's leuk, ik ook!" Zegt hij vrolijk. Ik ben daar best wel blij mee, want dat betekent dat ik al iemand uit die klas ken. Ik merk wel dat Matt zich iets meer op zijn gemak begint te voelen zodra de stallen in zicht komen. Dat merk je aan zijn houding en gewoon aan alles. Hij houd zelfs de staldeuren voor me open.
    "Damens gaan voor." Zegt hij er met een grijns bij.
    "Bedankt meneer." Zeg ik terwijl ik naar binnen loop. Dan draai ik me om, wachtend op hem. "En wat is nu de bedoeling? Een paard zoeken?"

    Jailynn Emily Brooks
    "Wat ga je doen? Kan ik met je meelopen? Ik heb toch niet echt iets anders te doen..." Vraagt hij aan me en voordat ik antwoord kan geven vraagt hij nog "Ben jij ook nieuw?"
    Ik knik en open mijn mond om antwoord te geven, als ik voel dat ik mijn evenwicht begin te verliezen omdat mijn schoen wegzakt in het zand, niet dat de sleehak zo hoog is, maar 5 centimeter, ik heb op hogere gelopen, maar het is voldoende om even uit balans te raken. Ik herstel mezelf weer en geef antwoord aan James.
    "Eigenlijk wilde ik het terrein gaan verkennen, en even om toestemming vragen van het terrein af te mogen, want ik heb eigenlijk wel zin om de omgeving te leren kennen, en starbucks halen ofzo iets. En van mij mag je meelopen hoor." Lach ik. Ik denk even na, een jaar geleden had ik een hekel aan Starbucks en zou ik er alles aan doen om er niet heen te hoeven, waarschijnlijk zou ik een jaar geleden nu aan het sporten zijn geweest omdat ik mezelf te dik vond. In het jaar dat ik nu weer gezond was, ben ik wel 3,5 kilo aangekomen, en dat zou waarschijnlijk nog meer worden, maar vreemd genoeg gaf dat idee me nu niet meer zoveel angst. "Oh en trouwens, ja ik ben ook nieuw." Zeg ik als ik me bedenk dat ik nog geen antwoord heb gegeven op zijn tweede vraag.

    Matthew Levi Thompson
    "Bedankt meneer." Zegt Chris terwijl ze langs me heen naar binnen loopt. "En wat is nu de bedoeling? Een paard zoeken?" Vraagt ze dan. Ik knik en kijk naar de naambordjes en leeftijden die op de staldeuren hangen. Er staan nog 5 paarden van de acht, alle 5 heel mooi en goed verzorgd. Ik zie een mooie, donkerbruine, Engelse volbloed merrie staan en knik in de richting van het paard. Het naambordje is heel erg vervaagd waardoor de naam nog heel slecht te lezen is. Ook de leeftijd is niet erg goed te zien, maar het paard staat er heel rustig bij. Ik steek mijn hand uit naar de merrie en aai over haar zachte neus.
    "Wat dacht je van deze mooie merrie?" Vraag ik aan Chris, terwijl ik haar aan kijk.

    Christien de Leur


    Hij knikt als bevestiging van mijn vraag en dan gaat zijn aandacht naar de paarden. Hij bekijkt de naambordjes van de vijf paarden die nog in hun stal staan, terwijl ik geduldig en vooral op veilige afstand blijf wachten. Ze lijken allemaal zo groot. Of wacht, ze lijken niet groot, ze zijn groot. Heel even krijg ik een brok in m'n keel als ik besef dat ik dadelijk op één van hun moet gaan zitten, maar ik probeer zo dapper mogelijk te kijken. Uiteindelijk blijft Matt staan bij een donkerbruin paard.
    "Wat dacht je van deze mooie merrie?" Vraagt hij aan mij. Even kijk ik goed naar het paard. Ze is inderdaad mooi.
    "Ja" Zeg ik al iets zelfverzekerder. Ik doe zelfs al een paar stapjes vooruit, totdat ik naast Matt en de merrie sta. Ik til mijn hand alvast op, maar net voordat ik haar vacht raak, vraag ik toch nog snel iets aan Matthew. "Kan ik haar aanraken?"

