• Nummer 26! ;o.
    Ik heb hier even niks interessants te vertellen :'D

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- SterekHalinski (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - TheBadWolf (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Ningyo (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Otaku (Minke) - 16 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17-
    Baldr (Reina) - 16 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn van het vorige seizoen) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail
    Mahouka Koukou no Rettousei

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    Pri Para
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Free!: Eternal Summer
    Links boven: Sword Art Online 2
    Rechts onder: Ao Haru Ride
    Links onder: Kuroshitsuji: Book of Circus

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 17:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Ellen, jij wilde een hoop zodat je zoet was ;D. Je kan er ook een paar bij elkaar zetten ;o

    @Kevin, oh OH ik noemde je Dirkje XD. Ik weet niet waar dat vandaan kwam haha xd. Yeah het ging daar nog steeds over avatar :'D.
    Ik vind het leuk dat Bolin mag blijven van je xd. Asami is er waarschijnlijk alleen omdat er wel altijd een zeurtutje ergens in moet zitten :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Ellen, jij wilde een hoop zodat je zoet was ;D. Je kan er ook een paar bij elkaar zetten ;o

    @Kevin, oh OH ik noemde je Dirkje XD. Ik weet niet waar dat vandaan kwam haha xd. Yeah het ging daar nog steeds over avatar :'D.
    Ik vind het leuk dat Bolin mag blijven van je xd. Asami is er waarschijnlijk alleen omdat er wel altijd een zeurtutje ergens in moet zitten :'D..


    Haha jaa, Bolin vind ik in zijn rol wel goed doen.
    Alleen in twee werd hij iets pedanter en dat vond ik wel irritant, maar ik vergeef hem :P
    En Bumi is ook geweldig in seizoen 2 of ja ergens op het eind bij aflevering 10 of zo xd
    Haha, ook zo'n comic relief, want hij kan gewoon absoluut helemaal niks xd
    En tja, Asami mag van mij wel weg, hoewel ze er wel goed uitziet.
    Jammer dat ze amper iets doet in de serie.
    Als ze nou eens vaker het initiatief nam. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, oh ja! Bumi ;D Asami ziet er inderdaad leuk uit.. Ook alleen dat.
    Ik kan er vrij weinig nog over zeggen aangezien ik het tweede seizoen niet heb gezien en het een jaar geleden is (als niet meer is) dat ik seizoen 1 gezien heb :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Kevin, oh ja! Bumi ;D Asami ziet er inderdaad leuk uit.. Ook alleen dat.
    Ik kan er vrij weinig nog over zeggen aangezien ik het tweede seizoen niet heb gezien en het een jaar geleden is (als niet meer is) dat ik seizoen 1 gezien heb :'D


    yeah me too xd
    Alleen ik heb net ff 2e seizoen bij gekeken, omdat ik mijn superkracht genaamd tijd terug heb! Yeey for me xd!

    Hoewel ik nog wel even tijd nodig heb om terug in de writtingsmode te komen xd
    Damn, wat heb ik allang niet meer iets goeds geschreven xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ok MAL waarom zei je dat 1 van de hoofdpersonen een hersentumor heeft? DANKJE D: Nu wil ik niet stoppen met lezen omdat ik nu al op chapter 7 zit D: Stommerd!

    @Kevin, Tijd is jouw superkracht? Awesome.
    Ik zelf heb ook al tijd niks meer geschreven ;D en dat blijft nog wel even zo ;D Tekenen is ook al een week geleden..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @shuuya
    Het maakt me niet uit, doe maar iets wat jij geweldig vind xD ik wil nl van alles wel proberen ^^ ik ga even pandora hearts dan zoeken ^^

    @rewrite
    Omg je hebt gelijk, ik heb zo'n hekel aan ALO!! Vooral dat Asuna zo weak is om helemaal op kirito te vertrouwen!

    En people pls don't hate me maar ik heb een hekel aan Yui.. Ik was zo blij dat ze in die ketting achtig ding veranderde en toen kwam ze weer terug (huil) eerst vond ik haar namelijk wel cool en vond ik het mooi dat Asuna haar mee kan "dragen" in SAO maar dat ze terug moet komen vond ik zo.. Mheee D: een vriend van mij haat mij hierom maar ik kan er gewoon niet tegen xD


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Shuuya schreef:
    Ok MAL waarom zei je dat 1 van de hoofdpersonen een hersentumor heeft? DANKJE D: Nu wil ik niet stoppen met lezen omdat ik nu al op chapter 7 zit D: Stommerd!

