• Hallo daar,

    waarschijnlijk is dit niet het eerste topic, maar vanwege mijn specifieke vraag hier nog eentje. Mijn menstruatie is vaak heel erg heftig en hierom opperde mijn moeder om over te stappen op de pil. Dit is iets waar ik al heel lang over dob... eigenlijk ben ik de voordelen en de nadelen aan elkaar aan het afwegen, maar omdat ik nog geen besluit heb bereikt, wil ik graag van jullie weten hoe jullie tegen de pil aankijken. Hetgeen waar ik het meest mee zit is dat de pil je hormoonhuishouding kunstmatig in bedwang houdt en dat zint mij eerlijk gezegd niet zo. Meestal omschrijf ik het ook als 'troep'. Kan iemand mij misschien overtuigen om het wél te doen (of juist niet)? Omdat ik niet langer als een lijk wil rondlopen tijdens mijn periode. :Y)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 15:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben al sinds mijn 14e aan de pil, en ik zie alleen positieve kanten. Grotere borsten, licht ongesteld, plus een veilige voorbehoedsmiddel. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik heel erg ongesteld was, en ik heb er nooit spijt van gehad.


    Alleen maar tranen van geluk

    Maegi schreef:
    (...)
    Feminax gebruik ik al geruime tijd. Ik probeer gewoon de pil uit te stellen en da's al een poos gelukt... :'D Maar Feminax onderdrukt alleen de pijn het voorkomt niet da'k een wandelend lijk ben. Soms overvalt het me en dan kan ik niet eens op mijn benen staan.


    Hmm, dan zou ik zeggen: Bezoekje langs je huisarts.
    Je zult heus niet de enige zijn die daar last van heeft en dan kan je meteen je twijfels over de pil uitspreken (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    madeupyou schreef:
    (...)
    Nee daar zeg je niets over, maar je hebt ook niet verwezen dat het over vrouwen ging die al veelvuldig zijn terug gegaan, dus daar wees ik enkel even op =)
    ik dacht dat dit obvious was gezien ik het had over mijn beroep en onderzoeken :)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Asami schreef:
    (...)

    Hmm, dan zou ik zeggen: Bezoekje langs je huisarts.
    Je zult heus niet de enige zijn die daar last van heeft en dan kan je meteen je twijfels over de pil uitspreken (:

    Wel nee, ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn. Da's het probleem ook niet. :Y) Ik moet mezelf zien te overtuigen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ben al sinds mijn 14e aan de pil, en ik zie alleen positieve kanten. Grotere borsten, licht ongesteld, plus een veilige voorbehoedsmiddel. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik heel erg ongesteld was, en ik heb er nooit spijt van gehad.

    De pil is niet altijd een veilig voorbehoedsmiddel, als je ziek bent of je hebt even koorts is dat niet meer veilig. Ook heb je verschillende soorten van 'de pil' en de pil die je voorgeschreven krijgt tegen heftige menstruatie beschermt niet tegen ongewenste zwangerschappen, omdat deze minder hormonen bevat dan andere pillen.
    Ik denk dat de pil jou wel gaat kunnen helpen, en zoals hierboven al gezegd: ga eens naar je huisarts en vraag raad.


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Ik slik nu sinds een paar dagen de pil en dat is voornamelijk als anticonceptie.
    De laatste tijd ben ik steeds te vroeg ongesteld, waardoor voor mij de pil eigenlijk een geweldig middel is.
    Ook is het zo dat ik de eerste twee dagen van mijn ongesteldheid altijd veel pijn heb en de twee dag verlies ik ook het meeste bloed. Dat is vermindert door de pil.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik was aan de pil gegaan voor het feit dat ik niet ongesteld wou worden op vakantie en vond het op het begin echt hartstikke handig maar ik had veel bijwerkingen. Ik werd echt een bitch en had vreselijk veel buikpijn en was er soms echt ziek van :') Ik dacht er nog aan om misschien een andere pil te proberen maar het is bij iedereen anders, huisarts is inderdaad het beste om raad aan te vragen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    1iemand schreef:
    (...)
    De pil is niet altijd een veilig voorbehoedsmiddel, als je ziek bent of je hebt even koorts is dat niet meer veilig. Ook heb je verschillende soorten van 'de pil' en de pil die je voorgeschreven krijgt tegen heftige menstruatie beschermt niet tegen ongewenste zwangerschappen, omdat deze minder hormonen bevat dan andere pillen.
    Ik denk dat de pil jou wel gaat kunnen helpen, en zoals hierboven al gezegd: ga eens naar je huisarts en vraag raad.

