• Hallo daar,

    waarschijnlijk is dit niet het eerste topic, maar vanwege mijn specifieke vraag hier nog eentje. Mijn menstruatie is vaak heel erg heftig en hierom opperde mijn moeder om over te stappen op de pil. Dit is iets waar ik al heel lang over dob... eigenlijk ben ik de voordelen en de nadelen aan elkaar aan het afwegen, maar omdat ik nog geen besluit heb bereikt, wil ik graag van jullie weten hoe jullie tegen de pil aankijken. Hetgeen waar ik het meest mee zit is dat de pil je hormoonhuishouding kunstmatig in bedwang houdt en dat zint mij eerlijk gezegd niet zo. Meestal omschrijf ik het ook als 'troep'. Kan iemand mij misschien overtuigen om het wél te doen (of juist niet)? Omdat ik niet langer als een lijk wil rondlopen tijdens mijn periode. :Y)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 15:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik merkte dat ik me vaak minder vrolijk voelde. Kan ook aan de soort pil liggen though.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Dear Maegi,
    Ik vind het eigenlijk wel een goed idee van jou moeder. Ik was er in het begin ook heel erg tegen, gewoon omdat ik niet wist wat het precies was, en inderdaad het idee zinde me ook niet zo dat het mijn 'natuurlijke eisprong' laat ik het zo zeggen, in de war zou gaan brengen. Op de een of andere manier ben ik toch maar mee begonnen want ik weet dat mijn moeder altijd het beste met me voor heeft.
    Ik moet zeggen, het is eigenlijk helemaal geen troep! Het is zelfs handig. Ik heb bijna geen last meer van heftige pijn tijdens mijn periode en voel me over het algemeen ook beter. Ook als je eens een keertje geen zin hebt in heel die rode rotzooi, neem je gewoon een maandje door. No worries. Haha.
    Maar het is volledig jou keuze!
    Best of luck,
    Frodooo
    xx


    Ab Imo Pectore

    Ik was bang dat ik aan zou komen, maar dat is niet gebeurd. Ik vind de pil super handig!


    | Reality is for people that lack imagination |

    Avarosa schreef:
    (...)Dat kan best, maar de kans daarop is behoorlijk klein, mijn zus kreeg er barstende hoofdpijn van, dat had ik ook nog nooit bij iemand gezien.
    ik hoor het juist heel veel!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik ben aan de prikpil en dat werkt voor mij geweldig. Geen pijn meer, geen doorbraakbloedingen en geen gedoe meer. Heerlijk.


    26 - 02 - '16

    Ik ben op mijn 13de (zo'n 7jaar terug) aan de pil gegaan omdat ik rond die periode seksueel actief werd, en ik dat toch wel belangrijk vond.
    Ik heb zelf nooit last gehad van mijn pil, en persoonlijk vind ik de voordelen erger doorwegen dan de nadelen.

    Drie jaar geleden ben ik even gestopt met de pil en toen kwam ik erachter dat ik luie eierstokken heb (wat grof weg betekend dat ik maar een paar keer per jaar mijn maanstonden krijg en te weinig hormonen aanmaak.) De pil was daar dus ook een goede oplossing voor en nu krijg ik (helaas) mijn maandstonden weer elke maand.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 21:33 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Toen ik nog een stuk jonger was (een jaar of 13 geloof ik, ik ben nu 20) had ik ook last van hevige menstruatiepijnen en ook last van mijn eierstokken/eisprong. Van het ziekenhuis heb ik toen een tijd een bepaalde (homeopatische) tablet moeten nemen, dat heeft de pijn erg verminderd toen. Geleidelijk aan ben ik die tabletten gaan afbouwen tot ik ze helemaal niet meer nodig had. Misschien zou dat een andere optie kunnen zijn, als je besluit de pil toch niet te willen?

    Overigens slik ik zelf nu wel zo'n driekwart jaar de pil, maar nu vanwege de zwangerschapsredenen en niet meer voor de menstruatie


    Inspiration can hit you any time

    Valerious schreef:
    (...) ik hoor het juist heel veel!


    Dat vind ik vreemd, vooral omdat de pil één van de meest gebruikte anticonceptiemiddelen is. Als elke vrouw er zo veel last van zou hebben, waarom zou men de pil dan zo veel gebruiken?
    Ik heb zelf goede ervaringen met de pil, ook tijdens mijn stopweken en de tijden wanneer ik doorslik. De keer dat ik menstueerde en ik mijn pil voor de eerste maand slikte, had ik wel last van buikpijn, maar dat was ook de eerste en laatste keer dat -dat gebeurde.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    Dat vind ik vreemd, vooral omdat de pil één van de meest gebruikte anticonceptiemiddelen is. Als elke vrouw er zo veel last van zou hebben, waarom zou men de pil dan zo veel gebruiken?
    Ik heb zelf goede ervaringen met de pil, ook tijdens mijn stopweken en de tijden wanneer ik doorslik. De keer dat ik menstueerde en ik mijn pil voor de eerste maand slikte, had ik wel last van buikpijn, maar dat was ook de eerste en laatste keer dat -dat gebeurde.
    wie heeft het over elke vrouw? Ik hoor het veel, als verpleegkundige en als chronisch zieke :) sterker nog mn dokter kreeg ook veel vrouwelijke patienten. We gebruiken liever een pilletje omdat het plaatsen van een spiraal ook risico's mee neemt. :) maar goed er zijn een hoop mensen die niet tegen hormonen van buitenaf kunnen, dat het niet in de krant staat betekend niet dat het niet veel voorkomt. Sterker nog medicijnen willen we graag aanprijzen, miljoenen markt. En nee dit is niet gelul uit mn nek ik heb onderzoek gedaan ;)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Het KAN een goede oplossing zijn maar ik ben ermee gestopt aangezien ik het ook dikke troep vind want kreeg er constant migraine van. Toen kreeg ik een andere pil voorgeschreven en dat werkte ook niet dus nu ben ik overgestapt op een mirena spiraal en heb nergens meer last van. Zelf vind ik de pil troep maar voor sommige mensen kan het ideaal zijn (:


