• Hallo daar,

    waarschijnlijk is dit niet het eerste topic, maar vanwege mijn specifieke vraag hier nog eentje. Mijn menstruatie is vaak heel erg heftig en hierom opperde mijn moeder om over te stappen op de pil. Dit is iets waar ik al heel lang over dob... eigenlijk ben ik de voordelen en de nadelen aan elkaar aan het afwegen, maar omdat ik nog geen besluit heb bereikt, wil ik graag van jullie weten hoe jullie tegen de pil aankijken. Hetgeen waar ik het meest mee zit is dat de pil je hormoonhuishouding kunstmatig in bedwang houdt en dat zint mij eerlijk gezegd niet zo. Meestal omschrijf ik het ook als 'troep'. Kan iemand mij misschien overtuigen om het wél te doen (of juist niet)? Omdat ik niet langer als een lijk wil rondlopen tijdens mijn periode. :Y)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 15:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kunstmatig is niet per se slecht.


    Avarosa schreef:
    Nee niet echt. De technieken worden continu verbetert, dus er is geen reden om er bang voor te zijn. Er is altijd eens een kans dat er iets misgaat, maar die kans is ontzettend klein. Als je daarmee inzit, kan je ook beter niet meer met je gsm bezig zijn of weet ik veel wat, want dat is dan ook 'slecht'.

    Hmm, natuurlijk heb je daar een punt. Maar een pil neem je in en het verandert een normaal proces. Daarnaast lijkt het mij nooit goed om op hormonaal niveau iets te veranderen... maar afijn. Er zal ongetwijfeld goede research naar zijn gedaan, daar niet van.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 16:24 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    'Hetgeen waar ik het meest mee zit is dat de pil je hormoonhuishouding kunstmatig in bedwang houdt..'

    Kunstmatig is het niet hoor. Je hebt twee soorten hormonen, één die vrijkomt bij de eisprong, één die vrijkomt bij de menstuatie. Je krijgt gewoon maar één van de hormonen toegedient telkens, waardoor de andere niet de kans krijgt. Als de eerste namelijk een daling heeft, dan komt de ander vrij. Doordat je extra van het ander krijgt, komt die daling of piek nooit, waardoor er geen eisprong komt.
    Sorry als het een beetje vaag is, maar ik ben de namen kwijt val allebei de hormonen en welke waarvoor dient.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 16:26 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Paracosm schreef:
    Kunstmatig is niet per se slecht.

    Daar ben ik nog niet helemaal over uit. :v) Het is niet natuurlijk, dat is het punt. Ik wil mijn lichaam gewoon niet uit zijn natuurlijke balans brengen. Naast die dingen die ik al onbewust binnenkrijg.

    Sorry, ik ben een pain in zhe ass. *.* Maar het is gewoon nogal een dilemma voor mij.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben de pil gaan gebruiken vanwege de buikpijn tijdens mijn menstruatie en het heeft mij heel erg geholpen.
    Bovendien is het ook heerlijk dat je het om je vakanties heen kan plannen. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tudor schreef:
    (...)
    Kunstmatig is het niet hoor. Je hebt twee soorten hormonen, één die vrijkomt bij de eisprong, één die vrijkomt bij de menstuatie. Je krijgt gewoon maar één van de hormonen toegedient telkens, waardoor de andere niet de kans krijgt. Als de eerste namelijk een daling heeft, dan komt de ander vrij. Doordat je extra van het ander krijgt, komt die daling of piek nooit, waardoor er geen eisprong komt.
    Sorry als het een beetje vaag is, maar ik ben de namen kwijt val allebei de hormonen en welke waarvoor dient.

    Oestrogeen, estradiol?

