• Nummer 26! ;o.
    Ik heb hier even niks interessants te vertellen :'D

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17-
    Baldr (Reina) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Free!: Eternal Summer
    Links boven: Sword Art Online 2
    Rechts onder: Ao Haru Ride
    Links onder: Kuroshitsuji: Book of Circus

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 17:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja maar ik vind dat badass Asuna sowieso al heel snel verdwenen was... Al na een kwart van het eerste seizoen of zo. ;c
    Sinon vind ik daarentegen wel een heel interessant en goed personage. ^^


    Jaa, oké xd
    eigenlijk heeft Kirito slechte invloed op haar, want eigenlijk nadat zij kuste, is badass Asuna weg xd

    Maar Sinon is erg geod gedaan en ik begin mij ook wel iets meer te amuseren met Kirito, terwijl het naar mijn mening ook nog niet echt een geweldig personage is. Ze herhalen gewoon alles van seizoen 1 en geruiken hem om de links tussen seizoen 1 en 2 te leggen. Ik hoop dat ze wel iets beters met hem gaan doen, want het is fucking Kirito xd Hij kan awesome zijn, dat heeft hij bewezen. Alleen tja, tot u toe vind ik het nog niet veel.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Trouwens wat ik mij afvraag is waarom NIEMAND (ok op 1 na) de naam Kirito niet herkent o-O..
    Was hij niet 1 of ander bekend gamepersoontje of zit ik nu helemaal verkeerd?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Trouwens wat ik mij afvraag is waarom NIEMAND (ok op 1 na) de naam Kirito niet herkent o-O..
    Was hij niet 1 of ander bekend gamepersoontje of zit ik nu helemaal verkeerd?


    Misschien denken ze dat hij fakeis, omdat het eigenlijk niet echt zijn spel is.
    Of er zijn gewoon weinig overlevende van SAO daar in GGO.
    Misschien zijn het ook gewoon een ander type gamers.
    Hij is volgens mij niet zo bekend dat iedere gamer hem hoort e herkennen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shuuya schreef:
    Trouwens wat ik mij afvraag is waarom NIEMAND (ok op 1 na) de naam Kirito niet herkent o-O..
    Was hij niet 1 of ander bekend gamepersoontje of zit ik nu helemaal verkeerd?
    Ze weten zijn naam pas als hij het laat zien in zijn user interface i guess. Zoals hij bij Sinon deed in de laatste ep.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 15:23 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    @Shuuya, digimon was een grapje (:

    En sure, gooi me maar bij de familie. M'n naam is Rowan, 18 jaar oud, en ik houd niks bij, kijk echt zelden nog anime, en ik houd sowieso niet van manga. Maar gooi me er alsnog maar bij, want ik cosplay? :c


    I long for this feeling to not feel at all.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Misschien denken ze dat hij fakeis, omdat het eigenlijk niet echt zijn spel is.
    Of er zijn gewoon weinig overlevende van SAO daar in GGO.
    Misschien zijn het ook gewoon een ander type gamers.
    Hij is volgens mij niet zo bekend dat iedere gamer hem hoort e herkennen.

    Maar hij heeft in meer dan alleen SAO gespeeld, toch? Want in SAO was hij ook al zo bekend geloof ik :'D.. Ik kan het ook compleet mis hebben..
    Mja misschien denken ze inderdaad dat hij fake is xd.

    Rivaille schreef:
    (...)Ze weten zijn naam pas als hij het laat zien in zijn user interface i guess. Zoals hij bij Sinon deed in de laatste ep.

    Serieus, alleen op die manier? ;o.. Maar in ieder geval nu met die voorrondes kan iedereen zijn naam zien, toch?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Serieus, alleen op die manier? ;o.. Maar in ieder geval nu met die voorrondes kan iedereen zijn naam zien, toch?
    Oh juist.. D: idk!
    idk mensen die WoW spelen, spelen niet persé ook nog Guild Wars ofzo.
    Gun Gale en SAO zijn 2 verschillende dingen dus maybe spelen die spelers niet elkaars mmorpg. idk D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Jaa, oké xd
    eigenlijk heeft Kirito slechte invloed op haar, want eigenlijk nadat zij kuste, is badass Asuna weg xd

    Maar Sinon is erg geod gedaan en ik begin mij ook wel iets meer te amuseren met Kirito, terwijl het naar mijn mening ook nog niet echt een geweldig personage is. Ze herhalen gewoon alles van seizoen 1 en geruiken hem om de links tussen seizoen 1 en 2 te leggen. Ik hoop dat ze wel iets beters met hem gaan doen, want het is fucking Kirito xd Hij kan awesome zijn, dat heeft hij bewezen. Alleen tja, tot u toe vind ik het nog niet veel.