    + Het is niet goed als je er grotere borsten van krijgt, zei mijn biologieleraar een keer. Als dat gebeurt past de pil niet bij je en moet je een andere hebben.


    26 - 02 - '16

    Felis schreef:
    (...)
    + Het is niet goed als je er grotere borsten van krijgt, zei mijn biologieleraar een keer. Als dat gebeurt past de pil niet bij je en moet je een andere hebben.


    Wacht, was het niet zo dat als je er grotere borsten van kreeg dat kwam doordat je meer vocht vasthoudt? Althans, dat dacht ik altijd.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Kahuna schreef:
    (...)

    Wacht, was het niet zo dat als je er grotere borsten van kreeg dat kwam doordat je meer vocht vasthoudt? Althans, dat dacht ik altijd.


    Volgens mij niet.


    26 - 02 - '16

    Van de pil word je niet onvruchtbaar. Vroeger (jàren geleden) werd je er minder vruchtbaar van, maar ondertussen staat de wetenschap al veel verder en is dit geen punt meer. Het is ook niet ongezond om hem door te nemen. De stopweek is enkel en alleen gecreëerd omdat de vrouwen in die tijd het als ongezond en onnatuurlijk ervaarden, maar eigenlijk is dit niet eens nodig.
    Er zijn verschillende soorten pillen met verschillende hormonen. Zo zijn er waardoor je acné ernstig vermindert, je haargroei 'in toom wordt gehouden', je menstruatiepijn fel vermindert of verdwijnt etc.

    Let op met al de 'gevaren' die mensen zeggen. Het merendeel zijn mythes die teleurstellend veel mensen nog steeds geloven :')


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik heb een maand de pil geslikt en ben er toen mee gestopt. Ik ben de hele maand kotsmisselijk geweest en toen mijn stopweek kwam was mijn menstruatie drie keer zo erg als normaal. Ik kon niet staan/lopen/zitten van de pijn en heb twee weken lang bijna alleen maar gelegen. Bijna om de tien minuten kon ik verwisselen van maandverband, anders lekte ik door. Ik ben toen meteen met de pil gestopt, maar heb er nog geen nieuwe afspraak voor gemaakt. Nu nogsteeds zijn mijn menstruaties niet regelmatig, terwijl dat daarvoor wel zo was. Ik denk niet dat ik ooit nog die pil ga nemen (':


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    1iemand schreef:
    (...)
    De pil is niet altijd een veilig voorbehoedsmiddel, als je ziek bent of je hebt even koorts is dat niet meer veilig. Ook heb je verschillende soorten van 'de pil' en de pil die je voorgeschreven krijgt tegen heftige menstruatie beschermt niet tegen ongewenste zwangerschappen, omdat deze minder hormonen bevat dan andere pillen.
    Ik denk dat de pil jou wel gaat kunnen helpen, en zoals hierboven al gezegd: ga eens naar je huisarts en vraag raad.


    Het is sowieso verstandig om een condoom te gebruiken, het was meer in het opzicht dat het wel een voorbehoedsmiddel is. (Niet op mij slaande)

    Misschien is dat bij iedereen anders, maar ik kreeg er wel grotere borsten van, en ik weet wel zeker dat dat van de pil is gekomen haha!


    Alleen maar tranen van geluk

    Godric schreef:
    (...)

    Het is sowieso verstandig om een condoom te gebruiken, het was meer in het opzicht dat het wel een voorbehoedsmiddel is. (Niet op mij slaande)

    Misschien is dat bij iedereen anders, maar ik kreeg er wel grotere borsten van, en ik weet wel zeker dat dat van de pil is gekomen haha!

    De grap is wel: de (anticonceptie)pil is veiliger dan een condoom. Mits je hem goed slikt en er geen beroep kan worden gedaan op de uitzonderingen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb echt geen last van nadelen. Gewoon doen.


    I live for the applause, you will die for it.