• Er zijn nog een aantal rollen over! Klik. De doorgestreepte rollen kun je overnemen of een hele nieuwe rol maken en er is nog één rol die helemaal open is. Als je een rol wilt, laat dan even een berichtje achter (:


    "Het is volle maan. De rust in Wakkerdam wordt ruw verstoord door een reeks gruwelijke moorden. De dorpsoudsten overleggen met elkaar: zou de eeuwenoude legende van de weerwolven tot leven zijn gekomen? Het lijkt er wel op..."

    Het dorpje Wakkerdam wordt geplaagd door weerwolven en de burgers van het dorp willen erachter zien te komen wie uit het dorp tijdens volle maan veranderen in deze afschuwelijke wezens. De weerwolven doen er echter alles aan om niet ontdekt te worden, maar toch elke volle maan een van de heerlijke dorpelingen te verschalken. De twee partijen gaan de strijd aan, zullen de burgers de plaag kunnen bestrijden zonder het halve dorp te verliezen of beland uiteindelijk toch elke inwoner van Wakkerdam als avondeten op het bord van de weerwolven?


    Uitleg
    Dit RPG is gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam. Iedereen krijgt een rol/kaart toegestuurd via pb zodra je je hebt aangemeld. Niemand mag weten wat je rol is, want dan is het hele idee eraf. (Dit geld echter niet voor de weerwolven, die mogen met elkaar overleggen). Zodra je je rol gekregen hebt mag je het lijstje in gaan vullen, natuurlijk mag je een beetje bluffen en in je rol schrijven dat je moordlustig bent, terwijl je gewoon een burger bent om andere op het verkeerde pad te brengen, maar je mag onder geen beding uit je rol omschrijving laten merken wat je echt bent. Voor ieder ander ben je een doodnormale burger, of je nou een heks of een weerwolf bent.
    Ik ben de spelleider en ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, ik speel dus zelf geen rol in het verhaal. Zodra alle rollen zijn ingevuld gaan we beginnen. Het is gewoon een normaal dorpje (rond 1800) en iedereen gaat zijn gangetje. Ondertussen wordt er afgeteld naar de volle maan, dit zijn vier dagen in het echte leven. Als het volle maan is wordt het spel onderbroken en dan doet iedere "speciale rol" zijn ding. (Zie uitleg rollen). Uiteindelijk zijn er dus mensen vermoord uit het dorp en wordt er een dorpsvergadering gehouden waarbij er gestemd wordt wie de weerwolf is. Deze wordt vermoord en het spel gaat weer verder en zo door.
    Als je vermoord wordt doe je dus niet meer mee, maar aangezien dit spel op een gegeven moment afgelopen is, begint het na een hele tijd weer opnieuw! Dus wees niet getreurd als je vermoord wordt, dat hoort er nou eenmaal bij.


    Rollen VOL

    1. Tamara Riveros [35] - Apofylliet
    2. Ladris
    3. Olivia Liddell [86] - CottonMoon
    4. Dmitriy Kozlov [25] - MicroCuts
    5. Penelope Frianae Klastiars [23] - Anomia
    6. Pien van Bragt [7] - Chantilly
    7. Parker Leon Dorin [38] - Inermis
    8. Theresa Grey - AWES0MENESS
    9. Seiko Amaya Dorin - Seiko
    10. Pipkin Yukka [50] - Lazulis
    11. Alix Magnus - Driesjuuh
    12. Felix Gabriel Westerberg [24] - Tolkien
    13. NeymarRico
    14. West Romach - Vuraangreg
    15. ProudOfUs
    16. Rafael [29] - Kodaline
    17. WillNotLearn
    18. Melanie - rocimexzayn
    19. Ashlynn Grace van Wessex - xLenox
    20. MrsHemmingsX
    21. Galdath Iroh [43] - Underhill
    22. Seline Garcia Bell - Redrosex
    23. Thanos DuRhalis [21] - Fairytalest
    24. Rose Autumn Hale - Promisess
    25. Evanna Castle [29] - VladiFerr


    Uitleg rollen
    Weerwolven (5)
    De weerwolven mogen iedere volle maan een slachtoffer uitkiezen, er is één opperwolf die dit slachtoffer aan mij doorgeeft. De wolven moeten dus samen een slachtoffer kiezen, dit kan via pb, maar ook via Whatsapp of Facebook. Zelf moeten jullie maar even kijken wat het makkelijkste is. Als het geen volle maan is ben je gewoon een burger en je rpg't dus ook NIET over je tijd als weerwolf, want dan weet iedereen al dat je er eentje bent.