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Valerious schreef:
    (...)wie heeft het over elke vrouw? Ik hoor het veel, als verpleegkundige en als chronisch zieke :) sterker nog mn dokter kreeg ook veel vrouwelijke patienten. We gebruiken liever een pilletje omdat het plaatsen van een spiraal ook risico's mee neemt. :) maar goed er zijn een hoop mensen die niet tegen hormonen van buitenaf kunnen, dat het niet in de krant staat betekend niet dat het niet veel voorkomt. Sterker nog medicijnen willen we graag aanprijzen, miljoenen markt. En nee dit is niet gelul uit mn nek ik heb onderzoek gedaan ;)

    Maar dan is het wél de verantwoordelijkheid van die vrouwen om naar de dokter te gaan zodat ze een andere kunnen uit proberen. Niet elke pil heeft namelijk hetzelfde effect op iedereen. Als zij er hoofdpijn van krijgen, wat natuurlijk kan gebeuren aangezien zij anders reageren moeten zij wel terug gaan en horen voor andere oplossingen. Daarbij is het wel zo dat je soms wat moet wennen aan de pil, staat zelf ook in de bijsluiter, dus dat je de eerste maand wel eens last kan hebben van hoofdpijn of wat dan ook omdat je lichaam het niet gewoon is =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    madeupyou schreef:
    (...)
    Maar dan is het wél de verantwoordelijkheid van die vrouwen om naar de dokter te gaan zodat ze een andere kunnen uit proberen. Niet elke pil heeft namelijk hetzelfde effect op iedereen. Als zij er hoofdpijn van krijgen, wat natuurlijk kan gebeuren aangezien zij anders reageren moeten zij wel terug gaan en horen voor andere oplossingen. Daarbij is het wel zo dat je soms wat moet wennen aan de pil, staat zelf ook in de bijsluiter, dus dat je de eerste maand wel eens last kan hebben van hoofdpijn of wat dan ook omdat je lichaam het niet gewoon is =)
    again waar zeg ik dat het vrouwen zijn die niet terug gaan of het medicijn niet de tijd geeft? Ik heb het over de groep die ruime tijs gebruiken en veelvuldig terug zijn gegaan.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    (...)again waar zeg ik dat het vrouwen zijn die niet terug gaan of het medicijn niet de tijd geeft? Ik heb het over de groep die ruime tijs gebruiken en veelvuldig terug zijn gegaan.

    Nee daar zeg je niets over, maar je hebt ook niet verwezen dat het over vrouwen ging die al veelvuldig zijn terug gegaan, dus daar wees ik enkel even op =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dat het troep is, is een van de redenen dat ik gestopt ben. En dat ie bij steeds vaker tegenovergesteld begon te werken. Je kunt het inderdaad regelen en dat is fijn, maar je hebt ook kans op doorbraakbloedingen en denk aan de hoofdpijn die je ervan kunt krijgen, of zwaarder worden ed. Daarna moet je een pil eerst drie maanden testen, dat is lang als je bijwerkingen hebt.
    Nee, ik vind het veel fijner nu ik er helemaal van af ben. Geen pijntjes meer, niet zwaar meer en dergelijke.
    Je kunt tijdens je menstruatie ook gewoon feminax pakken, die werken goed (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    Dat het troep is, is een van de redenen dat ik gestopt ben. En dat ie bij steeds vaker tegenovergesteld begon te werken. Je kunt het inderdaad regelen en dat is fijn, maar je hebt ook kans op doorbraakbloedingen en denk aan de hoofdpijn die je ervan kunt krijgen, of zwaarder worden ed. Daarna moet je een pil eerst drie maanden testen, dat is lang als je bijwerkingen hebt.
    Nee, ik vind het veel fijner nu ik er helemaal van af ben. Geen pijntjes meer, niet zwaar meer en dergelijke.
    Je kunt tijdens je menstruatie ook gewoon feminax pakken, die werken goed (:

    Feminax gebruik ik al geruime tijd. Ik probeer gewoon de pil uit te stellen en da's al een poos gelukt... :'D Maar Feminax onderdrukt alleen de pijn het voorkomt niet da'k een wandelend lijk ben. Soms overvalt het me en dan kan ik niet eens op mijn benen staan.


    "I shut my eyes in order to see.'