    Ik ben nooit zo'n fan van Kirito geweest tbh. :')
    Hij is veel te perfect en dat roept bij mij nou nooit zoveel sympathie op. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Penta schreef:
    @Shuuya, digimon was een grapje (:

    En sure, gooi me maar bij de familie. M'n naam is Rowan, 18 jaar oud, en ik houd niks bij, kijk echt zelden nog anime, en ik houd sowieso niet van manga. Maar gooi me er alsnog maar bij, want ik cosplay? :c


    Je cosplayt? Awesuuuum! ^^
    Als wie heb je gecosplayd? :3
    Ah, als ik handig was met een naaimachine en zo... Ik heb nog zoveel personages die ik wil cosplayen, maar het is gewoon veel te duur als je de kostuums niet zelf maakt. ;c
    Eerstvolgende persoontje dat ik wil gaan cosplayen is sowieso Ene. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ben nooit zo'n fan van Kirito geweest tbh. :')
    Hij is veel te perfect en dat roept bij mij nou nooit zoveel sympathie op. :/


    Jaa, oké xd
    Hij was misschien geen geweldig personage.
    Alleen zijn eerste personage klopte wel meer in de setting dan nu.
    Hij is inderdaad iets te perfect en dat heeft Sinon wel minder.
    Ik vind gewoon dat SAO een enorm goede setting heeft, maar dat ze daar echt ongelofelijk weinig mee doen.
    Echt, als die al hun voordelen is goed of zelfs al redelijk konden gebruiken dan was dit echt een hele grote anime geworden.
    Alleen nu is het nog maar net middenmode naar mijn mening xd En ja, Alfheim heeft ongelofelijk veel verpest xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rivaille schreef:
    (...)Oh juist.. D: idk!
    idk mensen die WoW spelen, spelen niet persé ook nog Guild Wars ofzo.
    Gun Gale en SAO zijn 2 verschillende dingen dus maybe spelen die spelers niet elkaars mmorpg. idk D:

    Hmm dan houden we het daar maar op :'D.
    Of die andere mensen wat slimmer en raken gewoon geen enkel mmorpg meer aan.. Althans, niet zo vlot als wat Kirito deed :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sword Art Online II ep 4 en 5 gezien vandaag. Ik vond 4 erg leuk en 5 was erg interessant
    Blijf fan van Sinon-chan (:
    Haha Kirito Personage in GGO is wel verwarrend iedereen denk dat hij een meisje is haha. Dit scene waar Sinon zich om gaat kleden en ze er dan achter komt dat Kirito een jongen is lol (:
    GGO Lijkt me erg interessant. Kyouji ook wel Spiegel die vriend van Sinon heeft de zelfde voice actor als Hikari - Nagi no asukara en Ken Kaneki van Tokyo Ghoul. Ik wil graag meer weten over GGO en die ene persoon in het einde van ep 5 die trouwens ook al in sao eerste seizoen zit.
    Pri Para ep 5 Was ook wil awesome (: !! I love Lala-Chan (:
    De ending song van Pri para "Jumpin' Dancin' " by Prizmmy☆ is awesome alleen kan ik hem op YouTube nog niet vinden heb hem wel gedownload want ik heb ep 1 t/m 4 gedownload.

    Nog ff wat gif omdat ik nou eenmaal hou van Anime gif :





    Anime:
    Cardcaptor Sakura
    Kimi Ni Todoke
    Pandora Hearts
    Tantei Opera Milky Holmes

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 16:34 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik zie een Pandora Hearts gif! *O*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^ die gift stond toch ook ooit ergens in een Otaku Topic? *0*

    @Sword Art Online:
    Ik vind zwz dat Kirito wel echt alles kan, :,3 Ik vind het meisje-jongens character echt heel awesum, >v< Ik smolt wel weg bij dat piepje in Episode 3, toen hij zichzelf als GG-character zag, >v<
    Asuna was inderdaad veel te snel weg, :,3 Stiekem is SAO gewoon een harem.......... Hij krijgt alle meisjes achter zich aan, ;,3 Naja, een halve harem dan want Asuna is de persoon die hij koos. Waarom hebben ze haar niet gewoon met Kirito mee laten spelen?! D,: Ik wed dat zij super goed zou zijn met gun....
    Ook Asuna's uiterlijk in ALO ergert me, >,< Het is blauw. Asuna is niet blauw.. Asuna is rood-oranje..... *huil*
    Gaat dit seizoen eigenlijk 12 of 24 episodes krijgen?
    Ik begin echt van de openingssong te houden!


    Ik kijk nu ook Tokyo ESP, ik had er meer van verwacht, c,x
    En ik vind het vervelend dat ze in episode 1 beginnen met waarschijnlijk aan het einde komt, en daarna in 2 met alles wat vooraf gebeurd.
    Het trekt natuurlijk aandacht, en zorgt voor spanning, dus het is slim... maar het is toch vervelend. Ik wil goddammit (niet schelden Myrthe) weten wat daar aan de hand is, TvT


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Myrthe, ik denk dat we wel gauw op dat punt komen.. Denk ik.. Het heeft nog 8 episodes.. De rooie hoort nu bij hun, ze weten wie de slechterik is (nja half).. Dus ik denk dat we aardig in de buurt komen :'D..
    Maar eindelijk! Iemand die ook zo denkt over Asuna! Ze hoort niet blauw te wezen xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you