    Ziener
    De ziener stuurt mij tijdens volle maan een pb met van wie hij/zij de rol wilt weten. Dit kan maar één keer per volle maan, van één persoon. De ziener moet de burgers helpen om de weerwolven te vangen, maar mag alleen maar hints geven! De weerwolven moeten de ziener natuurlijk uit zien te schakelen en uitvogelen wie de ziener is omdat deze een gevaar voor hen vormt.

    Heks
    De heks heeft twee soorten drankjes; één om iemand te vermoorden en één om iemand tot leven te wekken. Tijdens volle maan laat ik aan de heks weten wie er door de weerwolven vermoord is en dan kan de heks ervoor kiezen om diegene tot leven te wekken of niet of om iemand anders te vermoorden. Van elk drankje heeft de heks er twee. Oftewel: de heks mag twee mensen vermoorden en tot leven wekken.

    Burgemeester
    Dit is geen aparte rol, maar een rol voor erbij. Je bent bijvoorbeeld een weerwolf en de burgemeester. De burgemeester heeft tijdens de stemming op wie er schuldig gevonden wordt voor het zijn van een weerwolf een stem die dubbel telt. Natuurlijk kan de burgemeester zo de boel saboteren als deze een weerwolf is en onschuldige burgers dood krijgen.

    Jager
    De jager mag als deze vermoord wordt één iemand mee zijn graf innemen en daarnaast heeft de jager ook de plicht om de verdachte burger (waar het meest op gestemd wordt) te vermoorden.

    Cupido
    Cupido verbind tijdens de eerste volle maan twee personen aan elkaar. Deze worden dus gehuwd in het RPG of ze het nu willen of niet en als de ene dood gaat, gaat de andere ook.

    Burgers (15)
    Samen moeten de burgers ervoor zorgend at ze het dorpje in veiligheid brengen.


    Invullen
    Naam
    Leeftijd (ik wil niet alleen maar tieners, zorg ervoor dat het een beetje varieert)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Extra


    Regels
    - Als je vals speelt op wat voor een manier dan ook, dan lig je eruit.
    - Er zit geen minimum aan je post, maar probeer een fatsoenlijke post te schrijven.
    - OCC tussen ([{*- enz.
    - Relatie's mogen natuurlijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niemand buitensluiten.
    - Alleen je eigen personage besturen.
    - Geen ruzies, tenzij het in de RPG zelf is.
    - Maximaal één personage.
    - Nieuwe topics worden aangemaakt door mij.
    - Naamveranderingen door geven a.u.b.
    - De gewone huisregels van Quizlet gelden ook hier gewoon.


    Belangrijke meldingen:

    Lizor schreef:
    [Zondag om 20.30 open ik het eerste speeltopic, kunnen jullie proberen om je rol dan in gevuld te hebben of in ieder geval een naam en een leeftijd bedacht te hebben?

    Lizor schreef:
    Kan iedereen een kort stukje schrijven (Ong. vijf regels) waarom ze burgemeester willen worden? (Daar gaan we nog op stemmen). Als je personage onder de 18 is hoeft dit niet. Dit stukje kan je gewoon in dit topic plaatsen.

    Lizor schreef:
    Als je rol af is moet je die even naar mij pb'en zodat je rol aan de story kan worden toegevoegd, doe je dit niet, dan laat ik je opeten door weerwolven (:



    [ bericht aangepast op 28 juli 2014 - 9:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Felix Gabriel Westerberg