    Matthew Levi Thompson
    "Ja" Zegt Chris, ze klinkt niet helemaal zeker van haar zaak, ze loopt wat vooruit tot ze naast me staat. Ze tilt haar hand op. "Kan ik haar aanraken?" Vraagt ze dan. Ik denk automatisch terug aan de eerste keer dat ik met Jailynn naar de paarden ging, ze was de hele weg naar de paarden toe heel stoer aan het praten geweest en toen ze zag hoe groot de paarden waren hield ze haar mond, ze had dezelfde vraag gesteld toen ze het paard wilde aaien. Mijn oom had toen een hand op haar schouder gelegd en geknikt. Ook denk ik even terug aan de keer dat ik er heen ben gegaan met mijn nichtje, ze wilde heel graag bij de paarden zijn, ze had iets van de voorzichtigheid van Chris, alleen was zij paarden gewend en ging zij gewoon heel teder met ze om.
    "Je kan haar aanraken ja, ik denk niet dat ze iets zal doen." Antwoord ik kalm met een kleine lach. Om de een of andere reden blijf ik het schattig vinden wanneer mensen voor het eerst in aanraking komen met een paard.

    Christien de Leur


    "je kan haar aanraken ja, ik denk niet dat ze iets zal doen." Zegt Matt rustig en hij kijkt toe hoe ik heel voorzichtig mijn hand neerleg op de vacht van de merrie. Zo voorzichtig als het maar kan aai ik haar. Rustig en steeds hetzelfde ritme. Ze lijkt het niet erg te vinden. Ik kijk op en ik glimlach naar Matthew.
    "Kan je ergens zien wat haar naam is?" Vraag ik als ik merk dat ik daar eigenlijk wel nieuwschierig naar ben. Ik kan haar toch niet blijven aanspreken met de merrie. "Denk je echt dat ik niet ga vallen?" Zeg ik er gelijk achterna. Want ik wil dit wel gaan proberen. Ik bedoel, dit is New York city en niet meer een klein dorpje. Dit is de plek om nieuwe dingen te proberen, of ze nou lukken of niet. En zo niet, dan krijg ik iets lekkers van Matt, hoewel ik liever gewoon op de merrie blijf zitten.

    [Ik moet nu een paar dagen werken, dus kan dan bijna niet reageren xx]

    ((huil))

    Hey hoi, ik ben weer terug van het avond werk, maar ik werk ook van 07.00 - 15.00 en dan ben ik om 16.00 thuis, douchen enzo, dus ik reageer wat minder ;$ sorry guys!

    Matthew Levi Thompson
    Ik kijk naar Chris terwijl ze haar hand heel voorzichtig neerleg op de vacht van de merrie en haar voorzichtig aait, heel voorzichtig en in een bepaald ritme. Dan glimlacht ze en kijkt ze naar me.
    "Kan je ergens zien wat haar naam is?" Vraagt ze, ze klinkt lichtelijk nieuwsgierig, wat ik wel leuk vind om te zien, omdat ze niet echt een enorm paardenmeisje lijkt, tot zover ik haar nu ken. "Denk je echt dat ik niet ga vallen?" Zegt ze er gelijk achteraan, voordat ik antwoord kan geven. Ik doe nog een poging om te kijken wat haar naam is en veeg met mijn hand wat stof weg van haar naamplaatje.
    "Haar naam lijkt op Rose, een mooie naam, rustig, voor een prachtige merrie." Geef ik als antwoord op haar eerste vraag. "En ja, ik denk echt dat je niet gaat vallen, en anders krijg je gewoon wat lekkers." Zeg ik daarna met een glimlach. "Ben je klaar om haar te gaan borstelen, opzadelen en dan met haar de bak in te gaan?" Vraag ik, met mijn hand op de grendel van de staldeur.