    Kunstmatig in de zin van dat het de hormoonhuishouding beïnvloedt . Het is niet een lichaamseigen proces dat dat voor je reguleert, maar hormonen in pilvorm. En ik las dat je lichaam er op den duur afhankelijk van kan raken en zelfs van slag als je er na een lange tijd mee stopt. kort gezegd.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Hmm, natuurlijk heb je daar een punt. Maar een pil neem je in en het verandert een normaal proces. Daarnaast lijkt het mij nooit goed om op hormonaal niveau iets te veranderen... maar afijn. Er zal ongetwijfeld goede research naar zijn gedaan, daar niet van.
    Mijn pil hebben ze onlangs uit de handel gehaald omdat er ergens een negatieve reactie op was, dan schrijven ze je gewoon een nieuwe voor die beter is en dat symptoom niet vertoont. Het verandert inderdaad je proces, maar de pro's zijn echt wel beter dan de contra's in dit geval. Ik heb er alleen maar voordelen bij. Ik ben misschien een beetje bijgekomen, maar dat komt omdat je hormonenspiegel verandert en je zelf meer zin krijg in eten. De pil zorgt niet voor de kilo's, maar jijzelf. Ook als je seksueel actief ben is het echt wel handig en betrouwbaar.
    Iedereen reageert er natuurlijk anders op, zo kan mijn moeder nooit langer dan twee maanden doornemen, maar sommige kunnen een jaar zonder stopweek. En mijn zus had wel van eentje dat ze hoofdpijn kreeg, maar toen heeft ze direct een andere gekregen die wel ging. Het is soms wel wat zoeken, maar alles komt best wel goed. Ik zou eerlijk gezegd niet meer zonder kunnen, want ik vind het echt gemakkelijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Mijn pil hebben ze onlangs uit de handel gehaald omdat er ergens een negatieve reactie op was, dan schrijven ze je gewoon een nieuwe voor die beter is en dat symptoom niet vertoont. Het verandert inderdaad je proces, maar de pro's zijn echt wel beter dan de contra's in dit geval. Ik heb er alleen maar voordelen bij. Ik ben misschien een beetje bijgekomen, maar dat komt omdat je hormonenspiegel verandert en je zelf meer zin krijg in eten. De pil zorgt niet voor de kilo's, maar jijzelf. Ook als je seksueel actief ben is het echt wel handig en betrouwbaar.
    Iedereen reageert er natuurlijk anders op, zo kan mijn moeder nooit langer dan twee maanden doornemen, maar sommige kunnen een jaar zonder stopweek. En mijn zus had wel van eentje dat ze hoofdpijn kreeg, maar toen heeft ze direct een andere gekregen die wel ging. Het is soms wel wat zoeken, maar alles komt best wel goed. Ik zou eerlijk gezegd niet meer zonder kunnen, want ik vind het echt gemakkelijk.

    Van het gemak ben ik ondertussen wel overtuigd.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maegi schreef:
    (...)
    Oestrogeen, estradiol?

    Kunstmatig in de zin van dat het de hormoonhuishouding beïnvloedt . Het is niet een lichaamseigen proces dat dat voor je reguleert, maar hormonen in pilvorm. En ik las dat je lichaam er op den duur afhankelijk van kan raken en zelfs van slag als je er na een lange tijd mee stopt. kort gezegd.
    Dat is eerder uitzonderlijk denk ik, want iedereen in mijn familie is meteen zwanger als ze stoppen met de pil. Dus bij hen is dat niet verstoord.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat is eerder uitzonderlijk denk ik, want iedereen in mijn familie is meteen zwanger als ze stoppen met de pil. Dus bij hen is dat niet verstoord.

    Okido. :3


    "I shut my eyes in order to see.'

    Maar als je er echt zo bang voor bent, denk ik dat je beter met een dokter hierover kan praten, dan met ons, want wij zijn ook geen experts.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zit nu 4 maanden aan de pil en het werkt heel goed, informeer wel je dokter welke pil je moet hebben in verband met bijwerkingen enzovoort :)


    Firm believer of all that is magic

    Avarosa schreef:
    Maar als je er echt zo bang voor bent, denk ik dat je beter met een dokter hierover kan praten, dan met ons, want wij zijn ook geen experts.

    Het ging me nu ook vooral om de ervaringen en meningen. Ik ben inderdaad van plan om doc het hemd van het lijf te vragen. :'D

    In ieder geval wil ik jullie bedanken. (: Het is toch veelal positief en dat helpt zeker mee in de beslissing. Daarnaast zou aankomen geen ramp zijn, haha. Al zou dat als het goed is niet moeten gebeuren...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Even hoor mensen maar ik werd serieus ziek door de hormonen, neurologische uitvallen


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    Even hoor mensen maar ik werd serieus ziek door de hormonen, neurologische uitvallen
    Dat kan best, maar de kans daarop is behoorlijk klein, mijn zus kreeg er barstende hoofdpijn van, dat had ik ook nog nooit bij iemand gezien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?