    Leeftijd: Vierentwintig.
    Innerlijk:
    • Sarcastisch
    Felix is één van de meest sarcastische mensen die je ooit zult tegenkomen. Het lijkt zijn uitweg voor alles te zijn en er is haast geen enkel antwoord dat niet die typische bespottende toon heeft. Sarcasme is natuurlijk niet de enige vorm van humor die hij gebruikt. Eigenlijk is Felix best wel een humoristische man - soms heeft de humor een duistere kant, weliswaar - maar dat is nu ook niet het grootste geheim die hij bezit. Zijn vader was er net zo één en dus heeft Felix dit van hem overgenomen.
    • Warm en open
    Al was Felix toen hij jonger was - en nu eigenlijk nog steeds een beetje - een wildebras die de straten onveilig maakte, hij was nooit een arrogant persoon of een pestkop. Hij was niet iemand die een kliek vrienden leidde alsof het zijn leger was - laat staan dat hij zelfs wilde dat hij verantwoordelijkheid moest dragen. Hij kan op dat vlak soms nogal een eenzaat zijn, maar met zijn vriendelijke en beleefde trekken - die soms nogal ver te zoeken kunnen zijn - staat Felix alom bekend als een goede vriend. Hij is weliswaar wat brutaal en kan als je hem voor het eerst leert kennen bedreigend over komen, maar daar doet hij heus niet om. Hij is een goede prater en staat haast altijd klaar als luisterend oor.
    • Beschermend
    Felix komt eerlijk gezegd vaak over als een 'trek je plan maar'-type die niet echt iets geeft om de problemen van andere mensen. Dat is ook waarom het zo verrassend over kan komen dat hij er is om naar je problemen te luisteren. Dat is ook helemaal waarom niemand zou verwachten dat hij zò beschermend kan zijn. Als je nog maar een haar krenkt van iemand waar hij om geeft, zal je het zwaar mogen bekopen. Soms kan hij ook een beetje té beschermend zijn.
    • Koppig en brutaal
    Felix is zeker niet op zijn mond gevallen. Als hij zijn mening wilt geven, geeft hij die. Zo simpel is het. Hij is niet iemand die er doekjes om zal winden om het 'minder hard' te doen aankomen. Hij is iemand die vindt dat de waarheid moet gesproken worden. Eenmaal je begint met dingen te achterhouden, is er geen ontkomen meer aan en dan begin je eigenlijk je eigen graf te delven. Vanaf het moment dat je wérkelijk begint te liegen, ben je in zijn mening je graf aan het dichtgooien terwijl je er zelf nog levend in staat.
    Het probleem is alleen dat Felix eerder zelf zijn eigen graf dichtgooit, aangezien hij zich vaak problemen en kwade mensen op de hals haalt wanneer hij voet bij stuk houdt en niet wilt toegeven. Hij is zo buigzaam als een stuk diamant op dat vlak.
    • Flirterig
    Wel, meer kan daarover eigenlijk niet gezegd worden. Felix heeft zijn manieren rond meisjes en vindt hun reacties op zijn vleiende opmerkingen gewoonweg grappig. Hij heeft hier vaak niet echt bijbedoelingen mee en zo'n beetje heel Wakkerdam weet wat voor een foute openingszinnen hij op meisjes kan afvuren. Het is ook niet alsof hij je er blijft mee lastigvallen. Je weet dat hij écht in je geïnteresseerd is als hij de foute openingszinnen achterwege laat.
    • Observerend en intelligent
    Ondanks dit alles is Felix zeer zeker niet dom. Hij heeft een goede mensenkennis en ziet vaak dingen die anderen over het hoofd zien. Hij heeft wel zo zijn blonde momenten en zakt dan het liefst door de grond van schaamte, maar hij is een observerend iemand. Hij vindt het belangrijk om éérst te denken en dan pas te doen. Als je ongecoördineerd en ondoordachte beslissingen maakt, dan kan je wel eens heel diep in de problemen komen.

    Verder kan Felix je verrassen door zijn ontvlambare aard. Hij kan nogal snel kwaad worden en bliksemt je dan het liefst neer met zijn blik.
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:

    De rest komt nog, obviously.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2014 - 20:03 ]


    help

    kan ik nog meedoen/


    'Hi, i'm Olaf and i like warm hugs!'~Olaf

    Volgens mij zijn er, jammer genoeg, al vijfentwintig mensen (en meer zelfs), want het ziet er wel heel leuk uit...

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 12:36 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Iemand die familie, de dochter, van Parker wil zijn?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Naam: Theresa Grey