    @Kevin, Tijd is jouw superkracht? Awesome.
    Ik zelf heb ook al tijd niks meer geschreven ;D en dat blijft nog wel even zo ;D Tekenen is ook al een week geleden..


    voor mij wel xd
    Als ik eindelijk weer eens tijd heb, is dat voor mij een superkracht xd
    Ik beschouw tijd dus als superkracht en wss ben ik de enige die het zo ziet, dus is het mijn superkracht xd

    Maar ik wil eigenlijk weer eens even wat goed schrijven, ff weer dat gevoel krijgen.
    Maar ja, tot nu toe is alles prut xd balen, maar het komt vast terug :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    xLenox schreef:
    @shuuya
    Het maakt me niet uit, doe maar iets wat jij geweldig vind xD ik wil nl van alles wel proberen ^^ ik ga even pandora hearts dan zoeken ^^

    @rewrite
    Omg je hebt gelijk, ik heb zo'n hekel aan ALO!! Vooral dat Asuna zo weak is om helemaal op kirito te vertrouwen!

    En people pls don't hate me maar ik heb een hekel aan Yui.. Ik was zo blij dat ze in die ketting achtig ding veranderde en toen kwam ze weer terug (huil) eerst vond ik haar namelijk wel cool en vond ik het mooi dat Asuna haar mee kan "dragen" in SAO maar dat ze terug moet komen vond ik zo.. Mheee D: een vriend van mij haat mij hierom maar ik kan er gewoon niet tegen xD


    Ja, ik ben ook niet helemaal fan van dat Guess who's back idea van Yui :P
    Ik vond die ketting wel mooi en zo en het was een goed einde van Yui en voor Kirito een goed excuus om terug in actie te komen.
    Het had gewoon zo goed kunnen lopen allemaal, maar het lijkt net of die schrijver gewoon niet goed wilt schrijven xd
    En ik ben ook niet echt voor dat safe the princess Asuna gedoe xd Sao is echt afgezakt in de tweede arc.
    Daarom ben ik ook fan van de eerste arc en niet de tweede xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Lenox, alsjeblieft geef mij een richting waarna ik kan zoeken anders is het zo lastig :'D. Zeg op zijn minst of je yaoi goed vind of niet en of de manga al klaar moet zijn ja of de nee :'D

    @Kevin, er zijn zo veel mensen, ik denk niet dat je de enige ben die er zo over denk :'D. Wel leuk om er zo naar te kijken. Misschien moet je er gewoon weer even op in komen, heb ik ook meestal met tekenen en spelletjes ;d. Even weer voelen hoe het moet en dan gaat het weer beter ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Lenox, alsjeblieft geef mij een richting waarna ik kan zoeken anders is het zo lastig :'D. Zeg op zijn minst of je yaoi goed vind of niet en of de manga al klaar moet zijn ja of de nee :'D

    @Kevin, er zijn zo veel mensen, ik denk niet dat je de enige ben die er zo over denk :'D. Wel leuk om er zo naar te kijken. Misschien moet je er gewoon weer even op in komen, heb ik ook meestal met tekenen en spelletjes ;d. Even weer voelen hoe het moet en dan gaat het weer beter ;d.


    Haha waarschijnlijk ben ik indd neit de enige, maar ik heb die uitsprak nog niet vaak voorbij zien komen xd
    Dus ja, ik claim daarom even mijn superkracht !

    Maar het is even uitproberen. Even weer op die juiste woorden komen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Het is wel fijn als het al afgelopen is want dan kan in een keer door lezen ;) ik vindyapi wel goed hoor, nu ik er over nadenk ik heb vooral veel action gelezen/keken en wil nu wel iets in een totaal andere richting xp weet niet of je zoiets hebt xD


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    @Kevin, good luck in iedergeval!

    @Lenox, jahoor ;D ik heb shoujo, yaoi, horror dingen die bezig zijn dingen die klaar zijn ;D. Ik zal straks even kijken of ik tijd hem om lijstje te maken ;d (Syll is nu stiekem beetje te druk met lezen) Voor wanneer moet je het hebben eigenlijk?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Umhh weet niet of zaterdag lukt?? Anders mag het ook later maar liever voor maandag want dinsdag moet ik pakken omdat ik woensdag naar een ander dorpje in Italië ga ^^


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Shuuya schreef:
    @Kevin, good luck in iedergeval!

    @Lenox, jahoor ;D ik heb shoujo, yaoi, horror dingen die bezig zijn dingen die klaar zijn ;D. Ik zal straks even kijken of ik tijd hem om lijstje te maken ;d (Syll is nu stiekem beetje te druk met lezen) Voor wanneer moet je het hebben eigenlijk?


    Arigatou! :P

    En vergeet trouwens niet Clannad op die lijst te zetten xd
    Hoewel dat niet echt een shoujo, yaoi of horror anime is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Lenox, oohhh dat lukt wel ;d. Misschien dat ik straks al beetje begin, en morgen middag heb ik ook zat tijd ;D want syll heeft geen leven

    @Kevin, We hebben het over manga! Geen anime XD. + ik kan dat niet op een lijstje zetten aangezien ik het nog nooit gezien/gelezen heb :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you