    Leeftijd 18

    Innerlijk: Theresa komt op vrijwel iedereen over als een vrij, emotieloos, asociaal, nuchter persoon. Theresa laat dan ook niks tot nauwelijks
    - haar emoties aan andere mensen zien. Wat er in haar omgaat weet vrijwel niemand. Zelf is ze ook geen prater.
    Meestal is ze wel in de buurt van de mensen te vinden, maar ze is absoluut geen persoon wat altijd in de spotlights staat. Ze vertrouwt vrijwel niemand zomaar.
    Theresa is moedig, en een leidend type. En dan ook niet iemand waarmee je moet spotten.
    Theresa is voor een vrouwelijke persoon toch best stoer, en lichamelijk erg sterk. Waardoor het niet iemand is die je tegen je wilt hebben.
    Ze is vrijwel altijd met alcohol in haar buurt te vinden. Ze kampt dan ook met een alcohol verslaving. Dit doet ze om haar verdriet die ze aan niemand laat zien compleet uit te schakelen. Pogingen om haar te laten stoppen zijn vaak tevergeefs.
    Daardoor is ze vaak niet bereikbaar als mensen haar een keer nodig hebben. Theresa heeft een afkeur aan mensen die constant haar diepe geheimen te ontrafelen. Proberen te weten komen waardoor ze zich zo gedraagt naar mensen toe.
    Theresa is niet iemand die doet aan 'vergeven en vergeten.' Heel snel zal ze niet boos worden, maar heb je het verpest is helemaal klaar.

    Uiterlijk: Theresa heeft lang kastanjebruin haar. Dat ze meestal los laat hangen. Haar donkerbruine ogen -die geen emoties los laten - laten haar haarkleur beter uitkomen dan dat ze normaal zouden doen.
    Haar lengte ligt rond de 1.70. Ze heeft een redelijke normale lengte qua lichaam. En natuurlijke vrouwelijke rondingen. Zelf heeft ze een natuurlijk tenger postuur.
    Maar wat opvalt zijn haar redelijk gespierde armen, en kuiten. Theresa heeft een hartvorming gezicht met een duidelijke kaaklijn, en een normale grootte neus.
    Haar wenkbrauwen laat ze natuurlijk. Haar lippen hebben een lichtroze kleur, die amper veranderd. Over haar rechterwang loopt een litteken, van ongeveer 4 centimeter lang. Hoe hij daar komt is onduidelijk, dat verteld ze aan niemand.

    Geschiedenis:[/b] Theresa woont al vanaf haar 15e in Wakkerdam en is daar met haar vader en moeder naar toe gekomen.
    Haar vader overleed op een onduidelijke manier toen hij het bos in is gegaan om hout te hakken, en voor de kost te verkopen. Hij is helaas nooit meer teruggekeerd. Toen haar vader -tevens dus houthakker- overleed is haar moeder spijtig nooit meer dezelfde geworden.
    Theresa zag als meisje van toen 16 haar moeder een moeilijke periode van verdriet en armoede doormaken. Zelf heeft Theresa het nooit meer over de plotselinge dood van haar vader. Ze leek dan ook totaal niet verdrietig toen hij stierf. Dat ze grote afkeer naar haar vader had was al bekend. Maar alsnog heeft Theresa nooit echt gerouwd om haar vader als haar moeder gedaan heeft.
    Op dit moment woont Theresa in hetzelfde huis als ze voorheen geleefd heeft. Haar moeder Rose is tevens erg depressief en werkloos.
    Daardoor raakt Theresa genoodzaakt om te gaan werken. Dat doet ze in de plaatselijke café van Wakkerdam.
    Ook heeft Theresa een klein zusje, genaamd Fleur waar ze zich over bekommerd en veel van houd.
    Ze doet erg haar best om voor 'haar' gezin' te zorgen. Spijtig gaat dat niet zonder problemen dankzij Theresa's liefde voor alcohol.

    Extra:]
    Theresa heeft een vriendschap met Thanos. Een van de weinige mensen die ze vertrouwd.

    Door hun botsende karakters zijn Alix en Theresa niet de beste vrienden, verreweg van. Het is dan ook niet raar dat ze elkaar als 'vijanden' beschouwen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2014 - 16:07 ]


    When a door is closed, dont you know another is open

    Doe mij er maar bij (:


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Het zit vol, maar misschien kan ik wel een tweede RPG maken als er genoeg interesse is of jullie moeten geduld hebben tot te volgende ronde?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Inermis schreef:
    Naam Parker Leon Dorin.
    Leeftijd 38, geboren op 6 september.
    Innerlijk
    Parker is een vriendelijke man met een eeuwige glimlach. Zijn jeugd was probleemloos en zijn ouders waren vrij rijk. Hierdoor kan Parker gierig, ingenomen en verwend overkomen, wat hij ook wel een beetje is soms. Parker heeft soms wat moeite met mensen vertrouwen, vooral als het om zijn dochter gaat. Niemand mag ook maar in de buurt van zijn kleine meisje komen zonder dat hij het weet. Parker heeft een goed gevoel voor humor en weet wanneer hij moet stoppen met opmerkingen maken. Hij is een erg open mens en kan met iedereen wel praten. Alleen na de dood van zijn vrouw heeft hij veel gerouwd. In deze periode was hij teruggetrokken en depressief. Hij heeft zichzelf gedwongen om te stoppen met constant verdrietig zijn voor zijn dochter, aangezien zij een goede vader nodig had. Hij heeft ondanks dat hij altijd open is toch een soort van afstandelijkheid naar mensen toe, bang dat als hij opnieuw iemand binnen laat het weer fout zal gaan, of zijn dochter er niet mee om kan gaan. Parker is vrij wijs, maar kan soms net nog een klein kind zijn. Hij is eet rustig en stil, maar zal altijd zijn best doen om sociaal en spraakzaam te lijken als dit nodig is. Toch heeft Parker soms last van zijn woede. Hij is niet snel boos, maar als hij boos is denkt hij niet meer na. Zijn woede uit hij in geweld, wat de reden is dat hij vaak zo snel mogelijk wegrent als hij bood is, bang iemand pijn te doen. Hij is altijd overbezorgd en weet niet altijd even goed wat hij moet doen als vader zijnde. Hij snapt ergens ook wel dat zijn dochter een moeder figuur nodig heeft, maar hij kan het toch niet helemaal toestaan dat een 'vreemde' vrouw zijn dochter als haar dochter zou behandelen. Parker is altijd bezig. Want hoe rustig hij ook is, hij kan niet goed stil zitten. Hij kan niet goed tegenverveling. Vaak is hij aan het wandelen als hij niet aan het werk is.
    Uiterlijk



    Parker is een lange man, met zijn 1,90 komt hij meestal wel overal bij. Zijn zwarte haren zijn soms wat aan de lange kant en een licht baardje siert meestal zijn gezicht. Hij heeft een mooie bouw, namelijk een vrij smalle taille en brede schouders. Zijn ogen zijn donkerbruin en zijn donkere wenkbrauwen laten het kijken alsof hij altijd fronst.

    Geschiedenis
    Parker had een rustige en probleemloze jeugd. Naarmate hij ouder werd, werd hij steeds zelfstandiger. Op zijn 20ste kreeg hij een vaste vriendin, en hiermee kreeg hij later ook een dochter. Zijn vrouw overleed twee jaar nadat zijn dochter geboren was. Tegenwoordig zorgt Parker als bakker zijnde voor brood in het dorp.
    Extra
    Parker heeft een allergie voor een aantal bloemen.

    -ik maak hem later af-


    Ik wil je dochter wel zijn, ik pas mn omschrijving dan wel aan. ;)

    Seiko schreef:
    (...)

    Ik wil je dochter wel zijn, ik pas mn omschrijving dan wel aan. ;)


    Okay^^


    We've lived in the shadows for far too long.

    Inermis schreef:
    (...)

    Okay^^


    Yay :) Hoe oud moet ik zijn btw? het liefst ron de 16 t/m 20 dan kom jij ook niet zo oud over :)

    Lizor schreef:
    Het zit vol, maar misschien kan ik wel een tweede RPG maken als er genoeg interesse is of jullie moeten geduld hebben tot te volgende ronde?

    Is de volgende ronde dan niet weer met dezelfde mensen? Want zo kwam het op mij over in de uitleg.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Maovesa schreef:
    (...)
    Is de volgende ronde dan niet weer met dezelfde mensen? Want zo kwam het op mij over in de uitleg.

    De volgende ronde is weer alles helemaal opnieuw, ook de verdeling van de rollen en je moet je opnieuw inschrijven zodat andere ook een kans hebben om mee te doen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    De volgende ronde is weer alles helemaal opnieuw, ook de verdeling van de rollen en je moet je opnieuw inschrijven zodat andere ook een kans hebben om mee te doen (:

    Oh oké, dan begreep ik het verkeerd


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Zondag om 20.30 open ik het eerste speeltopic, kunnen jullie proberen om je rol dan in gevuld te hebben of in ieder geval een naam en een leeftijd bedacht te hebben?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Seiko schreef:
    (...)

    Yay :) Hoe oud moet ik zijn btw? het liefst ron de 16 t/m 20 dan kom jij ook niet zo oud over :)



    Hmm... Ik heb het liefst Max 18, want dan kreeg hij een kind op zijn 20ste, maar als jij je personage 20 jaar oud wil hebben, wil ik Parker wel twee jaar ouder maken. ^^


    We've lived in the shadows for far too long.